La llista de les set meravelles del món antic ens la forneix l’epigramatista grec Antípatre (Anthologia Palatina IX, 58):
καὶ κραναᾶς Βαβυλῶνος ἐπίδρομον ἅρμασι τεῖχος
καὶ τὸν ἐπ᾽ Ἀλφειῷ Ζᾶνα κατηυγασάμην,
κάπων τ᾽ αἰώρημα, καὶ Ἠελίοιο κολοσσόν,
καὶ μέγαν αἰπεινᾶν πυραμίδων κάματον,
μνᾶμά τε Μαυσώλοιο πελώριον ἀλλ᾽ ὅτ᾽ ἐσεῖδον
Ἀρτέμιδος νεφέων ἄχρι θέοντα δόμον,
κεῖνα μὲν ἠμαύρωτο † δεκηνιδε νόσφιν Ὀλύμπου
ἅλιος οὐδέν πω τοῖον ἐπηυγάσατο.
La muralla de la ruda Babilònia, per on poden córrer els carros,
i aquell Zeus al bord de l’Alfeu, els he vist jo;
i els jardins penjants i el colós d’Hèlios,
i l’immens treball de les altes piràmides,
i la tomba gegantina de Mausol; mes quan vaig veure
el temple d’Àrtemis, que abasta fins els núvols,
aquelles altres quedaren enfosquides; i què són fora de l’Olimp?
El sol no ha vist mai res semblant!
Heu reconegut les set meravelles de la il·lustració anterior? Quin nom reben i en quin país actual les situaríeu? Realment creieu que varen existir o tot fou fruit de la imaginació?
No us perdeu aquest interessant documental de Las 7 Maravillas de la Antigüedad:
[youtube width=”550″ height=”450″]http://youtu.be/aQVaeSEKTdM[/youtube]
Si localitzem en Google maps els set savis de Grècia, no deixarem les set meravelles! A El Fil de les Clàssiques ja les vàrem treballar en aquest apunt. Ara ha arribat el moment que introduïu en aquest Google maps de col·laboració oberta les set meravelles, les seves característiques i almenys un document gràfic.
Veure Les set meravelles del món antic en un mapa més gran
Recordeu amb quina de les set meravelles comparàvem l’estàtua de la llibertat?
A la pel·lícula Àgora d’Amenábar, quina de les set meravelles encara es pot contemplar amb tot el seu esplendor? És possible que Antípatre hagués pogut visitar les meravelles que esmenta en el seu poema? Hi podríem establir equidistàncies sagrades? Quines són les meravelles del nostre món?…
Increibles les set marevelles del món i també la seva deducció, gràcies a tal també tal com la Pepita ens ha reflexat en les seves poesies mes d’un cop.
La primera il·lustració ens mostra la Gran Piràmide de Ghize situada a Egipte.
La segona els Jardins penjants de Babilonia,actualment els situem antigament a Babilónia i actualment els podriem situar a Iraq.
La tercera il·lustració correspon al Temple d’Àrtemis a Efes situat a Efes, actualment Efes correspondria a Turquia.
La quarta imatge ens mostra L’éstatua de Zeus a Olimpia situada a Olimpia, Grècia.
La cinquèna il·lustració és el Mausoleu d’Halicarnàs situat a Helicarnàs com esn indica el seu nom l’actual Bodrum, Turquia.
La sisena i penúltima imatge correspon a Colós de Rodes situada a Rodes illa de Grècia.
I la darrera imatge, la setena, El Far d’Alexendría situat a Alexandría, Egipte.
La gran part per no dir totes, aquetses set maravelles s’han perdut, menys una La gran Piràmide de Ghize en l’actualitat ha sigut honorificada per la seva permenència en el món actual.
Les noves 7 maravelles del món són:
1 La Gran muralla Xinèsa ( Xina)
2 La ciutat de Petra( Jordània)
3 El Crist Redemptor( Brasil)
4 El Machu Pichuu (Perú)
5 Chichén Itzá( Mèxic)
6 El Coliseu de Roma ( Ítalia)
7 El Taj Majal( Índia)
Crec que alguna cosa que s’assembles hauria exisitit ja que no puc creure que tot sigui fruit de la imaginació, és més m’agradaria que no fos fruit ja que si aquests set llocs tan maravellóso no haguèssin existit una gran part d’il·lusió moriria. Crec que creure en aquestes 7 maravelles es una experiència bonica ja que atots ens hagués agradat pasari o vistar-hi.
A part no crec que sgui fruit de la imaginacio ja que
La Gran Piràmide de Ghize encara es conserva, llavors el poema ens indica que te una part de veritable.
La primera imatge pertany a a una de les piramides de Gizeh, situada a l’oest del Caire, a Egipte. Els jardins de Babylonia, de la ciutat de Babilonia, a les costes del riu Éufrates. A la ciutat d’Efestm, a les costes del mar Jònic, trobèm el temple d’Artemis. L’estatua de Zeus a Olimpia, es troba a pocs kilometres de Èlida. La cinquena gran obra antiga és el mausol de Halicarnas, situat a la Caira, un estat de l’Àsia Menor. La penúltima obra és el far de Alexandria, situat a Egipte, a la ciutat d’Alexandria, i per últim viatjem a Grècia per veure el Colós de Rodas, situada al mar Egeu.
Estic convençut de que aquestes obres han existit, i crec que hi han proves suficients per creure-ho.
La cinquena imatge, pertany al Mausoleu d’Halicarnàs.
És la tomba del virrei de Cària, Mausol, emplaçada a Halicarnàs. Segons Gööck, va ser el mateix governador qui va ordenar la costrucció d’un edifici que li garantís perpetuar el seu nom al llarg de la història. Els Romer, en canvi, deien que va ser la germana de Mausol,Àrtemis, qui va encarregar la construcció l’any de la seva mort.
* Roland Gööck i John i Elisabeth Romers són autors d’obres que parlen sobre aquest tema.
Els diferents estudis sobre el Mausoleu d’Halicarnàs, el defineixen com un rectangle de més de 42m d’alçada, bellament envoltat de columnes, amb una teulada en forma de piràmide i escultures que arribaven fins al sostre, de les quals, només es van trobar una d’Àrtemis i Mausol.
Va ser enderrocat al segle XVI. Desprès del nou moviment religiós, l’edifici seria explotat com a pedrera.
La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops.
La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
Per últim, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
Tanco avaluació aquest diumenge i encara falten tres meravelles. Qui les introdueix?
Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » La cua del set
Ave Lida!:)
Per començar, t’anava a convidar a anar a veure una de les set maravelles del món antic, aquella que no està en “peu”, la del Colós de Rodes.jaja
El Colós de Rodes, es considerava l’estàtua més alta del món sencer. Va ser construïda pel escultor Cares de Lindos durant 12 anys i finalitzada en l’any 282 aC. L’arquitecte Lindos va ser alumne de Li sipo, el gran escultor que va construir la gran estàtua de Zeus a Tarentum. La meravellosa estàtua del Colós estava feta per plaques de bronze sobre un bastiment de ferro que es situava ben a prop del port. L’ esquelet intern estava composta amb barres de ferro forjat. La pell externa estava feta de plaques de bronze, connectades a l’estructura interna amb rebló. L’interior era buit, encara que es va creure que es va omplir de pedres fins als genolls per tal de proporcionar-li estabilitat depenen del seu pes.
L’estàtua era una ofrena al déu Hèlios, fill de Hiperíon i Tia, és el déu del Sol amb,te un aspecte d’un jove bell i viril amb el cap envoltat de rajos solars que formen una cabellera daurada i sempre muntant en un carro. Aquesta es va mantenir dreta durant 56 anys, però en l’any 226 aC, Rodes, va enfrontar-se a un important terratrèmol, però de totes maneres va acabar derrotant-la, trencant-la pels genolls i llavors va caure a terra. Ptolomeo III es va oferir a pagar la reconstrucció, per Rodes és va negar, creient que el terratrèmol havia significat una ofensa a Hèlios. Encara que no hi sigui podríem veure aquestes platges precioses, d’aigües cristal•lines de poca profunditat i de sorra blanca, diuen que la de Rodes, de las illes Espora, es considerada la millor platja de tot el món,amb una principal atracció turística, on la llibertat, el silenci i la perfecció formen el mateix.
espero que no em deixis plantada Lida!!jajaj
vale!:)
I tant que accepto la invitació! Sempre he pensat que m’hagués agradat veure de peu aquesta meravella colossal. Moltes gràcies, Irena, per convidar-m’hi!
Ave lida! la meva invitació a Grècia.
Et vull oferir un viatge per Grècia ,en primer lloc per la part septentrional, visitant la regió de Tessàlia , situada al sud de Macedònia on es troba mont Olimp, un dels mallors icons de la mitologia grega ja que era la residència dels déus on governava Zeus.
També i sense anar-nos lluny, podriem visitar Epir i concretament el santuari de Dodona on Zeus es va manifestar entre les fulles d’alzina.
Per segon lloc i a més distància que les regions mencionades abans, aniriem a la part grega insular,especialment les illes Espòrades situades a prop d’Àsia menor, on es troba Rodes, coneguda per una de les set maravelles, el Colós que era una gegantesca estàtua del déu Hèlios. Per últim et proposo que anen a veure la gran illa del sud que va ser el va bressol de la civilització minoica, Creta.
Espero que la meva proposta de viatge t’agradi, així que espero la teva resposta!
Moltes gràcies, Lina! Seria un viatge fantàstic! Ara per ara, ens haurem, però, de conformar amb aquest viatge virtual!
El far d’Alexandria!
Bé, la meva contribució en aquest article no pot ser gaire gran, ja que, els comentaris anteriors defineixen molt bé tot el que es demana i més.
Malgrat això, vull deixar constància de que m’he l’he llegit i he observat atentament el Google Maps.
El cert és que no les coneixia aquestes set marevelles. Només sabia de l’existència de l’estàtua de Zeus a Olímpia i les piràmides d’Egipte. Per altra banda, la imatge dels jardins de Babilònia em sona bastant, tinc la sensació que la vaig veure en uns dibuixos animats quan era petita, però, no puc identificar la imatge. Sigui com sigui, ara ja la conec pel seu nom i puc assegurar que, juntament amb el Mausoleu d’Halicarnàs, són les meves dues marevelles preferides.
Per acabar, vull respondre a la pregunta: Recordeu amb quina de les set meravelles comparàvem l’estàtua de la llibertat? La resposta és l’estàtua de Zeus a Olímpia.
En referència a l’enllaç que hi ha amb l’article de les “set meravelles catalanes”, m’agradaria comentar el fet que es va fer un programa de televisió a TV3 anomenat “El paisatge favorit de Catalunya” del qual, a la cadena Cuatro, se n’ha fet una adaptació per a tot l’estat. Es tracta de triar entre tots els espectadors el racó favoritdel nostre país des de la visió que ens aporten un seguit de famosos nacionals.
Ave
He vist el documental de les set maravelles del canal història, i de les set crec que solament coneixia dos, les piramides i Babilónia.
Crec que en els comentaris anteriors ja està quasi bé tot comentat, per això situaré una mica on he vist aquestes marevelles en dibuixos o altres.
Les piràmides crec que les vaig veure per primera vegada en la pel·licula del príncep d’Egipte, y els jardins de Babilónia a un joc d’ordinador que jugaba de petit anomenat Imperivm II, que recreava la guerra entre romans ,egipcis i no m’enrecordo quin bàndol era l’altre sincerament.
Del far d’Alexandria tinc alguns records de dibuixos que hauré vist.
En conclusió tinc que dir que era increïble la imaginació i força de treball que hi tenien en aquell temps.
salve!
Com veig que els meus companys ja les han dit faré una petita comparació amb els monuments d’avui dia.
De les set meravelles em sonen perquè les compararia amb els monuments d’avui dia com Zeus amb la estàtua de la llibertat,el Far d’Alexandria amb la torre de Roma,Colós de Rodes amb la torre Eiffel i La Gran Piràmide de Gizeh doncs lògicament són les piràmides d’Egipte.
Vale!
Per saber-ne més:
Auriga núm. 36, pàgs. 20-24.
Historia Nathional Geographic núm. 87, pàgs. 50-61.
http://www.authenticwonders.com/Wonders/
Olga Capdevila: Les 7 Meravelles http://olgacapdevila.blogspot.com/2011/01/les-7-meravelles.html
Maeralida!
Seguim treballant en el treball de recerca, i de tan en tan passo per el Fil buscant informació. Crec que ja t’ho vaig comentar el dia de l’entrevista,i es que l’enllaç del teu article quan parles de la pel·licula Àgora no funcina.
Vale!
Núria, ara ja funciona l’enllaç i aquí hi trobareu més informació. Em sap greu no haver-lo arreglat abans, me n’havia oblidat completament. Demana’m el que necessiteu. Voleu que us obri el Google Maps?…
Us recomano aquests documentals sobre les set meravelles que trobareu aquí: http://vodpod.com/search/browse?q=Siete+maravillas
XaipeTE!
La veritat és què són set meravelles, és que ho són. La veritat es què les set meravelles són conegudes en una llista de construccions considerades com a monuments a la creació i l’enginy humà durant l’antiguitat clàssica.
Aquestes set meravelles, ordenades segons el període de la seva construcció, són les següents:
La Gran Piràmide de Gizeh. Construcció acabada pels volts del 2860 aC com a tomba per al faraó Kheops. Situada a Gizeh, Egipte, és l’única de les set meravelles que encara es manté dreta.
Els jardins penjants de Babilònia. Construïts entre el 605 aC i el 562 aC. Situats a Babilònia, Mesopotàmia (a l’actual Iraq).
El temple d’Àrtemis a Efes. Construït devers els anys 550 aC i 325 aC. Situat a Efes, a l’actual Turquia.
L’estàtua de Zeus a Olímpia. Esculpida devers el 430 aC. Situada a Olímpia, Grècia.
La tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs. Construït devers el 353 aC. Situat a Halicarnàs, l’actual Bodrum, Turquia.
El Colós de Rodes. Construït entre el 294 aC i el 282 aC. Situat a l’illa de Rodes, Grècia.
El far d’Alexandria. Construït entre el 294 aC i el 283 aC. Situat a Alexandria, Egipte.
He de dir que la popularitat dels monuments demostrava la influència política i econòmica de les ciutats on eren construïts, consagrava el predomini d’aquestes i es convertia en el seu emblema.
Bé doncs això és ue ús puc dir fins ara , si tinc més informació ja ús la posaré!
Vale! 🙂
1) La piràmide de Kheops, és la piràmide més gran de les tres de Gizeh i evidentment la més gran i important del món, va ser construïda per faraó Khufu/Kheops de la dinastia IV.
La seva alçada era de 146,58m, però ara només en fa 139.
2) Els jardins penjants es troben a Babilònia, Messopotàmia (actual Iraq). Van ser construïts al voltant del 600 a.C. pel rei Nabucodonosor. La idea va venir-li al soberà, quan la seva esposa Amitis trobava a faltar el verd de la seva Pàtria, ja que Babilònia era un dessert.
3) El temple d’Àrtemis, tal i com diu el nom, anava dedicat a la deesa Àrtemis. Se sitúa a Efes, a l’actual Turquia, el 550 aC. Actualment no queda res d’ell, un pastor l’incendià per fer-se famós.
4) L’estàtua de Zeus va ser construïda a Olímpia, a Grècia, l’any 435 aC. Va ser traslladada a Constantinoble i després desaparegué, possiblement per causa d’un altre incendi.
5) EL Mausoleu d’Halicarnàs, se sitúa actualment a Turquia. Va ser reconeguda com una de les sepultures més importants de l’era clàssica. Va ser construïda entre 353 i el 350 aC, dedicat a Mausol, rei de l’Imperi Persa.
6)El colós de Rodes va ser una estàtura del déu Hèlios a l’illa de Rodes, construïda el segle III aC per Cares de Lindos. Es compara amb l’estàtua de la Llibertat de Nova York. L’any 226 aC, hi va haver un fort terratrèmol a Rodes i l’estàtua es va enfonsar.
7) El Far d’Alexandria se situa a Alexandria (Egipte). Va estar en funcionament del 294 al 283 aC, quan dos terratrèmols el van fer caure. Fins el moment, era el far més antic del món. Actualment és la torre d’Hèrcules el far més antic en funcionament. A la pel·lícula d’ Àgora apareix aquest magnífic edifici.
Espectaculars les set meravelles del món antic!
Les set meravelles del món antic van ser: la Gran Piràmide de Ghize situada a Egipte, els Jardins penjants de Babilonia,actualment Iraq, el Temple d’Àrtemis a Efes (Turquia), L’estàtua de Zeus a Olimpia (Grècia), el Mausoleu d’Halicarnàs situat a Bodrum (Turquia), el Colós de Rodes situada a Rodes (illa de Grècia) i El Far d’Alexandría (Egipte).
Actualment només es conserven les piràmides d’Egipte, les altres sis meravelles van desaparèixer, però crec que les set meravelles del món antic sí van existir de veritat i no són fruit de la imaginació.
Les set meravelles del món:
La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops.
La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
I la setena i última, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
Salve!
Heu reconegut les set meravelles de la il·lustració anterior? Quin nom reben i en quin país actual les situaríeu? Realment creieu que varen existir o tot fou fruit de la imaginació?
La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops. Està a Egipte.
La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
Per últim, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
Diuen que els jardins penjats de Babilònia no van existir però en queden alguns ruïnes
Es compara l’estatua de la llibertat la comparen amb el colós de Rodes. A la pel·lícula d’Àgora es veu el far d’Alexandria.
Són molt boniques totes elles! La primera maravella és la piràmide de Gizeh, la segona són els jardins penjants de Babilonia, la tercera correspon al temple d’Artemis a Efes. La quarta correspon a la estàtua de Zeus a Olímpia. La cinquena correspon a la tomba de Mausol a Halicarnàs. La sisena al Colós de Rodes i la última al far d’Alexandria.
La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops. Està a Egipte.
La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
Per últim, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
El far d’Alexandria surt a la pel·lícula Àgora. Penso que els jardins penjats de Babilònia no van existir mai.
Xaipete!
M’ha semblat fascinant aquestes il·lustracions de les antigues set maravelles, peró llàstima que la majoría no s’han conservat fins ara.
-La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops. Es troba a Egipte.
-La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
-La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
-La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
-La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
-La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
-Per últim, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
Vagi bé.
Xaipe!
L’any passat vaig fer una exposició de les set meravelles del món, si que les he reconegut.
La primera il·lustració és la Gran Piràmide de Gizeh, era la tomba del faraó kheops i es troba a Egipte.
La segona il·lustració són els Jardins Penjants que esta a Babilònia.
La tercera il·lustració és el Temple d’Àrtemis a Efes.
La quarta il·lustració la estàtua de Zeus a Olímpia.
La cinquena il·lustració és la Tomba de Mausol a Halicarnàs.
La sisena il·lustració és al Colós de Rodes.
I la setena il·lustració és el Far d’Alexandria.
Crec que si que van existir realment aquests llocs, però també penso que no eran així tal i com es diu que eran, si no que tambés és fruit d’imaginació.
En la pel·lícula Àgora és pot contemplar el Far d’Alexandria.
Vale!
Les 7 maravelles del món antic crec que són impressionants ja que veient com són, deu d’haver costat moltíssim fer aquest tipus de construcció en aquelles èpoques, realment admiro els grans treballs que van arribar a fer la gent que vivia en aquells temps.
Les 7 maravelles del món antic que reconec en les imatges són:
1. Les Piràmides d’Egipte
2. Els Jardins Penjants de Babilònia
3. El temple d’Àrtemis
4. Estàtua de Zeus a Olímpia
5. Mausoleu d’Halicarnàs
6. Colós de Rodes
7. El far d’Alexandria
Jo crec que totes aquestes maravelles del món antic realment van existir i l’estàtua del Colós de Rodes em recorda a l’Estatua de la Llibertat.
Xaipete!
Les imatges de la les set maravellas del món m’han semblat molt bonicas, encara que llàstima que la majoría no s’han conservat fins ara.
-La primera imatge correspon a La Gran Piràmide de Gizeh, com a tomba del faraó Kheops. Es troba a Egipte.
-La segona imatge correspon als jardins penjants de Babilònia.
-La tercera imatge correpon al temple d’Àrtemis a Efes.
-La quarta imatge és la estàtua de Zeus a Olímpia.
-La cinquena imatge i correspon a la tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs
-La sisena imatge correspon al Colós de Rodes.
-Per últim, la setena de les maravelles és el far d’Alexandria.
A la primera apareix la piràmide de Kheops, és la piràmide més gran de les tres de Gizeh. Va ser construïda per faraó Khufu/Kheops de la dinastia IV i es troba a Egipte.
A la segona els jardins penjants es troben a Babilònia, Messopotàmia (actual Iraq). Van ser construïts al voltant pel rei Nabucodonosor.
La tercera és el temple d’Àrtemis anava dedicat a la deesa Àrtemis. Se sitúa a Efes, a l’actual Turquia.
La quarta és l’estàtua de Zeus, va ser construïda a Olímpia, a Grècia, l’any 435 aC.
La cinquena és el Mausoleu d’Halicarnàs situat actualment a Turquia. Va ser construïda entre 353 i el 350 aC, dedicat a Mausol, rei de l’Imperi Persa.
La sisena imatge és el colós de Rodes va ser una estàtura del déu Hèlios a l’illa de Rodes, construïda el segle III aC per Cares de Lindos.
La setena és el Far d’Alexandria se situa a Alexandria (Egipte). Actualment és la torre d’Hèrcules el far més antic en funcionament. A la pel·lícula d’ Àgora
Jo crec que totes aquestes maravelles si que van existir i per aixó avui en dia les podem recrear. A més hi han moltes proves de tot lo que hi havia allà encara que moltes d’aquestes maravelles no és conservin… Espero algun dia poder gaudir de les piràmides ja que hem criden molt l’atenció.
Salve!!
Jo(Marta)vaig fer un power point amb les set meravelles. Al power point les trobem amb un breu resum de cada meravella i amb imatges.
Espero que os agradi!
La Gran Piràmide de Gizeh. Construcció acabada pels volts del 2860 aC com a tomba per al faraó Kheops. Situada a Gizeh, Egipte, és l’única de les set meravelles que encara es manté dreta.
Els jardins penjants de Babilònia. Construïts entre el 605 aC i el 562 aC. Situats a Babilònia, Mesopotàmia (a l’actual Iraq).
El temple d’Àrtemis a Efes. Construït devers els anys 550 aC i 325 aC. Situat a Efes, a l’actual Turquia.
L’estàtua de Zeus a Olímpia. Esculpida devers el 430 aC. Situada a Olímpia, Grècia.
La tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs. Construït devers el 353 aC. Situat a Halicarnàs, l’actual Bodrum, Turquia.
El Colós de Rodes. Construït entre el 294 aC i el 282 aC. Situat a l’illa de Rodes, Grècia.
El far d’Alexandria. Construït entre el 294 aC i el 283 aC. Situat a Alexandria, Egipte.
XAIPE!
L’any passat vaig tenir l’oportunitat de fer un treball oral amb la Maryam Alaoui sobre les set Meravelles del món a les quals vaig poder apendre que hi ha més d’una llista la qual amb el temps ha anat millorant més. Aquestes set meravelles han estat escollides per la UNESCO, i la més original de totes la qual va ser la primera de totes és la següent:
1) La piràmide de Kheops, va ser construïda per faraó Kheops de la dinastia IV. Té una alçada era de 146,58m, però ara només en fa 139.
2) Els jardins penjants de Babilìonia, els quals es troben a Babilònia, Messopotàmia. Van ser construïts al voltant del 600 a.C. pel rei Nabucodonosor. Van ser construits en honor a la seva dona Amitis
3) El temple d’Àrtemis, tal i com diu el nom, anava dedicat a la deesa Àrtemis. Se sitúa a Efes, a l’actual Turquia, el 550 aC. Actualment no queda res d’ell, un pastor l’incendià per fer-se famós.
4) L’estàtua de Zeus construïda a Olímpia, l’any 435 aC. Va ser traslladada a Constantinoble i després va desapareixer.
5) EL Mausoleu d’Halicarnàs, se sitúa actualment a Turquia. Va ser reconeguda com una de les sepultures més importants de l’era clàssica. Va ser construïda entre 353 i el 350 aC, dedicat a Mausol, rei de l’Imperi Persa.
6)El colós de Rodes va ser una estàtura del déu Hèlios a l’illa de Rodes, construïda el segle III aC per Cares de Lindos. L’any 226 aC l’estatua va ser enterrada per un terratremol.
7) El Far d’Alexandria se situa a Alexandria (Egipte). Va estar en funcionament del 294 al 283 aC, quan dos terratrèmols el van fer caure. Fins el moment, era el far més antic del món. Actualment és la torre d’Hèrcules el far més antic en funcionament. A la pel·lícula d’ Àgora apareix aquest magnífic edifici.
Valee 😀
Los Jardines Colgantes de Babilonia se encontraban en Nínive
http://redhistoria.com/los-jardines-colgantes-de-babilonia-se-encontraban-en-ninive/
Pingback: El Sol | El cel dels mites
Pingback: Zeus d’Olímpia i Atena Pàrtenos | Aracne fila i fila
Pingback: Anònim
Xaipete!
Les set maravelles del mon antic són:
1.La Gran Piràmide de Gizeh. Construcció acabada pels volts del 2860 aC com a tomba per al faraó Kheops. Situada a Gizeh, Egipte, és l’única de les set meravelles que encara es manté dreta.
2-Els jardins penjants de Babilònia. Construïts entre el 605 aC i el 562 aC. Situats a Babilònia, Mesopotàmia (a l’actual Iraq).
3-El temple d’Àrtemis a Efes. Construït devers els anys 550 aC i 325 aC. Situat a Efes, a l’actual Turquia.
4-L’estàtua de Zeus a Olímpia. Esculpida devers el 430 aC. Situada a Olímpia, Grècia.
5-La tomba de Mausol (Mausoleu) a Halicarnàs. Construït devers el 353 aC. Situat a Halicarnàs, l’actual Bodrum, Turquia.
6-El Colós de Rodes. Construït entre el 294 aC i el 282 aC. Situat a l’illa de Rodes, Grècia.
7-El far d’Alexandria. Construït entre el 294 aC i el 283 aC. Situat a Alexandria, Egipte.
Les set meravelles del món actual són:
1-La Gran Muralla Xinesa
2-La ciutat de Petra (Jordània)
3-El Crist Redemptor (Brasil) (la que va acumular més polèmica)
4-El Machu Picchu (Perú)
5-Xitxén Itzà (Mèxic)
6-El Colosseu de Roma (Itàlia)
7-El Taj Mahal (Índia)
La majoria de les set maravelles del món antic s’han perdut amb el pas del temps excepte la Gran Piràmide de Ghize.( És la més antiga de les Set Meravelles del Món Antic, i l’única que roman en gran part intacta. Els egiptòlegs creuen que la piràmide va ser construïda com a tomba per al faraó Kheops de la quarta dinastia egípcia en un període d’entre 10 i 20 anys[1] que conclogué al voltant del 2560 aC. Amb la seva alçada original de 146.5 m, la Gran Piràmide fou l’estructura més alta feta per l’home en el món durant més de 3.800 anys).
Pingback: Les 7 meravelles del món antic | Aracne fila i fila
http://cultura.elpais.com/cultura/2017/01/06/actualidad/1483718203_555696.html
http://giza.fas.harvard.edu/videos/87541/full/ dins https://www.sapiens.cat/historia-casa/acompanyeu-interior-piramides-egipcies_203127_102.html