Exempció IVA material Covid-19 facturat als centres educatius
Sessió 1: 28/10/20
1- NORMATIVA
Canvis importants:
- Pel que fa a la gestió econòmica es disminueix el límit de diners que pot disposar el centre en la caixa d’efectiu.
- Pel que fa a la gestió administrativa es recomana l’expedició electrònica de certificats per a l’alumnat.
- Instruccions per a la gestió econòmica durant el confinament
- Comptabilització a Esfer@ de les mesures adoptades pel COVID-19
-
Gestió econòmica: Afectació de la suspensió de l’execució dels contractes. Enllaços al portal de centre:
2- MATERIALS DE FORMACIÓ
ESFER@: Material de suport per a gestió acadèmica i administrativa: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/esfera/mgap1/index
ESFER@: Material de suport per a la gestió econòmica: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/esfera/mge1/index
Aquest material ajuda a organitzar les diverses actuacions que es fan al llarg del curs en el centre amb Esfera.
La informació s’ha dividit per trimestres i a cadascun dels trimestres s’hi detallen les tasques relatives que s’han de fer com la preparació del nou curs, l’avaluació, la matrícula d’alumnes nous i dels que continuen al centre…
3- EL TEMA DEL DIA
Recull d’inquietuds: https://padlet.com/ccolls1/seminarisecres
4- TREBALL EN EQUIP
Calendari del secretari 2020-2021
Curs 20-21
Les dates del seminari de secretaris del curs 2020-2021 seran les següents:
Imatge: smart.com.es
- Sessió 1: 28 d’octubre del 2020
- Sessió 2: 25 de novembre del 2020
- Sessió 3: 20 de gener del 2021
- Sessió 4: 24 de febrer del 2021
- Sessió 5: 14 d’abril del 2021
Aquest curs, els seminaris es realitzaran de manera virtual en l’horari de 15.15 a 17.15h.
sessió 5 Curs 19-20
NORMATIVA RELATIVA AL COVID-19
Instruccions per a la gestió econòmica i la contractació (Covid -19)
Matriculació dels alumnes per al curs 2020-21
Aclariments per als centres educatius sobre la preinscripció
Preguntes freqüents preinscripció famílies
Instruccions per a l’obertura dels centres educatius
GESTIÓ ACADÈMICA curs 2019-20
Sessió 4 curs 19-20
OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES, LA 347
Pas a pas per a fer la declaració
LA COMUNICACIÓ AL CENTRE EDUCATIU
Idees clau per a la comunicació als centres educatius (Joan Teixidó)
Canals de comunicació entre:
- L’equip directiu amb el claustre: reunions presencials, correu, google drive, calendaris google, formularis google, Padlet…
- Els membres del claustre entre si: reunions diverses, correu, google drive, whatsapp…
- L’escola amb les famílies: reunions presencials, entrevistes individuals, correu, web, fulls informatius, trucades telefòniques, telegram, circulars…
- De pagament TokApp, Dinantia.
Quins canals de comunicació feu servir per als següents esdeveniments?
- Convocatòria de reunions de consell escolar
- Convocatòria de reunions de claustre
- Contacte amb proveïdors
- Demandes de material del professorat
- Suggeriments per al pressupost del centre
- Actes de les reunions de consell i claustre
- Informació de beques
- Pagaments material i sortides
- Informació de sortides i colònies
- Reclamacions de pagaments pendents a les famílies
Per una bona comunicació tot l’equip docent hi ha d’estat comptat.
Sessió 3 Curs 19-20
Sessió 2 curs 19-20
1-Per calcular el romanent disponible
2-Alguns aspectes a tenir en compte sobre la gestió econòmica
3-Manual GUAG sobre gestió d’usuaris XTEC per part del centre
Sessió 1 Curs 19-20
DOCUMENTS
TRÀMITS
- Tramitar el Carnet docent per aquest curs.
- Administració d’usuaris per part del centre.
- Per consultar l’estat dels pagaments.
CERTIFICATS DE COlÒNIES
Article 9
Procediment
d) Participació en activitats complementàries, colònies i plans d’entorn i creació de materials educatius digitals
Per justificar la participació en activitats que requereixen la planificació i dedicació d’un curs acadèmic complet, certificació emesa pel director del centre visada per la Inspecció en la qual ha de constar que l’activitat en qüestió requereix la planificació i dedicació d’un curs acadèmic complet.
Cal tenir en compte que aquesta certificació, un cop signada per la direcció del centre educatiu, s’ha de passar a la Inspecció Educativa per al seu vistiplau.
CONSULTA DE PAGAMENTS PENDENTS
PERSONAL DE SUPORT A SERVEIS TERRITORIALS
- Emi Moreno per consultes sobre gestió econòmica
- Elena González per consultes sobre contractació
Sessió 5 curs 18-19
Arxiu dels centres
- Portal de centres
- Manual d’arxiu
- Gestió documental
- Codis d’arxius del centre
- Parrilla de documentació del centre docent
Tasques de gestió acadèmica de final de curs
Tasques de gestió econòmica de final de curs
- Documents de canvi de direcció de centre (consulteu Instrucció 3/2019):
-Traspassar la gestió actualitzada, és a dir, cal tenir tots els moviments d’ingrés i de despesa enregistrats.
-Informar de les obligacions de pagament.
-Estar al corrent de les obligacions tributàries.
-Fer una liquidació virtual i que els dos directors signin els documents.
-Custodiar aquests documents signats.
-Canvi de signatura al banc.
- Tenir l’Esfera al dia.
- Tenir tancades les partides de sortides dels alumnes i del material.
- Quadrar totes les partides.
- Mirar les diferents partides i els seus romanents.
- Fer una acta d’arqueig i un moviment de conciliació bancària a finals de juny
- Preparació del tancament del llibre d’actes de Claustre i Consell Escolar, virtual o físic.
Sessió 3-4 curs 18-19
GESTIÓ ECONÒMICA
El recorregut del pressupost d’un centre educatiu
OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES
Model 347
Model 111
- Termini de presentació
- Diverses maneres de presentar-lo
- Passos a seguir (Sílvia Jovells)
Es recomana tenir obert l’apartat corresponent d’Esfera i fer “enganxa” i “copia” per passar correctament les dades dels perceptors a la declaració.