V TROBADA CATALANA TINGUEM CURA DEL PLANETA (2015-16)

tinguem cura del plnetaEl dia 27 d’abril del 2016 4 representants de 3r d’ESO vam assistir a la V Trobada Catalana del projecte Tinguem Cura del Planeta on vam presentar l’acció:

APADRINEM EL PINELL!!

Els 4 alumnes participants van ser els següents: Francesc Vintró, Ramon Casas, Andrea Manica i Laia Resa.

Vam passar una jornada d’intercanvi d’accions d’escola verda, vam fer tallers relacionats amb la sostenibilitat i vam xerrar i compartir idees amb la nostra parella de centre de Manresa i vam tornar plens d’il·lusió en veure que hi havia molts més joves treballant cap al mateix objectiu: FER UN MÓN MÉS SOSTENIBLE, MILLOR.

Com diu el lema del projecte:  Si no és ara, quan?  Si no som nosaltres, qui?

 

Fòrum secundària Escoles Verdes. Lleida 2016.

Fòrum secundària pixlr

El dijous 21 d’abril del 2016 hem assistit al Fòrum d’Escoles Verdes de secundària a Lleida . L’alumnat representat que han gaudit d’aquesta activitat són: Arnau Buñol, Elena Badia, Mariona Casanovas i Lluna Iglesias.

 

Hem estat compartint l’espai amb els instituts de Lleida que també són Escola Verda i sobretot hem compartit ACCIONS que hem fet als centres.

Nosaltres hem exposat la nostra acció dintre del Pla d’Acció de reducció de materials relacionats amb el mòbil: MOBILITZA’T PER LA SELVA que ha tingut molt èxit i altres escoles ja s’han apuntat a fer-la!!

Hem agafat moltes idees d’altres escoles com: fer caisex niu per posar a l’hort o al pati de l’escola i poder estudiar els ocells, fer un concurs per tenir una mascota de l’escola Verda, millorar els nostre hort escolar, fer un panell d’escola verda més interactiu…

I el que ens hem emportat segur és:

NOVES IDEES           compartir         INTERCANVIAR        eNERGIA pOSITIVA

APRENENTATGES     MOLTES GANES DE CANVIAR EL MÓN!!!

El comitè ambiental de Primària fa molta feina!!!

COMITÈ AMBIENTAL 15-16 BOEl comitè ambiental de primària, constituït democràticament a l’octubre del 2015 s’ha reunit mensualment en assamblea per tal de posar en comú les propostes de cada classe que recollim a la llibreta verda. Han sorgit moltes propostes i mlt interessants que anirem debatent per portar a terme aquelles que siguin factibles.

El primer i segon trimestre ens hem dedicat especialment a fer l’ESKAMOT VERD a les hores del pati i a la tarda. L’objectiu d’aquesta ACCIÓ és millorar la recollida selectiva i la neteja del pati.

escola verda2RECORDA: MANTENIR EL PATI NET ÉS UNA QÜESTIÓ DE TOTS I TOTES!

RECULL SELECTIVAMENT I DONARÀS MÉS VIDA ALS RESIDUS!

RECORDA LES 3 R: reduir, reciclar i reutilitzar

 

Aquí tens la pàgina del bloc on hi ha tota la informació dels comitès ambientals de tots els anys i de les SEVES PROPOSTES. Hi pots consultar les propostes d’aquest curs i et convidem també a dir-hi la teva.

avaluació tic verd Fes les teves propostes enviant un comentari!

Algunes fotos del comitè d’aquest curs:

 

MARCA LA DIFERÈNCIA. TU POTS! LA TERRA ET NECESSITA

VIDA2Marcar la diferència i millorar el teu entorn, la Terra…està a les teues mans. Depèn de tu.

Entre tots podem aconseguir-ho, posant el nostre granet de sorra, canviant petits hàbits, consumint de manera responsable, participant en campanyes ecològiques, proposant accions per millorar la nostra escola…

La Jane Godall ho té molt clar. Escolta-la:

Saps qui és Jane Godall?

I aquí et deixo el clip d’un documental narrat per la doctora Jane Godall o hi han les veus de 30 líders i activistes mundials que parlen de la importància de salvar els boscos. El missatge col·lectiu que se’n desprèn serà entregat als representants reunits a París a la Cimera sobre el Canvi Climàtic aquest desembre del 2015. El missatge és: “Salvem els nostres boscos i podrem salvar el clima”.

     Recorda que com a Escola participem al projecte MOBILITZA’T PER LA SELVA.  Per tant continuem recollint Mòbils!!!

1 de Desembre, dia mundial de la SIDA

stop sida 1 desembre

OBSERVA LES SEGÜENTS IMATGES I aprofundeix en el tema de la SIDA i el VIH a partir de la rutina de pensament :

VEIG, PENSO, EM PREGUNTO.

 

1- Apunta el què veus en les imatges ( sense interpretar-ho).

2- Apunta les idees que aquestes imatges et suggereixen.

3- Fes-te les preguntes que se t’acudeixen a partir de les imatges i les idees.

vih

llaç i preservatiu

 

 

 

 

 

vih prevenció

 

el vih no mata

Per recordar i entendre una mica més aquesta malaltia i el Virus que la causa podem veure aquest interactiu. I també us deixo aquests vídeos sobre la malaltia i el virus.

 

Coltan, un mineral de sang.

El curs 2015-16 a l’escola ens vam unir a la  campanya MOBILITZA’T PER LA SELVA de l‘IJG. Va ser un èxit ja que vam recollir uns 200 mòbils i amb aquesta recaptació vam poder apadrinar 4 ximpanzès:

ximpanzès junts

Aquests ximpanzés viuen al Centre de Recuperació de Tchimpounga a la República Democràtica del Congo i amb aquesta campanya col·laborem al seu manteniment.

activitatPerò… què en saps tu del coltan?

I… quina relació té aquest mineral amb el medi que l’envolta, amb la selva?

Per què se li’n diu mineral de sang? 

Per a respondre aquestes preguntes i satisfer la teua curiositat ho farem mitjançant una  RUTINA DE PENSAMENT:

pensar ximpanzè

 

PENSO, M’INTERESSA, INVESTIGO

Per fer-ho consultarem la pàgina de les rutines de pensament 

Us deixo unes imatges per engegar aquesta rutina:coltan 1

coltan 2

 

 

 

 

coltan 3

coltan 4

 

 

 

 

 

Per a investigar sobre el tema pots consultar l’article sobre la Campanya Mobilitza’t de Bocins de Ciència i els seus enllaços.

Creem el nostre ADN, en fem una maqueta

watson i cricAquest curs 2015-16, com portem fent uns quants cursos, em creat la molècula d’ADN en grups. A partir d’aquesta molècula hem treballat molts altres conceptes com cromatina, cromosomes, nucleòtids…

Aquí us deixo un recull de fotos del procés:

 

adnL’objectiu principal era que crear aquesta molècula us ajudés a entendre-la millor el també i tot allò que l’envolta.

M’agradaria que ara hi féssiu les vostres aportacions comentant els següents aspectes:

Us ha agradat aquest treball col·laboratiu? Per què?

Creieu que el fet de crear, de construir una maqueta d’allò que estudiem us pot ajudar a millorar l’aprenentatge? Per què?

Exposar i explicar a partir d’una maqueta pot ajudar també als oients a entendre-ho millor.

També m’agradaria que hi aportéssiu propostes de millora de la tasca i crítiques constructives d’aspectes que creieu que no han funcionat bé.

ENDAVANT AMB ELS VOSTRES COMENTARIS!

Els colors de la tardor 2015

El dijous 29 d’octubre vam sortir a observar els canvis dels colors de les fulles i dels arbres durant aquesta època de l’any.

Aquí teniu un recull d’algunes fotos que vam fer.

Després d’haver fet la sortida farem el treball col·laboratiu a l’aula per acabar creant els nostres reportatges sobre les preguntes que us han anat sorgint.

Com a tasca paral·lela vull que feu un comentari a aquest article comentant els següents aspectes:

Creus que és important fer sortides de camp per aprendre millor alguns conceptes, per entendre millor alguns dels fenomens naturals que tenen lloc al nostre entorn? Per què?

– Personalment creus que vas aprofitar al màxim la sortida? Podries haver-la aprofitat més? Per què?

CINGLES, ALZINES I VOLTORS A LA VALL DE CARREU

El dia 22 d’octubre els alumnes de 3r ESO del Col·legi Ma. Immaculada de Tremp  vam realitzar un recorregut per la vall de Carreu, amb el guiatge de dos guardes forestals de la Reserva Nacional de Caça del Boumort i del Carles Aguilar de l’EdA. En aquest itinerari van poder observar voltors comuns, voltors negres, un trencalòs i gralles de bec roig. També aprofitaren per estudiar la vegetació d’un alzinar, la geologia de la cinglera formada al Roc de Pessonada, així com els herbívors que es poden trobar a la Reserva i la gestió i funcions que aquesta realitza.

Va ser un bon complement per al treball més teòric que fem a l’aula, una pràctica d’observació  d’un ecosistema proper i desconegut a la vegada sovint per nosaltres.

Aquí teniu unes fotos d’aquella sortida de camp.

 

Us convido a que feu un comentari sobre aquesta sortida en el que parleu de dos aspectes: allò què més us ha sorprès o què heu après i no sabíeu i les diferències i semblances d’aquest ecosistema que hem visitat i el Pinell, que és un ecosistema urbà que estem treballant.