Exposició “De l’ ABC a l ‘SMS”

Al rebedor de l’escola tenim l’exposició de Literatura Infantil, sobre històries, contes i plafons dedicats al tema de la comunicació escrita.

Trobem llibres que ens parlen de l’origen de l’escriptura, des de l’època dels cromanyons amb les pintures rupestres, els egipcis, els romans fins l’època medieval dels pergamins i la invenció posterior de l’impremta, per arribar a l’època actual de l’era digital.

Hi ha plafons dedicats als tipus de comunicació escrita: cartes, diaris personals, jocs,…

A cada grup d’alumnes s’ha exposat el tema del plafó i cada xiquet ha pogut triar el

llibre que li interessava llegir i compartir.

Un llibre que ha agradat molt dels primers plafons és :

“Mirar con lupa. El arte de la antigüedad a nuestros días “

que mostra diferents imatges d’escriptures al llarg de la història.

expoll

expoabcescolavinebre2016

presentacioabc

presentacioexpoabc

Publicat dins de biblioteca, exposició itinerant | Deixa un comentari

Lectura comprensiva

Durant aquest primer trimestre estem treballant la lectura comprensiva. Per tal cosa, els nens i nenes de cicle mitjà els dimecres i dijous tenim la proposta lectora de “La masia encantada” de Lola Herrero, editorial Queralt.

Els alumnes de cicle superior treballen “La casa de les quatre xemeneies” de Juana Aurora Mayoral, de la mateixa editorial.

lecturacomprensivaqueralt11

lecturacomprensivaqueralt8

Quan acabem de treballar la lectura deixarem els nostres comentaris.

Renovem al Directori de Blogs Puntedu

Des del Programa Puntedu ens han renovat la nostra pertinença al directori de Blogs de Biblioteques Escolars.

Això ens anima a continuar compartint-lo amb tots vosaltres !

segell_directoriblogs_fons_blanc_300x314

Butlletí Biblioteca Escolar ZER

Us presentem el darrer butlletí  de la nostra biblioteca amb les novetats de llibres i recomanacions lectores.

Destacant els nous àlbums il·lustrats, els contes d’emocions i els llibres ebrencs i de contes d’autors riberencs.

Butlleti BIBLIOTECA ZER RiberaNord, juny 2016.

Espectacle infantil a Litterarum

Espectacle Infantil LES SUPERTIETES dins la Fira del LLibre Ebrenc i Litterarum el dissabte 28 de maig al matí, 11’30 h. al Teatre La Llanterna de Móra d’Ebre. Obra basada en els contes d’Empar Moliner i adreçada al públic infantil de 5 a 9 anys.

Supertietes

Publicat dins de Litterarum | 1 comentari

Visita d’ autor: Mercè Arànega

El 26 de febrer ens visitarà l’escriptora i il·lustradora Mercè Arànega. Els nens de l’escola estem llegint alguns dels seus llibres, escrits o il·lustrats per ella:

• EI: La Superlola i els petonents.
  • CI : El drac Simó
  • CM: La fada Caterina i el tiranosaure Rex.
  • CS: Don Quijote de la Mancha.

MerceAranegaLlibres2

Publicat dins de Visita autor/a | Deixa un comentari

El cabàs ja és aquí!!!!!!!

Durant les properes 3 setmanes la nostra escola  tindrà la sort de tornar a gaudir del CABÀS DE LA RIBERA, uns llibres molt especials recomanats pels petits lectors d’altres escoles riberenques.

CABAS1

CABAS2

CABAS3

CABAS4Compartim lectures, recomanacions i ens ho passem molt bé !!

Publicat dins de bibliocabàs Ribera d'Ebre | Deixa un comentari

Els contes riberencs

Un conte molt especial d’una autora de Vinebre és LA PANSA ESPERANÇA de Sílvia Veà, on descobrim un personatge molt simpàtic, una pansa molt espavilada que ens explica com es fa el vimblanc. Unes il·lustracions divertides i una proposta de treball del lèxic amb expressions i frases fetes locals, complementen el conte.

PansaEsperança

A la biblioteca de l’escola trobareu també els contes de Remei Franch que ens ha facilitat l’editorial Edicions El Pirata i l’autora:

• -El diable vermell
  • -Contes de Marta i Arnau
  • -Els gats de la Clara

De l’escriptora Laura Mur podem llegir:

• Lo llop i la rabosa (il·lustrat per Jaume Ferrús)
  • La cava del silur

També podem gaudir del conte La Meletxa Polina de Mª Lourdes Ambrós i Biel Pubill.

Publicat dins de biblioteca, ebrenc, llibres recomanats, racó novetats | 1 comentari

Recomanacions per aquest Nadal

A la biblioteca de l’escola tenim el racó dels llibres de Nadal. Podeu consultar la llista al catàleg Epergam:

llista nadal

Aquí us presentem el Butlletí de la Biblioteca amb les nostres recomanacions per aquest Nadal.

El Butlletí està elaborat sota la coordinació del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera fent xarxa amb les biblioteques públiques properes.

Hi trobareu novetats, enllaços i bones lectures. Així com un racó especial per als contes d’autores riberenques.

Butlletí Recomanem BIBLIOTECA desembre2015 Escola de Vinebre

Publicat dins de Butlletí, llibres recomanats, Nadal | Deixa un comentari

Apadrinament lector

Una activitat duta a terme pels alumnes de cicle superior cap als nens d’educació infantil, motivadora, engrescadora, didàctica i de bona convivència amb estones de lectura compartida.

parellesVinebre