Dones poetes en veu alta

Gràcies al al programa Lletres a les Aules de la Institució de les Lletres Catalanes, els alumnes de primer del batxillerat filològic del nostre institut han acabat la setmana amb un recital poètic a l’hora de Grec: “Dones poetes en veu alta” a càrrec de Gemma Reguant, actriu, directora de teatre, professora de tècnica i expressió de la veu, investigadora i doctora en art dramàtic. Han escoltat poemes de Maria Mercè Marçal, Maria Àngels Anglada, Montserrat Abelló, Joana Raspall … i han pogut gaudir de la veu poètica femenina en llengua catalana, s’han emocionat i han sentit profundament la poesia amb veu de dona interpretada magistralment per Gemma Reguant que també els ha donat consells per aprendre a recitar poemes.

Què us ha semblat el recital? Us ha agradar? Us ha inspirat? Us ajudarà a recitar els poemes del dia de la poesia o de Sant Jordi?. Què n’opineu? Com valoreu l’activitat?

7 thoughts on “Dones poetes en veu alta

1. Clara

Per mi va ser un privilegi poder gaudir d’aquest recital. No només perquè m’agrada moltíssim que es visibilitzin les dones artistes sinó perquè la Gemma és una professional. Va fer que les paraules de les poetes arribessin amb molta força i poder. Crec que es una gran oportunitat i m’agradaria poder repetir-ho i poder aprendre més dels seus consells per treballar la veu.

2. Luz

Personalment em va agradar molt el recital
    poètic de la Gemma, va poder transmetre cada paraula i moviment que deia i feia.
    També em va agradar molt el tema de les dones artistes.
    Per una altra banda els objectes que va portar per mi, van ser elements claus per tal d’interpretar-ho millor. Sincerament ho tornaria a repetir.

3. Ivan

Activitat molt interessant i enriquidora. Molt profitosos els consells vocàlics de la Gemma Reguant com també el recital de poemes escrit per dones ha sigut magnífic. Remarcaria l’acompanyament musical a l’hora de recitar i el gran repertori de poetesses, cada una explicant la seva història.

4. Mar

L’activitat em va agradar molt i va ser un honor tenir a la Gemma recitant-nos poemes, reivindicant a les dones poetes.
    Els poemes mai m’han cridat l’atenció però amb els consells i la interpretació que va fer, em va picar una mica la curiositat i tornaria a repetir l’activitat.

5. Míriam

La poesia serveix per reivindicar i durant tota la història ha sigut una arma per a nosaltres, les dones, que malauradament se’ns ha privat de la nostra llibertat i la nostra veu la major part del temps. Poder gaudir de la poesia amb el sentiment que va posar la Gemma recitant cada vers és únic.
    Escoltar a Maria Mercè Marçal fa que el meu esperit rebel i inconformista apareixi i cada cop cridi amb més força que em sento orgullosa de ser dona, de classe baixa i de nació oprimida. I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel!
    Gràcies Gemma per representar-nos a totes.

6. Marina

L’activitat ha estat molt interessant i ha sigut un plaer tenir a la Gemma . La poesia ens serveix per expresar-nos ii el que va fer la Gemma ens transemt tots aquests sentiments a travès de les seves paraules i els seus gestos, el fet de que hagi afegit la música que es crees un entorn tranquil i pacífic. Espero tornar a repetir aquesta gran activitat.