Air Collage amb mite grec de la florida de l’ametller

Air-collage Fil·lis/Ametller

A classe d’Història i Fonaments de les Arts, el professor Manel Trenchs ens ha manat de fer un Air Collage i jo he triat un quadre de Vincent Van Gogh, “Ametller en flor” (1888) amb l’ametller que acaba de florir just a tocar de casa; però també he fet aquest per compartir a El fil del mite grec i recordar la història que la meva mare sempre m’explicava de petita sobre la florida de l’ametller.

Per cert, sabeu quina obra és? A quin mite fa referència?

Valèria Cuní

1r Batxillerat d’Arts

Escola Santa Anna de Mataró

Publicat dins de Abandonament, Amor més enllà de la mort, Arts, General, Herois, Pervivència en l'art | Etiquetat com a , , | 3 comentaris

Hades, fet mural

Els alumnes de Cultura Clàssica de 4t hem finalitzat el dossier dels déus i els herois i tot seguit hem fet un gran mural representant el món d’Hades segons el punt de vista de cada alumne.

Tothom ha aportat idees diferents, és un mural fet amb molta il·lusió i que ens ha unit com a grup.

El podeu trobar a la planta baixa de l’edifici Serra.

Quins referents d’Hades coneixeu?

Amaia i Oriol, 4t ESO Cultura Clàssica i Llatí

Publicat dins de Déus, General | Etiquetat com a | 2 comentaris

Hèlena raptada a les portades de les nostres revistes

Els alumnes de 1r de batxillerat humanístic hem realitzat a Grec 1 unes portades relacionades amb la Guerra de Troia i el rapte d’Hèlena. Quina us agrada més?

Què cal saber per poder jutjar?:

(Arnau, Dagmar i Valentina)

Πανοπλια:

(Ada, Carla i Anto)

ἀγάπη, el millor safreig a l’abast de tothom:

(Rocío, Aina i Maryama)

Publicat dins de General, Rapte d'amor | Deixa un comentari

Minerva, l’Atena llatina a Harry Potter

Com molts sabreu, en la mitologia romana, la deessa de la saviesa, les arts, les tècniques de guerra, protectora de Roma i patrona dels artesans, és Minerva. En la mitologia grega aquesta deessa rep el nom d’Atena i, per no ser elegida per Paris en el judici de la poma de la Discòrdia, va en la guerra de Troia en contra dels troians i a favor dels grecs.

Estic molt interessada amb aquesta deessa ja que és una de les que més m’agrada i com sóc una Potterhead, vull parlar-vos del referent clàssic de la professora Minerva McGonagall de Hogwarts.

5d8ae52306075d08a152061d163cba8a

Minerva McGonagall a “Harry Potter”

Minerva McGonagall era una bruixa que va ser seleccionada per a la casa Gryffindor. Després dels seus estudis, va treballar durant anys en el Ministeri de Màgia i més tard va tornar a Hogwarts on es va convertir en la Professora que portaria la Casa Gryffindor. Va ser professora de Transformacions i al mateix temps va ocupar de vegades el lloc de directora de l’escola. Al final de Harry Potter es converteix definitivament en la directora del centre.

És coneguda per transformar-se en gat i per ser una gran protectora dels estudiants que passen per Hogwarts encara que fos molt estricta quan calia. Va tenir un important paper en la batalla de Hogwarts on va lluitar contra Lord Voldemort i els seus aliats. També és coneguda per la seva gran destressa màgica i per la seva gran sabiduria. Tenia una gran capacitat d’aprendre nous coneixements com Hermione Granger. També era una bruixa molt honesta i era molt bona a l’hora de liderar. Aquestes característiques tenen moltes semblances amb les de la deessa romana, així que podem dir que J.K Rowling va voler donar-li vida a la deessa Minerva a través d’aquest gran personatge de Harry Potter.

Si Grècia és Grynffindor, la dea que afavoreix Grècia és Atena, en llatí Minerva,  i la maga que afavoreix Grynffindor és Minerva McGonagall.

Sens dubte, J.K. Rowling s’ha inspirat en els clàssics per escriure l’heptologia de Harry Potter i la lectura de Harry Potter, a la vegada, ens porta a la descoberta dels clàssics, de la Ilíada i l’Odissea!

Rocío Rodríguez

1r Batxillerat Humanístic

Publicat dins de Déus, General, Pervivència en la pintura, Pervivència literatura anglesa | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

Mannequin Challence: Els antecedents mítics de la Guerra de Troia

Fa dies que treballem a Grec 1 la lectura dels clàssics amb una manera molt actual d’apropar-nos a la guerra de Troia i als grans llibres que n’han fet ressò. En una de les activitats del Facebook amb la Berta, va sorgir, a classe amb la Margalida, la idea de fer un Mannequin Challence. Ens vàrem acabar d’animar quan al bloc Aracne fila i fila ens van donar a conèixer aquest Mannequin Challence d’art!. Finalment, nosaltres també hem demostrat que la mitologia, l’art i,fins i tot, la lectura dels clàssics es poden fer amb Mannequin Challence.

I ara l’hem enviat a tv3 amb la sintonia de “Merlí” (sèrie de tv3 que seguim des del principi i en busquem els referents clàssics!) i reajustat el pes de l’arxiu. El pas del mite al logos: La Guerra de Troia (Merlí, capítol segon de la 1a temporada)

Origen: Et convidem a la preestrena de l’últim capítol de ‘Merlí’

Rocío Rodríguez i alumnes de Grec 1

Publicat dins de Actualitat, Cicles mítics, General, Rapte d'amor, Venjança | Etiquetat com a , , , | 3 comentaris