El proper curs tindrem la Bernat Metge Essencial a l’aula

A les PAU de Grec hi poden sortir obres de la literatura grega que a partir del curs vinent podrem llegir per menys de deu euros i completament actualitzades a la Bernat Metge Essencial. A més, si les comprem des dels centres educatius a Abacus també tindrem guies de lectura per facilitar la tasca al professorat. Jo ja he inclós algunes obres en la llista de llibres per al proper curs (Antígona, Èdip Rei, Medea, Odissea, El convit…). Si cliqueu damunt la imatge, tindreu a mà els ISBN per fer-ne la comanda via AMPA.

Ara només es poden adquirir a través del quiosc virtual de LV, però a partir de setembre els trobareu a Abacus i a les llibreries.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

Textos: Ulisses al país dels feacis Odissea VI 1-10

Corfú, probablement l’illa d’Esquèria, el país dels feacis

Llegiu el text de l’Odissea que hi ha a continuació i responeu les qüestions plantejades:

Mentre així dormia el sofert i diví Ulisses, aclaparat de son i cansament, Atena va encaminar-se al país i a la ciutat dels senyors de Feàcia, els quals en altre temps habitaven l’ampla Hiperea, a tocar dels Cíclops, uns homes plens d’arrogància que els saquejaven, per tal com valien més que ells per la força. D’allà se’ls va endur Nausítous, semblant a un déu, i va establir-los a Esquèria, allunyats dels humans fariners, i traçà una muralla voltant la ciutat, i les cases va construir, i els temples, i va repartir els camps de conreu.
HOMER, Odissea 6.1-10

• Expliqueu qui són els feacis. En quines circumstàncies arriba Ulisses a la seva terra?
• En aquest text també hi apareixen esmentats una deessa i uns éssers monstruosos.
Identifiqueu-los i expliqueu quin paper fan a l’Odissea.
• Nausítous va dur els feacis a colonitzar Esquèria. Quines són les accions típiques d’un
colonitzador que, segons el text, emprèn Nausítous? Coneixes alguna altra aventura
colonitzadora dels grecs?

Publicat dins de Foment lectura, General | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Quina Odissea! d’Ela Ela Teatre

Si us vàrem perdre Quina Odissea! que Ela Ela Teatre va representar el primer de juny a l’Hospitalet de Llobregat, reserveu-vos el 16 de juny!

Odissea Ela ela Teatre

Carme Llitjós
Professora jubilada de Grec

Publicat dins de Actualitat, Adaptació literària, General | Etiquetat com a , , | 1 comentari

II Trobada de Teatre Grecollatí de Secundària

Després de l’èxit de la I Trobada de Teatre Grecollatí de Secundària, ara arriba la II Trobada de Teatre Grecollatí de Secundària:

II TROBADA DE TEATRE  GRECOLLATÍ DE SECUNDÀRIA

6 i 7 de juny de 2019

Auditori Barradas

L’Hospitalet de Llobregat

Dijous 6 de juny

10:00   Presentació de la Trobada: grups i centres participants.

10:15   Dido i Eneas. I.Vilanova del Vallès. ( 50’)

11:15    DESCANS

11:45 LES NOVES AVENTURES DEL GRUP DE TEATRE

“ELS MITUS”. I. S’agulla de Blanes. ( 50’).

12:45   Entreacte amb ELA-ELATEATRE

13:00: EL RETORN D’ODISSEU. I. Mercè Rodoreda. L’Hospitalet de Llobregat. (25’)

Divendres 7 de juny

10:00   Presentació de la Trobada: grups i centres participants.

10:15 ÈDIP REI. Escola La Miranda. Sant Just Desvern. (60’)

11:15 DESCANS

11:45  EL MITE DE LA CAVERNA. I. Salvat Papasseit.

Barcelona. (45’).

12:30  Entreacte amb ELA-ELATEATRE

13:00:   PERSEU. I. Moianès (20’)

13:30   CLOENDA DE LA II TROBADA.COMIAT

Si algun centre vol portar alumnes com a públic, encara que el seu institut no hi participi amb cap espectacle, ha de reservar els seients corresponents. L’entrada és gratuïta. Telèfon de contacte : 607 809 409.

Carme Llitjós

Professora jubilada de Llengües clàssiques

Publicat dins de Actualitat, General, Gènere dramàtic | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

Κύων λέοντα διώκων καὶ ἀλώπηξ

Κύων θηρευτικός λέοντα ἰδών, τοῦτον ἐδίωκεν. Ὡς δέ ἐπιστραφείς ὁ λέων ἐβρυχήσατο, φοβηθείς εἰς τοὐπίσω ἔφυγεν. Ἀλώπηξ δέ θεασαμένη αὐτόν ἔφη· «Ὦ κακή κεφαλή, σὐ λέοντα ἐδίωκες, οὗ οὐδέ τόν βρυχηθμόν ὑπέμεινας;»

Què explica aquesta faula d’Isop? Té encara vigència? Qui va ser Isop?

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | 2 comentaris

“Antígona” representada per alumnes de la UB

Moltes gràcies, Natalia Palomar, per la invitació i per la representació d’una tragèdia grega com és l’Antígona de Sòfocles!

Publicat dins de Actualitat, General, Gènere dramàtic, Tragèdia | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari