Miquel Strogoff. La meva valoració. Lismel

TÍTOL: Miquel Strogoff

AUTOR:Jules Verne

PERSONATGES PRINCIPALS:Miquel Strogoff,Nàdia,Ivan Ogareff,Harry Blont,Alcilde Jolivet, Marfa, Nicolau ,Gran duc ,Emir Feofar, Wesly Fedor i Sangarra.

La part que m’ha agradat mes es quan en Miquel s’enfrenta a Ogareff perque es molt valent.
El meu personatge preferit es els dos perioistes perque parlen molt del que pasa.
Del llibre yo no camviaria res perque m’agrada així.
Crec que d’aquest llibre de valors te l’amistat(Nicolau) la amabilitat(Nàdia) valentia(Miquel Strogoff i Ogareff)
i l’amor(Marfa la mare d’en Miquel).

I jo el recomanaria a totes les edats.

NOM:Lismel
CURS:5è.

Miquel Strogoff. La meva valoració. Hug

-TITOL= Miquel Strogoff.
-AUTOR= Jules Verne.
-PERSONATGES PRINCIPALS= Miquel Strogoff, Nadia, Ivan Ogareff, Sangarra, els dos periodistes, l’Emir Feofar, Marfa, Nicolau, Tsar i el Gran Duc.
-LA PART QUE MES M’HA AGRADAT ES quan Miquel mata a Ivan Ogareff, PERQUE es mor el dolent.
-EL MEU PERSONATGE PREFERIT ES Miquel Strogoff, PERQUE es el personatge principal, el que passa mes risc de que el matin pero mai no es mor al llibre.
-CANVIARIA QUE en lloc de ser a Russia sigui a Catalunya perque aixi la historia me la podria explicar el meu avi o avia com el seu pare va defensar Catalunya dels Tartars d’aquesta zona.
-CREC QUE AQUEST LLIBRE TE ELS VALORS DE la valentia i les ganes de mai rendir-se de Miquel i Nadia.
-EL RECOMANARIA A GENT jove PERQUE hi ha paraules que costen una mica d’entendre.

Valorem el llibre de Miquel Strogoff. Adrià

TITOL: Miquel Strogoff

AUTOR: Jules Verne

PERSONATGES PRINCIPALS: Miquel Strogoff, Nadia, Ivan Ogareff, Marfa, Nicolau, tsar, Gran Duc, Harry Blount  i Alcide Jolivet, Sangara, l’emir Feofar.

El llibre m’ agradat perquè….
LA PART QUE MES M’HA AGRADAT: Quan Miquel i Nadia es casen al final del llibre perquè són moments de felicitat després de tots els perills que han passat.

EL MEU PERSSONATGE PREFERIT ES: Miquel Strogoff, perquè és valent i molt fort.

DEL LLIBRE CANVIARAIA: El país. En lloc de la Sibèria m’ agradaria Catalunya perquè me la conec millor i podria explicar més coses.

CREC QUE AQUEST LLIBRE TE ELS VALORS DE: La valentia( Miquel Strogoff, Nadia, Nicolau i Ivan Ogareff).

Amistat: (Miquel Strogoff, Nadia i Nicolau).

Amor:( Werly i Nàdia ).

EL RCOMANARIA A: La gent poruga perquè afrontin les seves pors.

 

 

Adrià 5é

Ajuts de menjador pel curs 2021-2022

AJUTS DE MENJADOR PEL CURS  2021-2022

Benvolguts pares i mares,

El 16 d’abril de 2021 han sortit publicades al Butlletí Oficial de la Provincia (BOP núm. 72 ) les bases dels ajuts individuals de menjador socioeconòmics i/o geogràfics adreçats a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics, per al curs escolar 2021-2022 i l’obertura de la convocatòria.En el nostre cas a tots els alumnes des de P3 a 6è.

Podeu demanar hora als serveis socials de l’ Ajuntament per informar-vos de la convocatòria i de la documentació que heu d’aportar.

Com el curs passat es necessari que, aportar el DNI o NIE dels alumnes dels quals es sol•licita l’ajut. En el cas que l’alumne no en disposi, podeu sol•licitar a l’Administració tributària l’assignació d’un NIF.

El termini de presentació de sol•licituds és del 3 de maig de 2021 fins al 21 de maig de 2021 ambdós inclosos.

TOTES les famílies del centre que NO tinguin dret a la gratuïtat del menjador i vulguin sol•licitar un ajut de menjador hauran de presentar aquesta sol•licitud.
Sol es té dret a la gratuïtat del menjador quan l’alumne està obligat a desplaçar-se fora del seu municipi de residència per inexistència en aquest d’oferta del nivell educatiu corresponent.

Tots aquells alumnes no obligatoris, anomenats ara geogràfics, (que viuen en el mateix municipi però a una distància superior a 3 Kms de l’escola o de la parada de bus més pròxima o en un poble agregat) no tenen el menjador gratuït i poden presentar una sol•licitud d’ ajut de menjador socioeconòmic i/o geogràfic.

ALTRES PORTADES

Els alumnes han dibuixat la portada que ells haurien posat al llibre de Miquel Strogoff, una portada alternativa. Aquestes són:

MIQUEL STROGOFF . PART 1

Aquí teniu la primera part de l’ auca que han fet els alumnes sobre el llibre de Miquel Strogoff. aquesta primera part va des de la sortida del correu  fins a que Miquel coneix a nàdia a bord del vaixell Caucas.

Valoració del llibre de Miquel Strogoff

TÍTOL: 

AUTOR:

PERSONATGES PRINCIPALS:

SÍNTESIS:   El  llibre explica la història  der Miguel Strogoff, que  ha de portar un missatge  del tzar al seu germà , el Gran Duc, que es troba a Irkutst .Per portar-la ha de travessar molts quilòmetres on hi ha les tropes tàrtares a les que ajuda un antic general rus, Ivan Ogareff. Pel camí viatja en tren, carreta i vaixell i coneix a Nàdia  que també va al mateix lloc a visitar el seu pare . Fan el mateix camídos periodistes : un anglès i un de francès.   Per altra banda Ogareff intenta impedir que arribi aquesta carta i fa presoner a Miquel. A en Miquel ,amb presencia de la seva mare, Ogareff li crema els ulls. Finalment Miquel aconsegueix descobreir el traïdor i salva la ciutat d’ Irkutsk.

LA PART QUE MÉS M’ HA AGRADAT   PERQUÈ

EL MEU PERSONATGE PREFERIT ÉS      PERQUÈ

DEL LLIBRE CANVIARIA

CREC QUE AQUEST LLIBRE TÉ ELS VALORS DE (EXEMPLES)

EL RECOMANARIA      PERQUÈ

Miquel Strogoff. Capítol XXIII-XXVI – XXV

CAPÍTOL XXIII

23.- Qui va arribar a veure el Gran Duc ? – Com ho saps ?
– Per què creus que va poder enganyar al Gran Duc ?
– Què li va explicar al Gran Duc ?
-On va anar l’ endemà Ivan Ogareff ? -Què els explicava als defensors d’ Irkustk ?
-Ho va aconseguir ?
– Com va fer arribar la informació als tàrtars Ivan Ogareff ? -Quines instruccions els va donar ?

CAPÍTOL XXIV

24.-Com ho va fer Ivan Ogareff perquè els tàrtars poguéssin entrar per la porta Bolxaia ?
-Què va fer Ogareff a les dues de la matinada ? – Què va passar aleshores ? – Com van reaccionar els russos ? – Funcionava el parany que havia posat Ogareff ? – Per què ?
-Qui va entrar en aquell moment a l’ habitació d’ Ogareff ? – Com es va quedar aquest ? – Com va reaccionar el traïdor ? – Què passà quan Ogareff estava apunt de matar Nàdia ?
-Per què creus que Ogareff es va posar nerviós ?
-Per què creus que Miquel no li havia dit a Nàdia que hi veia ? -Com havia pogut passar tal cosa ?
-Com acaba el capítol ?

CAPÍTOL XXV

25.-Torna a llegir el Capítol XXV i fes-ne un breu resum.

Fi de l’ Edat Mitjana

Escolta aquest video del segle XIV irespon les preguntes que trobaràs a continuació.

SEGLE XIV

1.-Quin problema sorgeix a Catalunya l’ any 1410 ?
-Hi ha dos pretendents . Jaume d’ Urgell i Fernando de Antequera. Per què suposava un problema que s’ elegís Fernando de Antequera ?
-On es van reunir per decidir quin dels dos seria el nou rei de Catalunya i Aragó ?
-Com ho van decidir ? – Qui va ser finalment el nou rei ?
-Una vegada ja era rei, quina llei va haver d’ acceptar el rei ?(13-17)

2.-Estem acabant l’ Edat Mitjana. Apareixem dos nous descobriments . Quins són? -Qui els havia descobert ?
-Quin nou invent va fer Gutenberg ? -Què va suposar aquest nou invent ?

3-Qui era Ferran II ? -I Isabel de Castella ? -Quin nom van rebre quan es van casar ? -Què va representar aquest casament ?
-Segons Maquiavel qui és millor els nobles 8 els rics ) o el poble ( tota l’ altra gent) ? -Així doncs el nou rei de Catalunya i Aragó a qui va donar suport ?
-Durant el regnat d’aquests reis es va instaurar el tribunal de la Inquisició que jutjava a tots els que no eren cristians. -Quins eren els objectius més importants d’ aquest tribunal ?
-Quin va ser el fet més important l’ any 1492 ? – Qui va ser el protagonista ? (23-31 )

Miquel Strogoff . Cap XXI-XXII

CAPÍTOL XXI

21.-Per què creus que el llac Baikal és tan gran ?
-On anaven els refugiats russos que van trobar ? – Amb quin mitjà de transport anaven ?
-A qui van recollir abans de començar a baixar el riu Angara ?       -Quin perill suposava baixar pel riu ?
-Què els va fer prometre Strogoff ?
-Què veien a les vores del riu ?
-Per què els tàrtars no detectaven el rai que baixava pel riu ?
-Per què la taca de petroli suposava un nou perill ?
-Des de la vora del riu va sorgir un nou perill. Quin era ? – Per què suposava un perill si el rai anava pel mig del riu ?
-De cop i volta van veure un poble que incendiaven els tàrtars . -Què va passar aleshores ?
-Durant la nit el rai es va aturar. Quina va ser la raó ?
-Com van continuar el camí fins a Irkutsk ?

CAPÍTOL XXII

22.-Què envoltava la ciutat d’ Irkutsk ?
-Què va decidir fer Ogareff al no aconseguir entrar a la ciutat atacant-la ? – Per què ho havia de fer ràpid ?
-Quin era el temor del Gran Duc ?
-Qui eren els exiliats que hi havia a Irkutsk  -Què van decidir fer ?-Qui els manaria ?

La primavera.

La primavera ja ha arrivat
i moltes flors ens ha portat.
El fred ja ha marxat
i molt contents ens hem posat.

Quan els arbres han florit,
els insectes han sortit.
La flor ha tret l’ametller
el pomer, el pruner i el cirerer.

El bon temps ha arribat
i el dia s’ha allargat.
El mes d’abril ja el tenim aquí
i ho veiem cada matí.

Lismel M.E 5è

La primavera

La primavera ha arribat
i el fred ha marxat.
tothom s’ha alegrat
d’aquest paisatge tant pintat.

L’oreneta ja ha arribat
i un niu ha fet al teulat.
Amb terra i fang l’ha fabricat
i els ous hi ha posat.

Ara floreix l’ametller
acompanyat del cirerer.
Les abelles els van a visitar
per poder-se alimentar.

La neu ja es desfà
ja no podrem esquiar.
Al carrer haurem de jugar
l’hivern ja marxà.

El dia va creixent
i va alegrant a la gent.
La primavera ha arribat
i l’abril ens ha saludat.

HUG 6é.

La primavera

La primavera ha arribat
i moltes olors ens ha portat.
El bon temps ja és aquí
i aprofitem per sortir.

Les flors es comencen a obrir
i més bonic fan el camí.
Els ametllers són els primers el florir,
altres flors triguen més en sortir.

Les abelles el pol·len xuclen
i a la vegada ho transporten.
Els insectes ens venen a visitar
i a vegades no ens sol agradar.

A alguns ens ho ha portat
al·lèrgies i mal de cap.
La primavera ja ha arribat
i molta emoció ens ha donat.

Rosmel M.E 6è.

La primavera

Quan el fred ha marxat
la primavera ha arribat.
L’estufa he apagat
i al carrer a jugar he anat.

El camp he visitat
i he vist tot el sembrat.
Moltes roselles he trobat
i entre elles m’he estirat.

Orenetes i rossinyols han volat
i una estona les he mirat.
Molt content m’he posat,
la primavera ha arribat.

Els arbres floreixen
i les fulles neixen.
La primavera acabarà
i l’estiu començarà.

Adrià Trepat Pena. 5è

La primavera

Al balcó de casa meva,
una oreneta ha cantat.
Amb el seu cant ens ha explicat
que la primavera ha arribat.

Veig al meu jardí
que el bon temps es aquí.
La puput cada matí
ens recorda que la primavera és aquí.

A l’ abril i al maig
els sembrats esperen el seu raig.
L’espiga s’omplirà de gra
i una bona collita el pagès tindrà.

Tot torna a florir
la primavera és aquí.

Blau

La primavera

La primavera quina època
mes maca que porta moltes flors
totes elles plenes de colors.

A la primavera fa caloreta
i tot el camp fa bona oloreta.
Quan vas a passejar
les roses pots olorar.

Al matí els ocells canten
i amb la seva música ens encanten.

Elisabeth 2n