Una bona manera de treballar la discriminació visual i potenciar la ruta fonològica de paraules és a través d’un exercici de consciència fonològica que consisteix en descobrir cinc paraules iguals a un model determinat. Les paraules s’assemblen entre si ja que o bé tenen les mateixes lletres col·locades en diferent ordre i/o canvia una determinada lletra per una lletra semblant pel que fa a la seva grafia. Per exemple b/d, p/q, f/t… de manera que l’alumne encara ha de posar mes atenció per no confondre-la amb una paraula semblant. Com que estem a la tardor, he trobat convenient adaptar l’exercici als fruïts i lèxic propi d’aquesta estació. Espero que us sigui útil i, a partir d’aquestes fitxes, poder generar altres materials semblants. Ja sabeu que, si feu algun exercici semblant amb paraules diferents, ens els podeu fer arribar i així contribuir a enriquir encara més aquest espai. Qualsevol aportació de ben segur que serà molt ben rebuda. Us deixo quatre fitxes d’activitats que he elaborat i treballat amb els meus alumnes: LA TARDOR Davant la demanda, a través d’alguns dels vostres comentaris, he decidit penjar el mateix material en lletra Massallera per tal que el pogueu adaptar i utilitzar amb els vostres alumnes segons les seves necessitats. Aquí el teniu, espero que us sigui útil: La Tardor lletra lligada
COMUNICAT DE DESCÀRREGA I IMPRESSIÓ DELS RECURSOS
Estem classificant i organitzant el material del bloc ja que fa molts anys que està en funcionament i, des dels seus inicis, s'havia compartit des d'una plataforma "Calaméo" que va passar a ser de pagament.
Per aquest motiu, trobareu que alguns enllaços de descàrrega del Drive no estaran operatius i que, poc a poc, anirem compartint i actualitzant els recursos a mesura que els anem actualitzant.
Per altra banda, degut a la gran quantitat de material que hem trobat publicat en diferents plataformes apropiant-se del nostre esforç i publicant-se sota el nom d'altres propietaris/es, hem pres la decisió que alguns o part d'alguns recursos els trobareu disponibles des de la plataforma Eduki, alguns d'ells de descàrrega gratuïta però d'altres (els que suposen més hores de feina o bé el pagament d'alguna llicència per part nostra) estaran vinculats a un preu simbòlic i just. El poc marge que tinguem de benefici (la plataforma se'n queda una part) anirà destinat al pagament de les llicències de fonts i aplicacions necessàries per elaborar nous materials.
Esperem que d'aquesta manera, haguem donat resposta a la gran quantitat de missatges que estem rebent demanat l'accés a alguns dels recursos.
Gràcies per la vostra empatia.
Iolanda i CristinaMATERIALS SOTA LLICÈNCIA
Els materials i recursos d'aquest espai estan subjectes a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Espanya de Creative Commons
Els materials es poden compartir sempre i quan sigui sense ànim de lucre i conservant la propietat intel·lectual (nombrant el nom del bloc o els autors/es)QUI SOM?
CONTACTE
Hem creat un correu electrònic de contacte: blocrecursosee@gmail.comQualsevol consulta i/o aportació serà molt benvinguda. Junts formem la pinya que necessita aquest castell.
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK PER INFORMAR-TE DE LES NOVETATS
TROBA ALLÒ QUE BUSQUES
Pàgines
Categories
Etiquetes
abecedari Adaptacions animals Atenció bingo Comprensió comprensió lectora confegir Consciència fonològica consciència sil·làbica conte contes Emocions Escriptura Expressió expressió escrita Festes Fluïdesa frases Gramàtica Hivern Imatges joc Jocs lectoescriptura Lectura llengua llenguatge Matemàtiques Materials nadal numeració Ortografia paraules pictogrames poema Recursos rimes Sant Jordi sentiments síl·labes tardor TIC valors VocabulariELS VOSTRES COMENTARIS ALIMENTEN AQUEST BLOC. GRÀCIES!
- Paula en FRASES AMB DIBUIXOS I ETIQUETES PER CONFEGIR
- Su Arıtma Online Mağaza en ADQUISICIÓ I AMPLICACIÓ DE VOCABULARI
- Limon Konsept en FLUÏDESA LECTORA AMB EL COET LECTOR I L’ASCENSOR SIL·LÀBIC
- logopedia madrid en BINOMI FANTÀSTIC SOLIDARI (RULETES I MATERIAL DIGITAL INTERACTIU)
- Cristina en TREBALL DE L’ESCRIPTURA: ELS DICTATS MUTS
- Eva en BINGO: PARAULES D’UNA SÍL·LABA
-
Articles recents
-
NO RETALLEU EL NOSTRE FUTUR
UNA ESCOLA PER TOTHOM
L’ESCOLA EN CATALÀ
JUNTS CREIXEM I APRENEM
TOTS JUNTS HO PODEM FER!
PREMIS BLOCS CATALUNYA 2013: FINALISTA BLOC PERSONAL D’EDUCACIÓ
TOTS SOM GUANYADORS/ES!
BLOC DESTACAT
Aquest bloc ha estat escollit com a Bloc Destacat de la Setmana del 25 al 29 d'octubre de 2010 a l'espai de Xtec Blocs. Moltes gràcies per aquest reconeixement.
UNS PREMIS COMPARTITS
Eugenia Romero, de "El Blog de los Maestros de Audición y Lenguaje" ha volgut compartir amb nosaltres dos fantàstics premis. "Muchísimas gracias y mil besos!" Aquí els teniu:
María José, del bloc "Desván de palabras" ha volgut compartir amb nosaltres aquest fantàstic premi. "Muchísimas gracias y un abrazo muy fuerte!"
María José del bloc "Desván de las palabras" m'ha fet arribar aquest preciós premi que m'agradaria compartir amb tots els que, com jo, estimeu la vostra feina i compartiu totes les vostres experiències. Gracias, María José, por este emotivo reconocimiento.ÀNGELS del bloc FULLS DE COLORS i MARÍA JOSÉ del bloc DESVÁN DE PALABRAS. Moltes gràcies!
EUGENIA ROMERO de "El blog de los maestros de audición y lenguaje" comparteix amb nosaltres aquest premi:
Premi des del bloc LA MIRADA ESPECIAL
ESPAI 21. 10 ANYS TREBALLANT PER LA INCLUSIÓ. FELICITATS!
PER REFLEXIONAR…
"No tinguis por d'avançar a poc a poc, només tingues por de quedar-te quiet" Proverbi xinès. Font: Mònica Vera- “… Més que trobar la manera de tractar els alumnes diferents, hem de trobar la manera d’ensenyar junts a tots els alumnes, tenint en compte que són diferents.” Pere Pujolàs (2003)
- "Tots tenim la nostra bona estrella. Tots som especials. Hem nascut capaços. El truc consisteix en saber per a què som capaços." Darcie D. Burtch
- “Es riuen de mi perquè sóc diferent. Jo ric d'ells perquè són tots iguals.” Kurt Donald Covain (1967-1994)
- “El meu avi sempre m'ha dit que la gent que no té intel·ligència acusa els altres de no tenir-ne” Toni: Polsera Vermella (Capítol 6)
- "Allà on tothom pensa igual, ningú no pensa gaire" Walter Lippman
- "Només hi haurà progrés quan siguem capaços de veure les capacitats de TOTS els nostres alumnes." Yolanda Roset
- "No hi ha alumnes amb dificultats sinó alumnes amb altres capacitats." Yolanda Roset
- "Qui s'atraveix a ensenyar mai ha de deixar d'aprendre" Cotton Dana, John
- "El bon mestre fa que el mai estudiant es converteixi en bo i el bon en superior" Collins, Marva
- "No podeu preparar als vostres alumnes perque construeixin demà el món dels seus somnis si vosaltres ja no creieu en aquests somnis" Freinet, Celestin
- "Es recorda amb apreci els mestres brillants però amb gratitud aquells que van tocar els nostres sentiments" Jung Carl, Gustav
- "Els objectius bàsics de l'Educació han de ser aprendre a aprendre, aprendre a resoldre, aprendre a ser" UNESCO
- "Una bona pregunta val més que mil respostes" Font: Marta Pou, CREDA d'Osona
REPORTATGES SOBRE TDAH
El passat 20 d'octubre El programa "Quèquicom" del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el TDAH . Els podeu veure a la PÀGINA GUIES.
Arxius
GENERADOR D’ACTIVITATS
TRADUCTOR MOLT ÚTIL
ENLLAÇOS
Blocs de l'Escola Lluçanès
Blocs preferits
- + 3
- 100 eines online
- 9 Letras
- A dins de l'aula
- A mi me gusta el cole
- ACTILUDIS
- Aprendiendo desde mi ventana
- ARASAAC
- Associació Asperger Osona
- Aula de Apoyo
- Aula MALL
- Aula pt: recursos
- BIBLIOBLOC. Dinamització Lectura
- BIBLIOTICS: Recursos Educatius
- Bloc d’Eugenia Romero
- Buscant Idees
- Calaixera TIC
- Compartint il·lusions
- Competències bàsiques
- Contes Educació emocional
- Cuaderno Intercultural
- Dálle un coliño
- Deixant petjades
- Desván de Palabras
- DianaEduca
- Educ@ con TIC
- Educació emocional
- EE Escola Sant Salvador d’Horta
- El bloc de la Teresa
- El blog de Thomas
- El logopeda sin recursos
- El racó de l'Infant
- El Racó dels Nens
- El sonido de la hierba al crecer
- En el aula de apoyo
- Encenent la imaginació
- Es racó des PT
- Escola Vedruna-Àngels
- Espai Logopèdic
- FOCA clipart
- Fulls de colors
- Garachico Enclave
- Hugo l’escargot (imatges)
- Idees Magistrals
- Informática para la Educación Especial
- Jocs de taula amb word
- La carpeta de Olga
- La despensa Logopedica
- La mirada especial
- Logopedia creativa
- Material de Isaac
- Més recursos educatius
- Orientación Andujar
- Orientación Los Pedroches
- Pequeinformatica
- Pinzellades al món
- Poesia Infantil i Juvenil
- Psicologia i Educació:Núria Canals
- Psicopedagogia: Escorial
- Qué hacemos hoy en el cole?
- R@cons de colors
- Racó de les paraules
- Racó Tic
- Recursos aula d’acollida
- Recursos EI: Anna Pérez
- Recursos para el Aula
- Recursos para el aula: Eva Oliva
- Recursos TIC Matemàtiques
- Recursos TIC per a la diversitat
- Recursos TIC: Deborah Grimaldi
- Recursos web
- Recursos Web 2.0
- RecursosEdu
- Recusos per a la PDI
- Revista Educat
- Ses meves feinetes
- Sóc Mestre
- Somos iguales, aprendemos diferente
- TIC, Llapis i Paper
- Trencaclosques
- Un mundo especial
- Velosipios (pedalejant per l'educació)
- Videos per nens
- Webclip
- Webclip
- Webs d’Educació Especial
- Webs de matemàtiques
- WEEB
ADMINISTRACIÓ
gracies pel material és molt adequat per treballar amb els meus alumnes.El podria modificar per adequar el tipus de lletra? (lletra lligada).
fins aviat.
Hola Lídia,
ara mateix t’envio el material en format Word (per correu electrònic) per tal que el puguis modificar al teu gust. Dàquesta manera, podràs seleccionar la lletra i canviar-la per la que vulguis. Trobaràs la lletra Massallera (lletra lligada) que, si no la tens, la podràs descarregar des d’aquest mateix bloc. Només has de buscar l’article que en fa referència i ja hi trobaràs l’enllaç.
M’alegro que aquest material et sigui útil i que m’ho hagis fet saber a través d’aquest comentari.
Estarem en contacte,
Yolanda Roset
és impressionant tota la quantitat de material interessant que penges. L’altre dia vaig fer servir aquestes fitxes amb els meus alumnes de quart (educació especial) i va anar molt bé sobretot per a aquells alumnes amb problemes d’atenció i dislexia. Avui l’he intentat passar amb una aluman de 2n però li ha costat molt en ser lletra d’impremta. Podries enviar-me també en lletra lligada? Moltíssimes gràcies, ja aniré penjant material que vagi fent
Hola Marta,
m’alegra molt rebre comentaris i, en especial, saber la resposta dels vostres alumnes davant del material. Segur que qualsevol aportació teva serà molt benvinguda en aquest bloc. Acabo d’actualitzar l’article i, sota el document amb lletra d’impremta i he inserit el document amb lletra Massallera ja que he rebut altres comentaris amb la mateix proposta. Espero continuar en contacte. Moltes gràcies per escriure.
Una abraçada,
Yolanda Roset
Sóc mestra d’EE d’una escola de Barberà del Vallès. Aquesta pàgina vostra és tot un tresor i molt més amb els temps que corren i les “poques” per no dir escases hores que tenim per preparar materials i demés. Moltíssimes gràcies Yolanda
És molt interessant el material que penges.Utilitzo algunes fitxes amb els meus alumnes i agradan moltíssim.
Bona tarda, m’agrada molt aquest material per a treballar l’atenció, però no me’l puc descarregar, algú me’l podria enviar per correu?
Moltes gràcies,
Sandra