Alumnat amb iniciativa

En una època de retrocés democràtic i de pujada de les polítiques autoritàries arreu del món, l’educació ha esdevingut el camp de batalla on la Filosofia vol ser relegada per donar pas al pensament únic. Un bon exemple d’aquest temps de retrocés democràtic el trobem en una iniciativa reivindicativa de l’alumnat de segon de batxillerat, de l’institut públic de Barcelona La Sedeta, que misteriosament va desaparèixer i, després d’insistir en recuperar el seu treball va aparèixer misteriosament, també, al magatzem del centre. Aquest és el “producte final” filosòfic, en la nova terminologia “competencial”, on l’alumnat assoleix amb excel·lència la competència de l’amor pel coneixement, la rigorositat, la cooperació, la cultura, els valors democràtics, esperit crític i l’estètica. Gaudiu-lo!