El dimarts 12 de gener de 2010 hi va haver un terratrèmol de 7,3 graus a Haití que va afectar greument la seva capital Port-au-Prince i els voltants. Durant les primeres nou hores es van registrar 26 rèpliques i, en total, 46, algunes de fins a 5,9 Mw.
| Lloc | Port-au-Prince i voltants, Haití | 
| Dia | 12 de gener de 2010 | 
| Hora | 21:53:09 h | 
| Magnitud | 7,3 Mw | 
| Epicentre | 15 km de Port-au-Prince. | 
| Hipocentre | 10 km | 
| Rèpliques | Fins a 5,0 i 5,9 Mw | 
| Plaques implicades | Placa del Carib i placa Nord-americana | 
| Població afectada | 9 milions de persones | 
| Ferits | 250.000 ferits | 
| Víctimes mortals | 200.000 morts | 
| Edificis afectats | Palau Presidencial, edifici de l’Assemblea Nacional, catedral, centre penitenciari i un hospital. | 

El terratrèmol va tenir lloc prop del límit transformant entre la placa del Carib (que es mou cap a l’est 20mm per any) i la placa Nord-americana, sobre la falla de Enriquillo. La falla va estar sota pressió durant 240 anys, acumulant gran quantitat d’energia potencial, que es va desencadenar en un gran terratrèmol (energia equivalent a l’explosió de 200.000 Kg de dinamita).
La catàstrofe ha causat milions de morts i ferits, destrosses irreparables de la ciutat i les cases dels voltants, un augment de la pobresa del país i l’exili cap a la República Dominicana.
Bibliografia
http://ca.wikipedia.org/wiki/Terratr%C3%A8mol_d%27Hait%C3%AD_del_2010
http://blocs.xtec.cat/biogeologia/treballs-dels-alumnes/
http://www.vilaweb.cat/noticia/3676845/terratremol-73-graus-devasta-capital-dhaiti.html
Irene Aranda

