Després de la guerra de Troia, Ulisses decideix tornar a la seva pàtria, Ítaca, on l’esperen la seva dona Penèlope i Telèmac, el seu fill. El viatge que emprèn, però, serà ple d’aventures i perills. Mentrestant, a Ítaca, els pretendents de Penèlope han pres el palau d’Ulisses. Telèmac, guiat per la deessa Atena, sortirà a la recerca de notícies del seu pare. Finalment, la força i l’audàcia d’aquests herois, juntament amb la voluntat dels déus, els permetran fer realitat el seu somni.
( http://fernandolillo.blogspot.com/ “Nuevas adaptaciones de la Ilíada y de la Odisea”)
Les aventures d’Ulisses, editorial Teide

jo crec que esta molt bè llegir les aventures de ulisses perquè a l´hora de llegir-les t´animes moltissim , a mi per exemple m´han encantat ja que no crec molt en aquestes hiostories però m´ho he passat molt bè
us recomano llegir-les
Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » L’Odissea d’Homer
Per aquest Nadal us recomanaria regala Les aventures D’Ulisses un llibre que aporta tot ,acció,aventures ,amor,etc…
I si no us agrada llegir us recomanaria veure la pel•lícula.
Ja he acabat de llegir-lo ,,, el recomano 😀 … voldria veure la pel·licula …podem proposar-la Lida?¡ espero que diguis que sí:D
M’ho haig de pensar, potser els últims dies si tot va bé!
Encara que ja fa una mica de temps que tindria que haver comentat, ho faig ara, millor tard que mai, no? Jajajaj
Després d’haver llegit les Aventures d’Ulisses, puc dir que m’ha agradat molt i m’ha sorprès que un llibre així m’agradés tant i que se m’hagi fet tant fàcil de llegir.
No s’ha fet gens pesat, ja que el llenguatge no és difícil d’entendre i vaig tardar relativament poc en llegir-me’l (2 hores aproximadament).
A la meva antiga escola, a 3r d’ESO, havia fet una matèria optativa de Mitologia i haviem vist una pel·lícula que tractava sobre el retorn d’Ulisses a casa seva. Això m’ha facilitat molt la feina, ja que més o menys ja sabia de que anava el llibre.
Em sembla molt bé que s’hagi fet aquesta versió de l’Odissea, ja que per a la gent que no li agrada massa llegir (que no és el meu cas jajaja) està molt bé.
M’ha encantat llegir les aventures d’Ulisses! És molt entretingut i ple de secuències trepidants. Òbviament, la història ja la coneixia, però, no me la imaginava pas així. El que més m’ha sobtat ha estat la manera en la que Atena es comunica amb els protagonistes.
Les aventures d’Ulisses ha estat bé llegir-ho, encara que vaig deixar-lo de costat un temps perque no m’agradava massa , vaig retonar i em vaig posar de nou. Aquest segon cop ja hem trobava més animat i això va fer que s’em fés més fàcil de llegir i la veritat que més divertit. La part que més hem va agradar , per ami personalment va ser el de les sirenes, quan han d’ajudar-se entre ells i han de lligar, els companys al mateix Ulisses a un pal del vaixell i quan s’han de entaponar les orelles amb cera per no caure a les tentacions dels cants. És un moment de bon companyerisme i força de grup.
Recomano llegir-ho sempre i quan s’estigui amb ganes i animat.
Aquest llibre no m’ha agradat tant com la Còlera d’Aquiles, l’història ja la coneixia, com tothom crec, s’ha versionat en molts altres llocs, un exemple és a Los Simpsons, crec que gràcies a allò ja coneixia l’història. És breu i divertit el llibre, trigues realment poc en llegirte’l. El que més m’agrada és quan torna a casa i mata als pretendents de la seva dona.
Edgar, ens podries comentar l’apunt de l’Odissea dels Simpsons? Gràcies!
Edgar, ens podries comentar l’apunt de l’Odissea dels Simpsons? Gràcies!
Pingback: L’EMPREMTA D’ORFEU » “Sailing”, de Rod Stewart
Salveee.
Crec que em llegiré aqueste adaptació, perque tinc el llibre original, m’hal vaig intentar llegir pero no vaig aconseguir entendre res.
Valeee.
Recomanat a Què Llegeixes! http://www.quellegeixes.cat/llibres/les-aventures-dulisses-adaptacio-de-la-odissea
Χαιρετε!
M’ha agradat molt la història, és una bona adaptació. Ja coneixia d’altres vegades les aventures d’Ulisses tot i que no de tots els detalls!
Salvee.
Em vaig acabar de llegir l’adaptació de les aventures d’Ulisses. M’ha agradat moltíssim, crec que no es dificil d’entendre i gaudeix d’una descripció dels fets molt bona. Els dibuixos també son molt originals.
Valeee.
Les avntures d’Ulisses és una molt bona adaptació per a els estudiants. L’historia m’ha agradat, ja que les aventures que viu Ulisses per trobar-se a ell mateix son divertides però a la vegada perilloses, com per ejemple quan s’enfrenta a Ciclopé, el gegant amb un ull!
Aquesta versió de Les Aventures d’Ulisses m’ha semblat molt agradable i comprendedora.
L’Odissea seria una continuació de la Ilíada .
Aquesta novel·la parla de molts aspectes: de la guerra, de l’amor cap a la Pàtria, la fidelitat de la dona, la força sobrenatural dels déus…
En el llibre també pots trobar personatges d’altres novel·les com per exemple Menelau que lluità a la Guerra de Troia. El món dels déus, herois i criatures fantàstiques es com un trencaclosques que has de d’acabar consultant en diferents mites i llibres.
A mi aquest llibre m’agrdat moltísim, Les Aventures d’Ulisses, és un llibre que explica les aventures d’un heroi , per tant en aquest llibre és parla de molts temes:amor, guerra,déus…!
Per tant a mi m’agraden llibres amb el final feliç, per tant aquest llibre té els meus gustos!
Personalment, pensu que aquest llibre té molt d’èxit i tindrà, perquè actualment la gent li agrada molt llibres on continguin diveros temes!
Desprès de fe enfadar a la meva segona mare, la Margàlida.Que sempre m’ha recolzat en tot , m’ha ajudat i sempre a l’escola i d’altres coses. Doncs ahir desrpe`s de fer-li enfadar sense voler, em vaig tornar a llegir el llibre de Les Aventures de Ulisses.
Aquell llibre que no em vaig enrecordar quan em van posar un fragment nseu. M’agradat molt la historia de que desrpès de 10 anys de llunyania Ulisses lluny de la seva dona Penelòpe i el seu fill Telemàc. Telemàc i la seva mare van sufrir molt desperar la tornada del seu pare i marit. Penelòpe com a dona molt maca va tenir molts pretendents ja que era una dona casada, però ja donavane per mort a Ulisses. Telemàc no soportava l’idea de que un d’aquells havia de ocupar el lloc del seu pare i aprofiter se’n d’ell a casa.
Ulisses desprès torna desprès nde 10 anys, ja en passat 20 anys. Pe`ro torna d’Ítaca disfressat d’almoiner , per preparar una venjança per els pretendents que en fet la vida possible de la seva familia. Telemàc reconeix el seu pare disfresssat d’almoiner i es plantejen un plan. El plà consistirà en travessar dotze fletxes sense tocar l’anell, cosa impossible per els pretendents. Pe`ro no per Ulisses que ho aconsegueix i fa venjança.
Espero Lida que no t’enfadis amb mi ho faig sens voler ho faig perquè sóc com sóc. I espero qeu les coses no canviien i siguis la meva segona mare i professora de treball de recerca. Senmpre juntes i recolzades!
Gràcies, una gran salutació!
Chaima, almenys ha servit perquè et tornessis a llegir el llibre!
Xaipete!!
El llibre de les aventures d’Úlisses ja l’havia llegit fa uns anys (una altre adaptació) i he vist també una pelicula relacionada amb les aventures d’úlisses (ara m’ateix no m’enrecordo de com es deia). També em sembla molt bé que es facin mes adaptacions d’aqueta fantastica aventura.
Xaipe!!
Aquest llibre alguns companys el van llegir al curs de 3r d’Eso, amb l’optativa de mites classics si no m’equivoco, però jo no vaig llegir-lo ja que no feia l’optativa aquesta, però ja més o menys he pogut posar-me al dia sobre el llibre mirant aquest video: http://www.rtve.es/alacarta/videos/mitos-y-leyendas/ i tal i com estic ara mateix m’ha semblat divertit i tot hahaha.
Vale ;D
XAIPETE!!
Gran llibre Les aventures d’Ulisses! Me’l vaig llegir a primària però no recordo ben bé si era aquesta adaptació (suposo que sí).
Narra grans aventures i és recomenable per a tothom, fagi o no fagi grec.
Jordi, potser podries mirar aquest vídeo i tenir l’honor de fer l’entrada d’Ulisses o d’un personatge de l’Odissea al Glossari. T’hi animes?
Víctor, espero que et recuperis aviat i que gaudeixis amb aquests vídeos. Si et trobes bé, fes-ne una crítica o introdueix Ulisses o algun personatge del cicle troià al Glossari. Fins ben aviat!
Si malament no he estés, ens hem de llegir aquest llibre. La veritat, no em desagrada ja que aquests temes m’agraden bastant i se’m farà doncs, més ràpid, amè i divertit de llegir. L’aconseguiré aviat!
Amb una horeta te’l podràs llegir, Aïda!
Salve!
No m’he llegit aquest llibre encara, però tinc bastantes ganes de començar-lo, m’agrada bastant el tema del llibre i per tant, se’m farà amè de llegir.
Xaipete!
m’ha semblat molt interessant aquest llibre, coneixia algunes de les aventures d’Ulisses, com la del cíclop que Ulises deixa cec o la de la bruixa Circe per els Simpson que en un capítol sortia, però les altres no les sabia. M’ha agradat molt perquè t’explica molt bé tot el viatge que fa el pobre Ulises. Està molt bé que facin aquestes adaptacions.
Xaipete! M’he llegit el llibre d’Ulisses i m’ha agradat molt. Coneixia una mica per sobre la història lo del gegant Polifem i també el moment en que es troba les sirenes. Pero no la coneixia fons. M’ha anat molt bé llegir previament la còlera d’Aquil·les per entendre millor la guerra de Troia. Tal i com diu el titol Ulisses passa moltes aventure, més aviat desaventures ja que s’el vol cruspir un Cíclop, una nimfa el vol retenir o els admiradors de la seva esposa li estan malgastant els seus bens.
Vale!
Xaipete!
Les aventures d’Ulisses sembla molt interessant, aquest any ens el llegirem, i gràcies a Teide que l’adapta perquè els alumnes de Batxillerat o de l’ESO se’l puguin llegir.
Encara no me’l he llegit però quan ho faci (dintre de poc), donaré la meva opinió.
Suposu que al ser una adaptació, serà una pizellada de les aventures, però igualment tinc ganes de llegir-lo, ami els llibre d’aventures m’agraden molt.
Salve
Aquest es el segon any que llegeixo les aventures d’ulises la veritat es que ya estic cansat de llegir encara que yo el recomano ya que es un gran llibre,es terrorific com tarda 20 anys en tornar a casa seva,i mentre la seva dona anava teixint i desteixint perque no arribava ulises a casa i tenia molts pretendents la veritat es que es un bon llibre.
Salve
Aquest es el priemr any que llegeixo les aventures d’Ulises, yo el recomendaria a la gent perquè està molt bé i aprents moltes coses del recoregut que va tindra, també per la gent que li agradi l’historia i vulgi saber mes coses de la vida d’Ulises.
Salve!
Ja m’he llegit aquest llibre i puc dir que ha sigut més divertit del que m’esperava ja que jo, al principi deia: bua, serà avorrit, però no, mentre que anava llegint m’anava agradant. M’agradaria poder llegir-me’l en vers. Respecte el llibre el que no m’ha agradat ha estat la rancúnia que li té Posidó a Ulisses per haver deixat cec al seu fill, Polifem, la venjança no es la solución i la crueltat amb que Ulisses mata els pretendents de la seva dona.
Salve!
Aquest és el meu segon comentari en aquest apunt jajaja!
El primer va ésser comentant que encara no l’havia llegit, tot i que actualment ja l’he llegit, i he pogut fer el qüestionari, realment ha sigut fàcil, ja que he fet a totes 10/10!! Les aventures d’Ulisses, ha sigut un llibre realment bó i divertit, poc a poc m’anava agradant més. Hi han hagut parts en les que pensava en arrancar la pàgina de l’aburrida que era jajajaj pero realment ha estat bé. Personalment opino això, és un llibre molt recomanable.
Valeeee 😀
Xaipe!
És un molt bon llibre i molt divertit, pensava que seria aburrit però em va agradar moltíssim, és un llibre que Personalment es un llibre que ho recomano a tothom perquè val la pena perquè a mi els llibres d’aventures m’agraden molt.
Xaipe!
Com bé vaig dir en un altre comentari, em disculpo per l’enrenou que vas haver de patir per fen-se llegir aquest llibre. Al final el llegirem (bueno, tots tots no) i m’agradà molt, sort que és una adaptació i no és l’original, llavors sí que ens queixeríem!
Aquesta novel·la parla de molts aspectes: de la guerra, de l’amor cap a la Pàtria, la fidelitat de la dona, la força sobrenatural dels déus…
A més a més, en el bloc d’ Aracne hi ha un article que parla de la recreació d’aquesta llarga aventura resumida en uns 7 minuts: Aquí deixo el link!
http://blocs.xtec.cat/aracnefilaifila/2012/11/06/lodissea-dels-simpsons/
Vagi bé
Salve!
Personalment m’ha agradat més “Les aventures d’Ulisses” que no pas “La còl·lera d’Aquil·les” ja que vas seguint les aventures per les que passa Ulisses després de tornar a Ítaca a veure a la seva dona Penèlope, que la volen conquistar els pretendents i s’han instal·lat al seu palau, i al seu fill, Telèmac.
Telèmac gràcies a Atenes i als déus permetran que Ulisses guanyi els pretendents.
Aquest llibre m’ha agradat en part, per la part de realitat, i de ficció que te. Però el que mes m’agradaria saber es si Troya va existir de veritat. Jo recomano aquest llibre a ala gent que sigui lector de fantasia.
Vale!