Les Fenícies d’Eurípides al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat

El proper dissabte 16 de juny a les vuit del vespre us esperem al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat amb les Fenícies d’Eurípides, una nova  producció d’Ela ελα Teatre.

El passat 21 de març ELA-ELA TEATRE va presentar Les fenícies d’Eurípides al teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat, com a part de la programació del XXIII Festival Juvenil de Teatre grecollatí. El convocava, com és habitual, la Societat catalana de Teatre grecollatí, membre de la xarxa estatal PROSOPON.

La nostra posada en escena de la tragèdia d’Eurípides era la recuperació de la que ja n’havíem fet l’any 2008, i que vàrem passejar per molts indrets, entre els quals la mateixa Grècia, en un intercanvi teatral amb un grup de la ciutat de Patras.

Imatge de previsualització de YouTube

Com a grup, ens ha sorprès la diferent lectura que, al cap dels anys, es pot fer d’una obra vista anteriorment. La caracterització dels personatges, el tractament del cor, l’elaboració d’atrezzo i escenografia pels mateixos actors i actrius ha donat un resultat ben diferent del de fa 10 anys.

L’actual és potser més abstracte en alguns aspectes però alhora més humà en la construcció de cadascun dels membres de la reialesa tebana. A la presentació de l’espectacle vàrem esmentar que, en aquest pas dels deu anys, ens havien colpit de manera especial una crisi econòmica ferotge i una guerra interminable en els escenaris naturals d’on procedeixen, justament, les dones fenícies del cor, fundadores inicials de la ciutat de Tebes. Estem parlant, com és evident, de la dissortada terra de Síria.

A banda de l’oportunitat de compartir experiències amb grups similars d’altres punts de l’estat, enguany ens va alegrar de manera especial l’aparició en el mateix cartell del grup TEATRE ET ALIA, procedent també de Catalunya, de Sant Boi de Llobregat, cosa poc freqüent en general. Van posar en escena Pseudolus de Plaute. Des de la nostra associació considerem que convé promoure a casa nostra la promoció del teatre de l’Antiguitat grecollatina, de manera que sigui habitual allò que enguany hem considerat excepcional.

La propera ocasió de veure Les Fenícies  és: DISSABTE 16 de JUNY, a les 8:00 del vespre.
TEATRE JOVENTUT. SALA B.
PREU DE L’ENTRADA : 6€
ESTUDIANTS : 2PER 1. ( CAL ARRIBAR MITJA HORA ABANS DE L’INICI DE L’ESPECTACLE PER BENEFICIAR-SE D’AQUEST PREU D’ESTUDIANT.)

Carme Llitjós

Publicat dins de Actualitat, General, Gènere dramàtic | Etiquetat com a , , , , , , | 4 comentaris

ANTÍGONA De Sòfocles. Traducció de Joan Castellanos i Vila

Més informació

Publicat dins de Actualitat, General, Gènere dramàtic, Mitologia, Teatre, Tragèdia | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

TEXTOS: Les Troianes

Judici de Paris. Guillermo Pérez Villalta

Llegiu el text següent i, tot seguit, feu un redactat d’unes 15 línies (entre cent cinquanta i dues-centes paraules) amb les preguntes de més avall:

Paris va jutjar el triple coble de les tres divinitats.
El do de Pal·las era que, menant l’host
dels frigis, aniria a vèncer l’Hèl·lada;
Hera li prometia l’Àsia i els confins
d’Europa com a regne, per l’elecció;
i Cipris, fent-se l’espalmada del meu cos,
l’hi va prometre, si les dees en beutat
deixava enrere. Pensà que se’n va seguir.
Triomfa Cipris. I per Grècia almenys hi ha un guany
del meu connubi: els bàrbars no us han fet vassalls,
ni congregats per armes ni per l’urc del rei.
EURÍPIDES, Les troianes, 924-35
(trad. Carles Riba)

• Qui ens parla en aquest text?
  • Quines deesses apareixen en el fragment anterior?
  • A quin cicle mític pertany aquest fragment?
  • A quin gènere pertanyen Les troianes? Què caracteritza el seu autor?
  • Esmenteu almenys una altra obra de la literatura grega que tracti les conseqüències del tema del fragment que acabeu de llegir.
Publicat dins de General, Gènere dramàtic, PAU Grec, Selecció de textos, Teatre, Tragèdia | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Electra a la Farinera del Clot

A Electra, un grup d’actrius i actors ocupen un teatre grec per posar en escena una tragèdia. Les tragèdies gregues ens acosten als sentiments més íntims i brutals de l’esser humà. Una dramatúrgia d’avui per a un conflicte de sempre.

REPRESENTACIÓ EXCLUSIVA PER A ESTUDIANTS!

•  26/04/2018     20:00h.
  •  Teatre del Centre Cultural la Farinera del Clot, situat al barri del Clot-Camp de l’Arpa de Barcelona.
    AdreçaGran Via de les Corts Catalanes, 837, 08018 Barcelona

L’entrada és lliure però cal fer reserva a programacio@farinera.org

Després de la representació hi haurà debat entre l’alumnat i la companyia.

Montserrat Bastons

Escola Aula

Publicat dins de Actualitat, General, Gènere dramàtic, Mitologia, Teatre, Tragèdia | Etiquetat com a | 1 comentari

Estrena! Llucià a la UB

El grup de teatre clàssic de la UB estrena a la capella de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona escenes del Querolus i dels Diàlegs dels déus i dels Morts de Llucià.

Publicat dins de Actualitat, General, Mitologia, Teatre | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Servidores de muses: Safo i les dones

“Sappho” d’Amanda Brewster (1891)

A Servidores de muses, Mireia Rosich tot recuperant la figura de Safo de Lesbos i l’etimologia que en deriva reclama el mateix tracte que rep l’home  per a la dona.

Què n’opineu?

Des del laberint Mireia Rosich Servidores de muses El Punt Avui  18-03-2018

Publicat dins de Actualitat, General, Lírica | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Deixa un comentari