La Literatura grega guardonada a Premis Edublogs 2015

No fa ni un sol dia que conec que Literatura grega a escena ha guanyat (encara no sé si la baldufa d’or, de plata o de broze, caldrà anar a Madrid dia 13 de juny per resoldre l’enigma) als IX Premis Espiral Edublogs i, sense voler-ho ni demanar-ho, em trobo ara escrivint aquesta entrada  sobre aquest concurs o com vulguis nombrar-lo , tot relacionant-ho amb el que un aprèn o fa en el bloc en el qual estic escrivint en aquests moments; també col·laboro en els altres dos blocs de clàssiques premiats, però l’Arnau de 2n de batxillerat  i la Noèlia de 4t de l’ESO han espavilat més i ja han publicat. Com diu la Margalida, ” a la xarxa qui no corre vola, una altra vegada espavila i no et trauran l’article!”

És en aquest precís instant en el qual em quedo en blanc i penso “Què dimonis puc explicar?” “Tot el que l’aprenentatge en format bloc té de positiu i negatiu, o bé, em centro en explicar en què consisteixen els premis dels quals podem ser guanyadors i guanyadores?”. Al final, com podeu veure, he decidit engrossir aquest article amb preguntes encara sense resposta, perquè sembli que he treballat el suficient per mereixe’m una bona qualificació, per arribar al cinc mínim de l’aprovat i estirar els braços cap al sostre i dir-me “Ja puc descansar”. Però la realitat, aquella cosa que de vegades preferim evitar em diu que, sense aquest mètode, llatí i grec s’hauria convertit en un suplici avorrit, ple de lletres que s’esborrarien tot just en passar per la sortida, cada cop, en traspassar la porta ens diríem “Una altra hora de prendre apunts que, a la llarga (o a la curta) ens importaran ben bé poc”.

Així, podeu notar que no estic pas en contra d’aquest mètode que, si es posa en pràctica correctament, és la millor forma de treballar (potser, en el nostre cas particular té l’aspecte negatiu que has de treballar contínuament si no et vols trobar amb feina fins al coll al final de trimestre), però amb una mica d’auto disciplina s’arregla i un se sent més orgullós del que un fa i no del que ja li donen fet. Suposo que us sona això de Χαλεπά τά καλά!

Al gra que plourà, com ja haureu pogut esbrinar, aquests premis estan destinats a blocs educatius amb cert prestigi i èxit (en el nostre cas són aquest mateix, El fil del mite grec i L’univers clàssic dels nostres mots), podeu veure que la Lida no ho ha fet pas malament i això que ja se n’ha emportat des del 2008 altres tres!

Literaturagregaaescena

En aquest bloc “Literatura grega a escena”, hi  podeu trobar des de les últimes obres de teatre inspirades en la Grècia clàssica fins a comentaris d’aquestes, per exemple fa poc em vaig llegir voluntàriament el llibre que un dia em va deixar la Lida i vaig fer l’entrada sobre “Els núvols” d’Aristòfanes. Aquest bloc l’utilitzen sobretot els alumnes de grec de segon perquè hi ha temes curriculars de les PAU Grec, així és que l’any vinent hi faré moltes més aportacions. Aquest curs, els de primer de batxillerat hem fet moltes entrades relacionades amb la Lisístrata, també d’Aristòfanes!

1r batx Grec 2014/2015

Alumnes de Grec 1r batxillerat 2014/15

Alumnes de 2n de Batxillerat Humanístic 2014/2015

Si t’interessa saber més sobre el sentit dramàtic, l’humor i la tragèdia d’aquells que ens precedeixen, pots donar una volta per aquí, total, si ha guanyat algun que altre premi no pot ser tan dolent, veritat?

Raül Àlvarez

1r de Batxillerat Humanístic

Aquest article s'ha publicat dins de Actualitat, General i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a La Literatura grega guardonada a Premis Edublogs 2015

1. Ets increïble, Raül! De no signar l’article o d’utilitzar el nom d’un altre usuari, hagués reconegut com a teva aquesta entrada. Porta el teu segell, la teva ironia… Seràs, com tu desitges, un molt bon filòsof i un bon escriptor!
    T’agraeixo tot el que dius! Sé que t’agrada molt escriure, crear … però també llegir els autors clàssics i traduir-los. Tens molt bon nivell de traducció, continua així i t’ajudarà, entre d’altres, a escriure millor! De ben segur, el curs vinent gaudiràs d’allò més amb Literatura grega a escena.
    Seguim, Raül, i moltes gràcies per tot el respecte que em tens i per fer-me sempre cas en tot el que et demano a classe i t’aconsello. L’enhorabona i avant!

2. Retroenllaç: Què seria de les nostres classes sense Internet? | El Fil de les Clàssiques

3. Retroenllaç: Les baldufes Edublogs dels blocs de clàssiques de l’IPM | El Fil de les Clàssiques

4. Retroenllaç: Baldufa d’or en els IX Premis Edublogs d’Espiral en la categoria d’Alumnes de Batxillerat! | Literatura grega a escena

5. Robert Cepeda diu:

Un cop més dir que no em sorpren res que un altres dels blocs de classique ha sigut premiat un cop més. Molt bona feina i felicitats a tots els colaboradors que fan cada cop més gran el nostre univers classic.