Lynksee

Ja fa dies en el bloc del Juanmi vaig descobrir Lynksee:

Què és Lynksee?

"És l’alternativa als serveis comercials d’internet que ofereixen hosting.

Lynksee pretén fer un pas més dins el programari
lliure, i oferir servei de hosting a tants projectes com sigui
possible, i sense limitacions de cap tipus.

El propi site de Lynksee està desenvolupat sota llicència GNU/GPL, de manera que qualsevol usuari pot descarregar el codi, veure com està fet, modificar-lo, distribuir els canvis, etc.

Lynksee utilitza les millors eines de programari lliure.
La majoria d’aquestes eines ja porten funcionant molt temps, i superen
en molts aspectes la qualitat de les pàgines de grups comercials. Per
usar aquestes aplicacions, no hauràs d’aprendre a instal·lar-les, ni
pagar un servidor on posar-les, ni acceptar llicències rares en les
quals perdis els teus drets més basics, sols és necessari que et
registris i a l’instant en podràs començar a gaudir.

A la data del llançament, Lynksee és l’únic
servei amb aquestes característiques, que et permet tenir totes les
eines en el mateix subdomini. S’ha acabat recordar múltiples direccions
diferents per a les teves webs. A Lynksee en tindràs una i sempre serà
la mateixa.
Al seu torn, disposaràs d’un plafó de control que et permetrà
administrar tots els projectes d’una forma més fàcil i centralitzada."

Aquest és el meu panell de control, avui mateix m’he instal.lat en un moment (però quan dic moment és un moment!) un joomla.

Per cert, aquesta imatge està penjada a la galeria que el mateix lynksee et dóna.

Quan fa dies parlavem de la web2 i apuntavem de la necessitat que el Departament d’educació dotés d’eines web2 (i així evitar anar sempre a servidors ianquis o que no sabem d’on son)… em referia precisament a això: Una plataforma com Lynksee allotjada als servidors d’educació i que fossin fàcil de gestionar amb un simple panell de control.

Ja veieu que és programari lliure i que es pot baixar el codi… tant de bó els informàtics del departament ja estiguin donant voltes al tema.

Escola 0.9 vs nens 2.0

Vídeo de la conferència de Jordi Adell al IV Congrès Regional “Competencias Básicas y Práctica Educativa” celebrat a Cantàbria.

És un vídeo llarg, més de 100 minuts, m’ha arribat tant a partir del bloc de la Carme Barba com d’edublogs… sigui com sigui és una conferència excepcional.

El Jordi Adell explica a la perfecció la situaciío actual i els reptes que tenim a l’educació. Descriu com som els mestres (la nostra generació) i com són els alumnes, planteja una gran pregunta: l’escola ha fet la revolució digital que ha fet la societat?

És un vídeo llarg, però realement… val la pena!

El projecte de la Ràdio a Ciutat Vella

Avui hem presentat el projecte de la ràdio en el Sati de Ciutat Vella.

Primer de tot hem fet la presentació de diferents webs on poden tenir
recursos, aquests enllaços la gent els té dins l‘espai web del projecte educatiu de ràdio
(entrar com a visitants) i després hem "jugat" amb
el kit d’àudio.

També hem explicat experiències que hem fet i els assistents han
fet propostes de cara al proper any: Des de fer presentacions
formatives als tutors d’un cicle concret, a fer un recull de
produccions de zona.

En definitiva el sati avui ha anat molt bé i la gent s’ha engrescat molt… crec que el projecte pot tenir futur en el barri.

El tutorial del Kit:

Pla d’entorn del Raval:

Homenatge a Soledad Rodríguez León

Fa uns anys vam anar a Equador on vam conèixer un projecte d’educació popular en una escola d’un assentament: El Bastión Popular.

Pots aprendre molt de gent que treballa per millorar el seu entorn en situacions difícils. Un dels projectes que més em va impactar va ser el treball de reinserció de presos de la Presó del Litoral de Guayaquil, una presó duríssima on una dona, la Soledad Rodríguez, va organitzar diferents tallers de reinserció, estava al costat dels presos denunciant les barbaritats que allà es feien,… es respirava l’esperança entre tanta brutalitat.

La Soledad Rodríguez ha estat brutalment assassinada i el seu germà demana que es doni a conèixer el que ha passat.

Realment aquí ens assabentem ben poc del que passa a segons quins països.

Aquí podeu llegir el text del Tomás (el seu germà)

Més informació de la premsa equatoriana:

El Universo

Hoy on line

Per acabar aquest post una frase del Tomás:

"Pierde la izquierda
ecuatoriana, pierden las organizaciones cristianas de base, pierde la
cultura y el sector social a la mejor de sus militantes, pierden sus
adorados hijos y sus hermanos. Pero no ganan los asesinos ni el
sistema que ella combatió porque el corazón de Soledad,
a prisa con la historia se instala ya en miles de jóvenes y
revolucionarios que recogerán la posta."

Y un pensament de la Soledad:

“Si comienzo a ver el sufrimiento de otro como algo muy normal, dejaré de ser humana…”(Soledad Rodríguez León)

Activitats educatives web2 pels alumnes del s. XXI

Segurament és tornar a temes ja discutits, però a gabinete de informática he trobat unes característiques del que anomenem els nadius digitals, els estudiants del s.XXI (els nostres):

"Lo que sigue es una compilación de las características de los estudiantes del siglo XXI, recabada de distintas fuentes, incluyendo el blog de una asociación americana de la Escuela de bibliotecarios, entrevistas a estudiantes de Secundaria o Universidad y Kim Jones, vicepresidente de la educación global de Sun Microsystems.

  • Con orientación multimedia
  • Basados en Web
  • Menos miedo a equivocarse
  • Gratificación instantánea
  • Impacientes
  • No lineales
  • Multicuestión
  • Menos textuales, más modalidades
  • Implicación activa
  • Muy creativo
  • Menos estructurado
  • Expresivos
  • Extremadamente sociales
  • Necesidad de un sentido de seguridad que están delimitando por y para ellos mismos
  • Egocéntricos
  • Prefieren entornos electrónicos
  • Tienen amigos electrónicos
  • Prosperan con estructura redefinida o modular
  • Discursos epidérmicos y fragmentados
  • Sobreabundancia de información
  • Facilidad para el acceso a la información
  • Comparten un lenguaje común
  • Arriesgados
  • Necesitan la tecnología
  • No buscan la respuesta correcta
  • Se sienten privilegiados
  • Compromiso permanente
  • Toda la información es igual
  • Gobales, no hacen distinciones culturales

Extraído de TechLearning. Artículo Technology Literacy and the MySpace Generation de Susan McLester."

Podem estar d’acord en aquestes característiques o només en alguns aspectes, però sigui com sigui es fa evident que és molt important educar a partir de l’anàlisi social del nostre alumnat.

Tot l’anàlisi que hem fet sobre l’ús educatiu de l’anomenada web2 va per aquí: com podem treure suc didàctic a una realitat on els nois i noies estan immersos.

Aquesta presentació que igual ja coneixeu pot ser molt útil ja que ens mostra molts exemples de l’ús didàctic de la web2:

Ús didàctic dels blocs a l'aula

Tot preparant material de formació apunto aquí alguns enllaços que poden anar molt bé, me’ls envia la Karina Crespo:

"Contadors d’estadístiques : http://clustrmaps.com/
Presentacions de fotos: http://www.slide.com/
Presentacions de diapositives: http://www.slideshare.net/
Vídeos: http://www.youtube.com/
Música: http://www.goear.com/
Fotos: http://flickrcc.bluemountains.net/index.php
Podcast: http://odeo.com/
Documentos: http://www.scribd.com/
Marcadores socials (favorits) : –http://del.icio.us/
http://es.blinklist.com/
Disc dur en el teu bloc: http://www.box.net/widget/
Presentacions flash en el teu bloc: http://www.spresent.com/v2/
Llibres de fotos amb flickr: http://www.pimpampum.net/bookr
Parts d’una web en el bloc: http://clipmarks.com/
Generadors: http://generatorblog.blogspot.com
Més utilitats : http://www.komcitiz.com/JL/index.php
Tira còmica: -http://www.toondoo.com/Home.do
-http://stripgenerator.com/
Mapes conceptuales : http://www.mindomo.com/

Per aprendre més: -http://utilidades.bitacoras.com/
-http://wwwhatsnew.com/
-http://todoparatublog.blogspot.com/

Ella ho ha tret del seminari de coordinadors TIC de Latina-Carabanchel.

I també des de Madrid tinc un enllaç molt interessant que m’he de mirar, és sobre les experiències educatives del bloc a l’aula.


PREMI AL PROJECTE ÒMNIA BLOGGER

Fa dies que volia penjar aquest comunicat de la Teresa Crespo de Fias. Crec que és un bon projecte i omple de satisfacció haver participat i dissenyat el projecte Òmnia en els seus inicis…. tant de bó aquest premi serveixi per millorar l’accés a les TIC dels centres penitenciaris.Aquest projecte carrega piles. Moltes felicitats!

Web del projecte

Comunicat:

"Hem guanyat¡ Ens
han donat el Premi de la Societat del coneixement de l’àmbit social en
l’acte de cloenda d’Internet Global Congress per al projecte de Blogs
en Internet al Centre Penitenciari de Joves de Barcelona (Trinitat).
Aquest projecte s’està portant a terme dintre de la Xarxa Òmnia,
integrada a la xarxa de telecentres de Catalunya. I és per nosaltres un
motiu de satisfacció el reconeixement de la feina feta, però sobre tot
significa la confirmació de què els objectius que ens vàrem fixar
eren encertats.

Fias,
com el seu nom indica neix amb voluntat d’innovar en l’acció social i
un dels camps claríssim a on actuar ha estat i són les noves
tecnologies per tal de què aquestes siguin un instrument que ajudi a la
integració i desenvolupament de les persones, i no incrementi el risc
d’exclusió entre aquells col·lectius que tenen dificultats per a
integrar-se a la societat.

El
premi que avui ens han donat, és fruit d’anys de treball de tot un
equip que ha cregut en la potencialitat de les TIC per aconseguir una
millora de les competències personals, i com instrument formatiu,
recurs dinamitzador de la comunitat, via de participació i
comunicació, i alternativa a la creativitat i la innovació. I quan
valorem aquestes en l’entorn penitenciari podríem parlar d’un
reconeixement encara més gran de dita potencialitat, doncs és un dels
recursos que poden traspassar les parets de les presons.

És
força irònic que hàgim rebut un premi relacionat amb Internet, quan fa
uns anys al moment de plantejar la implantació de l’Òmnia als centres
penitenciaris, en aplicació del reglament penitenciari no es veia clar
que els interns poguessin tenir accés a Internet perquè no es
contemplava aquesta possibilitat, ni havia precedents de com regular
aquest accés, que havia estat fins aleshores inexistent. Després de
molts esforços per a trobar l’escletxa que ens permetés aquesta
experiència, es va aconseguir, i cal recordar que els interns dels
centres penitenciaris de Catalunya, gràcies a l’Òmnia, han estat els
primers de l’Estat espanyol que han gaudit d’aquest accés. El premi
d’avui és doncs la culminació de moltes etapes superades que han
trencat una mica el model tancat dels centres penitenciaris.

Gràcies a tots els que ens heu ajudat

Teresa Crespo

Directora"

La imatge, un llenguatge que uneix

El dimecres 25 d’abril se celebra a l’Ateneu Barcelonès la Mostra de vídeos de Ciutat Vella organitzada pel CRP de Ciutat Vella i la XeR.

Aquest any han participat forces escoles i es fa evident que el nivell d’audiovisuals de la zona (Raval, Gòtic, Sant Pere, Barceloneta…) va millorant per moments. El Sati de Ciutat Vella ha estat un bon lloc per anar valorant l’activitat i ajudar a organitzar-la.

El vídeo és una molt bona eina per treballar amb els nens i nenes moltes altres coses a part del llenguatge audiovisual: la llengua, el coneixement de l’entorn…. però sobretot molta, molta creativitat i s’ha potenciat que tinguin poder i autoritat sobre el seu treball i s’ho han sentit seu!

Objectius de l’activitat: La imatge, un llenguatge que uneix.

Aquí va la mostra dels vídeos de Ciutat Vella:



Motius per utilitzar els blocs a l'aula

En el post anterior mostrava un vídeo trobat a Teacher Toube on s’explicaven els motius per utilitzar els blocs amb els alumnes.

Aquesta és la traducció, de fet serviria com a decàleg:

  • per a la comunicació,
  • per a la instrucció,
  • per a la propietat,
  • per a compartir,
  • per a la col·laboració,
  • per a la discussió,
    A l’arribar aquí m’he aturat a la paraula "empowerment", una paraula que podem entendre però que no la podem traduir literalment (no existeix la traducció). La idea de l’empowerment m’agrada molt (potenciar, cedir poder, que s’ho sentin seu…)
  • per l’ “empowerment” (el fet de
    delegar poder i autoritat als alumnes i de conferir-los el sentiment
    que són amos del seu propi treball),
  • per a la interacció,
  • per a la motivació,
  • per a la participació,
  • per al contracte,
  • per a l’entusiasme,
  • per a la conversa,
  • per a la creativitat,
  • per a la reflexió,
  • per ampliar les parets de l’aula,
  • per donar als estudiants una veu
  • per donar als estudiants una audiència
  • per donar als estudiants un ambient que s’aprèn,
  • per donar-los les habilitats útils per al seu futur digital,
  • escriure per aprendre, bloc per aprendre.