L’escola oblidada

rtve3

Avui us presentem un documental que analitza l’educació des del punt de vista històric, econòmic, pedagògic i polític. Aquest fa un repàs per un segle d’història de l’educació a Espanya, a partir de l’impuls modernitzador que va viure el país a principis del segle XX amb l’assaig pedagògic de l’Institut-Escola, una proposta educativa mixta i laica.

En aquest documental hi apareixen diferents personalitats com ara l’ex director general d’Educació, Alejandro Tiana, o l’ ex president, Pasqual Maragall, que opinen sobre les aportacions de l’Institut-Escola, així com també hi participen antics alumnes que ens traslladaran a aquelles aules a través dels seus records.

A través d’aquesta producció es vol retre homenatge a aquest experiment sense precedents que va treballar per fer créixer el nivell culutural de la nació amb la màxima del respecte absoulut a l’infant. Tot i la seva contribució a la modernització del pais, només els investigador recorden la seva influència.

Clicant sobre aquest link: La escuela olvidada accedireu a aquest homenatge a la innovació pedagògica.