Presentació de les Directrius IFLA per a la Biblioteca Escolar actualitzades al territori.
Tots els centres de primària i secundària disposen del nou llibre.
Podem consultar el document de les Directrius i la presentació digital a l’apartat de Marc Normatiu i Documents de referència de la web del Programa Puntedu.
La presentació digital conté enllaços i exemples molt interessants:
Les 16 DIRECTRIUS-RECOMANACIONS que inclou són:
1 Documents previs: Missió i propòsits clars.
2 Adaptació local a les necessitats concretes.
3 Característiques necessàries per a l’èxit de la BE amb un pla que recolzi el currículum.
4 Supervisió i avaluació periòdica i compartida.
5 Responsabilitats legals, suport i millora contínua de la biblioteca escolar accessible a
tot l’alumnat.
6 Drets dels usuaris i els productors, inclosos el dret a l’equitat d’accés, la llibertat d’informació i la intimitat, copyright i propietat intel·lectual, i el dret de l’infant al coneixement.
7 Professional bibliotecari ( formació en organització i dinamització de la BE com a projecte de centre)
8 Rols del professional bibliotecari.
9 Tasques del personal (alumnat, professorat, col·laboradors)
10 Col·leccions físiques i digitals i facilitats d’accés i consulta.
11 Adaptar la infraestructura a les necessitats dels usuaris.
12 Connexions amb d’altres biblioteques, fent xarxa, per a promoure les responsabilitats compartides en l’aprenentatge al llarg de la vida de tots els membres de la comunitat.
13 Les activitats formatives: “El nucli de les activitats formatives ha d’estar centrat en l’alfabetització i el foment de la lectura, l’alfabetització informacional i mediàtica, l’aprenentatge basat en la investigació, la integració tecnològica i el desenvolupament professional del professorat.” EDUCACIÓ EN L’ÚS DE LA INFORMACIÓ.
14 Creació col·laborativa dels serveis i programes per a l’assoliment dels objectius curriculars, culturals i socials de l’escola.
15 Pràctica basada en dades, valoració i recull anual, segons planificació i realització portada a terme.
D’aquestes recomanacions aquest curs al seminari de biblioteques comentem la 10 i 13.