Per Judit Guillén i Andrade Borcean
Punt 3
Notícies:
http://www.abc.es/ciencia/abci-javier-armentia-astrologos-unos-ignorantes-universo-201603012215_noticia.html
http://www.abc.es/recreo/abci-verdaderas-fechas-signos-zodiaco-segun-nasa-201609230937_noticia.html
Entrevista a Javier Armentia
Al març d’aquest any, a Javier Armentia el van entrevistar fent-li preguntes sobre l’astrologia i, en resum, Javier Armentia esperava que el manifest amb les “objeccions a l’astrologia” que van filmar fa 40 anys i quasi 200 científics fós revulsiu (provocant una reacció brusca) i ell es va implicar personalment juntament amb Miguel Àngel Sabadell en promoure la seva “versió espanyola” el 1990. Les Objeccions a l’astrologia de fa 40 anys, advertien al públic contra les prediccions dels astròlegs perquè deien que els seus principis manquen de fonaments científics.
Més de 25 anys després d’aquesta iniciativa, el director del Planetari de Pamplona reconeix que no ha servit per restar popularitat als horòscops, etc. L’astrofísic diu que “l’astrologia és un frau” i també ho argumenta, ja que l’astrologia és una disciplina que pretèn conèixer i predir la personalitat dels individus i també els esdeveniments importants de la seva vida mitjançant la posició dels astres i el seu moviment a partir del moment del naixement d’una persona. Durant els anys, l’astronomia i l’astrologia, sovint eren practicades pels mateixos investigadors ja que es van desenvolupar conjuntament.
Model heliocèntric
L’astronomia i l’astrologia es van començar a separar a partir del model heliocèntric, a l’època de Kepler. Des d’aleshores, l’astronomia ha continuat canviant desenvolupant-se amb la física i les matemàtiques però, tot i això, l’astrologia segueix basant-se en els signes del zodíac.
Continua la lectura de Què és l’astrologia? Els orígens de la Terra




