En l’àmbit del màrqueting s’utilitzen molt sovint mots del llatí o del grec per donar una aparença culta al producte o a l’empresa. Aquest és el cas dels cotxes, entre d’altres. És per això que he fet aquest apunt sobre els cotxes. Els cotxes els veiem a tot arreu durant el dia a dia i molt sovint llegim marques o models que ens porten a algun concepte de l’època clàssica que encara és vigent en el nostre llenguatge de cada dia.
Judit Giménez
2n de batxillerat humanístic
Tot en una imatge! El sector de l’automòbil troba en el món clàssic una bona font per posar nom als seus models!
Judit, avui he descobert per a la teva col·lecció un altre cotxe amb referent clàssic: Alter XL.
Retroenllaç: Referents del terme Musa | Aracne fila i fila
Salve!
Aquest treball és impresionant! M’encanta ja què els cotxes són un tema en el que la gent amb el punt de vista dels clàssics no s’hi fixa molt, pero a mi moltes vegades m’ha cridat l’atenció. Els conceptes que em criden l’atenció, perquè mai m’havia fixat són la marca alemanya Audi, referent al verb escoltar del llatí, i el Renault Clio, ja què no sabia que Clio era una de les nou muses de la mitologia grega. Dacia com a província de Roma també em crida un munt l’atenció.
Un treball fantàstic, molt interessant!
Vale!