Música “a capella”

Aquí us deixo un parell d’exemples de la música “a capella”. Deixeu els vostres comentaris i les vostres impressions i responeu, si us plau, les següents preguntes:

Quina característica comuna tenen aquests dos grups o cantants?

Què els diferencia?

Quin t’agrada més i per què?

 

Resultat d'imatges de Cap pela

 

Resultat d'imatges de bobby mcferrin

 

ORGANITZAR EL TEMPS D’ESTUDI

COM S’HA D’ORGANITZAR I PLANEJAR EL TEMPS D’ESTUDI?

 

Per aconseguir un millor rendiment del temps d’estudi, primer s’ha de planejar, després organitzar-lo.

Una part del temps ja el programa l’escola mitjançant el clàssic horari del curs.

La resta del temps, l’hauràs d’estructurar i adaptar a la teva situació personal i a les activitats extraescolars que facis.

 


CRITERIS PER DISSENYAR UN PLA DE TREBALL

 

Un pla de treball exigeix complir alguns criteris:

Realista:

és a dir, s’ha de poder dur a terme i ha de tenir en compte les circumstàncies personals, el temps i les activitats complementàries o de reforç que facis.

Adaptable:

s’ha d’ajustar a possibles canvis durant el curs o entrebancs no previstos, etcètera.

Personal:

s’ha d’organitzar segons el teu ritme de treball i aprenentatge. Un mateix pla no és vàlid per a tothom.

Hauràs de col·locar a l’horari de classe, les activitats extraescolars que facis durant la setmana: serà el temps de que no pots disposar. Els espais buits del gràfic representen les estones que tens per preparar la tasca de l’endemà. Convé deixar alguns marges temporals per si surten entrebancs.

Encara que algunes activitats complementàries (idiomes, informàtica, esports…) són importants també s’han de saber mesurar, perquè l’objectiu principal és tirar el curs endavant.

 

Un bon pla de treball ha d’incloure el temps d’estudi, el d’esbarjo i el de repòs. Sigues conscient que dedicar massa temps a l’esport o a la televisió, per exemple, et pot treure hores de repòs. Necessites descansar un mínim de vuit hores diàries.

 


COM S’HA D’ORGANITZAR UNA SESSIÓ DE TREBALL?

 

Quan sàpigues quins treballs has de portar a terme, hauràs de procedir de la següent manera:

  1. Comença la tasca amb l’activitat de dificultat mitjana. En acabar-la (al voltant d’una hora), descansa uns cinc o deu minuts per esbargir-te i reposar.
  2. Continua per la feina que presenti una dificultat alta (una hora aproximadament). Quan l’acabis, fes un altre descans, ara una mica més llarg (al voltant d’un quart d’hora).
  3. Continua amb la resta de la tasca de dificultat  baixa. Així hauràs acabat la sessió.

 

Per tal que disminueixi el cansament, t’anirà bé aixecar-te i esbargir-te una mica a cada període de descans.

Les sessions de treball de més de tres hores s’hauran d’interrompre amb una activitat completament diferent i de molta durada (per exemple un àpat o un passeig).

Defuig de treballar després d’haver realitzat un esforç físic o en acabat de menjar. Deixa passar una bona estona.

 


 

ÚS DE L’AGENDA

 

Necessites una agenda per organitzar-te la feina. Cada dia hi has de anotar les tasques que cal fer de cada assignatura, la data de lliurament dels treballs i exercicis, i els temes que s’han d’estudiar.

 

El fet de ser constant en aquesta tasca permetrà que adquireixis un hàbit d’organització i d’ordre.

Activitat 1.  http://www.xtec.cat/~ibalague/aula/tecniques/organ/act3.htm

Activitat 2.   http://www.xtec.cat/~ibalague/aula/tecniques/organ/act1.htm

Ja hem tornat de Brive !!!!!!!

Un cop a casa només us demano que reflexionem una mica tots en aquesta magnífica experiència !!!!  A classe penjarem un lloc on podreu dir-hi la vostra, tant la Coral com l’ESO.

Des del meu punt de vista, crec que pels alumnes de Primària ha sigut una experiència increible!!!!!! Heu interactuat amb els nens i nenes de Brive i hem après molta música i molt escenari i espectacle, gairebé com uns professionals. Heu treballat molt dur. Sou uns “craks”. Sé que hi ha hagut algunes plorades al vespre, però durant el dia i la gran majoria us heu adaptat des del primer moment. BRAVO !!!!   I bravo també pels pares que ens han fet absoluta confiança ! Merci beaucoup.

L’alumnat de 1r d’ESO (no tothom, és clar) li ha costat molt adaptar-se. En parlarem i ho analitzarem. Crec que en podeu extreure coses positives pares i fills per saber què cal canviar o treballar. Courage !!!

2n, 3r i 4t d’ESO ja adaptats, amb seguretat i aplom i amb unes ganes boges de comunicar-se i viure noves experiències. Endavant !!!!

Com a professors ha estat molt enriquidor i bonic veure com us ajudàveu els uns als altres, com féieu pinya o bé us barallàveu en un moment determinat, i com us barrejàveu constantment grans i xics. és fantàstic poder-vos veure en acció. Diu molt de vosaltres. Molt més que estar asseguts en una aula tantes hores. I heu après també molt més!!!!

Només espero que guardeu un bon record que us acompanyi en milions d’experiències que us queden encara per viure. Endavant i sigueu feliços !!!!!images[1]

FOTOS DEL CONCERT D’ARPA DEL MIQUEL

Aquí us deixo dues fotos del concert d’arpa que va fer el Miquel el dissabte passat.

A veure si el Miquel comparteix el vídeo del concert i així podem escoltar aquest concert tan interessant qui no vam poder assistir!

Felicitats Miquel, per compartir amb nosaltres la teva passió per aquest instrument tan insólit i preciós!

Tot un exemple a seguir!

TrobadaArpistes7TrobadaArpistes4

El circ de la papallona

Mireu-se a vosaltres mateixos després de veure aquest video, i…Penseu en tot allò que creieu que no sou capaços de fer.

Imatge de previsualització de YouTube

Els límits se’ls posem nosaltres mateixos, al pensar que no som capaços, o al creure les coses negatives que ens diu la gent. Però la realitat és que som capaços d’aconseguir tot allò que desitgem. Sols hem d’esforçar-se per aconseguir-ho.

I recordeu sempre:

És millor encendre una vela, que maleir l’obscuritat.

- Una bona lliçó -

Una professora en classe, va treure de la seva cartera un bitllet de 20 euros i el va ensenyar als seus alumnes, mentre preguntava: “A qui li agradaria tindre aquest bitllet?”. Tots els alumnes aixecaven la mà.

Llavors la professora va agafar el bitllet i el va doblegar, fent una bola, trencant-lo una mica d’una de les puntes… “¿Qui el vol encara?”. Tots els alumnes van tornar a aixecar la mà.

Finalment la professora va llençar el bitllet a terra, i el va aixafar repetidament, mentre deia: “Encara voleu aquest 20 euros?”. Tots van respondre que sí.

Llavors la professora els hi va dir:

“Espero que avui aprengueu una lliçó molt important. Encara que he doblegat el bitllet, l’he aixafat i l’he llençat a terra, tots heu continuat volent el bitllet perquè el seu valor no ha canviat, segueixen sent 20 euros.

Moltes vegades en la vida t’ofenen, et sents aixafat/da,  hi ha persones que et rebutgen i els esdeveniments et sacudeixen, deixant-te fet una bola o llençat pel terra..

Sents que no vals res, però recorda, el teu valor no canviarà MAI per a la gent que en realitat t’estima. Fins i tot els dies en els que sentis que estàs al teu pitjor moment, el teu valor segueix sent el mateix, per molt “doblegat” que estiguis”.