A l’escola Terres de l’Ebre ! és un projecte del GRUP LA DERIVA que naix amb la voluntat de divulgar el patrimoni ambiental, cultural i lingüístic de les Terres de l’Ebre entre els més menuts des d’una vessant educativa.
Trobareu tota la informació a la seva web: https://www.grupladeriva.com/
El projecte s’inicia l’any 2016 amb la publicació dels quatre primers contes i comprèn en total cinc col·leccions de contes destinades a infants d’entre 3 i 12 anys, acompanyats de la seva proposta didàctica.
Des del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera s’ha iniciat la difusió d’aquestes publicacions de la mà de les seves autores.
Sessió inicial a l’escola de Rasquera el 18 de gener de 2017 a càrrec de Neus Pons, per a tot l’alumnat i posterior col·loqui amb el grup de mestres del seminari de biblioteques.
Mireu el recull de l’activitat realitzada amb tots els alumnes de l’escola clicant aquí.
Els alumnes més grans, ajudants de biblioteca es van preparar unes preguntes per realitzar a l’autora sobre els personatges dels seus contes, la inspiració per a crear aquesta obra, la seva publicació, …
Neus Pons va respondre fins a l’última pregunta i va avançar la primícia de la propera publicació que preparen sobre els autors de literatura ebrenca.
Al final l’autora va signar els llibres portats pels alumnes i una dedicatòria al gran llibre de visita d’autors de la biblioteca escolar, custodiat per la bruixa Argilaga (mascota de la biblioteca) i preparat pels ajudants de biblioteca.
Al grup de mestres del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera ens va dedicar també una estona per explicar-nos aquest projecte que anirem compartint amb les escoles.
Enllaç al Catàleg Epergam de les Biblioteques Escolars, guia de lectura.