Les TAC al centre i a l’aula. Sessions d’intercanvi.
2a sessió, adreçada al professorat de llengües:
- Dinamitzem la lectura mitjançant els blocs. Utilització d’Audacity i Voki a la classe de llengua.(Maribel Vidal INS de Teià).
- El Fil de les Clàssiques: Moodle, blocs i xarxes socials. (Margalida Capellà INS Premià de Mar).
Lloc: CRP d’Alella Carrer la Vinya 47-51 Escola La Serreta.
Què són les TAC? Quina diferència hi ha entre les TIC i les TAC?… Són preguntes que em vénen al cap just abans d’acceptar la invitació d’aquesta tarda al CRP d’Alella destinada a professors de llengües, no només de clàssiques, a més demà és el dia d’Internet i des de fa anys ja no concebo les meves classes sense la xarxa i és un dia en què reflexionem a classe sobre aprendre a aprendre amb Internet a l’aula.
Podríem dir que les TAC (Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement) són les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) al centre i a l’aula. Les tecnologies no només ens faciliten la vida a l’aula sinó que suposen una millora en els diferents processos d’ensenyament–aprenentatge, d’avaluació i d’organització, mitjançant noves metodologies i continguts que aprofiten els recursos d’Internet per a l’aprenentatge i la generació compartida de coneixement, la competència digital de l’alumnat, la integració curricular, la inclusió digital, la innovació metodològica,… Els alumnes són nadius digitals. Ja naveguen sols, ja utilitzen les TIC però que cal educar-los per saber quina informació han de buscar, on buscar-la i com gestionar-la per crear coneixement i ser respectuosos amb els drets d’autor i així aplicar les TIC a l’aula (TAC). El pla TAC de centre ha de proporcionar els instruments i les competències per aprendre a aprendre en un context digital, mitjançant noves metodologies i continguts que aprofitin els recursos d’Internet per a l’aprenentatge i la generació compartida de coneixement. D’aquesta manera, les TAC guien l’aprenentatge més autònom i personalitzat de l’alumnat, adaptant-lo als temps que ens ha tocat viure amb la finalitat de preparar-lo per a la vida i el món laboral.
Bonum diem
ÉS el primer any que en una materia faig servir totalment internet per treballar, crec que la utilització d’internet és més comode i menys cansant, tot i així jo crec que per la meva part es fa més difícil aprendre amb aquest sistema, sgurament perquè no estic acostumat, per altre banda tambè et pots despistar i no fer la feina entrant a altres webs d’interes propi, però en general és un bon sistema de treball.
Salve!
Vale!
Per comensar, les TAC són molt utils per aprendre a utilitzar les tecniques d’internet dels moment alhora que treballes la materia. La diferència entre les classes tradicionals i les que fem en llatì amb el moodle, el bolc i això és molt gran ja que no prenem apunt, no escribim amb llapis i boli, no tenim pissarra, ni un llibre amb 100 paginas només de gramàtica o literatura; nosaltres tenim pantalla, teclat i ratoli, tenim projector en comptes de pissarra, no prenem apunts ja que anem aprenent cada dia, no ho estudiem sinò que ho aprenem.
Si es veritat que hi ha vegades que podiem fer pissarra o algun exercici escrit que després no saps on guardarlo, però perque em de borrar i tornar a escriure? Si podem pasar diapositiva.
Jo peronalment, sóc molt despistat i no se on deixo les cosses ni si he de fer algun deure, amb l’ordinador puc enrecordarme de tot, em conecto i ja se el que he de fer. Tambè aixì podem comunicar-nos molt més amb la professora i podem anant veient la nostra qualificació aixì saps que tens que posar-te les piles o tens que seguir igual. Toto el que s’em m’ocurreix són idees positives sobre les TAC, i algún día les classes serán interactives amb l’ordinador.
Salve!
Ave!
Bé, de les TACS té molts avantatges però també molts inconvenients.
Al principì jo m’estressava moltíssim perquè mai havia utilitzat aquest sistema i van tenir molts problemes informàtics (i inclús ara encara tinc moments de pànic quan em surt aquell missatge de “Calma i bons aliments” o quan no se’m guarda alguna cosa que hem fet).
Jo personalment crec que és més divertit aprendre utilitzant les tecnologies, per exemple, això que vam fer de l’Ase d’or és molt millor que fer un resum del llibre i tot això però també crec que és massa fàcil distreure’s i que potser no tenim tanta atenció en el que estem fent.
És molt fàcil entrar al facebook o a pàgines d’aquestes encara que també es poden servir per treballar, com hem demostrat en més d’una ocasió.
Una altra avantatge que té aquest sistema és que és més públic, és a dir, tenim accès a les nostres notes amb total transparència i podem veure què fan els nostres companys, que ens pot servir d’inspitació. El que no m’agrada són els deures dels hotpotatoes perquè, a part de que si tens algun problema de connexió s’espatlla tot, prefereixo corretgir-ho amb la profe a la classe perquè si no entenc el per què d’un error ella m’ho pot explicar, i els hot potatoes no ho fan.
A llatí és la única assignatura on utilitzem les noves tecnologies (a part de informàtica, obviament. Com a molt, penjem algun treball d’educació física al moodle.
Salve!!
L’ordinador i internet es molt important per mi com per quasi la resta de persones que viuen al planeta terra.
Internet és el centre del mon per exemple quan t’has perdut alguna seria o vols veura una pel.lícula etz… vas a internet i ho trobas.
Jo internet per el que mes l’utilitzo és per estar informat sobre les notícies esportives i també utilitzo bastant internet per estar en contacte amb els amics i quedar amb ells etz…
Per una altra banda aquest any ha sigut el prmier any que en una assignatura (han sigut a dos a llatí i a informatica) he treballat la majoria del temps (per no dir quasi la totalitat de les hores) en ordinador i amb internet. Ha sigut una experiencia positiva i m’ha semblat interesant la proposta, per aixo penso que a altres assignatures es tindria que treballar mes en ordinador i una mica menys amb llibre!!!
bonum diem
Utilitzar internet com a primera eina per treballar trobo que és més entretingut, segons quines assignatures potser convindria fer-les així més que res per no adormir-nos a classe jajaj, però a la vegada aquest mètode també et fa despistar-te més, ja que no tenim la costum de treballar per aquí i totes les feines es penjen i s’avisen per internet. M’imagino que dintre d’un temps (no massa) totes les assignatures es faràn a través d’internet i blogs, i no sé si serà millor o pitjor perquè nosaltres demoment no ho hem pogut comprovar de fer-ho TOT. Suposo que serà per la raó que has dit, ens hem d’adaptar al temps que estem visquen. Però ara per ara crec que és millor aprendre a classe, encara que ens agradi menys, amb el llibre i tal.. nosé potser canvio d’opinió quan em toqui treballar amb internet per a tot.
Salve!
Avui és el dia de l’Internet i pensem que hem de fer un petit homenantge a les TAC, teconologies d’aprenentatge i coneixement, parlant de com les utilitzem a la classe de llatí. Normalment no fem servir les TAC en altres assignatures que no sigui llatí i informàtica, però sí que és veritat que algun cop hem utilitzat l’aula d’informàtica per fer pràctiques d’alguna altra asignatura.
És cert, que abans de fer llatí no havia utilitzat mai tant les TAC per una altra assignatura que no fos informàtica,crec que les TAC aporten molts avantatges a l’hora d’aprendre ja que és molt més fàcil cercar la informació a la web i entedre les coses amb aplicacions o serveis web 2.0. També en el tema de l’avaluació resulta més fàcil comprovar els resultats de les activitats que treus a través del moodle.
Moltes vegades, la mala conexió a Internet del centre ens impedeix treballar però sempre fem el que podem encara que molts cops perdem els nervis per culpa d’aquest inconvenient. En general, treballar aquest any amb Internet a l’aula ha sigfut una experiència satisfactòria.
Vale!
Però especialment en llatí, trobo que és molt millor treballar amb aquestes pàgines, ja que comentan, llegint els treballs dels altres i elaboran apunts, petites feines, etc. fiquem en pràctica el que anem aprenent.
M’ha agradat això de poder tenir una assignatura diferent
valee!!
Salve!
La veritat és que treballar a clàsse amb internet, és molt pràctic. Apart de ser una forma original d’aprendre, és ràpida i en el cas de “El Fil De Les Clàssiques” i del Moodle, és a partir d’apunts que són interesants i que et reben la teva atenció per aprendre coses noves.
També hi ha inconvenients, perquè treballar amb internet, vulguis o no, et distreus amb altres pàgines com el gmail, diaris online, fins i tot en el facebook, ja que el el fil de les clàssiques té facebook i hi entrem força sovint. Però això no ens treu que aprenguem la lliçó i fem la fèina.
Vale!
-QUÈ SÓN LES TAC?
Com be diu la Lida les sigles T-A-C signifiquen (Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement), és l’aprenentatge mitjançat per les tecnologies de la informació i la comunicació.
Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament i aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es
desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula.
ES CARACTARITZEN PERQUÈ:
-Tenen el seu àmbit natural en el món educatiu, inserit en la societatdelconeixement.
-Ressegueixen el sistema educatiu en tots els seus nivells, àrees i facetes: acadèmica, organitzativa, de relació, normativa, d’equipaments…
-Estan centrades en l’aprenentatge, tot donant prioritat a l’adquisició de les competències necessàries per a l’alumnat i el professorat que els haurà de permetre l’adquisició de coneixement de forma autònoma.
-Afavoreixen la cultura del treball en xarxa, la col·laboració, la creació de coneixement compartit…
-Participen d’una interacció entre la comunitat educativa i les institucions, les associacions, les empreses…
-Poden facilitar la introducció d’innovacions significatives en els mètodes d’ensenyament i aprenentatge.
-Les TIC (Tecnologies de la informació i comunicació) ofereixen respostes a aquestes necessitats i són també una oportunitat per a innovar i transformar profundament i en positiu l’entorn educatiu.
Aprendre amb la tecnologia ens facilita l’aprenentatge personalitzat i orientat al desplegament de competències “metodològiques”=(referencia al conjunt de procediments racionals utilitzats per aconsseguir una gama d’objectius) fonamentals com l’aprendreu a aprendre.
-L’internet és una xarxa pública i global de computadors interconnectats mitjançant el protocol d’Internet.
Avui en dia el internet per a molta gent es indispensable ja be per eina de treball o be per oci.
Per a mi el internet és el meu dia a dia l’utilitzu o be en el movil o en el ordinador ja sigui per treballs escolar i per xatejar.
Cercat:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Tecnologies_de_l'aprenentatge_i_del_coneixement
http://ca.wikipedia.org/wiki/TIC
http://ticotac.blogsspot.com.es/
Salve!
Abans de començar el curs, quan em vaig adonar de que a llatí utlitzariem ordinadors, vaig pensar que seria interessant aprendre mitjançant l’ordinador, internet…etc, perquè hi ha molta informació i ho podem saber qüasi tot. Tenia una idea molt diferent del que actualment fem, no m’imaginava que es basaria en un bloc creat per la professora, per mi era inimaginable això. Ara ja m’he acostumat, ja que al principi ho trobava innovador. Crec que està bé, que és interessant aquesta forma d’aprenentatge. Amb ordinadors hi han moltes maneres d’aprendre, i aquesta és una d’elles.
Això comporta una serie d’inconvenients i d’avantatges. Un dels inconvenients és que moltes vegades l’internet va molt lent o no funciona, i per poder treballar necessitem l’internet, depenem d’ell, però la Margalida té el recurs d’utilitzar llibre si l’internet no funciona…
Un avantatge és que tenim tota la informació al ordinador, que podem buscar tots els dubtes per internet, i això ens facilita molt la feina.
Vale!
Crec que és una bona idea fer servir la xarxa per fer classe. A internet podem trobar tot típus d’informació, i cada dia es més semblant a la dels llibres. Es britat que treballar amb internet, tenen els seus ventatges i els seus inconvenients però és una manera còmoda de fer els deures, o de treballar… El problema principal sèria el mal funcionament d’internet, però per tot el demés, la professora no ha d’estar tota l’estona parlant, nosaltres escoltant(que de vegades perdem el fin del que ens expliquen perquè ens empanem) o fent apunts, a internet podem fer-ho directament perque ens posen el que hem de fer i guardar-ho aquí,treballem de manera individual, i anem al nostre pas. De vegades hem de fer servir altres xarxes com facebook o hotmail i no podem fer-ho servir-ho bé perquè molts professors encara pensen que fem un mal ús d’aquestes xarxes a classe,és a dir posar-nos a parlar amb amics, mirar fotos… És un bona manera de fer classe!!
valeeeee:D
Salve!
Jo crec que treballar en xarxa fa que sense voler no fem el que hauriem de fer, però normalment es treballa millor i mès rapidament. En aquesta asignatura va molt bè per exemple fer els “hot potatoes” de les declinacions que no agafar apunts fer exercicis a mà i fer un exàmen. Però com he dit abans, de vegaes no fem el que hariem de fer, aquests és el perill de treballar aixì, que no em el que hauriem de er però aixo pasa poques vegades.
Vale!
salve!
jo penso que és millor treballar amb les tac que no pas amb el llibre, ja que anem més ràpids, i no tenim examens, també les Tac ens ajuden a compartir molta informació, com ara fotografies o videos. Jo utilitzo les tac per buscar informació, entrar i treballar en el fil de les clàssiques o aracne, quan estic a casa a més d’utilitzar l’ordinador com a eina de treball, també l’utilitzo per escoltar música, veure pel·licules,etc.
Personalment crec que els que fascin llatí a batxillerat i es presentin a la selectivitat els hi costarà força, ja que els examens d’alla es tradueixen textos, surten les declinacions, etc i per tant no surtiran tant preparats com altres que fascin llatí i no utilitzin les Tac, aquest seria un inconvenient, per tant jo crec que està bé utilitzar les Tac.
Salve!
Les TAC a l’aula.
Jo, sincerament, no sabia que eren les TAC i no sabia la dierència enre les TIC i les TAC. A l’àula de llatí de 4rt d’ESO treballem amb ordinadors a l’àula. Va molt bé perquè pots buscar fàcilment l’informació al moment i és més entretingut. Per altre banda, sí que trobo a faltar una mica el mètode tradicional, ja que és com sempre ho he fet. Els ordinadors a vegades no funcionen
correctament, i això fa que el treball s’enderrereixi. Però bé, la Lida sempre troba solucions o intenta trobar-ne. La veritat és que ja no m’imagino una classe de llatí sense ordinadors, sense les TAC, ja que en el fons fan que la gent treballi, ja que creu que l’ordinador és com una mena de diversió. Aprenem i ens divertim alhora, cosa que moltes vegades no fem amb una classe normal, d’aquelles d’agafar apunts i fer exàmens. Dins les TAC de llatí, hi ha el Moodel, el fòrum de notícies, els hopotatoes, el fil d’aracne fila i fila i moltes coses més on pots desplegar la teva originalitat i capacitat de buscar informació i de redactar escrits i comentaris. Estem aprenent molt sobre l’història dels romans i els grecs, encara que les declinacions llatines no em van quedar molt clares.
Faig servir les TAC a llatí i (obviament) a informàtica. La veritat es que és un bon sistema d’aprenentatge, encara que em quedaria amb el sistema habitual, ja que n’estic habituada i acostumada.
M’ha agradat molt aquesta apreciació entre les TIC i les TAC, ja que jo no sabia la diferència i m’ha interessat molt saber-ho.
Vale!
Salve! les TAC, ens faciliten molt l’aprenentatge a l’aula, ja que són ràpides i ens donen un aprenentatge més autònom i personalitzat per a cada alumnat. Els ordinadors sovint fan que la gent treblli i això sovint em sorpren .En llatí, per exemple està molt bé els hotpotatoes ja que són qüestionaris que s’autocorretgeixen. Personalment a mi m’agrada això de fer articles i buscar informació. El que estic aprenent és l’etimologia de moltes paraules, o la de coses que provenen dels romans i que nosaltres ni tan sols sospitem. El que no he après són les declinacions i a mi no m’agrada gaire això de prendre apunts amb el calaix del sastre. Tampoc he après moltes paraules en llatí excepte bonum diem, salve i algunes expresions com vox populi, carpe diem o quid pro quo. Penso que es tindria que estudiar més a fons el llatí, així encara sabrien més. Les TAC em van ver per a moltes coses i jo les utilitzo molt a casa per buscar informació; però en segons quines assignatures em va millor el mètode tradicional ( amb el llibre i les explicacions del professor) com biologia, matemàtiques, català o castellà. Les llengües, i sobretot les que no has estudiat mai, és millor estudiar-les amb explicacions. Tot i així a mi m’agrada treballar amb les TAC , ja que és un mètode molt educatiu
Moltes gràcies per la teva presentació, que va ser molt interessant i profitosa. També i especialment m’agradaria felicitar als teus alumnes, doncs sense ells aquesta experiència fantàstica no hagués estat posssible.
Moltes gràcies a vosaltres, Pere, per convidar-m’hi, per animar-me a continuar i per comentar aquí en el bloc i així els meus alumnes també ho poden llegir.
Salve!
Tot i que sóc amant dels llibres en paper, la ploma i els manuscrits; Internet m’ha ajudat a trobar una quantitat d’informació que en cas contrari mai hagués trobat!
Internet és ampli i variat, hi ha informació de tot tipus. Si volem aprendre, hem de saber seleccionar i ser capaços de comparar entre diferents pàgines web.
Però les TAC, no només ens instrueixen acadèmicament, sinó que també ens permeten comunicar-nos amb les reds socials. La comunicació és important a l’hora d’aprendre i possar en comú les nostres idees. Saber què en pensa la gent d’aquella notícia que acaba de sortir a la premsa, a la televisió i a la ràdio. Una manera de veure nous rostres i compartir els teus gustos i paraules.
Les TAC, no ha de ser el substitut dels llibres; sinó un recolçament per a ells.
Salve.
En la meva opinió, crec que internet és una eina molt útil per fomentar l’aprenentatge del alumnes de les aules. Crec en part, també s’ha deixat una mica de lloc l’hàbit de agafar un llibre, com una enciclopèdia, i buscar-hi informació entre les seves pàgines.
Vale.
Recordo quan em van dir que hauria d’estudiar llatí a l’aula d’informàtica. Pensava que el llatí era com estudiar l’antiguitat i ho feiem d’una manera hiper moderna.
Al principi (i de vegades encara ens passa) quèiem en la temptació del facebook, dels jocs, dels diaris esportius, del twitter, dels que no són esportius (tot i que auqests bastant menys) bé què teniem preferència en mirar-ho tot menys al moodle. Poc a poc, per això, ens vem trobar escrivint articles sobre tot de coses relacionades amb el llatí. Era molt peculiar escriure sobre coses de l’antiguitat (que cada cop s’apropaven més a l’actualitat) amb el mètode que més utilitzàvem i que encara utilitzem com és l’internet.
Francament, em va acostar adaptar-me però cada cop em vaig anar trobant més còmode. Ho trobava bastant inútil això de fer-ho tot per internet, per no gastar paper, em perjudiquen a mi… Però aquest any que el meu germà ha començat a anar a la universitat, he vist com li posàven un munt d’exercicis pel seu moodle i he vist que això em serà molt útil quan vagi a la universitat.
Salve!
Com ja hem estat comentan a la classe hi ha alumnes que prefereixen el paper i d’altres el ordinador o els i es infiderent.
Jo personalment no tinc res en contra tot i que si que em sento més còmode i tinc la sensació de que faig més o aprènc més. Però suposu que tot es qüestió de ficar-se i aprendre les noves maneras de fer-ho.
Vale!
Salve Lida!
Com ja te dit a classe, no soc partidaria d’estudiar mitjançant Internet, i on se’m posi un llibre i uns apunts, fora tants hotpotatoes. Tot i que respecto les TAC!
Crec que es una bona manera d’aprendre a traves d’internet i de l’ordinador, però potser no totes les persones estaran d’acord. Sempre que s’utilitzi be l’ordniador, serà una bona eina didàctica. Però a mi m’agradaria que es fes amb el mètode tradicional, amb paper i llibre, però internet ens ofereix mes recursos i mes possibilitats que el paper.
Salve! Jo Margalida, mai havia utilitzat internet per a una assignatura. és a dir, utilitzar moodle, internet… realment és molt bona tècnica ja que així ens fem més cas! jajaj, TIC = tecnologia de la informació i la comunicació, (mòvil amb internet etc etc…)
però a llatí fem TAC utilitzem la tecnologia per aprendre i crear coneixement.
Salve 🙂 !
Per ser sincera no sabia que eren les TAC, llegint els comentaris dels meus companys i escoltant a la Lida, puc dir que la diferènciae entre les TIC i les TAc, és que:
-Les TIC és la tecnologia de la informació i la comunicació , el que quasi tots utilitzem , i les TAc són
les tecnologies per aprendre i per crear coneixement.
Personalment, crec que està bé utilitzar les tecnologies per aprendre i estudiar, perquè així ho fem de manera més amena i dinàmica. Però penso que no s’ha de perdre les maneres tradicionals per exemple en matèries bàsiques com són el català, el castellà o les matemàtiques.
Això si, es podrien introduir activitats més entretingudes utilitzant les tecnologies de les que disposem actualment.
VALE 😀
salve!
això de fer servir l’internet a classe és més còmode a l’hora de fer-lo servir, crec que més interessant ja que és una altra forma de treballar i així cambiem una mica perquè fer servir sempre el mateix mètode ja cansa, però també és veritat que l’internet té lo bo i lo dolent, encara que crec que això depen més de nosaltres, de si fem un bon ús d’ell o no, amb un ordinador i internet a classe per utilitzar ens distraiem més fàcilment encara que si tu tens ganes d’aprendre, tingis el que tingis no deixaras de treballar.
valeee :D!!!!!!
Salve!!
A veure… les TAC són molt útils per aprendre ja que qüalsevol cosa que vulguis trobar a internet la trobes. Utilitzar tot l´ho que te a veure amb internet tant com moodle , blogs etc ens fan més fàcil l´aprenentatge ja que no és com sempre amb una llibreta , un llibre i un estoig i fer servir internet crec que per mi a sigut molt entretingut i més fàcil fer la matèria i ara veig que hem sorto millor amb les noces tecnologies. A principi de curs la veritat es que no hem sortia res ja que tenia problemes amb el ratolí , no teniem internet mai i això ens dificultava fer la feina però desde que ens van cambiar al centre del costat és va molt millor . Tic que dir que gràcies a fer llatí que és una mica complicat ja que és una llengüa antiga(tinc que dir que al principi de curs tenia por a que no m´agrades)et pot fer una mica de por però ara tinc que dir que és la meva asignatura preferida!. Justament m´agradar perque és fa coses molt diferents i això de fer articles m´encanta ja que m´agrada tot aquet món.
Vale!!
Salve!
Jo personalment no tenia ni idea de que volien dir les sigles TAC i tampoc sabia la diferència entre les TIC i les TAC, encara que al nostre institut; Premià de Mar, a algunes classes (llatí, informàtica..) s’utilitza, a mi al principi m’agradava l’idea de poder fer alguna assignatura a l’ordinador, ho veia molt més fàcil, i això va fer que ja ho agafarà amb il·lusió. A partir d’això, vaig anar treballant i al veure els resultats de les meves notes;del meu treball i del meu esforç, vaig continuar aixi i trobo que poder utilitzar els ordinadors es una molt bona eina de treball.
Salve!
Avui és el dia dedicat a Internet, aquest gran invent que molt de nosaltres utilitzem diariament tant per ús personal, les anomenades TIC, com per treballar a classe, en aquest cas parlem de les TAC.
Fins aquest anys, realment no havia utilitzat les TAC (Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement), com fins ara a les classes de llatí. L’any passat, una vegada a la setmana, a la classe de tecnologia anavem a l’aula d’informàtica, però no és el mateix que aquest anys.
Com he pogut llegir en alguns comentaris, fer tot el treball en xarxa té avantatges i inconvenients.
Per a mi la gran avantatge és que les classes són molt més dinàmiques, amb un simple correu pots comunicar-te amb la professora, pots veure la teva nota en el moment que vulguis, també pots observar la feina dels companys i compartir la teva amb ells…
En canvi, com a inconvenient principal, pots ser la temptació de consultar altres pàgines que tenen poc a veure amb el treball de classe. En canvi també hem pogut aprendre a utilitzar el facebook com a eina de classe, no només com a una TIC.
També he de dir que llatí, a part d’informàtica, és a l’única assignatura on utilitzem l’ordinador, i està molt bé acostumar-s’hi poc a poc, ja que aquestes tecnologies avancen molt rapidament.
VALE!
Salve!! Tot i que al principi com ja saps Lida, m’estressava treballant amb l’ordinador crec que al final me n’he pogut ensortir força bé! jajajaj amb esforç suposo que es pot fer tot! I la veritat que ara sé treballar molt millor amb l’ordinador, sé moure’m pels moodles i la veritat que crec que és una manera d’aprendre que tot i que sembla que no, ja que no te’n adones que estas aprenent perquè es una manera no gaire utilitzada ho estem fent. Així doncs sense adonar-nos estem introduint molta informació pràctica sense adonar-nos.
En conclusió que ara si que m’agrada treballar amb l’ordinador ja que me n’he pogut ensortir i ara sé treballar amb més autonomia.
A mi m’agrada l’internet perque pots xatejar per el facebook per el gmail skipe pots mirar informacio cuan necesites fer un treball.
m’agrada internet perque tens moltes posibilitats de aprendre coses noves, facebook,skype i moltes coses i amb els treballs a wikipedia i un 10 😀
-Avui és el Dia d’Internet. Ho sabies?
No, la vritat no en tenia ni idea.
-T’agrada internet?
Si, penso que està bé, però té els seus desventatges.
-Per què l’utilitzes?
Per xatejar, per fer treballs, per buscar informació…
-Què et sembla fer la clase d’Isop en valors amb Internet?
Com el mateix internet, té les seves avantatges i els seus desventatges. Primer, al menys al meu curs, en porta més desventatges que avantatges perquè internet va lent dijous a la tarda.
-Quins avantatges té? Opina
Pots tenir un nivell d’autonomia, que amb altres clases no en tens. Perquè pòts simplement obrir una pestanya i ja pots buscar la informació desitjada. Abans, cuan no existia, hi havia una diferència molt gran, ja que habies d’anar fins a una biblioteca a buscar moltes informacions per poder tenir-les, i es un gran temps desaprofitat.. És ràpid, i fàcil d’utilitzar.
nomes internet ia es guay pero jo el utilitzo per jugar a jocs, facebook…
L’internet és molt practic per estudiar. És mes rapid per buscar l’informarció.
A mi m’agrada perque amb l’ internet pots xategar escoltar la musica, veure fotografies.I mes coses.
A mi m’agrada el internet per conectarma al facebook i al youtube.L’internet em va molt be per fer les coses i per treballar,tambe jugar etc.I per fer les classes de isop.El desavantatge que et poden descubrir les coses i per que internet va molt lent.
Teni internet es un del pribilegis de segle 21.Yo sense internet pudria viure pero em costaria molt =P yo tin contes en FACEBOOK,TWITTER,GOOGLE,YOUTUBE,HOTMAIL,MESENGER i en algunes mes, m’ agrada l’internet es unes de les coses que mes m’ agrada al mon a vegades robo internet del meus veins ,al prinsipi del curs rubaba internet al insti.:D
a mi m’agrada l’internet pero avegades te el seus desventatges.l’utilizo per xatejar, per fer treballs per buscar informacio…a mi em sebla be utilitzar el internet pero te els seus avantatges i els seus desventatges.
cuan ens manen buscar alguna feina va be el internet perque pots buscar la informacio que bulguis.
Per a mi internet ho es tot, es un medi de comunicaci, tenim informació i entreteniment.
Em sembla molt millor fer les classes amb ordinador per que es menys cansat, encare que de vegades es més dificil.
Em sembla molt bé fer servir-ho en les classes d’ Isop perque es buscar informació i tot aixó.Amb un llibre tot aixó seria molt més dificil fer els deures.
Un dels grans problemes de l’internet es que a classe hi ha poca conexio.
L’internet és molt practic per estudiar. És mes rapid per buscar l’informarció.
A mi m’agrada perque amb l’ internet pots xategar escoltar la musica, veure fotografies.I mes coses.
En el istitut tindria de aver un portatil per cada un però ni abria un inconvenient que seria molt lent.
Ami m’agrada fer servir molt l’ordinador,si te Internet millor, per treballar a classe d’Isop, i amb L’Internet tot es mes fàcil i mes ràpid, no nomes L’Internet es per jugar i perdre el temps me adonat que cada cop jugo menys i parlo menys amb els amics i aprofito mes el temps amb o sense ordinador.
A mi m’agrada l’internet i les pagines que mes m’agraden son facebook,youtube,happy weels, pero aixo de fer servir l`internet a classe es mes comode a l`hora de fer-lo servir,crec que més interesant ja que és una altra forma de treballar i així cambiem una mica perque fem servir sempre el mateix metode i ja cansa
La veritat es que per a mi m’ha semblat molt pràctic treballar amb l’ordinador. Tens avantatges perquè pots buscar informació a internet,de vegades no va molt bé perquè es perd la conexió i tarda molt en conectar-se i de vegades no podem fer quasi res. Però a mi tot i així m’agrada treballar amb l’ordinador. En les altres classes no ho fem servir.
Jo personalment penso que utilitzar l’internet com una eina a classe va molt be perque cada dia tots els instituts vam adelantant la seva tecnologia i tambe a les universitats es el que mes s’utilitza.
A mi m’agrada internet sobretot les xarxes socials perque et pots enterar de tot a cuasevol ora i dia sense cap problema la llibreta i el boli ja queden una mica passats de moda a mes te un aventatge la gent no es queixa de malgastar molt paper amb l’internet no es comsum paper!
vale!
jo personalment m’agrada molt més les tac a llatí que no pas utilitzar el llibre, jo pensaba que a batxillerat no sortian tant preparats, però ara després del que ha dit la Lida veig que treuen fins i tot més nota! la veritat és que jo no treuria la nota que tinc a llatí si no utilitzessim les tac, és una maneraa més fàcil, aprens molt més que en el llibre, per exemple en les declinacions, he sabut més sobre Plaute per exemplmple, o sobre eurípides, que si no fessim les tac no sabriem, personalment tal i com he dit en el anterior comentari a mi em facilita més utilitzar les tac que no pas el llibre!
salve! desprès del que ens ha explicat la Lida he de dir que he quedat ben sorpresa. És una llàstima que hi haguessin alumnes que perdessin l’interès per les clàssiques. La veritat és que la Lida és mereix el premi pel bloc i pel treabll que va fer durant aquests cinc anys. Personalment a mi m’agraden molt les clàssiques ja que les trobem a tot arreu. Crec que l’ús de les TAC i l’interès per aprendre nomès depent de nosaltres. Desprès del que ens has explicat Lida m’he adonat que aquest mètode és molt útil i la veritat és que he après moltes coses sobretot d’etimologia( és el que més m’agrada de llatí apart de la mitologia) . No sabia que els de batxillerat traduissin textos, m’he quedat sorpresa per les estadisticas dels aprovats . Surten molt preparats els de batxillerat .
VALE!
BONUN DIEM!
Sincerament jo crec que el fil de les clasiques es un bon sistema de treball, hi ha gent que pensa que treballar amb el moodle o be amb Internet és un “passa temps” i que s’aprèn poc, Peró res de aixo si no, tot el contrari, per la meva experiència: en tot el curs no he treballat més en cap altre matèria que en llatí, en llati has de estar al dia a dia amb les tasques que tens al fòrum de noticies (un “calendari”) que et guia amb les feines que van sortin durant la setmana per anar fent. Jo l’any passat vaig estar en una altre escola fent llatí i la veritat era una matèria m’aburria bastant i no li prestava gens D’atenció perquè de la manera que la professora portava la dinàmica de la classe no amb motiva gens, vamos que era un rollu. Peró ara tinc una altre opinió sobre al llati no diré que és la meva matèria preferida, perquè estaria mentin però si que prestu atenció quan parla la Lida (professora) i si que m’apuntu a una sortida un diumenge a les 9 del mati a Badalona “Magna celebration” i també hi participu en un concurs de dibuix “mitologia grega”, i també pagu per anar a una sortida tot un dia sencer per molt tard que arribi a casa “El soldat fanfarró – Les bacants”.. vamos un seguit de coses de les que s’apren un pilo i apart de que s’aprèn ni set fa passat ni t’aburreix. Aquest comentari no penseu que l’escric per fer la pilota jajaj (no amb fa falta) si no perquè avui desprès del comentari de “la creació” del fil de les classiques fa 5 anys m’ha fet reflexionar sobre tot el que he apres i estic aprenen sobre llatí i grec en tot lo que potu de curs. Esta clar que tot aixo es possible gràcies a la Lida, qui es preocupa per que tot aixo sigui possible.
PLURIMAS GRATIAS!!
Salve!!
Sincerament mai havia treballat tant amb ordinadors, simplement havia fet classe d’informàtica per aprendre com anaven alguns programes. Al principi de curs no sabia que llatí seria amb ordinadors, i això em va sorprendre. Al principi pensava que seria fàcil tot això, però no ho va ser tant, em va costar adaptar-me fins que ara ja ho he aconseguit, tot i així no m’agrada gaire i soc més partidaria d’utilitzar paper. Per una altra banda penso que utilitzant internet doncs té avantatges com per exemple que tenim la informació molt més ràpida i en més quantitat. Penso que dintre de poc temps es deixarà de banda el paper i tot ja serà amb ordinadors, és una manera més amena de treballar, però també penso que a vegades és més fàcil despistar-se per les webs socials.
Vale!!
Salve!
A mi m’agrada mes treballar aixi,ja que sóc fan de les noves tecnologies,al principi em va costar una mica acostumarme,pero despres ja es molt facil.
Amb les tacs tenim tota la informacio al nostre abast..
VALE
Salve!!
A mi personalment em sembla bona manera d’aprendre llatí, però m’hagués agradat més fer-ho amb un llibre apunts… com tota la vida.
Però tot i això aquest curs no ha anat tan malament com em pensava que hi aniria. Moltes vegades la Lida ens ha cridat l’atenció perquè no estabem fent el que toca… coses que passa per treballar amb internet… n’hem d’aprendre
Vale!!