De Semtic a l'Stac

El passat 27 de junt es van fer a Tarragona unes jornades per parlar i formar-se del canvi del semtic a l’stac.

A Zona tic podem trobar un resum molt bó del que va ser, val la pena llegir-ho i veure el vídeo, tot el que es va presentar i les persones que ho van fer són molt bones.

Aquí podeu seguir el fòrum que s’ha derivat de les jornades.

I aquí el vídeo que ha editat el Joan poveda de la simulació que van fer el Pitu Martínez i l’Albert Criado entre el conflicte que hi pot haver entre le stic i el llenguatge audiovisual, realment molt divertit.

Ràdio: Producció escolar

El proper dilluns comencen els cursos de les diferents escoles d’estiu 2007 (tant virtuals com presencials). Sempre he pensat que és un bon moment per formar-nos, sigui assistint a un curs o treballant d’una manera més relaxada per organitzar i preparar el proper curs.

Des de fa una temporada als interins (els que no tenen vacants) els obliguen a assistir a cursos per poder cobrar el mes de juliol….crec que això ha fet augmentar el nº d’alumnat dels diferents cursos, ja que a part d’aquest col.lectiu hi ha molt professorat que aprofita les diferents escoles d’estiu per formar-se.

Tot i l’augment també és veritat que no tothom treballa, no tothom es forma, no tothom organitza… però qui sap? igual ara que el conseller, després d’haver anat a Finlàndia i "haver vist la llum" pel que fa a la manca de formació del professorat, igual es planteja…. ja callo, ja callo, no ens toquessin pas el juliol i a algú se li acudeixi dir que es culpa meva, tot i que si em demaneu la meva opinió….

De totes maneres, no em toca a mi decidir com s’ha de millorar la formació del professorat e ni quina és la millor manera (per això estan els polítics!). El que si que puc fer és fer la formació (la pròpia d’autoformació i la que jo dóno com a formadora) el millor possible i contribuir a que el professorat compromès amb l’educació pugui fer millor la seva feina.

Per aquest motiu aquest estiu participo en les escoles d’estiu de webquestcat i en la presentació del primer dia del curs d’aula mèdia i ravalnet Ràdio: Producció escolar, dues escoles d’estiu de gran qualitat i que poden ajudar a fer millor les coses i que la feina que es faci aquest estiu sigui aplicada a partir del proper setembre.

Aquest és el bloc del curs Ràdio: Producció escolar on s’aniran penjant tant les produccions i les valoracions, i aquesta la presentació del primer dia:

Bona escola d’estiu!!

AULA DE MÚSICA: ENLLAÇOS

Aquest any hem rebut la dotació de l’aula de música i aquesta setmana s’ha fet la presentació al Ceip Antoni Brusi

Apunto a continuació les adreces que haurem de fer servir el proper curs:

Web d’ensenyaments artístics del departament.

Unitat didàctica del Jordi Perales on lliga la música i els blocs.

Experiències amb blocs i música:

http://sisebplatjadaro.blogspot.com

http://capitahaddock.blogspot.com


http://instrumentsmusica.blogspot.com


http://ceipdelparc-llenguatge-audiovisual.blogspot.com/

Presentació de la nova dotació de l’aula.

Una nova MEME: El encuentro Edublogs 2007

Ara que tinc un moment aprofito per escriure una mica sobre el meme que m’ha passat el Juanmi: una meme entorn a la segona trobada d’edublocs.

Tal com ell apunta en el seu bloc:

"Este año, nuevamente, Aulablog y El Tinglado convocan el 2º Encuentro de Edublogs 2007 que se celebrará en Ayerbe durante los días 4, 5 y 6 de julio.

El Tema central del Encuentro versará sobre Las competencias digitales en los nuevos currículos de la educación obligatoria."

I la meme és com bastant pràctica, la pregunta va entorn a què li diries a un company que et diu que vol utilitzar les TIC:

"Imagina que tienes un colega que
imparte tu misma asignatura y quiere incorporar las TICs en su
asignatura para el curso que viene. Viene a ti, ya que le suena que tú
tienes un blog y enredas con estas cosillas, en busca de consejo.

¿Qué le dirías? ¿Cuáles serían las claves para que tu compañero tuviese éxito en esta tarea?."

Suposo d’entrada que la pregunta s’ha originat des de secundària, ja que el concepte assignatura no correspon tant a primària… ve, a no ser que siguis especialista és clar, per tant em transformo la pregunta en el sentit que una mestra de primària (som majoria dones) em pregunta simplement: "Vull integrar les tic en la meva tasca docent, què i com ho puc fer?"

Bé, aquests serien els meus consells:

1. Per donar el primer li preguntaria abans quin nivell fa, ja que si és parvulari o incial podrà fer unes coses, si és mitjà o superior d’altres, però sigui com sigui el que li diré és que pensi que l’ús de les TIC (ara ja TAC -Tecnologies de l’aprenentatge i coneixement-) li permetran fer tots aquells canvis que ja s’havia plantejat: treballar a partir de grups de treball, basar la tasca docent a partir de le recerca dels nens, que els alumnes seran els protagonistes del seu aprenentatge….

Segurament la mestra en qüestió em dirà: Això ja ho faig quan treballo per projectes…. i jo li diré: exacte! però ara, a més d’utilitzar els llibres i la biblioteca podràs utilitzar l’ordinador com una finestra oberta al món. LLavors li parlaria de les webquest!

2- També independentment del nivell li diria: "podràs aconseguir que els teus alumnes facin diverses produccions". I aquí si que li hauré de donar diferents exemples i idees depenent de l’edat del seu alumnat: Des de dibuixos amb programes de dibuix, a blocs d’aula, wiki d’aula, textos ben presentats amb l’open office, etc

Però continuaria anat amb la línia que l’alumnat és protagonista.

3- Li parlaria de les possiblitats que et donen els audiovisuals: Segur que el mestre en qüestió fa servir càmeres digitals (avui en dia tothom oi?), càmera de vídeo, gravadores de mp3…. i que tot, tot, és fàcil de publicar a través dels blocs. Però sobretot li parlaria de les potencialitats que els audiovisuals tenen i l’animaria a que eduqui en el llenguatge audiovisual… el llenguatge dels nostres alumnes.

Igual per començar…. només li parlaria d’aquestes tres coses, això si, acabaira dient-li: "Atreveix-te, entra en aquest món i veuràs què bé t’ho passes i què bé s’ho passen els alumnes, però sobretot! com aprenen!"

I afegiria: "Si tens cap problema, no dubtis a dir-m’ho, si jo no et puc ajudar et passaré amb gent, tota una xarxa de profes, que ben segur t’ajudaran". I de la xarxa de profes li diria: "Quan tu vulguis, et dic com entrar, val la pena… estàs sempre en xarxa i et formes."

Ara em toca passar la meme…. doncs li passo a:

Carme Barba

Jordi Jordan

Ramón Barlam

Boris Mir

Tots ells del bloc col.lectiu: Educa’t-educa’m

3a ESCOLA D'ESTIU VIRTUAL SOBRE WEBQUEST

Ara que estem a les portes de tancar el curs escolar 2006-2007 encetem els preparatius dels cursos d’estiu. L’any passat ja vaig ser formadora del curs organitzat per Webquestcat sobre webquest i va anar molt bé, tant profes com alumnes vam fer una valoració positiva.

Enguany continuem amb el mateix curs:

Del 2 al 13 de juliol es realitzarà el curs telemàtic

WEBQUEST,UNA
EINA PER TREBALLAR AMB INTERNET A L’AULA.

Els objectius del curs són:

OBJECTIUS:

  1. Compendre
    el concepte WebQuest.
  2. Distinguir
    l’estructura formal d’una WebQuest.
  3. Descobrir
    diferents bases de dades de WebQuest.
  4. Experimentar
    amb diferents WebQuest.
  5. Descobrir
    eines per crear WebQuest.
  6. Conèixer
    experiències a les aules.
  7. Creació
    d’una WEBQUEST.

  • Les INSCRIPCIONS:
    són del 1 al 24 de juny
    PREU:25 €
    Ingrés o transferència al compte de COMUNITAT
    CATALANA DE WEBQUEST a
    "La Caixa": 2100-3246-58-2200071449.

    No oblidis fer constar el teu nom en efectuar
    l’ingrés o la transferència.

  • Per qualsevol
    qüestió: scapella@xtec.cat
  • Si voleu aprofitar la primera quinzena de juliol no dubteu a matricular-vos en aquest curs.

    Blocs i vídeo al projecte Grimm

    A la web del projecte Grimm hi ha un bon article sobre blocs com a eina d’aprenentatge i també una experiència de com treballar el vídeo amb nanos d’aula d’acollida, val la pena fer-hi una ullada, et pot donar alguna idea.

    També he descobert un recurs: Scribd, una plataforma per penjar documents, poder-los compartir i penjar-los a partir d’un embedd. Fantàstic! Aquí teniu una prova:

    HEM GUANYAT EL PREMI DE VÍDEO DE LA MOSTRA'07!

    Avui dia 14 de juny s’ha realitzat a l’escola la Retransmissió en directe dels resultats i premis de la Mostra de Produccions Audiovisuals del Departament d’Educació.

    A l’acte ha vingut en Jordi Vivancos, responsable de Projectes TIC per a L’Educació del Departament d’Educació.

    Estem molt contents perquè hem guanyat el premi amb el vídeo fet pels alumnes de 6è: Peti qui peti. És gratificant veure la cara que se’ls hi queda als nanos quan veuen que la seva feina té un reconeixment.

    També ha estat molt interessant veure una retransmissió en directe, de fet, només és necessari el real producer…. i ja està. A la web de la Xtec Ràdio hi ha tota la informació per poder fer-ho. Segur que el proper any ho provem! Més si comptem amb l’ajuda del Pitu Martínez i de l’Albert Criado.

    Cantània

    Aquesta setmana he pogut gaudir de Cantània, la cantata encarregada i produïda per L’Auditori de Barcelona i que ha estat cantada per 16.000 nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è d’educació primària.

    He anat per veure el meu fill i els seus companys de classe (5è). Realment ha estat un plaer veure com es poden posar d’acord 800 veus infantils i gaudir del bon treball de diferents mestres de música.

    Quan puc veure i viure experiències d’aquestes sento un gran orgull i emoció: ser mestra i mare alhora. Si voleu podeu veure un petit fragment del que ha estat la cantata: El gran alquimista.

    El valor educatiu dels videojocs

    Fa gairebé un any parlavem del valor educatiu dels vídeojocs, fins i tot imaginavem un bateria de jocs de la play addients per als nostres nens i nenes i per les escoles… Per què no? Ara que comencem a tenir pantalles i vídeoprojectors seria possible fer una gran partida entre tota la classe i fomentar el treball cooperatiu… estaria bé, però per mi fins ara era més una imaginació que una altra cosa.

    Avui però he llegit a Educación tecnológica un post molt interessant on es parla d’experiències educatives de centres amb vídeojocs i descobreixo unes webs molt interessants:

    Aprende y juega con EA (si, la famosa "ea games" amb la que comencen els jocs de la ply dels nostres fills). Podem trobar un buscador dels diferents jocs existents segon edat i valor educatiu que treballen (concentració, habilitat, raonament, reflexió…)

    A la mateixa web hi ha un espai per a l’escola on està molt ben explicat quins són els motius per a utilitzar els videojocs i la seva relació educativa.

    I el bloc del projecte impulsor d’utilitzar els videojocs a l’educaciío de la Universitat d’Alcalà i d’ea-games.

    Val la pena donar-hi una ullada… els nostres joves estan immersos dins d’aquest món, cal entrar de plé i veure què podem aprofitar i què no… només podrem ajudar als nostres nens i joves des de dins, no des de fora.

    Second life, més enllà de la web2

    Avui llegint el bloc Competència TIC de Xavier Rosell he recordat un bon sopar (el del col.lectiu educa’t-educa’m) on vaig sentir parlar per primera vegada de second life: un món virtual, una segona vida.

    Vam parlar del que es podia fer a second life, des de comprar -perquè les grans empreses ja hi estan ficades- a conèixer gent. Per entrar cal crear-se un personatge (un avatar) i ja estàs a dins movent-te, coneixent gent, comprant… o estudiant ja que diverses universitats estan entrant dins de second life per crear els seus campus virtuals.

    La veritat és que tot aquest món em crea forces dubtes i pors… abandonarem una mica la vida real refugiant-nos en una vida virtual?

    Per altra banda hem de ser conscients que estem entrant de ple en els móns virtuals… caldrà estudiar les seves potencialitats per veure com ho podem aprofitar des de les escoles i sobretot com podem educar dins la societat que als nostres alumnes els ha tocat viure: Una barreja de món real i de món virtual.

    El Ramón Barlam també parla de la second life en el seu bloc.

    Aquest vídeo de la primera retransmissió del programa del Carles Francino dins del món virtual ens explica què és second life: