No ho havia vist, però ara sí.
Perfecte per il.lustrar el debat programari lliure versus programari propietari! 😉
També es pot veure aquí.
No ho havia vist, però ara sí.
Perfecte per il.lustrar el debat programari lliure versus programari propietari! 😉
També es pot veure aquí.
Ara que s’apropa Sant Jordi des del grup de Creació Multimèdia del DIM l’Alfonso Garcia ha creat el llibre multimèdia de Sant
Jordi en Neobook. Val al pena veure-ho i escoltar-ho. Es pot trobar i descarregar a
http://genmagic.org/santjordi/
També es pot trobar una aplicació per fer contes animats i dictats interactius, tot relacionat amb Sant Jordi.
A Gabinete de informática he vist un esquema molt interessant per poder entendre la utilitat dels blocs a l’educació.
També podem trobar més recursos, entre ells el Google calendar.
El Regne Unit ha prohibit un anunci contra la pobresa.
L’anunci l’ha fet Make Poverty History, una coalició de 500 organitzacions, liderada
per Oxfam Internacional. Forma part del moviment Mundial Contra la
Pobresa, que engloba a moltes organitzacions en tot el món i que té el recolzament de les Nacions Unides. La finalitat del moviment és
convertir en realitat els Objectius de Desenvolupament del Mileni, a ser
possible en la data prevista: 2015. Paradoxalment els mateixos països que, a través de les Nacions Unides, promouen la campaña, es resisteixen a recolzar-la.
El motiu de la prohibició: Les autoritats diuen que forma part d’una campanya política. Què es veu a l’anunci?
Se sent a Liam Neeson que diu, mentre cada tres segons algú espetega els dits (fent click: Brad Pitt, Justin Timberlake, Kylien Minogue, Cameron Días…):
Podeu veure l’anunci a Make Poverty History.
També hi ha una campanya espanyola: Pobreza cero.
Més informació a enrédate.org
Davant d’això, una pregunta…. és subversiu
dir que cada tres segons mor algú de fam? o és subversiu
dir que podem canviar el món?
De de l’entorn Phobos hi ha dues iniciatives:
Espai Moodle Xtec, l’objectiu és donar a conèixer moodle i apropar al professorat que està ja treballant amb aquesta plataforma, ja que cada vegada som més els que ho estem utilitzant a les aules.
Intraweb. A partir del mes d’abril s’iniciaran un seguit de presentacions adreçades a primària i a secundària per tal d’oferir la possibilitat als centres de tenir una intranet. S’ha realitzat una maqueta i la formació es farà a partir d’aquesta.
Ara només falta, que Phobos funcioni sempre! Usuaris, no li falta…
Apunto aquí el que he llegit en el bloc de la Lu sobre quns sóns els aspectes que hem de tenir presents alhora de dissenyar estratègies d’ensenyament-aprenentatge. Aquestes idees són fruït del curs sobre pràctica reflexiva i en el seu bloc va anotant les seves reflexions:
Els alumnes mostren interès per:
Tot allò que duu implícit el concepte d’UTILITAT.
Aquelles situacions en les quals se senten PROTAGONISTES.
Les activitats en les quals tenen una certa llibertat d’ELECCIÓ.
Les activitats que suposen una RUPTURA de la rutina.
Les activitats que tenen una PROJECCIÓ més enllà de les parets de l’aula.
Les iniciatives en les quals el professor mostra la seva IMPLICACIÓ.
Tot allò que insisteix en un RECONEIXEMENT de la seva feina.
Últimament he rebut uns quants enllaços que són molt interessants per treballar amb els nens i nenes. Passo a ordenar-los:
Presentació del kit d’internet a l’aula. En aquesta presentació hi ha molts enllaços que són molt úitls per l’escola. Un exemple és la visita virtual al Museu d’història de Catalunya.
La motxilla del Ceip Diputació. L’Ampa ha organitzat una web amb molts recursos "tipus edu365".
El projecte internet en el aula. Molts projectes del ministeri adreçats a diferents nivells educatius.
Els premis de fotografia del Museu d’hitòria de la ciutat. Podem trobar moltes fotos de Barcelona.
De l’últim SATI:
Davant dels fets de la Rambla del Raval, el botellón, em quedo amb algunes frases que he llegit a El Periódico -on line-, frases de gent coneguda del barri:
"Gregoria García i Saïd abdul-Karim van muntar
guàrdia dins el restaurant sudanès que regenten al carrer de Maria
Aurèlia Capmany. Hi van estar fins a les 3.30. Tenien por que el seu
local acabés com l’establiment de congelats. "Estic molt trista. Em sembla que estem fallant tots: els pares, els educadors i els polítics", explicava ahir Gregoria amb l’ànim per terra."
" "Aquestes destrosses són fetes a
consciència. Van venir amb gasolina, amb còctels Molotov, amb carbó de
barbacoa. Aquí no van venir a fer una festa. Ens hem de plantejar quina
educació estem donant", es queixava Núria Paricio."
… Em sembla perfecte que ens plantegem quina és l’educació que estem donant, entenc que ens hem de plantejar quina és l’educació que estem donant com a societat, no només com escola (espero que d’aquí a un temps a les escoles no rebrem dossiers didàctics per treballar "l’anti-botellón" ni que la societat es quedarà ben tranquil.leta perquè la feina ja estarà feta… la sisena hora no dóna per tant!).
Em pregunto: Per què es va fer tanta propaganda als mitjans de comunicació d’aquest acte? Jo no ho vaig rebre per sms, però em vaig enterar per la ràdio, tele, diaris….
Em pregunto: Per què no es convoquen aquests actes a l’Avinguda Diagonal? Per allà Pedralbes, hi ha més espais… Serà que es convoquen a la Rambla del Raval perquè cada dissabte hi ha un "mini-botellón" i està permés?
Em pregunto: Quan els polítitcs es faran responsables, però responsables de debó, d’una gestió mal portada i de l ‘educació que estant donant als futurs adults -joves d’avui-?
Em pregunto: Posarem ara en el mateix sac a la joventut? Direm ara que la joventut està malalta? No va de conya això per a aquells qui volen tapar les reivindicacions?
Ja s’han acabat les primeres jornades de webquest, i la veritat és que ha anat molt bé. Com a totes les jornades tens la possibilitat de veure gent que feia temps que no veies, i com sempre, veus que tenen les mateixes energies i il.lusions i que no paren. I com últimament passa a totes les jornades o actes similars, coneixes presencialment a gent que ja coneixies de forma virtual.
Com totes les jornades surts amb les piles carregades i amb moltes idees al cap… poc a poc, les anirem fent totes.
D’entrada el meu grup de treball "El treball dels alumnes" va ser molt enriquidor: Aquí hi ha les conclusions -de forma esquemàtica-.
Vam poder presentar les dues webquest que hem treballat a l’escola; ELs contes d’Andersen i Històries de vida, i he pogut recopilar una pila d’adreces força interessants, aquí poso alguns exemples:
El Bloc del Ramon Barlam i també el seu Moodle pels alumnes d’aula d’acollida
El Moodle de quaderns digitals
Google earth del Jordi Vivancos
etc, etc….
Queda només una setmana i ja tenim asobre les primeres Jornades de webquest.
Com ha de ser, la Carme Barba està preparant la webquest de les jornades: Una webquest és bona si….
Mentres tant també estic preparant el meu grup de treball: Els treballs dels alumnes
Espero que tot vagi molt bé, no només d’assistència si no també de qualitat.