Pesquis i Baliga.Primeres vacances al camp.

PRIMERES VACANCES AL CAMP

En Pesquis i la Baliga van de vacances al camp. El primer dia en Pesquis i la Baliga van d’excursió. Quan porten una estona caminant troben una masia. Hi ha molts animals i tots tancats.
Als dos els hi fa molta pena veure a les cabretes amb cara de llàstima. Llavors decideixen obrir les tanques, sense pensar amb el què passarà.
Tot el bestir se’n va cap a l’hort . El pagès al sentir sorolls surt corrent i veu el ramat menjant les hortalisses i s’enfada molt. En Pesquis i la Baliga marxen disimulant.

Blau  2on

Pesquis i Baliga.El patinet.

EL PATINET

Un dia d’estiu en Pesquis i la Baliga estaven passejant. Al passar davant d’ un contenidor van veure un objecte que brillava. S’hi van apropar i ho van treure.Era un patinet electric.
Es van posar molt contents i el van portar a casa. El van netejar, però no anava bé. Van treure les bateries ivan observar que no funcionaven.Estaven trencades.
Li van demanar al seu padri, Francisco ,si podía comprar una batería nova i ell va dir que ho encarregaria a Amazon.
Al cap de tres dies els hi va pujar de bon mati. El padri els hi va dir als nens que la batería no hi cabia al patinet i que anessin al taller del seu pare i que li demanesin la mola per fer un forat.
Els nens van anar al taller i van tornar amb la mola. Mentre els dos nens feien deures el padrí tallava amb la mola fent lloc al patinet. Els nens no es podien concentrar.
Quan estava tot tallat va posar la batería al patinet .Els nens van anar amb el padri a tallar amb la destral un trosset de fusta per falcar la batería. El Pesquis i la Baliga van poder estrenar el patinet amb una batería mes potent de lo normal, però ells no ho sabien.
Van sortir amb el patinet i van avançarar a un cotxe de policía de lo ràpid que anaven. Aquell dia van pasar unes hores a comissaria donant explicacions.
Els policies encara no entenen com un patinet tant petit podía anar tant ràpid.

Adrià 4art

Dibuixos d’ anim 3

Durant aquest confinament, una de les tasques de l’àrea de religió i valors ha sigut crear dibuixos d’ànims per als avis i àvies de la residència que tenim al poble de Cubells.

Dibuixos d’ anim

L’Ajuntament ens hi va donar un cop de mà, va imprimir tots els nostres dibuixos i els va deixar a la bústia de la residència per evitar, així, qualsevol contagi.

I aquí us deixem una mostra dels nostres dibuixos un cop dins de la residència! Esperem que us agradin.

A la Pre-història

UN DIA A LA PRE-HISTORIA
Hem dic Hug i tinc deu anys.Sóc alt i una mica gras. Tinc el cabell llarg de color marró, els ulls castanys i les cames i els braços llargs.
A la cova ja comença a entrar el sol.La mare em crida. Tinc el jaç de palla al fons a la dreta, a la vora del foc.
Fa poc que ha sortit el sol. Em rento la cara al riu que hi ha al davant de la nostra cova. Esmorzo amb la tribu : la mare, el pare, el meu germà, una tieta ,un tiet i la seva dona i el meu cosí. Avui per esmorzar tinc carn de bou. Em tocab la cua, no m’ agrada gaire
però tinc gana i me la menjo, Quan acabo vaig a jugar amb el meu cosí i el meu germà.
El pare i el tiet han anat a caçar . A mig dia quan han tornat, han caçat una cabra.L ‘ha  cuinat el meu germà i el meu cosí.A mi m’ha tocat la pota, que tampoc m’ha agradat gaire. Amb la pell en farem alguna peça de roba.
Aquesta tarda el pare m’ha ensenyat a fer un ganivet de pedra. L ‘ hem posat a la punta d’ un pal i l’hem anat a provat al riu. Hem pescat uns quants peixos del riu. Ens els menjarem per sopar, les restes les donarem al gos,                                                                                                                  Al tornar a la cova el foc no estava encès .He agafat unes rametes i una pedra per encendre’l com em va ensenyar el pare.Estic esgotat de tot el dia.
Sopo i me’n vaig a dormir.

Andreu

Narració en 3a persona .Hug

EL PARE
El meu pare s’aixeca cada día a les 5:45. Es renta la cara i les mans i es fa l’esmorzar (un cafè amb
llet), tot seguit agafa el dinar de la nevera que li ha preparat la mare i se l’emporta
juntament amb l’esmorzar (un entrepà de pernil dolç i una peça de fruita),que li ha deixat preparat la
mare al matí.
Va cap a Lleida amb el cotxe.A l’arribar a la fàbrica es canvia la roba i es posa la mascareta,va cap al
seu despatx per veure les urgències que li han fet arribar a través del correu electrònic. Comença per
les urgències i acaba amb la resta de les tasques. Cap a les 10, si pot ,para a fer un mos, l’entrepà, i tot
seguit continua treballant.
A dos quarts de dues para a dinar (l’arròs amb pollastre i la peça de fruita).
Continua amb la feina fins a les sis de la trad . Es canvia de roba,es renta les mans i torna cap a casa.
Berena i es dutxa. Després mira la televisió. A vegade el pare o la mare prepara el sopar. A mi m’ agrada la truita de pernil dolç amb tomàquet que fan.

Hug

Fa milers d’ anys. Blau

Un dia al Neolític

Hola em dic Blau ,tinc 7 anys .Tinc el cabell llarg i marró , els ulls foscos i porto un vestit de pell de cabirol. Visc amb la tribu Gat al poblat , amb la mare , els tiets i els cosins , som al Neolític .
Quan surt el sol m’aixeco de dormir i menjo uns fruits que vam collir ahir. El tiet i la mare han anat a caçar.La tieta, els cosins i jo anem a buscar més menjar, sembrem unes llavors que hem trobat. També dono menjar a les ovelles i cabres.
Després arriben els caçadors i ens reunim tots al mig del poblat per separar la carn de les pells. Fa molta calor i jo i el amics ens banyem al riu.
Els adults tenen molta feina . Construeixen cabanes, fan eines i adoven pells . Ja es fa fosc i tinc son, menjo una mica de carn rostida i vaig a dormir .

Blau

FA MILERS D’ ANYS. Adrià

FA MILERS D’ANYS AL NEOLITIC

Em dic Adrià  i tinc 10 anys. Tinc els ulls marons,  el pèl negre i llarg ja que fa  dies que la mare no me’l talla amb el ganivet . Sócc alt i atrevit. Visc en  un poblat, en una cabanya de fusta sota una pomera.
Avui m’he aixecat quan a sortit el sol per  ajudar al padri a plantar uns arbres fruiters perquè dins de pocs anys ens donin fruita . També he ajudat a tallar el pelatge a les ovelles perquè ha arribat la primavera
Després ,quan hem acabat he anat al riu a ajudar a la mare a rentar la roba que estabva plena de fang.
El pèl de les ovelles l ‘ he  portat a la padrina perquè en fes roba. Més tard he anata caçar amb el pare. Hem caçat un porc senglar i sis conills.                                                                                Tot seguit , quan he arribat al poblat,ha vingut el meu amic Pere a dinar. També  m’ha ajudat. Hem fetel foc i hem posat la carn,. Jo he anat a collir dues llimones del llimoner de vora la cabanya  perquè  la carn  tingui una mica de més de gust.
Despres jo i el Pere hem jugat a pasar-nos una pedra  de riu. Cpm que ja comença  a fer bo hem anat al riu a refrescar-nos.
Tot seguit ha arribat l’hora de berenar. Hem berenat unes cireres i un pomavermella. Despres ja ens hem quedat a la
cabanya esperant que sigues l’hora de sopar. A l’hora de sopar hem sopat conill i els ossos li he donat al gos del padri que es diu Linda.
Finalment ens hem explicat unes quantes històries i he anat a dormir.

Adrià

Narració en 3era persona

Avui,dia 1 de maig , el pare m’ha aixecat a les deu del matí, m’ha portat a casa de la padrina i m’ha preparat l ‘esmorzar, despres ha anat a treballar al taller.
Mes tard ha baixatat a dinar. Ha dinat fesols amb pollastre a l’ast i patates fregides. Després ha anat a fer la migdiada al llit. Quan s’ha despertat ha baixa i ha estat amb mi mentre jo feiea deures. Aquest mati també ha aprofitat per anar amb el tractor. Ha enganxat els discs i ha anat a passar un tros a Boada i un altre al costat del taller.
A la nit a tornat cap a casa i hem sopat una pizza. Hem mirat una pel·lícula titulada Fast and furious i a l’acabar hem anat a dormir.

Adrià Trepat Pena. 4art

Narració en 3era persona.Blau

NARRACIÓ EN 3ª PERSONA

Avui, dia 1 de maig, la mare s’ha aixecat a les 6.30,com gairebé cada dia, ha esmorzat, ha posat una rentadora i ha planxat.
A les 8.30 l’ha telefonat el de la sembradora de panís, llavors ha marxat cap al la masia,mentrestant , ella ha plantat el planter que vam fer al terrat de pebrots i tomateres i l’ha regat . També ha plantat un ginjoler.
La padrina i jo hem dormit fins a les nou, avui és festa . Després d’esmorzar hem anat una estona al terrat . A les 12h ja preparàvem el dinar .
A la una ha arribat la mare, estava acalorada i cansada , s’ha dutxat i hem dinat.

Blau Patiño
Divendres 1 de maig de 2020

LES POSTRES DE L’ HUG

FLAM D’ OU

INGREDIENTS
– Dos ous.
– Tres cullerades soperes de sucre.
– Un got i mig de llet.

ELABORACIÓ
1er-Posem una cullerada de sucre al fons de la flambera,la posem al foc i esperem que el sucre es torni liqui i marronós.
2on-En un got en el turmix abocarem la llet.Hi afegirem els dos ous i dues cullerades de sucre.Ho barrejarem amb el turmix.
3er-Ho posarem a la flamera,encendrem el forn i el posarem al bany maria durant 45 minuts.

La meva primera sortida.Hug

Ahir cap a les 7 de la tarda vaig sortir per primera vegada des del dia 13 de març que ens van confinar a casa amb el pare, la mare i el Guifré. Vam anar acompanyats de les nostres gosses la Frusky i la
Coco. Estàvem molt contentes .
Jo també estic molt content de poder sortir alcarrer. He agafat la BMX que feia temps que no l’agafava. He anat fins al mig delcarrer on ens hem trobat al Sebastià, la Joana i el Joel, hem xerrat una estoneta,
i hem continuat fins al final del carrer.
Quan hem arribat hem passat pel carrer del darrere que és un camí que estava moll perquè havia plogut, i el Guifré va veure
una serp (es va espantar molt i li ha fet una foto), el Guifré hem
portava la BMX i hem continuat caminant fins arribar a casa on m’he rentat les mans i m’ he dutxat.

Hug. 5è

La meva primera sortida.Adrià

LA MEVA PRIMERA SORTIDA

Ahir al matí quan em vaig aixecar em vaig canviar i vaig esmorzar. Vaig jugar al pati una hora i mitja. Després vaig rentar-me les mans per anar a dinar . Vaig parar la taula. Vam dinar sopa  i llangonissa. Després de dinar vaig rentar-me les dents i vaig mirar el televisor. Seguidament vaig tornar al pati una estona.
Finalment em vaig posar les sabates i vam a caminar amb la mare. Vam veure moltes granges de vedells i de porcs.Vam caminar fins un camí de terra. Quan tornàvem vam trobar a un cosi del meu pare amb una moto vigilant la sèquia. Va ser un dia molt bonic perquè vaig sortir al carrer.

Adrià Trepat Pena.

Primera Sortida. Blau

LA MEVA PRIMERA SORTIDA

Ahir a les cinc de la tarda vaig anar a passejar al riu amb la mare. No em vaig endur cap joguina perquè volia caminar , córrer i tirar pedres al riu . He fet fotos a les flors . La de saüc és molt bonica . A més a més feia molt bon dia . Em vaig trobar amb gent del poble .Només una hora és va fer curta i caminar un quilòmetre d’ anar i un de tornar també.

Blau
Dilluns 27 d’ abril de 2020

Un dia a casa. Esteve i Miquel.

ESTEVE

M’he aixecat a les set del matí, m’he vestit i quan se m’ ha passat la son he esmorzat.L’ esmorzar me l’ ha preparat el pare.Tot seguit he trucat a la mare.Quan hem acabat de parlar he ant a l’ hor a regar les plantes.
Per dinar he menjat llenties amb xorisso, estava molt bo.M l’ ha preparat la padrina que és molt bona cuinera.
Més tard hem anat a veure la mare, no hem pujat a casa.Ens ha saludat des del balcó.
Al tornar a casa he fet els deures i ara vaig a passajar la Canela. Quasn tornem amb els avis soparem i ales 9 anirem a dormir.

MIQUEL

Avui m’ he aixecat a les vuit del matí.El meu germà ja estava aixecat.He anat a despertar el meu avi i ell m’ ha fet l’ esmorzar.
A l’ acabar d’ esmorzar he mirat la tele.Després he anat a veure els meus pares.
Al tornar a casa hem dinat amb els meus avis, la Maria i el meu germà.He menjat llenties. Després he jugat amb la meva germana , la Maria a amagar-nos.He berenat i he fet els deures que tenia.