Moodle amb nens I inspiration

 23/9/2004 10:48
Aquest LINK és del Ceip Gassó i Vidal de Ripollet.

És una experiència per treballar el medi social amb alumnes de 5è amb plataformes b-learning.

Aquí tenim els 10 destijos per utilitzar el Moodle segons en Joan Queralt

INSPIRATION

Aquí tenim un Un docuemnt didàctic per elaborar mapes conceptuals amb Inspiration.

I nova versió d’inpiration per a :
ordinadors de butxaca

Les enciclopedies virtuals

 20/9/2004 01:21
El grup DIM ja porta temps treballant amb el tema de realitzar enciclopedies virtuals, és a dir construir, entre un grup de docents, un recull de tots els recursos existents per a poder treballar als centres educatius.

De moment s’ha començat per realitzar aquestes enciclopèdies a nivell de l’estat espanyol, ben aviat es començarà per la creació de l’enciclopèdia virtual catalana.

Feina feta fins ara

Organització d’enguany

Descoberta de l’entorn a infantil Web de la qual m’encarrego.

Així doncs, si algú vol col.laborar pot fer arribar els seus enllaços a la gent que coordina els diferents temes.

 

Metges i condons….

 21/9/2004 09:09
Aquests dies s’està parlant de la notícia que als instituts, si ho aprova el consell escolar, es posarà la màquina de preservatius.

També que de forma periòdica vindrà un metge ( o farmaceutic, o ats, o infermer…) per tal d’apropar-se als joves i que aquests, de forma confidencial, podran rebre la visita mèdica.

Aquesta és una notícia que no deixa indiferent a ningú, per una banda hi ha qui es queixa perquè es fa molt de "bombo" parlant d’aquestes coses, mentre hi ha instituts encara que estan amb obres i no poden començar les classes amb normalitat.

Per altra banda hi ha qui ho veu bé perquè, al menys pel que fa al metge, per primera vegada la responsabilitat és dels equips mèdics i no dels docents… tot i que el metge estarà entre les 4 parets del centre educatiu no recau en el profe el desenvolupar una campanya en prevenció de…..

Aquest és l’escrit del Jaume Funes:
Ha costat, però al final sembla que els responsables de Salut entenen i accepten que la gent jove no sol anar als xiringuitos que muntem i que es tracta d’anar als seus territoris. Una d’aquestes zones clau és l’escola, on es relacionen, s’enamoren, practiquen les seves adolescències i fins i tot estudien. Però compte: no es tracta de traspassar la consulta a l’escola. Tenim experiències positives, escassament reconegudes, de com s’ha de fer. Per començar, el personal mèdic ha d’aprendre alguna cosa d’adolescències i saber-se relacionar sense bata. Després, ha d’oblidar moltes de la pautes que utilitza a l’ambulatori o a l’hospital, des de com es pregunta fins a com s’atén en grup. A més, la pretensió ha de ser fer alguna cosa amb l’escola, dins el projecte educatiu del centre, no a l’escola. Finalment, és necessari recordar a la família que ha de deixar autonomia a l’adolescent perquè construeixi la seva salut i no demanar noves formes de control.

… És clar que llegint al Funes podem pensar que es continua donant massa importància a l’escola com a únic espai de relació dels joves. Realment és l’únic territori del jove on es "practica l’adolescència"?? O és l’únic lloc on es relaciona el jove que d’una forma o altra dominem?

Bé, hem començat un curs amb polèmica: metges, condons i canvis en els calendaris lectius. Ja es veurà.

Mentres tant el que val la pena és fer una ullada en el fòrum creat a l’espai del 3xl.net, on els joves diuen com veuen el tema de tenir la màquina de preservatius a l’institut. Fòrum 3xl.net

IV JORNADES D'EDUCACIÓ I TELECOMUNICACIONS D'IEARN

 15/9/2004 12:17
El proper 22 d´octubre amb motiu de les IV Jornades d´Educació i
Telecomunicacions de IEARN en Bernie Dodge donarà una conferencia a Callús (Bages) amb el títol "Higher Level Thinking and the Web" (Habilitats
cognitives d’alt nivell i la web)

"Per preparar els adults del demà
per a un món que canvia ràpidament hi ha
un ampli acord que les escoles han d’anar
més enllà de fer memoritzar.
L’objectiu de les webquests
és utilitzar informació autèntica de la web per
proporcionar als estudiants pràctica guiada de resumir,
jutjar, resoldre
problemes i pensar creativament.

Com es fa tot això exactament? Com canvia
la definició d’habilitats cognitives d’alt nivell
de l’escola de primària a
secundària?
Donarem un cop d’ull a examples
per imitar i errors que s’han
d’evitar"

És una gran oportunitat tenir al creador
de les WebQuest en persona , podeu trobar més informació a:

Programa