Creem el nostre ADN, en fem una maqueta

watson i cricAquest curs 2015-16, com portem fent uns quants cursos, em creat la molècula d’ADN en grups. A partir d’aquesta molècula hem treballat molts altres conceptes com cromatina, cromosomes, nucleòtids…

Aquí us deixo un recull de fotos del procés:

 

adnL’objectiu principal era que crear aquesta molècula us ajudés a entendre-la millor el també i tot allò que l’envolta.

M’agradaria que ara hi féssiu les vostres aportacions comentant els següents aspectes:

Us ha agradat aquest treball col·laboratiu? Per què?

Creieu que el fet de crear, de construir una maqueta d’allò que estudiem us pot ajudar a millorar l’aprenentatge? Per què?

Exposar i explicar a partir d’una maqueta pot ajudar també als oients a entendre-ho millor.

També m’agradaria que hi aportéssiu propostes de millora de la tasca i crítiques constructives d’aspectes que creieu que no han funcionat bé.

ENDAVANT AMB ELS VOSTRES COMENTARIS!

6 comentaris a “Creem el nostre ADN, en fem una maqueta

  1. M’ha agradat bastant fer la maqueta encara que fos difícil. M’ho he passat genial fent-la. Ha estat genial poder aprendre sobre l’ADN creant-ne un propi cadascú, penso que aquesta manera d’aprendre és molt productiva i dóna fruit ja que almenys jo, he après moltíssimes coses que abans de fer el treball no tenia ni idea. I a l’igual que hem après els que hem fet el treball, crec que els oients de la presentació també ho han fet.

  2. Puc dir que m’ha encantat fer aquest treball, he estat molt be treballant amb el grup que m’ha tocat ja que tots els components ens enteníem correctament. M’agrada molt la forma que em estat treballant aquest tema ja que si l’haguéssim fet a partir del llibre se’ns hauria fet molt llarg i avorrit, d’aquesta manera tots mostrem interès i treballem per dur a terme el treball.

    El que mes m’ha agradat es el moment de fer la maqueta, ja que i vam mostra molt interès i ens va sortit PERFECTA! a l’hora de presentar davant de tots els nostres companys amb la maqueta se’ns va fer molt mes fàcil ja que era tot mes visual… per això va ser millor.

    El treball esta molt ben estructurat encara que crec que la Flors ens tindria que deixar tenir un power o un prezi.. de fons a l’exposició, no per llegir! si no per si ens perdem o volem consultar alguna cosa que en aquell moment no recordem per els nervis o per el que fos…

  3. En la meva opinió, crec que aquest treball ens ha sigut molt útil ja que ens ha permés un cop més adonar-nos de lo creatius que podem arribar a ser i per tant veure que amb imaginació, coneixements i treball podem fer molt més del que s’espera de nosaltres.
    La maqueta ha sigut molt últim ja que a l’hora de presentar i expressar allò que un apren es molt més fàcil fer-ho amb alguna cosa visual i original. Crec però, que el treball no és complet del tot ja que m’ha costat aprendre conceptes que el meu grup no ha treballat amb tanta intensitat per tal d’acabar d’aprendre conceptes potser hauriem d’haver elaborat un petit dosier o triptic cada grup per passar-lo als companys per que puguin entre el que diem millor.
    Però per lo general el treball m’ha agradat molt. Cal remarcar que m’he esdevingut molt amb el meu grup i he estat molt agust.

  4. La veritat és que fer aquest tipus de treballs motiva a tirar endavant amb l’assignatura. Personalment, sempre m’ha agradat fer treballs d’aquest tipus. Enlloc de fer una classe més estàtica, per definir d’alguna manera una classe habitual on féssim temari i posteriorment exercicis per practicar, penso que és una manera més amena de donar i d’entendre conceptes, buscar-nos la vida per tal d’entendre, lògicament amb l’ajut del professor, unitats i apartats, ajuntar-nos i organitzar-nos amb un grup que triàvem nosaltres, cosa que rarament fem i ha fet més agradable la convivència i la facilitat de cooperar entre els membres del grup.
    M’ho he passat bé i he gaudit treballant així, crec que he comprés i interioritzat més els conceptes que fent classe normal. D’aquest tipus de treballs cooperatius, un cada any, suggeriria.
    Construir una maqueta era la manera de donar forma als nostres coneixements. El fet de treballar-la ens obligava a haver entès força bé allò que havíem estudiat i comprés per nosaltres mateixos. També cal destacar que era una manera entretinguda i divertida, la qual ens obligava a organitzar-nos per comprar el material, repartir qui feia cadascuna de les maquetes, ajudar a l’altre…
    No destacaria res a millorar en general ni respecte l’organització ni el format; si hagués de destacar alguna cosa seria el fomentar el control del que es fa a l’aula, ja que les hores que se’t donen a classe es poden malgastar molt fàcilment. També donaria una mica més d’importancia al portfoli i a l’observació del treball diari que es té a l’aula. La resta m’ha semblat molt bé, un treball molt complet en tots els aspectes

  5. Crec que la idea de fer una maqueta i investigar més sobre l’ADN i els descobridors ha sigut molt bona, ens ha servit a tots per poder complementar els nostres aprenentatges i poder fer un éxmaen sense la necessitat d’estudiar entre d’altres coses, meés o menys tots recordàbem tot.
    La possibilitat de poder-ho fer amb qui volguessim personalment m’ha anat molt bé i m’ha agradat, trobo que per fer la feina ben feta, amb qui més a gust estem és un dels factors importants.
    L’únic que potser no em va agradar tant va ser lo de grabar-nos mentre presentàbem, ens fica una mica nerviosos ( almenys a mi) i es bastant més difícil de presentar-ho tot.
    Tot i així, a sigut per mi un bon projecte, i potser en faria més de maquetes a l’assignatura de Biologia i Geologia

  6. La veritat és que m’agradat fer el treball ,pero no tant com pensave que em podia arribar a agardar ,ja que a l’hora de fer-lo no em sentia gaire motivada.Crec que al fer la maqueta ens podem ajudar amb la informació que em de dir i mmolt mes si són upersones amb memoria visual ,perqué aun veiem una imatge d’alló uqe esetm explicam ho fem amb mes seguretat,apartar de que el que esta exposant ho fa amb mes seguretat els oïents entene molt mes el que els hi volem transmetre.
    per dir veritat aquest no va ser un grup amb el que vaig treballar 100% agust ,peruqe van tenir una mica de desordre a l’hora e’endreçar-.nos ,a mes el dia que tocaba portar la presentació no la teniem feta ,pero concreto no estic culpant a ningú. Per a la próxima crec que haurien de ser mes endreçats i responsable a mb la nostra feina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *