23-F, trenta anys després

El 23 de febrer de 1981 a les 18.23h, un grup de dos-cents guàrdies civils va entrar al Congrés dels Diputats i va segrestar el govern i els parlamentaris amb l’objectiu de derrocar la democràcia i retornar el país a un règim dictatorial i autoritari.

Aquest cop d’estat va ser el resultat de la disconformitat de determinats sectors de les forces armades amb la fi del franquisme i l’inici d’un procés de democratització que va comptar amb el suport de la ultradreta civil, representada per Jaime Milans del Bosch i Alfonso Armada.

Edu3.cat

Després de 18 hores de segrest, el cop no va prosperar i els rebels van ser arrestats i condemnats amb penes màximes de 30 anys per als tres caps visibles de l’aixecament (Tejero, Milans del Bosch i Alfonso Armada), cap dels tres, però, no va complir la seva condemna.

Gràcies a la televisió i a les càmeres del Congrés, tothom es va assabentar de tot el que estava succeïnt, i avui podem veure a aquells moments històrics de tensió que van posar en perill la democràcia.

Des de l’edu3, us convidem a que descobriu els fets entorn a aquest cop d’estat a través dels següents audiovisuals i enllaços i completeu la informació que us permetrà entendre millor tot el que va significar.

Un 23-F de hace 30 años (RTVE): Aquí trobareu un recull de vídeos de del mateix dia, acompanyats d’un reportatge.

Record del 23-F a València, trenta anys després (Vilaweb): Entrevista amb J. J. Pérez Benlloch sobre el cop d’estat i les conseqüències que encara duren.

1981: Rebel army seizes control in Spain (BBC): Article de la BBC on es narren els fets del 23-F

Finalment, completem aquest recull amb la pel·lícula que es va estrenar ahir, 23-F, la película.

logo Edu3
Equip Edu3.cat

Deixa un comentari