Faula. Blau
LA GALLINA ENVEJOSA
Hi havia una vegada un camp allunyat del soroll dels cotxes a la vora d’un poble .
Era un camp on hi vivien animals.Un dia va arribar una gallina que s’havia escapat d’una granja.Era molt envejosa i ho volia tot per a ella:
Destrossava els caus més bonics dels animals més petits.
Un dia un conill ajudava a recollir menjar a una sargantana, la gallina envejosa es va apropar i li va dir al conill:
-Deixa’m que ja l’ajudo jo!
Quan els animals marxaven no complia el que havia dit.Els animals amb el temps ja no se la creien,i ningú no volia la seva ajuda.
“Si enveges les coses dels altres no tindràs amics´´
Blau 5é
LA FAULA
Aquesta setmana i la propera treballarem la faula. preguntem als alumnes que en saben de les faules i donen dues respostes.
-Són històries protagonitzades per animals.
-Acaben amb un ensenyament.
hem llegit les faules d’ Isop adaptades per Jerry Pinkey. aquestes faules són : La nimfa i el llenyataire, La cigonya i les grues,La formiga i el colom,El Cavall i el cérvol,El corb i el gerro,
I aquí tenim algun ensenyament que ens donen les faules :
-S’ atrapa abans un mentider que un coix.
-A vegades els més forts necessiten dels més dèbils.
-Val més pensar que tenir molta força.
-Si estimés algú , algú t’ estimarà
-Ajuda i t’ ajudaran.
-La unió fa la força.
–Val més un ocell a la mà que cent volant.
-Rectificar , és de savis.
-Qui fa el bé, el bé troba.
-Qui tot ho vol, tot ho perd.
A PARTIR D’ AQUESTES LECTURES E ELS ALUMNES HAURAN D ESCRIURE UNA FAULA QUE DONI ALGUN DELS ENSENYAMENT ANTERIORS.
Pesem les tomates
Aquest quinzena d’ octubre hem pesat les tomates de sucar que vam collir. Per fer les pesades hem utilitzat una vella balança. Els alumnes han après com es pesava antigament. Ha sigut una experiència interessant
El Petit Príncep 21,22,23
CAPÍTOL 21
1.-Quina raó li va donar la guineu per no jugar amb el noi ?
-Per què la guineu diu que l’ unic que tenen d’ interessant els homes és que tenen gallines ?
-Per què a la guineu no li interessa res més ?
2.-Explica amb un exemple la frase que li diu la guineu al Petit Príncep :”Si em domestiques , tindrem necessitat l’ un de l’ altre”.
-Per què creu la guineu que en el planeta del Petit Príncep la felicitat no seria completa ?
-Si el Petit Príncep domestica la guineu, que li recordarà el blat madur a la guineu ?
-Què vol dir la guineu quan diu ” Si vols un amic , domestica’m ” ?
-Hi estàs d’ acord amb la frase : ” el llenguatge és fo0nt de malentesos ” ?- Justifica la teva opinió amb un exemple del dia a dia.
3.-Per què el dijous és un dia meravellés per la guineu ?
4.- Per què quan el Petit Príncep volia marxar la guineu tenia ganes de plorar ?
-Per què el noi s’ adonà de que les roses tot i ser molt boniques són buides i la seva no ‘
-Posa algun exemple per explicar la frase de la guineu : “TOT EL QUE ÉS ESSENCIAL ÉS INVISIBLE ALS ULL3 ”
CAPÍTOL 22
1.-Què li pregunta el Petit Príncep al guardaagulles ?
-Què li respon ? – Què en penses de la resposta ?
-Qui només sap el que busca ? – Tu també ho fas ?- Què és lo més important per a tu fora de la teva família ?
CAPÍTOL 23
1.-A qui troba el Petit Príncep en aquest capítol ?
-Creus que pot ser interessant el què explica el nou personatge ? -Per què ?
El Petit Príncep 17, 18,19 i 20
CAPÍTOL 17
1.- Quants habitants tenia la Terra en el moment en que l’ autor va escriure aquest llibre ?
-De què es va sorprendre el Petit Príncep a l’ arribar a la Terra ? Ho trobes normal ? Per què ?
-On havia aterrat ? -Qui li va explicar ?
2.-Què li va respondre el Petit Príncep a la serp quan la serp li va preguntar què havia vingut a fer a la Terra ?
-Què vol dir la serp ” també t’ hi trobes sol entre els homes ” ?
3.- Sabries explicar per què la serp diu al Petit Princep que es més poderosa que un rei ?
-Per què la serp no fa res al noi ?
CAPÍTOL 18
1.- Qui va trobar el Petit Príncep ? – Què li va preguntar ?
-Què li va respondre la flor ?
-Què vol dir la flor quan comenta que el homes no tenen arrels ? -Creus que tots els homes són així ? -Per què ?
CAPÍTOL 19
1.-Què veié el noi al pujar damunt de la muntanya ?
-Per què el Petit Príncep va pensar que els homes no tenien imaginació?
CAPÍTOL 20
1.- Què va trobar el Petit Príncep després de caminar molt ?
-Per què al final el noi es posa a plorar ?
L’ autobiografia
BLAU PATIÑO PAPELL
Vaig néixer a Sabadell, l’any 2012,el 24 de juliol. Vaig començar a parlar quant tenia 10 mesos i a caminar quan tenia 12 mesos. Quan era petita em cuidava la mare ,la padrina i el pare algunes vegades perquè treballava.
La meva joguina preferida va ser un pallasso de peluix.
Vaig anar a l’escola bressol quan tenia 1 any a Camarasa. Vaig començar P3 a l’escola Dos Rius a Camarasa .De primària nomes vaig fer primer a Camarasa.
Quan vaig venir a Cubells feia segon ,era l’any 2019,a principi de curs.
Les meves millors amigues de la meva escola són l’Elisabeth ,el Joel ,la Maka i la Gisela i de l’altra classe som tots amics .Juguem al patí. Tinc altres amics i amigues.
Les meves joguines preferides són els playmobil. Quan sigui gran m’agradaria ser jutgessa per ajudar als nens.
Blau 5é
ELISABETH MONTERO ENCARNACIÓN
Vaig néixer el 20 de Març de 2013 a l ‘hospital de Mollet. Vaig començar a parlar als onze mesos i a caminar als 10.
Vaig anar a la guarderia de Parets del Vallès , però quan era molt petita em cuidava la mare.
La meva joguina preferida era un ós panda granque em van comprar a una fira. Vaig anar a l’escola bressol
de Parets del Vallès. Vaig començar p3 a l’escola Pompeu Fabra i primària, també.
Quan feia segon, el mes de novembre de 2020, vam venir a viure a Cubells i vaig venir a aquesta escola en la que ara faig quart, l ‘ Escola Sol Naixent.
Les meves millors amigues de l’escola són:La Blau, la Maka ,la Marina, la Chloè ,la Marina i la Ona. També tinc amics de Barcelona com: La Cesia, la Noemi ,la Bianca, la Scarlett ,l’Anderson i el Gerard.
La meva joguina preferida es una barbie.
De gran vull ser informàtica perquè m’agraden els ordinadors.
JOEL CASTILLO
Vaig néixer el 26 de març de l’any 2012 a Terrassa.Vaig aprendre a caminar als 12 mesos i aprendre a parlar als 10 mesos.
Quan era molt petit em cuidava l’àvia quan el pare i la mare treballaven.
La meva joguina preferida un ós gegant de peluix.
No vaig anar a la escola bressol.
Vaig començar P3 a una escola de Terrassa
Vaig començar primària a la escola Terra Ferma, d’Alpicat . Després vaig anar al Sagrada Família de Lleida. Vaig venir a la escola de Cubells el setembre d’aquest any 2022.
Els meus millors amics i amigues són el Jair,la Marina,la Blau i l’ Elisabeth.
La meva joguina preferida actual és un panda de peluix .
Quan sigui gran m’agradaria ser informàtic per què m’agraden els ordinadors.
El Petit Príncep 14 , 15 i 16
CAPÍTOL 14
1.- Qui hi havia al cinquè planeta ?
-Per què el Petit príncep pensa que és útil ?
-Per què el fanaler estava molt cansat ?
-Quina era la raó per la què es produïa aquest fenomen ? – Quan durava en aquell planeta el dia ?
2.- Li hauria agradat quedar-se en aquell planeta ? – Què va fer finalment ?
-Per què ?
CAPÍTOL 15
1.-Com era el sisè planeta ? – Qui h vivia ‘ – A què es dedicava ?
-Què es necessitava per poder fer les seves anotacions ?
-Què havia d’ aportar aquest persona perquè el nou descobriment es pogués anotar a bolígraf ?
2.-Per què diu el geògraf que els llibres de geografia són els més bonics ?
-Per què el geògraf no pot anotar la flor del planeta del Petit Príncep en el seu llibre ? – Què hi pot anotar doncs ?
-Per què el petit príncep es va posar una mica trist ‘
-Sabries dir tres exemples de coses efímeres i tres que no ho siguin.
-Cap a on continua el seu viatge el Petit Príncep ?
CAPÍTOL 16
1.-Quan encara no hi havia electricitat quants fanalers es necessitaven per il·luminar la terra ?
–En quin ordre s’ encenien els fanals ?
-Quins fanalers eren els que tenien menys feina ? – Per què ?
El Petit Príncep 11 , 12 i 13
CAPÍTOL 11
1.-Quina mena de persona era un vanitós ?
-Què li va demanar al Petit Príncep ?
-Com reaccionava el vanitós ?
-Per què creus que el Petit Príncep va pensar que no tenia sentit ser vanitós en aquell lloc ?
CAPÍTOL 12
1.-Per què creus que el Petit Príncep s’ estigué tant poc temps en aquest nou planeta ?
-Què feia el personatge que hi vivia ? -Per què ho feia ?
-Com es va sentir el Petit Príncep ?
CAPÍTOL 13
1.-Què feia l’ home que vivia en el quart planeta ?
-Quines vegades l’ havien molestat en cinquanta-quatre anys ?
-Com justificava el personatge el què feia ?
-Quina explicació li dóna el Petit Príncep a l’ home de negocis per demostrar-li que el que fa no és seriós ?
La narració
Cada setmana treballarem una tipologia de textos. Aquesta setmana hem treballat la NARRACIÓ. cada alumne haurà d’ explicar un viatge que hagi fet , segons un guió: On ha ant ? Amb qui hi ha anat ? .
Blau ( EXCURSIÓ A PORT LLIGAT)
El passat mes d’agost vam anar a Port Lligat i Cadaqués,a la platja.Hi vaig anar amb la mare .
Primer vam anar a veure la Casa Dalí i després a veure el far del cap de Creus .Al cap d’una estona,allà a les dotze del migdia ,vam anar a banyar-nos a la platja.Vaig fer submarinisme i surf amb una taula dels cosins.Va ser molt divertit.
A les dos vam dinar a un restaran italià.
Després de dinar em vaig banyar una estona més i a les cinc de la tarda vam marxar.Vam tornar a casa l’endemà .
M’ho vaig passar molt bé tant visitant el poble com anant a la platja.
Joel(EXCURSIÓ A SEGUR DE CALAFELL)
L’ estiu passat, a finals d’ agost, vaig anar a la platja de Segur de Calafell.Hi vaig anar amb la mare, el pare,la germana,l’avi i l’avia.
Quan vam arribar vam dinar sobre la una del migdia vam dinar truita de patata amb salsitxes.Després de dinar ens vam menjar un gelat.
Vam banyar-nos amb l’avi i el pare em va tirar a l’aigua. Després les ones se’m tiraven a sobre i em van enviar a la sorra.
Vam tornar a casa a les nou del vespre. M’ho vaig passar molt bé perquè va ser un dia diferent.
Elisabeth(UN DIA A LA PLATJA)
L’estiu passat vaig anar a la platja de Castelldefels.
Vaig anar-hi amb els pares i les meves germanes.Quan vam arribar
ens vam banyar les tres germanes grans . Ens vam deixar portar per les
onades. Desprès vaig sortir de l’aigua i ens vam enterrar en la sorra
i em van fer una foto.
Una mica més tard vam jugar a volei , a tennis , a fer acrobàcies i fer carreres a la sorra.
Vam dinar en un bar que hi havia a la platja. Quan vam acabar de dinar ens vam menjar un gelat . Vam tornar a casa a les sis de la tarda.
M’ho vaig passar molt bé perquè ens vam quedar a dormir a la casa de la nostra amiga.
La poesia
Aquest dijous, dia 29 de setembre començarem a treballar la poesia. QAmb els alumnes de 5è i 4art ja l’hem treballat altres anys. Aquest any iniciarem als alumnes de 2on a coneixer-la-
Introduîrem el vers, l’ estrofa,l comparació , la rima,,,,,
2on
MARE I PARE
Els ulls de la mare
no els té ningú més.
Són com les onades
que gronxen els vaixells.
Les mans del meu pare
són com les arrels
que aguanten els arbres
i els fan créixer drets.
Núria Albó
4art i 5è
L AMETLLER
Jo et miro
i admiro
florit ametller
que goses
cobrir-te de roses
pel mes de gener.
Si ve una gelada
ta blanca florida
querarà marcida
com herba segada.
Més tu hauràs florit,
i a l infinit,
devota jardinera,
li has dat la flor primera.
Senyor,
si per lo cor
l’ amar-vos és florit,
com l’ ametller
jo vull cuitar
a amar;
com ell, jo vull florir,
baldament per morir.
Jacint Verdaguer
El Petit Príncep Capítol 9 i 10
CAPÍTOL 9
1.-Com va marxar el Petit Príncep del seu planeta ?
-Què és la primera cosa que va fer el Petit Príncep abans de marxar del seu planeta ? – I després ?
2.-Què volia fer amb la flor ? – Com es va sentir ? – Per què ?
-Què vol dir la frase ” Cal que suporti dues o tres erugues si vull conèixer les papallones ” ?
-Com va dir que la flor es protegiria dels animals grans sense la campana ?
-Què creus que va fer la flor quan el Petit Príncep marxà ?
CAPÍTOL 10
1.-A quin planeta va arribar primer ? – Com era el planeta ?
-Per què el Petit Príncep es posà a badallar ?
-Què desitjava sempre el rei quan donava una ordre ?
2.-Què li demana el Petit Príncep al rei ?
-Quina mena d ‘ ordres donava el rei ?
-Si en donava una d’ equivocada de qui era culpa, del rei o del que no l’ hagués pogut complir ?
-Què li va dir el rei que faria si el petit Príncep no marxava ?
-Per què el Petit Príncep no li trobà sentit ?
3.- Comenta aquest petit text del què va dir el rei.
-Doncs et jutjaràs tu mateix -li respongué el rei-.És molt més difícil de jutjar-se un mateix que no pas de jutjar els altres. Si et jutges bé, és que ets un verdader savi .
Hi estàs d’ acord amb aquesta afirmació ? Explica-ho
-Com acaba el capítol ?
Ja hem entrat a la tardor a Valors i Religió
ALa classe de Religió i Valors hem celebrat l’ inici de la tardor fent unes activitats plàstiques.
El Petit Príncep 7 i 8
CAPÍTOL 7
1.-Què va preguntar el Petit Príncep el cinquè dia ?
-Per què creus que el Petit Príncep s’ estranyà de que les punxes no fessin cap servei a les flors ?
2.-Per què s’ enfadà amb l’ aviador el noi ?
-Escriu dues frases on demostris que el Petit Príncep estava enfadat .
3.-Per què el Petit príncep comenta que l’ home vermell com un tomàquet no és una persona sinó un bolet ?
-Què creu que és important el Petit Príncep ?
-per què es posa a plorar el noi ?
-Com ho va fer i que li va dir el Petit Príncep per consolar-lo ?
-Per què penses que és una bona acció ?
CAPÍTOL 8
1.- Què va aparèixer un dia al planeta del Petit Príncep?
-Què vol dir que era molt coqueta ?
-Per què es posar molt content un matí el noi ?
2.-Què li va demanar la flor ?
-Per què la flor no té por dels tigres ? -De què té por ? – Per què ?
-Quina mentida està apunt de dir-li la flor al noi ? -Com va arribar realment allà ?
-Finalment què diu el petit Príncep que calia fer amb la flor ?
La sort d’ en Murfi
Aquest primer trimestre els alumnes de segon i de primer llegeixen el llibre: LA SORT D’ EN MURFI.
Una vegada acabat el llibre hauran de respondre unes qüestions sobre ell.
TÍTOL : LA SORT D’ EN MURFI
AUTOR. PEP MOLIST.
1.- Com es diu el nen protagonista del conte ?
-I la seva mare ? – I el seu pare ?
2.-Què li va passar al Murfi quan començava a parlar ?
-Qui l’ entenia ?
-Què li deia la seva mare ?
-Digues algun exemple de la mala sort que tenia en Murfi.
3.- Com es diuen la germana i el germà d’ en Murfi ?
-Aquest dia a en Murfi no li ha passat cap experiència de mala sort. Quan la mare ho ha vist, que li ha regalat ?
4.- Cap a on ha ant en Murfi ?
-On es troba aquest lloc ?
-Ha pujat tots els esgraons pensant en el gelat que es vol comprar. Quin gelat es comprarà ?
Nou curs…..
Ja tenim aquí un nou curs. BENVINGUTS !
Aquest any començarem treballant El Petit Príncep de l’ Antoine de Saint Exupery.
Durant aquestes dues primeres setmanes hem treballat els 4 primers capítols.
En el primer capítol l’ autor ens explica algunes coses de la seva vida. De petit li agradava dibuixar , però la seva imaginació, no era compresa pels adults. Aquests li van recomanar que es dediqués a un altre ofici. va ser pilot d`avions.
En el segon capítol l autor te pana amb el seu avió al desert del Sàhara. Després de passar la nit al desert, l’ endemà al matí se li apareix un nen que li demana que li dibuixi un be. l’ autor li’n dibuixa tres però cap d’ ells li agrada al noi. Finalment l’ autor, desorientat, li dibuixà una capsa i li digué que el xai era dins. L’ aviadores va sorprendre al veure que el noi acceptava .
En el tercer capítol el Petit Príncep li explica que ve d’ un altre planeta i que el planeta del qual ve és molt petit. Al final del capítol el Petit Príncep diu que no val que lliguin el xai perquè el planeta és molt petit i que si s’ escapa el veuran.
En el quart capítol , després de descobrir que el planeta és molt petit, l’ autor explica que s’ anomena B612 i que el va descobrir un astrònom turc. A l’ astrònom no se’l van prendre seriosament la primera vegada que va notificar el seu descobriment perquè anava vestit amb roba típica de Turquia. Se’l van creure quan el 1920 ho va explicar vestit a la manera occidental.
L’ autor comenta que la gent gran dona molta importància als números i poca a les coses més senzilles.
Finalment l autor decideix comprar llapis i colors per explicar les seves vivències amb el Petit Príncep.
CAPÍTOL 5
1.-Què li pregunta el Petit Príncep ?
-Per què creu el Petit Príncep que els xais es poden menjar els baobabs ?
-Quin és el problema que hi ha al planeta del Petit Príncep ? – Què pot passar ?
2.-Què va explicar que s’ havia de fer cada matí al planeta del noi ?
-Què li a demanar que dibuixés ? -Per què ?
CAPÍTOL 6
1.- Què li va suggerir el Petit Príncep al seu amic el quart dia ?
-Per què ell , inicialment ,no ho va entendre ?
2.-Per què creus que es poden veure quaranta-tres vegades en un dia la posta de sol ?
-Com estava aquell dia el Petit Príncep ?
Comiat
Ahir , dia 22 de juny , va ser l’ últim dia de classe. Pels alumnes de sisè, La Lismel i l’ Adrià, va ser , també el dia en que van acabar l’ Educació Primària. L’ any que ve començaran a l’ Institut d’ Artesa el primer curs d’ Educació secundària. Vam celebrar el seu comiat amb una mica de tristesa perquè deixen l’ escola però també amb una certa alegria perquè aquests anys passats aquí han sigut uns anys profitosos. Els desitgem molta sort en aquest nou camí!!
Podeu veure les imatges aquí
Valorem el curs. Lismel.
Avui és dia 22 de juny. És l’ últim dia de cole. Avui ens acomiadem dels companys de l’ escola. Alguns els continuarem veien durant l’ estiu. Altres, al setembre ja no els tindrem com a companys de classe ja que han de continuar el seu camí a l’ Institut. Allà els retrobareu al cap d’ un temps. També ens acomiadem dels mestres. Per alguns alumnes fins el proper curs. Els alumnes més grans han d’ agafar un altre camí .Un altre camí paral·lel que ens permetrà veure’ns de lluny i explicar-nos com és el nou camí . Aquest és el camí que us portarà a continuar aprenent, a convertir-vos en persones, en bones persones, que en el fons és la nostra raó de ser.
Avui con a última activitat del curs farem una valoració d’ aquests últims 10 mesos que hem conviscut a l’ Escola Sol Naixent, a la vostra classe.
Primer explicarem com ha anat el curs( bé, molt bé, regular…….) i explicarem bé la nostra opinió. Tot seguit explicarem quin ha sigut el moment més divertit i perquè . En tercer terme explicarem el moment més trist…Tot seguit quin ha sigut l’ aprenentatge més important que heu après aquest últim any i l’ activitat més interessant que heu fet. Recordeu que en una valoració cal argumentar les opinions( Dir el perquè).
A mi el curs m’ha anat molt bé i la meva opinió és que ha sigut molt divertit i he aprés moltes coses noves i m’ha anat molt bé perquè he tret bones notes en aquest curs..El moment més divertit que he passat ha sigut quan vam anar a l’hort de l’escola perquè vaig aprendre com plantar i em va agradar molt . També m’ ha agradat molt pintar la paret del cole. Ha sigut molt divertit!!!.El moment més trist es quan me n’aniré del cole ,és a dir, avui ,perquè hem sento molt bé aqui i no me’nvull anar d’aquest cole.
L’aprenentatge més important que he aprés ha sigut fer poemes ,textos,endevinalles i moltes coses més. L’activitat que m’ha agradat més i la que ha sigut més interessant per a mi ha sigut fer el dibuix d’una noia que va dibuixar Picasso . Em va encantar pintar-lo i dibuixar-lo perquè dibuixar a mi m’encanta .També hem va encantar la festa de l’aigua.En aquest curs m’ho he passat super bé i he aprés moltes coses.
Valorem el curs. Adrià
Avui és dia 22 de juny. És l’ últim dia de cole. Avui ens acomiadem dels companys de l’ escola. Alguns els continuarem veien durant l’ estiu. Altres, al setembre ja no els tindrem com a companys de classe ja que han de continuar el seu camí a l’ Institut. Allà els retrobareu al cap d’ un temps. També ens acomiadem dels mestres. Per alguns alumnes fins el proper curs. Els alumnes més grans han d’ agafar un altre camí .Un altre camí paral·lel que ens permetrà veure’ns de lluny i explicar-nos com és el nou camí . Aquest és el camí que us portarà a continuar aprenent, a convertir-vos en persones, en bones persones, que en el fons és la nostra raó de ser.
Avui con a última activitat del curs farem una valoració d’ aquests últims 10 mesos que hem conviscut a l’ Escola Sol Naixent, a la vostra classe.
Primer explicarem com ha anat el curs( bé, molt bé, regular…….) i explicar bé la nostra opinió. Tot seguit explicarem quin ha sigut el moment més divertit i perquè . En tercer terme explicarem el moment més trist…Tot seguit quin ha sigut l’ aprenentatge més important que heu après aquest últim any i l’ activitat més interessant que heu fet. Recordeu que en una valoració cal argumentar les opinions( Dir el perquè).
El curs m’ha anat molt bé, ja que l’Andreu el meu mestre, m’ha ensenyat bons consells i coses molt importants que no sabia.
L’any que ve no em trobaré amb aquest maravellos mestre cada dia davant de la porta de l’escola.
El moment mes divertit, per mi ha sigut quan anem a l’hort a conrear la terra, perquè estàvem tots junts collin espinacs, llaurant, regant.
El moment més trist és l’últim dia de curs, perquè se que els nostres camins es separen.
L’aprenentatge més important d’aquest curs per mi ha sigut la mesura dels centímetres o metres quadrats, és a dir saber calcular àrees.
L’activitat més interessant que he fet va ser la festa d’aigua de final de curs, perquè m’ho vaig passar molt bé.
Espero que l’any que ve pugui tornar a veure a l’Andreu i als meus companys de classe.
Adrià Trepat Pena
Valorem el curs. Blau
Avui és dia 22 de juny. És l’ últim dia de cole. Avui ens acomiadem dels companys de l’ escola. Alguns els continuarem veien durant l’ estiu. Altres, al setembre ja no els tindrem com a companys de classe ja que han de continuar el seu camí a l’ Institut. Allà els retrobareu al cap d’ un temps. També ens acomiadem dels mestres. Per alguns alumnes fins el proper curs. Els alumnes més grans han d’ agafar un altre camí .Un altre camí paral·lel que ens permetrà veure’ns de lluny i explicar-nos com és el nou camí . Aquest és el camí que us portarà a continuar aprenent, a convertir-vos en persones, en bones persones, que en el fons és la nostra raó de ser.
Avui con a última activitat del curs farem una valoració d’ aquests últims 10 mesos que hem conviscut a l’ Escola Sol Naixent, a la vostra classe.
Primer explicarem com ha anat el curs( bé, molt bé, regular…….) i explicarem bé la nostra opinió. Tot seguit explicarem quin ha sigut el moment més divertit i perquè . En tercer terme explicarem el moment més trist…Tot seguit quin ha sigut l’ aprenentatge més important que heu après aquest últim any i l’ activitat més interessant que heu fet. Recordeu que en una valoració cal argumentar les opinions( Dir el perquè).
El curs ha anat molt bé ,ha sigut un curs molt divertit on he après moltes coses , però no ha sigut el mateix sense la Rosmel i l’Hug .
He passat molts moments divertits però un dels meus preferits són quan vam fer una radio ,va ser mol xulo construir-la i el millar va ser quan la vam veure que funcionava.
En aquest tercer trimestre el moment mes trist és dia del comiat de final de curs perquè els meus amics,la Lismel i l’ Adrià, aniran cap a l’institut ,espero poder-los veure pel poble.
He après molte coses però per mi el més interessant va ser quan vam aprendre els països d’Europa i les muntanyes i els rius per poder orientar-me .
A aquest curs li dono la valoració de deu perquè m’ho he passat molt bé i he après moltíssimes coses i això gràcies al nostre mestre Andreu i als meus companys.
Blau Patiño Papell 4t
Valorem el curs. Elisabeth.
Avui és dia 22 de juny. És l’ últim dia de cole. Avui ens acomiadem dels companys de l’ escola. Alguns els continuarem veien durant l’ estiu. Altres, al setembre ja no els tindrem com a companys de classe ja que han de continuar el seu camí a l’ Institut. Allà els retrobareu al cap d’ un temps. També ens acomiadem dels mestres. Per alguns alumnes fins el proper curs. Els alumnes més grans han d’ agafar un altre camí .Un altre camí paral·lel que ens permetrà veure’ns de lluny i explicar-nos com és el nou camí . Aquest és el camí que us portarà a continuar aprenent, a convertir-vos en persones, en bones persones, que en el fons és la nostra raó de ser.
Avui con a última activitat del curs farem una valoració d’ aquests últims 10 mesos que hem conviscut a l’ Escola Sol Naixent, a la vostra classe.
Primer explicarem com ha anat el curs( bé, molt bé, regular…….) i explicarem bé la nostra opinió. Tot seguit explicarem quin ha sigut el moment més divertit i perquè . En tercer terme explicarem el moment més trist…Tot seguit quin ha sigut l’ aprenentatge més important que heu après aquest últim any i l’ activitat més interessant que heu fet. Recordeu que en una valoració cal argumentar les opinions( Dir el perquè)
El curs m’ha anat molt bé perquè m’he divertit i he après moltes coses noves que abans no sabia.
El meu moment que més m’ha agradat del curs ha sigut quan vam fer un dibuix lliure en plàstica que ens van gravar en càmera rapida.
El moment mes trist que he tingut ha sigut quan van marxar a l’institut la Rosmel i l’Hug .
L’aprenentatge més important que he après ha sigut, fer les coses en ordre i a llegir millor.
L’activitat més interessant ha sigut quan a plàstica vam pintar en un full de paper de vidre amb pastels perquè va ser molt divertit.
NOM:ELISABETH
DATA:22/6/22
Endevinalles2.Elisabeth
Sóc verda per fora
i vermella per dins.
Sóc dolça i molt bona
i em podràs menjat a l’estiu
Qui sóc?
Sóc blanc per dins
i per fora sóc groc.
Sóc allargadet
i tot l’any estic bonet.
Qui sóc?
Endevinalles 1. Elisabeth
Sóc de color groguet
i una mica allargadet.
A l’estiu hem poden collir
i el marisc amanir.
Qui sóc?
No sóc catalana
sinó valenciana .
Sóc molt rodoneta
i el meu suc li agrada a la tieta.
Qui sóc?
Pintem el pati 1
Aquesta penúltima setmana de curs estem pintant el pati. Ahir vam donar la capa de protecció i avui hem començat a fer els dibuixos amb llapis gruixut de paleta. Durant les properes sessions continuarem amb la decoració.
Endevinalles 2. Lismel.
Té un pèl taronjós i marronós.
Té el morro allargadet i finet
cada dia surt a caçar
per donar a les seves cries menjar. QUI SÓC?
Tinc la pell gris
i sóc gegantí
a la sabana em pots trobar
i amb la trompa aigua et puc tirar. QUI SÓC?
Endevinalles 1. Lismel
Sóc una boleta molt petitona
i tinc una careta molt bufona
a una gàbia em pots trobar
i tot el dia la roda faig girar. QUI SÓC?
Faig uns ouets petitets
són de color blauet.
Als arbres te’ls pots trobar
i si els vols veure has de callar. QUI SÓC?
Endevinalles 2.Adrià
El fan servir per caçar
dins el cau el fan ficar.
Té un cos allargadet
un nasset molt boniquet. – Qui és?
Sobre el pi la podem trobar
dins una bosseta ella està.
Si la trobes pel camí
fuig de pressa de per allí. – Qui és?
Endevinalles 1 .Adrià.
A la masia el pots trobar
i el ratolí sol empaitar.
No es gaire de fiar
per espia es fa passar. – Qui és?
A l’estiu la pots trobar,
sota la palla es sol amagar.
Si t’hi apropes vigila
que també et pot mossegar. – Qui és?
Comentaris