Obesitat, anorèxia i bulímia
Està clar que necessitem menjar, alimentar-nos i nodrir-nos . Però què passa quan una persona menja menys del necessari per viure?I si menja més del necessari?
Les persones podem patir diverses anomalies nutricionals com l’obesitat, l’anorèxia i la bulímia. L’obesitat consisteix en l’acumulació excessiva de greix en el cos i és una de les conseqüències de menjar en excés i de no fer exercici físic. L’obesitat obliga els pulmons, el cor, les articulacions i l’aparell digestiu a treballar més, la qual cosa fa que augmenti el risc de patir determinades malalties.
L’anorèxia es produeix quan una persona es nega a menjar adequadament per una por irracional a engreixar-se. Les persones afectades d’anorèxia tenen una percepció distorsionada de la mida i la forma dels seu cos i creuen que estan grasses.
La bulímia consisteix en una gran ansietat per menjar. Les persones afectades mengen tant com poden però per por d’engreixar-se es provoquen vòmits o prenen laxants i diürètics.
Tant l’anorèxia com la bulímia comporten problemes de desnutrició i debilitament general i tenen un important component psicològic.
Aquestes malalties de trastorn alimentari ens poden afectar sobretot durant l’adolescència, edat en la que també estem més pendents de les modes. La publicitat ens ven uns models ficticis que de vegades volem però no podem aconseguir.
És molt important estimar el nostre cos tal com és, acceptar-nos amb les nostres virtuts i defectes, mostrar-nos als altres i al món tal com som.
Aquest és un dels reptes, un de tants, que hem d’afrontar també en aquesta etapa tan desconcertant que és l’adolescència.
Enllaç a una web sobre les malaties de trastorn alimentàries
Us deixo aquí l’enllaç a l’article del bloc de la bilioteca ( Bucky, la teua bilioteca) que recomana llibres que parlen d’aquests trastorns:
http://blocs.xtec.cat/biblioweb/2012/10/31/les-noies-de-filferro/