Les rúbriques o matrius d’avaluació, les escales i també les dianes, són eines utilitzades per avaluar, coavaluar i/o autoavaluar el procés d’una activitat duta a terme a l’aula. S’usen especialment quan treballem cooperativament.
La rúbrica permet mesurar el treball del alumnes i també el seu funcionament durant el procés, les seves habilitats per treballar de manera cooperativa, etc.
Aquí en tenim alguns exemples dels que utilitzarem durant el curs:
- Per avaluar l’exposició oral en grup de l’activitat de presentació a la resta del company del mètode científic ( tècniques de laboratori o Petites Investigacions)
- Per avaluar, coavaluar i autoavaluar murals (per exemple el mural de les MTA, mural de la reproducció de les flors…): diana mural MTA
- Per avaluar un mapa conceptual ( Escala d’autoavaluació i coavaluació):
escala-mapa-conceptual
- Per avaluar el treball en grup ( Rúbrica d’autoavaluació i coavaluació): avaluacio-membres-del-grup-definitiva
- Per avaluar l’exposició oral d’una presentació: exposicio-oral-propia
- Per avaluar el treball de recerca: rubrica-treball-de-recerca-2