Accés lliure amb correu XTEC
Sessió 5: eCentres
L’eCENTRES és la solució tecnològica que permet als centres educatius públics de titularitat del Departament d’Educació l’ús de les eines d’administració digital:
- Digitalització segura: serveix per convertir un document en suport paper en un document electrònic vàlid, en què ja s’incorpora automàticament el segell de la Generalitat de Catalunya i també les metadades necessàries per al tractament i recuperació de la informació.
- eCòpia: serveix per fer còpies autèntiques amb la mateixa validesa que la dels documents originals, ja que incorporen un codi segur de verificació que permet comprovar-ne l’autenticitat.
- eNotum: serveix per fer notificacions i comunicacions adreçades a famílies o a empreses amb totes les garanties jurídiques.
GLOSARI – Administració digital
Formació en la plataforma eCENTRES –> Curs en obert per a equips directius i PAS
COM FER UNA CÒPIA D’UN DOCUMENT PDF AUTOEMPLENABLE?
CATÀLEG DE MODELS – Portal de centre
Sessió 4 – Comunicacions i tràmits electrònics amb l’administració
- PRIMERA PART: suport en tràmits i gestions
- Tancament exercici 2022
- Motxilles escolars –> infografia
- Preinscripció i matrícula Primària / ESO
- Aclariments sobre el procés d’inscripció
- Enllaç a l’article “Com arxivem la documentació de la preinscripció i la matrícula” del 16/04/021
- Tancament exercici 2022
- SEGONA PART: Estratègia de l’Administració Digital
- Instrucció 2/2022. Nous criteris per a les comunicacions electròniques al Departament d’Educació –infografia
- Desplegament dels tràmits destinats a docents a ATRI (permisos i llicències) i l’expedient electrònic del personal dels docent –> manuals per als diferents rols d’usuaris.
- Desplegament d’eCENTRES, la interfície que permet als centres fer digitalitzacions segures, còpies autèntiques i notificacions electròniques.
- Instrucció 2/2022. Nous criteris per a les comunicacions electròniques al Departament d’Educació –infografia
- Destaquem també els següents articles:
- Credencials XTEC i serveis associats.
- EValisa: funcions i utilitats. Atenció: arxivament de les notificacions a l’arxiu del centre!
Sessió 2 – Pla de comunicació de centre
1.Comunicacions escola – professionals externs
- Referents dels Serveis Educatius (Sabadell – St. Quirze).
- Referents de Serveis Territorials i Ajuntaments de Sabadell i St Quirze (full de càlcul compartit amb els assistents al seminari).
2. Comunicacions escola – comunitat educativa: el pla de comunicació de centre
- Documents d’organització i gestió (curs acadèmic)
- Normativa que regula els aspectes de comunicació i dret a la informació de les famílies
- Diagnosi, propostes d’actuació i recursos per a l’elaboració del pla de comunicació.
- Recursos:
sessió 1 – seminari curs 22-23
Continguts de la sessió:
- Documents d’organització i gestió de centres.
- Consulta de creditors: estat de pagament
- Gestió econòmica de les “tardes de setembre”
- Calendari de secretaria: repàs de tasques del primer trimestre.
Gestió d’altes i baixes d’alumnat i traspàs d’expedient
Quin és el procediment per a fer els traspàs d’expedients d’alumnat en casos d’alta/baixa?
Normativa que ho regula:
Ordre ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària. (DOGC núm. 7148, de 23.6.2016).
La plataforma bàsica de gestió d’aquest tràmit és l’Esfera però es poden donar diverses casuístiques:
-
L’alumne es trasllada d’un centre a un altre ambdós gestionats amb Esfer@.
-
L’alumne es trasllada d’un centre Esfer@ a un centre NO Esfer@.
-
L’alumne es trasllada d’un centre NO Esfer@ a un centre Esfer@.
Cada situació demana una actuació concreta. A l’ATENEU hi trobareu un pas a pas per a poder fer correctament aquest tràmit quan ens trobem en el supòsit 1 i 3: petició i custòdia expedient acadèmic entre centres Esfer@ i/o a un centre Esfer@
En els cas 2, caldrà seguir la normativa en relació a la petició d’informació: Ordre ENS/164/2016.
Caldria tenir en compte també la Instrucció 2/2019 de 25 de febrer de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern (Llei 19/2014, del 29 de desembre) que regula quines són les persones que poden demanar dades de l’alumnat:
“Mares, pares, tutors legals dels alumnes escolaritzats al centre o el mateix alumnat major de 16 anys tenen la condició de persones interessades per poder sol·licitar informació sobre els seus RESULTATS ACADÈMICS I ALTRES ASPECTES QUE ELS AFECTIN DIRECTAMENT.” … o aquelles persones autoritzades a actuar com a representants.
En el següent enllaç del portal de centres hi trobareu més informació de la documentació necessària per a fer aquest tràmit així com dels models de documents i altres aspectes importants:
Guia pas a pas del tancament de l’exercici 2021 – S3 21-22
Justificació econòmica PMOE – S2 curs 21-22
Recordeu que el proper 31 de desembre del 2021 finalitza el termini per a presentar la justificació de despeses del PMOE 20-21.
Trobareu tota la informació i documentació al portal de centre: https://espai.educacio.gencat.cat/Centres/Projectes-educatius/pmoe/Pagines/PMOE-Curs-2020-2021.aspx
També s’ha publicat la informació del PMOE 21-22 en data de 28 de setembre del 2021: https://espai.educacio.gencat.cat/Centres/Projectes-educatius/pmoe/Pagines/default.aspx
Documents d’organització i gestió de centre – S1 curs 21-22
Des del portal de centres podeu accedir als documents de gestió i organització de centres per a cada curs: https://espai.educacio.gencat.cat/Normativa/DOIGC/Pagines/default.aspx
A més, una petita aplicació inclosa dins aquest mateix apartat, us permet crear el vostre propi llibre de documents en funció dels vostres interessos. Us deixem un petit videotutorial que us ensenya com triar els apartats que us interessen i com rebre a la vostra bústia de correu el llibre en pdf amb els temes que heu triat.
Exemple: triem l’àmbit de “gestió de centre”, d'”ensenyaments d’educació primària”, de centres “públics” i un cop ens mostra l’índex de tots els apartats, marquem els que no ens interessen i li indiquem que no l’inclogui en el nostre llibre personalitzat. Automàticament desapareix de la llista:
Eleccions al Consell Escolar 2021 – S1 curs 21-22
Calendari:
- Inici del procés: a partir del 2 de novembre de 2021.
- Constitució de les meses electorals: abans de l’11 de novembre de 2021.
- Votacions: entre el 22 i 26 de novembre de 2021, ambdós inclosos.
- Constitució del consell escolar i presa de possessió dels membres: fins el 20 de desembre de 2021.
Enllaç amb la informació de tot el procés al portal de centres:https://espai.educacio.gencat.cat/Centres/Eleccions-consells-escolars/Pagines/default.aspx
Aplicació RECE:
- Accés a l’aplicació amb usuari GICAR
- Manual d’usuari
- Per a consultes, incidències i peticions relacionades amb l’ús de l’aplicació RECE o d’altres en relació amb el procés electoral, cal obrir una incidència al Servei d’Atenció Unificat (SAU), a través dels canals habituals de correu electrònic, sau.tic@pautic.gencat.cat o el portal autoservei TIC.