FITXA TÈCNICA
Títol Original: The Emperor’s club
Director: Michael Hoffman
Guionista: Ethan Canin, Neil Tolkin
Any: 2002
País: Estats Units
Durada: 110 min
Idioma original: Anglés
Repartiment: Kevin Kline, Emile Hirsch, Embeth Davidtz, Rob Morrow, Edward Herrmann, Harris Yulin, Paul Dano, Jesse Eisenberg, Katherine O’ Sullivan, Elizabeth Hobgood, Purva Bedi, Deirdre Lorenz, James Shanklin, Rishi Mehta.
Gènere: Drama
ARGUMENT
Aquesta pel·lícula tracta sobre un professor anomenat William Hundert que ha sigut convocat a una reunió amb antics alumnes seus en un luxós hotel. Durant la pel·lícula li ve el record d’aquell curs del 72, en la prestigiosa escola de St. Benedict. Aquell any va apassionar els seus alumnes amb l’ensenyament de la història de Roma. Utilitza recursos per alimentar la curiositat natural dels adolescents: com el de fer llegir la inscripció que precedeix el fons de la classe, que narra els fets d’un rei que, en l’actualitat, ningú recorda. Hundert no només els ensenya una assignatura, sinó que els forma com a persones per al futur i, a part, els ajuda a forjar la seva personalitat. Però amb el curs començat arriba un nou alumne a classe, Sedgewick Bell. És un noi molt llest, però va a la seva, no té un bon caràcter i fa distreure i riure als seus companys. Ell se sent pressionat pel seu pare, que no està molt per ell, però vol el seu triomf social. A final de curs Sedgewick aconsegueix ser un dels tres millors alumnes de classe i entra al concurs Juli César, on s’enfrontarà amb els altres dos millors alumnes per demostrar qui sap més sobre la matèria, de manera que descobrirem si realment Sedgewick ha canviat i és un bon alumne.
CRÍTICA
Aquesta pel·lícula dirigida per Michael Hoffman ens mostra la vida d’una escola americana on estudien un grup de nois a qui el seu professor tracta de inculcar uns valors en unes edats difícils. Tot i el que els va inculcar, ells seran lliures per escollir la seva manera d’actuar davant de la vida.
Sedgewick Bell és l’alumne que arriba amb el curs començat, és problemàtic i el professor Hundert l’aguanta, tot i què no ho hauria de fer, perquè creu que sota la seva estupidesa s’amaga un bon alumne. L’afavoreix, l’ajuda, el disculpa, fins que passa el temps i s’adona que no ho hauria d’haver fet.
Una escena molt important és quan el professor Hundert fa sortir Bell a la pissarra perquè respongui una pregunta i ell es riu de la pregunta i tots els altres alumnes també. Llavors, Hundert li diu una frase clàssica d’Aristófanes a mode de consell per tots i Bell s’hi identifica: “La joventut pasa, la immaduresa se supera, la ignorància es cura amb l’educació i l’embriaguesa amb sobrietat, però, l’estupidesa dura per sempre.”
Aquest professor és estimat pels seus alumnes per la seva saviesa, autoritat, disciplina, serietat i valors.
REFERÈNCIES CLÀSSIQUES EN LA PEL·LÍCULA
En aquesta pel·lícula hi ha moltes referències clàssiques, ja que tracta sobre un professor de Grec i Llatí, que explica específicament la civilització romana. Per aquest motiu, hem fet una selecció i hem organitzat les referències en diferents apartats.
Els personatges més importants que anomena el professor Hundert són filòsofs com Aristòtil, Plató, Sòcrates, Ciceró, Antístenes i Heraclit.
També anomena reis i emperadors com César, August, Shutruk-Nahhunte, que és el rei sobirà de la terra d’Elam, Ptolemeu XVIII, Valentinià I, Claudi, Ròmul, August i Teodosi II.
Un personatge a destacar és Marc Aureli, que va ser filòsof i emperador.
A part, esmenta les togues, que eren la vestimenta distintiva de l’antiga Roma, i que els personatges de la pel·lícula utilitzen al concurs Juli César.
[Font: PELICULASONLINEYA]
Per últim, es pronuncien expressions llatines com “Non sibi” que significa “No per a un mateix”, “Finis origine pendet” que significa “El final depèn del principi”. Una de les més importants a destacar és “Alea iacta est”, que significa “La sort està llençada” i el professor Hundert els explica que aquesta frase la va dir Cèsar desafiant el seu govern.
SUGGERIMENTS DE COMENTARI
1.Recordeu en quin tema i context vam utilitzar a classe un fragment del film?
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
-Mai l’escoltat, Michael Lynn Hoffman va néixer a Hawaii el 30 de novembre de 1956, és un director de cinema de Estats Units.
La seva obra es va rodar a Nova York, Nova Jersey i els seus voltants. La producció va començar a l’abril de 2001 i va finalitzar setembre setmanes després.
-No coneixia a Ciceró, Antístenes i Heraclit, tampoc a Shutruk-Nahhunte, Ptolemeu XVIII, Valentinià I i Teodosi II. Però he investigat i m’han interessat alguns els quals seran els que expliqui,
Antístenes: Fou un filòsof cínic atenenc, fill d’un altre filòsof del mateix nom. Va fundar l’escola dels cínics. Va florir durant el segle IV aC.
va combatre a Tanagra al 426 aC i fou deixeble de Gòrgies de Leontins i Sòcrates, i estigué present durant l’execució d’aquest últim. També va estar en més batalles i va morir a Atenes als 70 anys.
“Consulta el ojo de tu enemigo, porque es el primero que ve tus defectos”
Heraclit: Fou un filòsof presocràtic natural d’Efes, a l’Àsia Menor. Va néixer el 544 a.C. morir amb 60 anys i va viure al temps de l’olimpíada 69.
“Si no esperas lo inesperado no lo reconocerás cuando llegue”
Valentinià I: Fou emperador romà del 364 al 375. Era fill del general Gracià el vell.
Shutruk-Nahhunte: Fou fill i successor d’Hallutush-Inshushinak com a rei d’Elam, el segon de la dinastia sutrúquida. Va reclamar el tron de Babilònia i va dirigir les primeres expedicions a Mesopotàmia.
-La toga era una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma i Grècia, consistia en una llarga tela d’uns 6 metres de longitud. Es portava enrotllada al voltant del cos, generalment col·locada sobre una túnica. La toga estava feta de llana. L’utilitzaven els rics i els pobres. Els rics la duien de llana molt fina i blanca llevat d’en casos de dol, i els pobres de llana basta i fosca.
-No coneixia ninguna, explicaré “Alea iacta est”
Se sol dir “Allea iacta est” quan, en alguna situació, ja no hi ha res més a fer que esperar el resultat de l’acció iniciada, de l’aposta feta. És una expressió atribuïda per Suetoni a Juli Cèsar al moment de creuar el riu Rubicó, límit entre Itàlia i la Gàl·lia Cisalpina. Significa a sort ha estat llençada
-No, no havia llegit mai la frase, no coneixia res sobre Aristòfanes, el que e trobat sobre ell era que va ser un còmic i dramaturg grec, va escriure 40 obres de les cuals només em conegut 11, va se acusta diverses vegades de difamació,i la comèdia “les granotes” vaser repetida.
-No, no els coneixia a tots, e escollit a Ciceró, que va neixer el 3 de gener del 106 a.c, al 46 a.c. es va divorciar i tornar a casar,al 46 a.c. al 51 a.c, vaacceptar el càrrec de procurador de Cilía però al any va tornar a Roma, al 64 a.c.es va presentar a les eleccions consulars i va guanyar, i a finals del 43 a.c. Marc Antoni va ordenar secretament la seva execució. I a Heraclit, que va ser deixeble d’Hipàs de Metapont, defensava que tot estava en canvi constantment,va dir la famosa frase de: “Un home no pot banyar-se dos cops en el mateix riu” i va morir als 60 anys. De reis e escollit a Teodosi II, que va ser emperador romà d’orient al 408-405 i va promulgar un codilegal i la construcció d’una segona muralla a Constantinpble. I Ptolomeu XVIII, que va ser rei d’Egipte al 52 a.c.-40a.c. amb cleòpatra VII que era la seva germana.
-Heraclit era un filosofo griego era famoso por su insistencia en el cambio, con su firme compromiso con la unidad de los contrarios
-Teodosio II llamado el Calígrafo, fue Emperador del Imperio romano de Oriente desde el 1 de mayo de 408 hasta su muerte
-Tampoco conozco a Platon fue un filósofo griego seguidor de Sócratesn. 2 y maestro de Aristóteles.Platón participó activamente en la enseñanza de la Academia y escribió, siempre en forma de diálogo,
-Si hablamos de aristoteles fue un filosofo,polimata y politico nacido en el norte de l’antigua grecia.Es considerado junto aplaton el padre de la filosofia occidental fue rey de Macedonia (desde 336 a. C.), -Alejandro Magno fue un gran rey el que fuese Hegemón de Grecia, Faraón de Egipto (332 a. C), Gran rey de Media y Persia (331 a. C), hasta la fecha de su muerte era hijo y sucesor de Olympia de Epiro y Filipo II de Macedonia
Sergi, què significa aquesta resposta, no té cap sentit…
2· Mai l’havia escoltat aquesta frase, però m’ha semblat molt interessant.
Aristòfanes va ser un còmic i dramaturg grec. No es sap on i quan va néixer, però es pensa que va educar a Atenas. Va escriure quaranta obres, moltes d’aquestes peces tenien temes polítics, i solien ser sàtires dels ciutadans més famosos d’Atenes. (font treta de Viquipèdia https://ca.wikipedia.org/wiki/Arist%C3%B2fanes )
3· No, no conec a tots el filosof, hi han tres que no conec que son : Ciceró, Antístenes i Heraclit.
D’els reis i emperador nomes conec a Cèsar i August.
Ami el filosof que me m’agrada es Sòcrates, es considera el fundador de la filosofia oriental. A Sòcrates li van condemnar a mort per que el govern deia que corrompia a la joventut, ell no es va oposar a morir. La seva mort va ser prenent Cicuta.
També m’agrada molt l’emperador Juli Cèsar perquè va ser un gran líder polític però també va ser un talentós escriptor. La frase més coneguda d’ell va ser “Veni, Vidi, Vici” que vol dir vaig venir, vaig veure i vaig vèncer, al arribar a Bretanya. ( font treta de http://latin.dechile.net/?Cesar )
4· La toga era una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma i Grècia, era una llarga tela es portava enrotllada al voltant del cos i generalment col·locada sobre una túnica. ( font treta de https://ca.wikipedia.org/wiki/Toga_(vestit) )
5· L’única expressió llatina que conec es “Alea iacta est” per una grup de musica que es diu aixi. Però no en sabia el significat.
1.Recordeu en quin tema i context vam utilitzar a classe un fragment del film?
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
Mai havia escoltat, cert es que havia escoltat una molt similar que deia: l’ ignorància es pot superar, nomes cal preguntar, l’estupidesa es permanent. Aquesta frase la va dir un professor d’aquest centre i s hem va quedar.
Michael Lynn Hoffman, (Hawaii, 30 de novembre de 1956) és un director de cinema estatunidenc, aquesta pel·lícula es va rodar a Nova York i Nova Jersey
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada. Aristòtil i Plató, de Plató si que conec, ja que d ell aquest any vaig poder investigar i fer un “mini” treball. Plató era un filòsof del 427 a.C, era d’ una immensa influencia a l’antiga Grècia.
Plató va ser l’alumne del filòsof Sòcrates i professor de Aristòtil. Va desenvolupar un sistema filosòfic anomenat “platonisme”.
També ser que el seu nom s’el van posar per les seves espatlles enormement grans, tenia els plats de l’esquena molt grans i aixi va sorgir el seu nom PLAT.
També se una mica d’Aristòtil,filòsof del segle 384 aC , ell va ser l’alumne de Plató, anomenat anteriorment. Ell era anomenat uns dels grans pensadors e d’humanitat. Estudiava gairebé tots els àmbits del coneixement.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
Era en principi una peça de vestir romana, feta de llana. La portaven pobres i rics, donava igual la classe social.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la si
Salve!
1. Recordo un mica el que vam comentar a classe sobre la pel·lícula. Vam veure un fragment de la pel·lícula quan estàvem parlant sobre la cultura grecoromana.
2. La frase d’Aristòfanes no l’havia escoltat ni llegit mai però m’ha semblat una frase bastant interessant i acertada. Aristòfanes és famós per haver escrit comèdies per els festivals atenencs. Moltes d’aquestes obres tracten de temes polítics i solien ser sàtires de ciutadans més famosos d’Atenes i la seva conducta en la gerra del Peloponés.
3. Conec alguns filòsofs i alguns reis i emperadors esmentats en la pel·lícula. Com per exemple :
· Filòsofs: – Aristòtil : Aristòtil afirmava que l’única realitat és el món que tenim al davant. No hi ha dos mons, com defensava Plató ( el món de les idees i el món de les coses) , sinó un de sol, el món real, físic, dels éssers, i la seva constant transformació.
– Sòcrates : es considera el fundador de la filosofia occidental. També pren renom especialment per la seva contribució al camp de l’ètica, i és també aquest Sòcrates platònic qui dóna el seu nom als conceptes de la ironia socràtica i del mètode socràtic.
· Reis i empradors: – Cèsar : va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
– August : va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
4. La toga es una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma que consisteix en una llarga tela de aproximadament 6 metres de logitud. Estava feta de llana i per sota de lli. Els rics les portaven d’una llana molt fina i blanca i els pobres de llana burda i fosca.
5. Coneixia la següent expressió llatina de escoltar-la en alguna pel·lícula:
· “Alea iacta est” : significa “La sort està llençada”
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada. Si, Sòcrates fou un filòsof grec, a qui es considera el fundador de la filosofia occidental. Només ens n’ha arribat informació per mitjà dels seus deixebles i d’alguns poetes com Aristòfanes. En particular, els diàlegs de Plató ofereixen la font d’informació més fiable sobre Sòcrates que hi ha actualment.
Molt lligat a Sòcrates tenim a Plató ,va ser un filòsof d’immensa influència en l’Antiga Grècia.
Desenvolupà un sistema filosòfic, el platonisme, de gran persistència, i un centre de formació, l’Acadèmia, que gaudiren de gran popularitat entre les elits grecoromanes. Va ser deixeble de Cràtil i de Sòcrates, i mestre d’Aristòtil. En comparació amb altres socràtics, és anomenat el socràtic major.
En el cas dels emperadors, August va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
Nebot i hereu de Cèsar, s’imposà a la Guerra Civil que hi hagué després de l’assassinat de Juli Cèsar l’any 44 aC. Des de l’any 31 aC governà l’imperi de facto, tot i que fins a l’any 27 aC no rebé el títol de prínceps de la República per part del Senat, i fundà la dinastia julio-clàudia. Sota el lema de reinstaurar la República (restitutio rei publicae) ell conduí, de fet, la transició cap a una monarquia amb la forma de principat. El seu govern culminà amb un gran període de pau, el qual se’l coneixeria més tard amb el nom de Pax augusta.
Molt lligat a August, tot i que es posterior, tenim a Gai Juli Cèsar ,va néixer dins una família patrícia de la gens Júlia, una de les més antigues de Roma. Nebot de Màrius, va protagonitzar el darrer període de la república: va tenir una fulgurant carrera política i va obtenir innombrables victòries militars per expandir els dominis de Roma i per assolir un poder personal a Roma proper al d’un monarca fins que va ser assassinat.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
“Non sibi” fa referencia en quan a significat a un fet o acció que no voldries per a tu mateix; “Finis origine pendet” vol dir que, si tu comences una cosa be, acabara be, però si ja des de un principi comença malament, terminara malament; i finalment ”Alea iacta est” Se sol dir quan, en alguna situació, ja no hi ha res més a fer que esperar el resultat de l’acció iniciada, de l’aposta feta. I es l’únic dels tres llatinismes que trobem enllaçat al nostre recull.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/llatinismes-in-situ/llatinismes-en-el-comic-fw/alea-jacta-est-m211
Salve!
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
Conec a Sòcrates, l’hem estudiat a classe i ens han explicat que és el fundador de la filosofia tal i com la coneixem actualment, tot i que era analfabet era considerat una de les ments més brillants de l’Antiga Grècia, és el creador de la ética.
També hem estudiat Plató, el qual va ser contemporani de Sòcrates i va estar molt influenciat per ell, tant que Sòcrates és el protagonista dels discursos en els que Plató explica la seva filosofía, basada en els dualismes del cos i l’ànima , i del món de les idees i el de les interpretació d’aquestes
Cèsar va ser un militar que va fer un cop d’estat per acabar amb la república romana ja que creia que es necessitava la figura d’un home fort que assumís responsabilitats, el seu successor al poder va ser August, el primer emperador romà, que va propiciar la “pax romana” o “pax augusta”.
1.Recordeu en quin tema i context vam utilitzar a classe un fragment del film?
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
Sí.
Pel que fa a filòsofs Plató un dels filòsofs més influents de la història, va elaborar una teoria de les idees i va introduir l’existència de dos mons: el món intel·ligible (el que percebem per la raó i el món sensible (el que percebem pels sentits), era una filosofia idealista, en canvi la filosofia d’ Aristòtil era realista, a més es replanteja el problema essencial del naturalisme presocràtic: com explicar el canvi. Introdueix dos parells de conceptes destinats a exercir un paper important: matèria i forma, potència i acte .
Pel que fa a reis i emperadors: Ròmul va ser el fundador de la ciutat de Roma i el primer monarca al 753a.c Va crear el senat romà ,format cent persones conegudes com a patres, descendents dels quals van ser els patricis, i va dividir la ciutat en 30 cúries o congregacions. i Octavi August va ser el primer emperador romà. Va governar sota un model de república, però amb els poders d’un emperador, va portar la “pax augusta”,l que és un llarg període d’estabilitat que va viure l’imperi romà caracteritzat tant per la seva calma interior com la seva seguretat exterior i que va permetre el màxim desenvolupament econòmic i expansió territorial. Va fer arribar els seus ideals a través de l’art i la propaganda ( un exemple és la campanya literària del cercle de Micenas)
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la. SÍ.s “Alea iacta est” aquesta frase la va dir Juli César en el moment en que creua el riu Rubicó, al nord d’Itàlia, límit entre Itàlia i la Galia Cisalpina, província que li havia assignat el Senat romà. Significa ” la suerte està echada” .
Salve!
1-Em recordo una mica del que vam estar parlant en aquella classe,i allà va posar un fragment de la pel·lícula on hi apareixen diferents referents de la cultura grecoromana com:Aristòtil, Plató o Sòcrates.
2-La frese que diu Aristófanes no l’havia escoltat mai amb aquestes paraules, però si que em sona d’haver-ho escoltat en algun lloc.Aquest home va ser un còmic i dramaturg grec. Moltes de les seves peces tenien temes polítics i solien ser sàtires dels ciutadans més famosos d’Atenes i la seva conducta en la gerra del Peloponés.El genere que escrivia majoritariament era la comèdia.
3-Dels filòsofs que han sortit en se quatre de sis( Aristòtil,Plató,Sòcrates i Ciceró) i de reis i emperadors només César.
-Aristòtil va ser un filòsof de l’Antiga Grècia. Se’l considera com un dels grans pensadors de la humanitat.Va dominar el coneixement de la seva època, des de la filosofia a la biologia, des de les matemàtiques fins a la psicologia i que el seu mestre va ser Plató.
-Plató va ser un filòsof d’immensa influència en l’Antiga Grècia i una de les seves obres principals va ser el”mite de la caverna”. Va ser molt influenciat per Sòcrates, sobretot per la seva mort injusta.
-César August, August o Octavi August va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
– Juli Cèsar va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
4-La toga era el vestit nacional romà.Tot romà lliure la havia de portar si volia que el confonguessin amb un esclau.La toga era blanca,de llana,i tenia forma d’el·lipse,la cual en plegar-la,quedava com un semicercle.
5-Només he escoltat “Alea iacta est”en una pel·lícula que vaig veure a la tele,és una locució llatina d’ús actual que significa literalment “el dau ha sigut tirat” o “la sort ha sigut llançada”. És una expressió atribuïda per Suetoni a Juli Cèsar al moment de creuar el riu Rubicó, límit entre Itàlia i la Gàl·lia Cisalpina. Amb aquest pas, es va rebel·lar contra l’autoritat del Senat i va donar inici a la llarga Segona guerra civil romana contra Gneu Pompeu Magne i els Optimates.
1.Recordeu en quin tema i context vam utilitzar a classe un fragment del film? Em recordo que vam veure un fragment quant parlavem de la cultura grecollatina
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? No ni sabia qui era. Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
És famós per haver escrit comèdies. No es sap on va neixer però es creu que a Atenes.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada. Alguns si els coneixia
Socrates fou un filòsof grec, a qui es considera el fundador de la filosofia occidental.
Plato: Va ser un filòsof d’immensa influència en l’Antiga Grècia.
Va desemvolupa un sistema filosòfic, el platonisme, i un centre de formació, l’Acadèmia, que gaudiren de gran popularitat entre les elits grecoromanes.
Octavi August: Neix a Roma , 23 de setembre de 63 aC i mort a Nàpols, 19 d’agost de 14 dC va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
Romul: Nascut en el 461 va ser l’últim emperador romà d’occident (475-476). Es desconeix la seva història després de la seva deposició. Fou nomenat pel seu pare, el general Orestes, que s’havia rebel·lat contra l’emperador Juli Nepot.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava. Eren la vestimenta distintiva de l’antiga Roma i la utilitzaven la gent rica
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines?Alguna si que la coneixia “Non sibi” que significa “No per a un mateix”,
Javi, com és que només respons algunes de les qüestions, concretament les que suposen només copiar i enganxar informació?
Salve!
3. Els conec a tots menys a Antístenes, Shutruk-Nahhunte, Ptolemeu XVIII, Valentinià i Teodosi II.
Sòcrates: Va ser un filòsof grec, considerat fundador de la filosofia occidental. La informació d’ell ha arribat a través dels seus deixebles i d’alguns poetes.
Plató: Era un filòsof amb molta influència en l’Antiga Grècia. Va desenvolupar un sistema filosòfic, el platonisme.
Ròmul: Va fundar Roma i va ser el primer rei.
August: Va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
5. Dels tres llatinismes només conec el de “Alea iacta est”.
“Non sibi”: Fa referència a algo que no es vol per a un mateix.
“Finis origine pendet”: Es refereix que si una cosa es comença bé, acabarà igual, però si ja es comença malament, acabarà malament.
“Alea iacta est”: https://sites.google.com/a/xtec.cat/llatinismes-in-situ/llatinismes-en-el-comic-fw/alea-jacta-est-m211
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
No. Aristòfanes va ser un còmic i dramaturg grec, va escriure quaranta obres i s’han conservat onze. Sovint les seves obres eren sàtires polítiques.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
Aristòtil: filòsof grec i un dels pensadors més importants de la humanitat.
Plató: filòsof grec que va desenvolupar el platonisme, va ser mestre d’Aristòtil.
Juli Cèsar: líder polític i militar romà.
August: successor de Juli Cèsar i primer emperador romà.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
La toga era la principal vestimenta romana, era feta servir sobretot per les classes socials altes.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
Coneixia “alea iacta est” que significa en sentit lliteral “el dau ha sigut llançat” i la va dir Juli Cèsar.
1. Em recordo de veure un fragment de peli per que poguesim veure un monument o alguna escultura , però harà mateix no sabria dirqu era exactament .
2. La veritat es que mai havia escoltat aqueste frase.Aristòfanes fou un còmic i dramaturg grec. El lloc i fins i tot la data exactes del seu naixement ens són desconeguts, però probablement es va educar a Atenes. Era del poble de Kudathenaium.
3. Alguns si que els coneixia.
Plato: Va ser un filòsof d’immensa influència en l’Antiga Grècia.
Va desenvolupar un sistema filosòfic anomenat platonisme i tambè un centre de formació, l’Acadèmia, amb gran popularitat entre les elits grecoromanes.
Aristòtil va ser un filòsof de l’Antiga Grècia.Era considerat com un dels grans pensadors de la humanitat.Va dominar el coneixement de la seva època i que el seu mestre va ser Plató.
Shutruk-Nahhunte: Fou fill i successor d’Hallutush-Inshushinak com a rei d’Elam, el segon de la dinastia sutrúquida. Va reclamar el tron de Babilònia i va dirigir les primeres expedicions a Mesopotàmia.
Octavi August: va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà. Nebot i hereu de Cèsar, s’imposà a la Guerra Civil que hi hagué després de l’assassinat de Juli Cèsar l’any 44 aC.
4.La toga es una vestimenta distintiva entre els rics i els pobres de l’Antiga Roma que consisteix en una llarga tela. Estava feta de llana i per sota de lli.
Salvete1.Recordeu en quin tema i context vam utilitzar a classe un fragment del film?
Sí, a cultura clàssica de 4t l’any passat durant les primeres classes de la matèria per veure la importància que tenien els clàssics en la nostra vida i cultura.
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
No, però em sona haver escoltat aquesta frase a no sé on, una película o una sèrie.
És famós per haver escrit comèdies com “Els ocells”, en total va escriure quaranta obres, de les quals només s’han conservat onze i que són els últims testimonis de la comèdia àtica antiga.
Moltes d’aquestes peces tenien temes polítics, i solien ser sàtires dels ciutadans més famosos d’Atenes i la seva conducta en la Guerra del Peloponnès.
a3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada
un Sí, a la majoria de filòsofs, reis i emperadors coneixo.
Filòsofs:
Plató(Aristocles): era un filòsof grec que va ser seguidor de Sòcrates i mestre d’Aristòtil i és un dels autors més importants de la història de la filosofia.
Heraclit: és un filòsof presocràtic i autor de la frase “no te puedes bañar dos veces en el mismo río”
aquesta frase ve a dir que tot flueix i que una cosa mai tornarà a ser la mateixa al cap d’un temps.
Va ser un filòsof considerat de l’escola jònica.
Heraclit defensava que tot es trobava en un estat de canvi continu en comptes dels altres filòsofs presocràtics que creien que la natura estava formada per elements o arjés.
Reis:
Ròmul: va ser el primer rei que va tenir la ciutat de Roma, va governar de 753 al 717 a.c.
Va ser el fundador de Roma, el que va dividir la població en diverses classes socials i va crear el senat.
Shutruk-Nahhunte: va ser el fill i successor de Hallutush-Ishshinak com a rei d’Elam.
Va reclamar el tron de Babilònia i va dirigir les primeres expedicions a Mesopotàmi.
Aquest rei va portar a Susa el codi de Hammurabi i l’estela de Naramsin.
Emperadors:
Claudi: va ser el quart emperador romà, va nèixer el 1 d’agost del 10 a.c i va morir el 13 d’octubre del 54.
Pertany a la dinastia julio-claudia.
August: va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
Es va imposar a la Guerra Civil que hi va haver després de l’assassinat de Juli Cèsar.
Va ser el fundador de la dinastia julio-clàudia.
El seu govern es va acabar amb un gran període de pau, el qual se’l coneixia més tard amb el nom de Pax augusta.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
Una toga era una peça de vestir distintiva de l’Antiga Roma i Grècia que és una llarga tela d’uns 6 metres de longitud.
Es portava enrotllada al voltant del cos, normalment es col·locava sobre una túnica.
Aquest tipus de vestimenta estava fet de llana i la túnica de sota estava feta generalment de lli.
Només la utilitzaven els ciutadans romans, generalment la toga només la utilitzaven els homes la major part de la història de Roma.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
D’aquestes conec només “alea iacta est”
“Non sibi” = “No per a un mateix”
Aquesta expressió llatina fa referècia a que una cosa no és per a un mateix sinó que és per a tots o que no és vol per a un mateix.
“Finis origine pendet” : el final depèn del principi.
Aquesta expressió llatina significa que si hem començat bé acabarem bé i si hem començat malament acabarem malament.
valete omnes!
2. No havia escoltat mai aquesta frase. El seu autor com ja s’ha dit és Aristòfanes, va ser un còmic i dramaturg grec.
3. Dels filòsofs esmentats conec a tots menys a Antístenes, i dels reis i emperadors només conec a Cèsar, August i Ròmul.
·Antístenes va ser un filòsof grec fundador de l’escola cínica. Negava l’existència de les casualitats.
·Sòcrates es considera el fundador de la filosofia occidental . Les seves aprtacions van ser una contribució important als camps de l’espistemologia i la lògica.
·Juli Cèsar: Va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
·August: Va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
4. La toga era una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma i Grècia, consistia en una llarga tela d’uns 6 metres de longitud. Inicialment s’utilitzava només a Roma mateix i el seu ús estava prohibit als exiliats i estrangers; però progressivament el seu ús es va fer general i es va portar al damunt de la lacerna.
5. Només coneixia Alea iacta est. És una expressió llatina que significa ‘La sort ha sigut llençada’. És una expressió atribuïda, per Suetoni a Juli Cèsar en el moment que aquest creués el riu Rubicó.
Personatges:
-Aristòtil: va ser in filòsof de l’antiga Grècia considerat un dels grans pensadors de la humanitat.
-Juli Cèsar: va ser un emperador de l’antiga Roma.
-August: va ser el primer emperador romà i successor de Cèsar.
-Sòcrates: filòsof que es considera fundador de la filosofia occidental.
-Plató: va ser un antic filòsof grec aprenent de Sòcrates i mestre d’Aristòtil.
-Ciceró: era un antic estilista de la prosa en llatí.
Resum:
El professor fa aixecar-se a un alumne a llegir una placa sobre un mite d’un antic emperador romà, el professor resalta que ningú parla sobre ell i si sobre filòsofs com Plató o emperadors com Cèsar, bàsicament perquè ell feia tot molt ràpid.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
Havia escoltat parlar de gairebé tots.
Ciceró va ser un polític, filosof i una dels màxims exponents en el gènere oratòria. Algunes de les seves frases encara és recorden avui com: Vitam regit fortuna, non sapienta.
Ròmul: va ser el primer emperador i fundador de Roma.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
-“Non sibi” que significa “No per a un mateix”, ens un significat extens vol dir que el merit no es només per un mateix, sinó que pot compartit, per tothom.
-“Finis origine pendet” que significa “El final depèn del principi”, fa referència que tot depen que com es comenci i el final no pot ser molt millor del començament.
-“Alea iacta est”, la sort ja està llançada, aquest llatinisme si que es a nostre recull, que ja només es pot esperar els resultat d’alguna cosa iniciada, sense poer res més.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/llatinismes-in-situ/llatinismes-en-el-comic-fw/alea-jacta-est-m211
2.Havíeu llegit mai la frase d’Aristòfanes? Feu recerca sobre aquest autor i la seva obra.
Doncs mai he llegit la frase d’Aristòfanes, ell és un còmic i dramaturg grec.
3.Coneixeu tots els filòsofs esmentats a les referències? I els reis i emperadors? Expliqueu-ne dos de cada.
Coneixo a la majoria dels filòsofs i alguns dels reis i emperadors.
Filòsofs:
Plató: va ser un filòsof de molta influència en l’antiga grècia. Va desenvolupar un sistema filosòfic anomenat platonisme.
Aristòtil: filòsof de l’Antiga Grècia. Considerat un dels grans pensadors de la humanitat.
Reis i emperadors:
Shutruk-Nahhunte: fill i successor d’Hallutush-Inshushinak com a rei d’Elam. Va reclamar el tron de Babilònia i va dirigir les primeres expedicions a Mesopotàmia.
Octavi August: successor de Juli Cèsar i primer emperador romà. Nebot i hereu de Cèsar.
4.Esbrineu què eren les togues i qui les utilitzava.
és una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma i Grècia, consisteix en una llarga tela. S’utilitzava només a Roma i el seu ús estava prohibit als exiliats i estrangers.
5.I per últim, coneixíeu alguna d’aquestes expressions llatines? Trieu-ne una i expliqueu-la.
Coneixia “alea iacta est” que significa “el dau ha sigut llançat”.
Ave!
Trobo aquest article molt interessant, ja que el cinema es un gran entreteniment entre els adolescents.
Aquest article m’ha fet tindre ganes de veure la pel·lícula i també de saber que pasa al final amb aquell concurs Juli César i si en Bell guanya o fracasa. Espero poderla veure algún día tinc la sensació de que, a part de l’entreteniment, aquesta pel·lícula et fa aprendre história vulguis o no, i això es fantàstic.
Mai havia escoltat la clàssica frase d’Aristòfanes, peró es una frase amb molta veritat i perfecta per l’actitud d’en Bell.
No sé si algú més li recordarà peró a mi aquesta pel·lícula em sona molt a la de “El club de los poetas muertos”, on podem veure uns alumnes apassionats per la poesía i també per la sabiesa i experiéncia del seu professor.
Aquesta pel.lícula (que aquest article ha explicat clarament i molt bé) hem recorda a la sèrie catalana de Merlí, pel fet ‘haver-hi un professor que vol ensenyar bé als alumnes i els cuida, i pel fet d’haver-hi un alumne que va de dolent, peró en realitat és molt bon estudiant. Sembla una pel.lícula molt interessant i diferent, i que de pas en explica coses sobre llatí i grec. Ens pot ajudar a aprendre i a entretenir-se a la vegada (una bareja perfecta per als estudiants). Té un bon argument i tema, i me la recomano a mi mateixa i als demés.
Helena i Marina, m’alegra veure com feu analogies amb d’altres productes audiovisuals, com una pel·lícula o una série. Tant el film de l’article com els esmentats en el vostres comentaris són molt recomanables. Si algú de la classe, en algun moment s’anima a veure’ls, penseu a deixar-nos un comentari amb les vostres impressions.
1. Recordo que vam utilitzar-lo a la classe en que ens vam preguntar què era la cultura clàssica i perquè l’havíem d’estudiar.
2. Jo mai havia llegit la frase, ni tan sols havia sentit a parlar sobre Aristòfanes, però he fet una mica de recerca:
Aristòfanes va ser un còmic, poeta i dramaturg grec que va viure des del 448 aC fins al 380 aC. És autor d’obres com “Els ocells”, “La Pau” i “Lisístrata”. 11 de les seves obres són els únics exemples supervivents de la comèdia àtica antiga.
3. Conec a tots els filòsofs esmentats, però no conec ni em sonen els noms de la meitat dels reis/emperadors esmentats.
– Ciceró: va ser un polític, filòsof i orador de l’antiga Roma. És de que es coneix millor la seva vida gràcies la biografia escrita per Plutarc. és considerat un dels autors més importants de la literatura llatina clàssica.
– Heraclit: va ser un filòsof presocràtic natural d’Efes, fill de Blisó. Va ser un filòsof considerat de l’escola jònica. Va ser mestre de Cràtil, que va ser mestre de Plató al mateix temps que Sòcrates. Heraclit defensava que tot es trobava en un estat de canvi continu, no creia que hi hagués una última substància immutable.
– César: va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana. Va ser considerat un dels historiadors més importants de la seva època. Va escriure totes les seves vivències i experiències, però sempre en tercera persona, mai en primera. Va ser assassinat perquè tenien por de que volgués convertir-se en rei, un títol que els republicans odiaven.
– Ròmul: és un dels bessons fundadors de la ciutat de Roma i del senat romà. El seu germà era Rem. Al final, només Ròmul fundaria la ciutat i es convertiria en el primer rei d’aquesta.
4. Les togues eren una vestimenta distintiva de l’Antiga Roma i Grècia. Consistia en una llarga tela d’uns 6 metres de longitud la qual es portava enrollada al voltant del cos amb una túnica a sota. L’utilitzaven els cònsols, pretors i triomfadors.
5. L’expressió llatina “Non Sibi” s’utilitza per expressar una acció o un fet que no vols per tu a mateix.
Una bona recerca, Aina, espero que hagis agafat també idees per a un futur article cinematogràfic.
Un professor, va fer aixecar a un nen per a que llegueixi la cita del filòsof Aristotedes, per fer veure que no tots els sucessos són recordats o estudiats, de vegades, només són coneguts aquells que van conseguir un gran canvi social, acceptats per obligació a la mayoria no privilegiada, però la seva història no es segueix contant en l’educació obligatoria que ens dòna l’estat, en els llibres no es fa calcar la situació antiga viscuda.
Cèsar, l’emperador romà, polític i militar en el s.I a.C.
Plató, filosòf de l’Antiga Grècia, va nèixer al 429 a.C.
Ciceró, polític, filosòf i orador en l’Antiga Grècia.
Socràtes, professor de Plutó, el pare de la filosofia, i Aristotedes va ser al seu discípul.
Sòcrates es considera el fundador de la filosofia occidental . Les seves aprtacions van ser una contribució important als camps de l’espistemologia i la lògica.
·Juli Cèsar: Va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
·August: Va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
-Heraclit era un filosofo griego era famoso por su insistencia en el cambio, con su firme compromiso con la unidad de los contrarios
-Teodosio II llamado el Calígrafo, fue Emperador del Imperio romano de Oriente desde el 1 de mayo de 408 hasta su muerte
-Tampoco conozco a Platon fue un filósofo griego seguidor de Sócratesn. 2 y maestro de Aristóteles.Platón participó activamente en la enseñanza de la Academia y escribió, siempre en forma de diálogo,
-Si hablamos de aristoteles fue un filosofo,polimata y politico nacido en el norte de l’antigua grecia.Es considerado junto aplaton el padre de la filosofia occidental fue rey de Macedonia (desde 336 a. C.), -Alejandro Magno fue un gran rey el que fuese Hegemón de Grecia, Faraón de Egipto (332 a. C), Gran rey de Media y Persia (331 a. C), hasta la fecha de su muerte era hijo y sucesor de Olympia de Epiro y Filipo II de Macedonia.
Una paraule que vaig escoltar es aquesta:
“Non sibi” i significa “No per a un mateix”
1. Aristòfanes, va ser un còmic i dramaturg grec.
2. Dels filòsofs comentats conec a tots menys a Antístenes i August, i dels reis i emperadors només conec a Cèsar i Ròmul.
3·Antístenes: va ser un filòsof grec fundador de l’escola cínica. Negava l’existència de les casualitats.
·Sòcrates es considera el fundador de la filosofia de occident . La seva aportacio va ser una contribució important en el camp de la logística.
4·Juli Cèsar: Va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
5·August: Va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
6.Ròmul va ser un dels fundadors de roma juntament amb Rem, els seu bessó, després de una gran discusió entre ells Rómul va matar al seu germà, i es va quedar amb el poder a la ciutat que va fundar: Roma, on va tindre el càrreg de emperador
La veritat no entenc res del fragment que li fan recitar al noi en el film pero es molt interessant…L´autor del fragment es ARISTÒFANES
Nosaltres mai aviem escoltat parlar de alguns, d’altres si com l’Aristotel, Cèsar, Plató i Sòcrates.
El professor fa que s’aixequi el noi a llegir la placa de Shutruk-nahunte per fer saber a la classe qui era i perquè no es històric. No ho és perquè els seus actes impliquen molta ambició i els seus conquerits no tenen cap mena de be comú,per això no té cap valor.
En canvi els fa saber que aquests sis homes si que ho són:
Aristotel (filòsof de l’antiga Grècia): Se’l considera com un dels grans pensadors de la humanitat.
Cèsar (emperador): va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana
august (emperador romà): va ser el successor de Juli Cèsar
Plató (filòsof):Desenvolupà un sistema filosòfic, el platonisme.
Sòcrates (filòsof): es considera el fundador de la filosofia occidental.
Cicerone (filòsof): es considerat un dels millors a la prosa llatina de l’època romana.
Nosaltres mai aviem escoltat alguns noms, però d’altres ja els teniem escoltats com l’Aristol, Sòcrates, Cèsar i Plató.
El professor fa que el noi s’aixequi a llegir la placa de Shutruk-nahunte per fer entendre a tota la classe qui es aquest home i perquè no es històric. No ho és perquè els seus actes impliquen molta ambició i els seus conquerits no tenen cap mena de be comú,per això no té cap valor.
I els fa saber qui són els homes que realment han fet historia, i nombra a aquests sis homes:
Aristol (filòsof de l’antiga Grècia): Se’l considera com un dels grans pensadors de la humanitat.
Cèsar (emperador): va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana
August (emperador romà): va ser el successor de Juli Cèsar
Plató (filòsof):Desenvolupà un sistema filosòfic, el platonisme.
Sòcrates (filòsof): es considera el fundador de la filosofia occidental.
Cicerone (filòsof): es considerat un dels millors a la prosa llatina de l’època romana.
1-El fragment de la historia que hem vist tracta sobre un noi que està a classe i el professor el porta a llegir un text que hi ha en una placa al final de la classe sobre un mite, segons ell important, però qui no coneix, quan acaba de recitar aquell text, el professor comença a comparar amb altres mites que tothom coneix
2- Els personatges que surten són:
-Cèsar, que va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
-Sòcrates, que va ser un filòsof de l’ Antiga Grècia que es considera el fundador de la filosofia occidental.
-Plató, que va ser un filòsof d’immensa influència en l’ Antiga Grècia. Va desenvolupar un sistema filosòfic, el platonisme.
– August, que va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
-Aristòtil, que va ser un filòsof de l’ Antiga Grècia. Se’l considera com un dels grans pensadors de la humanitat
-Ciceró, que va ser un polític, filòsof i orador de l’antiga Roma.
Plató: va ser un filòsof de molta influència en l’antiga grècia. Va desenvolupar un sistema filosòfic anomenat platonisme.
Aristòtil: filòsof de l’Antiga Grècia. Considerat un dels grans pensadors de la humanitat.
Octavi August: successor de Juli Cèsar i primer emperador romà. Nebot i hereu de Cèsar.
Socrates fou un filòsof grec, a qui es considera el fundador de la filosofia occidental.
No habia escoltat mai el que
Romul: Nascut en el 461 va ser l’últim emperador romà d’occident (475-476). Es desconeix la seva història després de la seva deposició. Fou nomenat pel seu pare, el general Orestes, que s’havia rebel·lat contra l’emperador Juli Nepot.
No havia escoltat mai el que diu el nen al petit film de la pelicula pero el que va recitar em va semblar molt intressant
El fragment de la historia que hem vist tracta sobre un noi que està a classe i el professor el porta a llegir un text que hi ha en una placa al final de la classe sobre un mite, segons ell important, però qui no coneix, quan acaba de recitar aquell text, el professor comença a comparar amb altres mites que tothom coneix
1. El professor li fa anar al final de la classe a llegir la placa que esta penjada a sobre de la porta que va de Shutruk Nahunte que es rei de Anshand and Susa. Quan el professor fa seure al noi pregunta als companys si algú sap qui es, i ningú ho sap. Els alumnes busquen al llibre pero els hi diu que no el trobaran perquè la gran ambició i la conquesta no tenen cap valor. El professor els hi explica que Shutruk Nahunte es olvidat, no com Aristòtil, Cèsar, Sòcrates, August, Plató, Ciceró.
2.
Aristòtil: Aristòtil va ser un filòsof de l’Antiga Grècia. Se’l considera com un dels grans pensadors de la humanitat.
Juli Cèsar: Juli Cèsar va ser un líder polític i militar de l’era tardo republicana.
Sòcrates: Sòcrates fou un filòsof de l’Antiga Grècia que es considera el fundador de la filosofia occidental.
August: August o Octavi August va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
Plató: Plató va ser un filòsof d’immensa influència en l’Antiga Grècia. Desenvolupà un sistema filosòfic, el platonisme, de gran persistència, i un centre de formació.
Ciceró: Ciceró, fou polític, filòsof i orador de l’antiga Roma.
El professor els explica als alumnes que Shutruk Nahhunte no el recorda ningú i per tant, no és un clàssic.
També ha parlat sobre alguns personatges grecs i romans que sí que són clàssics perquè van ser molt importants en el seu moment i avui dia també ho són i es recorden, alguns d’ells són:
-Plató: Va ser un filòsof molt seguit que va desenvolupar el ‘platonisme’ (un sistema filosòfic)
-August: Va ser el primer emperador romà
-Aristòtil: Era un gran pensador de la humanitat, va estudiar molta ciència, filosofia, educació, literatura i poesia.
-Ciceró: Va ser un polític, filòsof i orador romà. És considerat un dels autors de la literatura més important de la literatura clàssica.
-Claudi: Va ser el quart emperador de l’antiga Roma.
Aquest tros de la pel·lícula m’ha semblat molt interessat perquè és el que vam fer a l’última classe.
El professor fa aixecar a un alumne perquè li respongui una pregunta, i al escoltar-la, l’alumne comença a esclatar-se de riure fent així que la resta dels seus companys li segueixin la gracieta. Es llavors quan ell cita la mítica frase del fílosof Aristófanes en mode de consell expressament per tots els seus alumnes, buscant la manera de fer-los reflexionar.
Aristòtil: Va ser un filòsof grec bastant popular i reconegut a la seva època. La seva lògica i ètica van dominar la humanitat fins a gairebé 2000 anys.
Apart de la filosofia, també va estudiar anatomia, astronomia, economia, geografia, entre d’altres coses dins l’àmbit de la ciència.
Plató: Es un filòsof grec que, fins i tot, va desenvolupar el seu propi sistema filosòfic al que va anomenar Platonisme.
Sòcrates: Es un filòsof grec , i va ser el fundador de la filosofia occidental.
Ciceró: Va ser un filòsof polític i orador romà. Es va fer especialment famós quan va publicar la seva biografia Plutarc.
Antístenes: Va ser un filòsof d’ Atenes. Va fundar l’escola dels cínics.
August: Octavi August, va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
Salve!
Aquest fragment de la pel·lícula ens ha recordat a la mítica sèrie catalana anomenada Merlí ja que vol ensenyar d’una manera diferent i no vol que els alumnes memoritzin, si no que aprenguin. També trobem una semblança en el professor de la pel·lícula amb el Merlí (professor de la sèrie) perquè tots dos saben que hi ha un alumne amb molt potencial però problemàtic.
Ens ha semblat molt interessant la pel·lícula alhora de la semblança.
Escriviu els noms dels personatges esmentats al vídeo i busqueu informació sobre ells.
-ARISTOTELES: fou un antic filòsof i científic grec que va néixer a l’Antiga Grècia, concretament Estagira. Es considera un dels filòsofs més importants d’aquella època perquè va influenciar molt a la història.
-PLATÓ: Va ser un filòsof de l’Antiga Grècia que va desenvolupar el platonisme que tracta sobre una doctrina filosòfica.
-CÈSAR: Va estar considerat un líder polític a Roma.Va ser considerat un dels historiadors més importants de la seva època.
-AUGUST: Va ser el primer emperador romà i també el successor de Juli Cèsar.
-SOCRATES: Fou un filòsof de l’Antiga Grècia i va ser el fundador de la filosofia occidental.
En la pel·lícula el professor li demana a un alumne que vagi al fons de la classe i llegeixi, en ell parla de Plató, Aristòtil, August, Ciceró, Antístenes, Heraclit i de Sòcrates. Després l’alumne torna al lloc i el professor parla sobre els diferents filòsofs.
Parla de aristòfanes, que va ser un còmic i un dramaturg grec. També parla de Plató que va ser un filòsof en l’antiga Grècia, de Aristòtil que va ser un filòsof, Ciceró, que fou polític, filòsof i orador de l’antiga Roma. Antístenes que fou un filòsof cínic atenenc, va fundar l’escola dels cínics. Heraclit que fou un filòsof presocràtic natural d’Efes i de August que va ser el successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà.
1.El sindrome de Diogenes es un transtorn mental que et fa acumular totes les cosses ala teva casa per que creus que totes son importants .
2. El basquet es un dels esports mes important en aquesta epoca i abans tambe consisteix en treball en equip que has d’encestar la pilota en una canasta
En aquest fragment el professor explica als seus alumnes d’una manera més diferent, que Shutruk Nahhunte no és clàssic perquè ja no el recorda ningú.
Després parla d’alguns personatges grecs i romans,que si són clàssic perquè avui en dia els seguim recordant i estudiant,que són:
Plató:Aquest home va ser un filòsof grec,mestre d’Aristòtil y alumne de Sòcrates.
Aristòtil:Ell també va ser un filòsof grec,alumne d’Aristòtil.
August:Primer emperador deprés de la mort de Julio César.
César:Va ser el dictador romà al final de la república.
Ciceró:Era orador romà , es recordat com el millor de tota la història i encara s’estudien el seus discursos.
1-El fragment de la historia que hem vist va sobre un noi que està a una classe i el professor el fa llegir una placa de Shuturuk, un home que casi ningú coneixía, donant a entendre que com no el conexía ningú no era un clàssic, al fragment també esmenta una serie de personatges grecs i romans coneguts i que per tant són clàssics.
Plató: Un home que va ser un filòsof grec, mestre d’Aristòtil y alumne de Sòcrates.
August: Va ser el primer emperador romà.
Sòcrates: Va ser un filòsof grec i va ser el fundador de la filosofia occidental.
Ciceró: Va ser un filòsof polític i orador romà. Es va donar a conéixer especialment quan va publicar la seva biografia Plutarc.