JO DESCRIC, TU DIBUIXES: UNA NOVA ACTIVITAT D’ESCRIPTURA I COMPRENSIÓ LECTORA

Fa temps vam publicar en aquest bloc una activitat titulada: “JO ESCRIC, TU DIBUIXES” que va tenir molt bona acceptació entre els alumnes i, per aquest motiu, aquest curs hem tornat a aplicar la mateixa activitat amb alumnes de 3r de primària però en aquesta ocasió no van descriure paisatges sinó personatges fantàstics.

Us expliquem el procés:

1. Es demana als alumnes que, utilitzant un full A5 dibuixin i pintin un personatge fantàstic i original: una fada, un monstre, un extraterrestre, un robot… Cal vigilar perquè la resta d’alumnes no vegin dibuix del seus companys/es.

2. Cada alumne fa la descripció del personatge que ha dibuixat i se’ls demana que escriguin tots els detalls ja que l’objectiu final serà que un dels seus companys/es hagi d’imaginar-se i dibuixar el personatge seguint la lectura de la seva descripció. Per aquest motiu cal descriure tots els detalls: el color, la mida, la forma… Se’ls passa un breu guió-pauta amb allò que caldrà descriure i l’ordre: de quin personatge es tracta, l’aspectegeneral, la cara, el vestit…

3. S’intercanvien les descripcions entre els alumnes sota la consigna que cada alumne ha de llegir la descripció del seu company/a i dibuixar, en un altre full, el personatge que han descrit. No val fer cap tipus de pregunta sinó que s’han de regir únicament per l’escrit.

 

4. Els alumnes llegeixen en beu alta la descripció del seu company/a i comenten els dubtes i les dificultats amb què s’han trobat: si els ha semblat fàcil o difícil, si han trobat a faltar alguna informació important…

 

 

5. Es comprova el resultat final descobrint els dos dibuixos dels personatges: el dibuix original sobre el qual s’ha elaborat la descripció i el dibuix resultant de la lectura i la comprensió de la descripció d’un altre company/a. Finalment, s’enganxen els dos dibuixos de costat sota de cada descripció.

El resultat….és sorprenent i, el més important, ens ha permès veure que sovint donem per suposades moltes dades que, a vegades, no queden reflectides en les nostres descripcions.

Una activitat on els alumnes han viscut i après moltes coses i que us animem a provar i experimentar ja sigui amb la descripció d’un paisatge, d’un ambient de Nadal, d’un personatge…o del que vosaltres desitgeu.

Els dibuixos que acompanyen aquest article són una mostra del resultat del treball que han elaborat els alumnes de 3r de l’Escola Lluçanès. Veureu que els dibuixos s’assemblen bastant i que han fet un bon treball!

Si proveu aquesta proposta amb els vostres alumnes i ens voleu fer arribar la vostra opinió…ho podeu fer a través d’un comentari.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Dibuixos, Escriptura, Expressió, Lectura, Llengua i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a JO DESCRIC, TU DIBUIXES: UNA NOVA ACTIVITAT D’ESCRIPTURA I COMPRENSIÓ LECTORA

  1. Jessica diu:

    Iolanda, molt interessant, complerta i divertida aquesta activitat! Gràcies per comparti-la!!

  2. HELENA diu:

    Bones, una activitat fantàstica per treballar de forma divertida la descripció, tot fomentant la creativitat. Gràcies per compartir-la, aquesta setmana l’oferiré als meus alumnes de 3r . Helena

  3. Hola Helena,
    ens alegra saber que trobeu interessant aquesta activitat.
    Gràcies per comentar.
    Ja ens explicaràs com t’ha funcionat, ens encantarà rebre la vostra aportació.
    Una abraçada,
    Iolanda Roset

  4. Von diu:

    Hola Helena,
    em sembla una idea molt interessant i sobretot molt engrescadora per motivar alumnes d’aquestes edats. Moltes gràcies.
    Per cert, teniu el “Se’ls passa un breu guió-pauta amb allò que caldrà descriure i l’ordre?”
    Gràcies de nou

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *