[ Maqueta Naturals ]

Hola Súper Classe !!!

Tal i com hem quedat us deixo una setmana més per tal de fer la maqueta de naturals (a entregar dimarts 12 de desembre).

Us recordo els grups:

DIGESTIU: Jia Yu, Guillem L. , Greta, Carolina, Marc i Antonio.

RESPIRATORI: Nil, Mireia, Denisse, Cláudia, Mar i Adrià.

CIRCULATORI: Pol, Giselle, Ares, Berta, Chaima i Jose.

EXCRETOR: Guillem C., Èric, Cristina, Aminata, Oriol i Jordi.

Qualsevol dubte comenteu i en parlem a classe.
Ànims 🙂

ENGLISH CORRECTION: TEMA 2

Hola Súper Classe !!!

Us penjo la correcció de l’última prova, la qual cal tornar signada dimecres 29/11/17.

• Write the next comparative sentences in English: (4 points / 1 point for each sentence)
  1. La pilota és més gran que el bolígraf
    The ball is bigger than the pen
  2. La finestra és més petita que la porta
    The window is smaller than the door
  3. La Laura és més alta que la Mònica
    Laura is taller than Monica
  4. L’Àlex és més ràpid que l’Albert
    Alex is faster than Albert
  • Write the next superlative sentences in English: (4 points / 1 point for each sentence)
  1. La Bruna és la nena més feliç de classe
    Bruna is the happiest girl of the class
  2. En Marcos és el nen més trist de l’escola
    Marcos is the saddest boy of the school
  3. El dissabte és el dia que hi ha més feina
    Saturday is the busiest day
  4. El metro és el transport més ràpid de la ciutat
    The underground is the fastest transport of the city

• Write the next ordinal numbers in English: (1 point / 0.25 points for each number)

Primer: First
Segon:Second
Tercer: Third
Quart: Fourth

• Basic Vocabulary: (1 point / 0.1 points for each word)
  • Groc: Yellow
  • Blanc: White
  • Taula: Table
  • Cadira: Chair
  • Llibreta: Notebook
  • Saltar: Jump
  • Córrer: Run
  • Professor: Teacher
  • Germà: Brother
  • Germana: Sister

Qualsevol dubte ho comentem el proper dia !!!
Have a nice weekend  😎

SUMES I RESTES DE FRACCIONS

Hola Classe!!

tal i com us he dit, us passo una pàgina perquè pugueu practicar sumes i restes de fraccions amb el mateix denominador. Es poden fer online.  Bona pràctica!

ACTIVA’T CAMINANT

Hola Súper Classe !!!

Us penjo la ruta / recorregut de l’activitat que farem dijous de 10.30 a 11.30 (l’examen d’anglès el farem a última hora de la tarda).
Si ho veieu petit podeu descarregar-lo fent clic dret a la imatge i seleccionant “Guardar imagen como…” per desprès ampliar-la.

Recordeu portar el xandall de l’escola i una motxilla petita amb aigua i alguna peça de fruita per esmorzar!

Si teniu dubtes demà en parlem  😉

Correcció Examen Naturals (Digestió i respiració)

Hola Súper Classe de 5è !!!

Us penjo les respostes de l’examen del tema:

Resum, 5 punts: 0.35 per cada resposta correcta. 14 respostes totals. Positiu de +0.1 per qui les tingui totes bé ( no s’ha donat cap cas  😥  )

La nutrició. Comprèn els processos per aconseguir la matèria i l’energia que necessitem per viure. La nutrició inclou la _____ , la respiració, la ______ i l’_______. (Aquí s’han tingut en compte la coherència i la cohesió, per exemple: la digestió, la respiració, la defecació i l’absorció)

Els nutrients. Són les substàncies que el nostre cos aprofita els aliments  que prenem.

El procés digestiu. Té lloc a l’aparell digestiu. El procés digestiu comprèn la ingestió, la digestió, l’absorció i la defecació.

La salut de l’aparell digestiu. Tenir cura de les dents,  una alimentació saludable i seguir uns hàbits d’higiene és beneficiós per l’aparell digestiu.

La respiració. Consisteix en l’obtenció d’oxigen de l’aire i l’eliminació de diòxid de carboni. Té lloc a l’aparell respiratori.
La inspiració i l’expiració són els moviments que permeten l’entrada i la sortida d’aire dels pulmons.

La salut de l’aparell respiratori. Respirar en llocs nets de fum i pols, ventilar cada dia les habitacions i practicar esport ens ajuda a tenir cura del nostre aparell respiratori.

Òrgans: Digestiu (3 punts, 0.3 per cada resposta correcta) i Respiratori (2 punts, 0.4 per cada resposta correcta).

a: Glàndules salivals
b: Fetge
c: Pàncrees
d: Boca ( llengua acceptat)
e: Faringe ( Laringe acceptat)
f: Esfòfag
g: Estòmac
h: Intestí prim
i: Intesí gros
j: anus

1: Fosses nassals
2:  Laringe ( Faringe acceptat)
3: Tràquea
4: Bronquis
5: Pulmons

Qualsevol dubte/error ho podem comentar a la propera classe de Naturals.
Recordeu que l’heu de portar signat dimarts 7/11/2017 per la tarda.

Una abraçada i bon cap de setmana  😛