Ho diu Gardner i ja ho van dir els grecs!




Tots tenim part de les intel·ligències que determina Horward Gardner, director del Projecte Zero i professor de Psicologia i ciències de l’Educació a Hardvard, però uns tenim més desenvolupada una que l’altra; tanmateix totes les intel·ligències (la lingüística, la lògica-matemàtica, l’espacial, la corporal-cinestèsica, la intrapersonal, la interpersonal, la naturalista) són importants per al vostre desenvolupament per tal d’estar preparats per viure en un móm complex, divers i canviant. Gardner considera la intel·ligència com una capacitat (no un tret innat i inamovible) de resoldre problemes o elaborar productes que siguin valuosos en una o més cultures. Fernando La Palma ha aplicat a l’educació la seva teoria de les intel·ligències múltiples: aprendre a aprendre.

Amb quina frase grega ( tot i que encara no podem escriure en grec) podríem resumir el concepte de les intel·ligències múltiples de Gardner? Què n’opineu?

8 thoughts on “Ho diu Gardner i ja ho van dir els grecs!

  1. Bet

    La frase grega no la se… però el vídeo m’ha semblat molt interessant. A més està ben explicat, tot i que alguns subtítols no es poden llegir massa bé, m’ha quedat una idea bastant clara de cada tipus d’inteligéncia.
    En el que sí que m’ha fixat és que en un moment menciona que els grecs utilitzaven l’exercici físic com a entrenement intelectual.

    Petons, Lida! 🙂

  2. Camila

    Gali no he trobat la frase exacta en grec per a parlar els diferents tipus d’intel·ligències, però he trobat unes frases molt interessants escrites per Anaxàgores sobre la intel·ligència:

    Todas las cosas participan de todo, mientras que la inteligencia es infinita y se gobierna a sí misma y no está mezclada con nada.

    La inteligencia es lo más puro de todas las cosas. Tiene un conocimiento total de cada cosa y es la máxima fuerza.

    La inteligencia conoce todas las cosas y ordenó todas las cosas que van a ser y las que fueron y las que son ahora y las que no son.

    El hombre es inteligente porque tiene manos. (Aquesta crec que és la que potser representa més el tema del que parlàvem abans)

    Estic d’acord en que hi ha molts tipus d’intel·ligències i que un bon ensenyament hauria de poder adaptar-se a tots aquets tipus, d’aquesta manera crec que es reduiria notablament el fracàs escolar.

  3. Margalida Capellà Soler Post author

    Molt bé, Camila! NO PODEM ESCRIURE EN GREC! Per tant, m’hauré de conformar amb l’expressió llatina equivalent!
    Tothom sap què vol dir, però?

  4. El-Mekki

    Margalida!!!

    Un video molt interessant m`agradat molt, creec que la fase de aprenentatge de un persona comença desde que neix fins que mor i que hi han diferents tipus de inteligencia i totes s`han de exercir de forma diferent i al maxim.

  5. Raquel

    Jo també penso que hi han diferents tipus d’intel·ligències i que totes s’han de desenvolupar a la manera que els hi vagi millor.
    No tothom pensem en fer el mateix amb els mateixos mètodes.
    Nosce te ipsum és un llatinisme que hem fet i que significa, coneix-te a tu mateix.

  6. Marc

    Aquest tema sobre els tipos d’inteligència és una cosa que sempre m’ha interessat i puc dir que se unes quantes coses, i estic dacord en totes les tesis a les que es fa alusió en el video, com que cada persona necessita aprendre d’una forma diferent i no hi ha un sistema educatiu utilitari per a tothom, també recolzo l’objeccio sobre l’ajud nul que ens dona la educació per tal de resoldre problemas, i si la gent solucionés les coses tal i com aprenem per exemple a història hi hauría masses revolucions, jejeje

    Vale lidaaa!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *