Anem al teatre a veure Antígona

11 thoughts on “Anem al teatre a veure Antígona

1. Jena

L’excursió al Teatre Joventut per veure Antígona va ser molt divertida i interessant. Encara que l’obra em va costar una mica d’entendre per la rapidesa dels nois i noies a l’hora de parlar, la posada en escena i la vestimenta dels actors estava molt ben feta. Tenint en compte els problemes que vam tenir a l’hora d’asseure i deixant-los de banda aquesta excursió va ser de gran ajuda per entendre l’obra conjuntament llegint el llibre.

2. Paula Las Heras

Ahir, Dimecres 4 de març, la classe de 2n Batxillerat vam anar a veure l’obra de l’Antígona a l’Hospitalet de Llobregat.
    Vam arribar amb el temps just d’esmorzar, per després entrar a veure l’obra que feien els alumnes de Valencià de la tragèdia grega. Va ser entretinguda, llastima del problema tècnic i del problema de la situació dels llocs assignats.

Després de veure l’obra i comprendre-la vam sortir, ja que feien a continuació la comèdia romana dels bessons, i vam tornar cap a Premià, on vam arribar al voltant de la 1 del migdia.

3. Marouan i Omar

Ahir, 4 març, vam anar al Teatre Juventut de l’Hospitalet de Llobregat a veure Antígona, una obra grega de Sòfocles. Els alumnes de primer i segon de batxillerat de grec vam presenciar una molt bona actuació de part dels actors que van representar molt bé l’obra tot i que no vam entendre del tot el que deien, ja que parlaven en valencià. Ens vam portar una gran sorpresa per l’actuació i vam sortir molt contents de tenir una altra perspectiva d’aquesta obra grega.

4. Neus Gili i Paula Vázquez

El matí del dia 6 de març, els alumnes de Grec de batxillerat de l’Institut Premià de Mar, després d’una hora i mitja de trajecte, vam arribar al Festival Juvenil de Teatre Grecollatí. Allà, ens vam trobar amb altres instituts d’arreu de Catalunya.
    Vam tenir el privilegi de gaudir de la tragèdia grega tal i com ho feien els hel·lens en la seva època, fa més de 2000 anys. En aquest cas, vam veure l’Antígona, una obra trascendent en el temps, que va ser escrita el 442 aC i representada per primera vegada un any després. Els actors del Grup KOMOS, recent arribats de València, van donar vida als diferents personatges de Sòfocles.
    Aquesta obra narra la rebel·lió d’Antígona, la neboda del rei Creont. Després que els seus dos germans, Eteocles i Polinices, combatessin pel tron de Tebes i morissin en l’acte, el primer va ser enterrat honorablement i el segon va romandre sense sepultura. Antígona, basant-se en la seva moralitat, creu necessari enterrar el seu germà, oposant-se a les ordres del seu tiet. Finalment, aquest, en assabentar-se dels actes de la dona, la condemna a ser enterrada viva. Hemó, el fill de Creont i promès d’Antígona, suplica al seu pare que retiri la condemna, per s’hi oposa. El vell Tirèsias, també li demana clemència i, finalment, el Rei accepta. Però ja és massa tard; Antígona s’ha penjat per tal d’evitar la mort lenta que l’esperava. Després d’això, Hemó se suïcida i, la mare d’aquest, en assabentar-se de la mort tràgica del seu fill, també.
    Malauradament, el tema d’aquesta peça segueix vigent en els nostres dies. L’autoritat mana per sobre de la voluntat del poble i, de vegades, calen persones com la nostra protagonista, que defensin la moral per sobre de les lleis imposades.
    Sota el nostre punt de vista, els joves actors i actrius van representar acuradament els esdeveniments narrats a l’obra i van saber mantenir l’essència del teatre grec; el cor. Ens van fer entendre la tragèdia, amb les seves característiques, i ens van fer passar una bona estona.

5. Alejandro

Els alumnes de grec, el passat dimecres vam anar a veure l’ obra de Antígona.
    La obra va ser representada per alumnes de l’institut marítim de València i que els interpretes fossin alumnes de la nostra edat, ens van cridar molt l’atenció, ja que ho van realitzar molt bé i en cap moment es van posar nerviosos.
    L’ obra va ser una manera molt bona d’ impulsar la rebel.lió de les dones, contra persones masclistes, com en l’ obra el rei Creont, que no feia cas a Antígona, pel simple fet de ser dona.
    En conclusió, crec que aquests nois de València han de continuar impulsant la literatura Grega, ja que a tots ens va semblar molt interessant.

6. Zakaria Chiheb Al-Attar

La sortida d’ahir al Teatre joventut va ser molt productiva. L’obra de Teatre va ser molt interessant i els actors ho van fer realment bé encara que eren de la nostra edat.

7. fanny

El dia 6 de març els alumnes de batxillerat humanístic hem assistit al teatre Grecollatí amb altres instituts hem tingut la sort de gaudir de l’Antígona, una obra que ens demostra la valentia d’una noia rebel·lant-se sobre lleis imposades que li prohibien, després de la mort del seu germà acomiadar-se com era merescut. El que mes crido l’atenció és la valentia que també van tenir els joves protagonistes en representar aquesta obra.