Minerva, l’Atena llatina a Harry Potter

Com molts sabreu, en la mitologia romana, la deessa de la saviesa, les arts, les tècniques de guerra, protectora de Roma i patrona dels artesans, és Minerva. En la mitologia grega aquesta deessa rep el nom d’Atena i, per no ser elegida per Paris en el judici de la poma de la Discòrdia, va en la guerra de Troia en contra dels troians i a favor dels grecs.

Estic molt interessada amb aquesta deessa ja que és una de les que més m’agrada i com sóc una Potterhead, vull parlar-vos del referent clàssic de la professora Minerva McGonagall de Hogwarts.

5d8ae52306075d08a152061d163cba8a

Minerva McGonagall a “Harry Potter”

Minerva McGonagall era una bruixa que va ser seleccionada per a la casa Gryffindor. Després dels seus estudis, va treballar durant anys en el Ministeri de Màgia i més tard va tornar a Hogwarts on es va convertir en la Professora que portaria la Casa Gryffindor. Va ser professora de Transformacions i al mateix temps va ocupar de vegades el lloc de directora de l’escola. Al final de Harry Potter es converteix definitivament en la directora del centre.

És coneguda per transformar-se en gat i per ser una gran protectora dels estudiants que passen per Hogwarts encara que fos molt estricta quan calia. Va tenir un important paper en la batalla de Hogwarts on va lluitar contra Lord Voldemort i els seus aliats. També és coneguda per la seva gran destressa màgica i per la seva gran sabiduria. Tenia una gran capacitat d’aprendre nous coneixements com Hermione Granger. També era una bruixa molt honesta i era molt bona a l’hora de liderar. Aquestes característiques tenen moltes semblances amb les de la deessa romana, així que podem dir que J.K Rowling va voler donar-li vida a la deessa Minerva a través d’aquest gran personatge de Harry Potter.

Si Grècia és Grynffindor, la dea que afavoreix Grècia és Atena, en llatí Minerva,  i la maga que afavoreix Grynffindor és Minerva McGonagall.

Sens dubte, J.K. Rowling s’ha inspirat en els clàssics per escriure l’heptologia de Harry Potter i la lectura de Harry Potter, a la vegada, ens porta a la descoberta dels clàssics, de la Ilíada i l’Odissea!

Rocío Rodríguez

1r Batxillerat Humanístic

Publicat dins de Déus, General, Pervivència en la pintura, Pervivència literatura anglesa | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

Mannequin Challence: Els antecedents mítics de la Guerra de Troia

Fa dies que treballem a Grec 1 la lectura dels clàssics amb una manera molt actual d’apropar-nos a la guerra de Troia i als grans llibres que n’han fet ressò. En una de les activitats del Facebook amb la Berta, va sorgir, a classe amb la Margalida, la idea de fer un Mannequin Challence. Ens vàrem acabar d’animar quan al bloc Aracne fila i fila ens van donar a conèixer aquest Mannequin Challence d’art!. Finalment, nosaltres també hem demostrat que la mitologia, l’art i,fins i tot, la lectura dels clàssics es poden fer amb Mannequin Challence.

I ara l’hem enviat a tv3 amb la sintonia de “Merlí” (sèrie de tv3 que seguim des del principi i en busquem els referents clàssics!) i reajustat el pes de l’arxiu. El pas del mite al logos: La Guerra de Troia (Merlí, capítol segon de la 1a temporada)

Origen: Et convidem a la preestrena de l’últim capítol de ‘Merlí’

Rocío Rodríguez i alumnes de Grec 1

Publicat dins de Actualitat, Cicles mítics, General, Rapte d'amor, Venjança | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

Caront trasllada amb balsa Fidel Castro

unnamed-5

Mercè Otero

Publicat dins de Actualitat, General | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

Animeu-vos a aprendre els déus!

XAIPE!! Salve!!

Aquesta setmana mentre xafardejava per la xarxa em vaig fixar en aquest vídeo que explicava molt bé els déus grecs i romans. És un vídeo molt xulo i ideal per aprendre’s els déus.

Animeu-vos a mirar-lo i a veure què us sembla!!

A veure com us ara fer aquests mots encreuats en línia!

Mireia Sánchez Cano

2n Batxillerat Humanístic

Publicat dins de Déus, General | Etiquetat com a , | 5 comentaris

El cicle peloponnesi i Hèrcules

Aquest és un prezi que us vull compartir sobre un cicle mític, concretament, el cicle peloponnesi:

A través d’aquest kahoot podeu posar en pràctica els 12 treballs d’Hèracles.

Quina pervivència té Hèracles/Hèrcules? Quina relació té amb Barcelona?

Chorouk Regrag

2n de Batxillerat Humanístic

Publicat dins de Amor carnal, Amor obsessiu, Cicles mítics, Déus, Esforç, General, Herois, Kahoot, Pervivència, Venjança | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari