Divendres 13 de novembre a les 19 h
Ciència, dades i pandèmies: qui està al servei de qui?
A càrrec de Clara Prats, membre del grup de recerca en Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC), Universitat Politècnica de Catalunya
Online Durada: 1h
La pandèmia de Covid-19 ha capgirat les nostres vides de dalt a baix. Des del món de la ciència, sovint massa tancat, ens hem trobat que calia fer un pas (o molts!) endavant i posar-nos al servei de la societat en plena emergència. Les dades han estat el pont imprescindible entre una i l’altra. De fet, són la pedra angular en la gestió d’una pandèmia com aquesta. La ciència ha de treballar sobre dades objectives i de qualitat per poder avançar de forma robusta. La presa de decisions sobre mesures de control o desconfinament també està basada en l’anàlisi de dades. Quines dades hauríem necessitat? Quines hem tingut? Què hem pogut fer? Com ho hem fet? Parlarem sobre aquestes i altres qüestions en relació a les dades, la ciència i la gestió d’una pandèmia.
https://biocomsc.upc.edu/en Seguiu aquest acte en directe per Internet en aquest enllaç
Tot el que sabem de tu / 30 minuts / TV3 /
El “big data” permet tractar bilions de dades, és molt útil en la investigació sobre la Covid o en el diagnòstic del càncer, però també presenta molts riscos en relació amb la privacitat i pot provocar discriminacions d’alguns ciutadans.
Organitza: Agrupació Astronòmica de Manresa i Centre Cultural el Casino Amb el suport de: Diputació de Barcelona