Què és el seminari de secretaria
És un grup de secretàries i secretaris de les escoles públiques de la zona educativa de Sabadell que creu que el treball conjunt amb altres secretaris/es pot ajudar-lo a millorar la seva tasca en el centre docent.
Objectius del seminari
- Reflexionar sobre el paper del secretari/a en el centre i els principis que l’han de guiar.
- Dotar les secretaries dels centres d’eines vàlides i actualitzades per desenvolupar les seves tasques, que superin , quan calgui rutines obsoletes. Es posa especial ènfasi en la integració de les TIC a la gestió general del centre.
- Establir una xarxa de relacions entre les persones que desenvolupen aquesta tasca que els permeti obtenir suport per afrontar els problemes pròpis del càrrec, des d’un punt de vista professional i emocional.
Continguts
- El secretari/a en el marc escolar
- Gestió acadèmica i econòmica dels centres
- Marc legal
- Eines administratives, informàtiques, comptables i lingüístiques
- Models de documents i protocols d’actuació
Principis pedagògics i metodològics
- Formació permanent: el professorat, al llarg de la seva vida laboral es troba en situacions molt diverses i per afrontar-les adequadament necessita formació.
- Comunitat d’aprenents: una bona forma de millorar en la nostra tasca és compartir experiències i problemes. A vegades veure quines característiques compartim i quines ens fan singulars ens ajuda a resituar els problemes. La lectura de materials i l’opinió dels experts orientarà l’activitat formativa.
- Pràctica reflexiva: Partim de les situacions i dels problemes del dia a dia. Busquem el suport del grup per analitzar la casuística des de diferents perspectives i obrir un ventall de solucions. Cadascú és lliure de posar en pràctica la més adequada, sempre dins de la legalitat vigent.
- Learning by doing: Quan ens plantegem algun aprenentatge instrumental, l’abordem des de la pràctica, seguin el procés pas a pas.
Tipus d’activitats
- Xerrades d’experts
- Consulta de materials
- Presentació i anàlisi de situacions
- Intercanvi d’opinions
- Compartició de materials
- Exercitació en eines i aplicatius
Dinàmica de participació
- Es fan 5 reunions al llarg del curs escolar
- Les dinamitza i coordina un professional del CRP
- Hi ha un espai virtual de referència, en aquest cas un bloc. S’utilitza com a base de les trobades presencials, per a la comunicació al grup i com a arxiu de materials.
- S’utilitzen altres eines virtuals, en especial el correu electrònic i el xat per a la comunicació i els documents de google per a compartir informació i materials.
- Anualment el seminari es planteja uns objectius específics. Al final del curs es fa la valoració del seminari i la proposta de continuïtat per al curs següent.
Pertinença i valor del seminari
El seminari va iniciar-se el curs 2006-2007. Actualment hi ha més de 30 inscrits, alguns dels quals hi són des del primer curs.
El seminari és especialment útil per als secretaris novells però la base de la seva riquesa està en la pluralitat, en reunir en un mateix fòrum els secretaris amb més experiència juntament amb els menys experimentats. Davant d’una problemàtica concreta sempre s’observa en el seminari diferents posicionaments i actuacions que ajuden els assistents, i de retruc els equips directius, a poder valorar les alternatives.
Vull felicitar als que porteu aquest bloc per la gran feina que feu. A molts secretaris novells ens és de gran ajuda. Gràcies.