Acomiadem el cabàs viatger

Durant cinc setmanes hem gaudit del CABÀS VIATGER a l’escola. Els llibres del bibliocabàs han servit per les estones de lectura a l’aula, així com per als padrins lectors.

GRÀCIES PER COMPARTIR AQUESTS LLIBRES !

Cabàs Viatger Biblio Escolar Ribera

La proposta del Bibliocabàs està coordinada pel CRP i el Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera. Podeu consultar-la clicant aquí.

Aquest curs hem recomanat nous llibres des de la nostra biblioteca al cabàs viatger. Són els que han llegit els xiquets i xiquetes de l’escola de l’autor que ens ha visitat a la Trobada de ZER, Pere Martí Bertran.

Una molt bona recomanació per a viatjar al CABÀS.

Publicat dins de bibliocabàs Ribera d'Ebre, llibres recomanats, Visita autor/a | Deixa un comentari

Racó dels contes ebrencs

Des del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera hem compartit els contes ebrencs del Grup La Deriva, contes temàtics de les Terres de l’Ebre com el de la Lia a la banda de música, el de la panxa ben plena d’una agrobotiga ebrenca, el del personatge Panxampla i el de personatges de por.

Podeu consultar la guia de lectura des del nostre catàleg Epergam clicant aquí: CONTES EBRENCS A LA BIBLIOTECA ESCOLAR.

Al racó ebrenc de la biblioteca al rebedor trobareu aquests contes i els de les autores riberenques Laura Mur, Remei Franch, Sílvia Vea i Pilar Suñer, entre d’altres. Tots amb l’etiqueta de “llibre ebrenc”.

Racó Contes ebrencs Biblioteca Escola Les Eres Vinebre

També destaquem el treball realitzat aquest curs del llibre “El xiquet i el poble perdut” de Pere Martí Bertran, editat per la Fundació El Solà de la Fatarella i il·lustrat per Joan Miró Oró de la Serra d’Almos, com a lectura per al cicle superior, dins la Trobada de ZER amb l’autor.

Podeu demanar aquests llibres en préstec.

Publicat dins de ebrenc, Epergam, llibres recomanats, racó novetats, Visita autor/a | Deixa un comentari

Exposició “De l’ ABC a l ‘SMS”

Al rebedor de l’escola tenim l’exposició de Literatura Infantil, sobre històries, contes i plafons dedicats al tema de la comunicació escrita.

Trobem llibres que ens parlen de l’origen de l’escriptura, des de l’època dels cromanyons amb les pintures rupestres, els egipcis, els romans fins l’època medieval dels pergamins i la invenció posterior de l’impremta, per arribar a l’època actual de l’era digital.

Hi ha plafons dedicats als tipus de comunicació escrita: cartes, diaris personals, jocs,…

A cada grup d’alumnes s’ha exposat el tema del plafó i cada xiquet ha pogut triar el

llibre que li interessava llegir i compartir.

Un llibre que ha agradat molt dels primers plafons és :

“Mirar con lupa. El arte de la antigüedad a nuestros días “

que mostra diferents imatges d’escriptures al llarg de la història.

expoll

expoabcescolavinebre2016

presentacioabc

presentacioexpoabc

Publicat dins de biblioteca, exposició itinerant | Deixa un comentari

Lectura comprensiva

Durant aquest primer trimestre estem treballant la lectura comprensiva. Per tal cosa, els nens i nenes de cicle mitjà els dimecres i dijous tenim la proposta lectora de “La masia encantada” de Lola Herrero, editorial Queralt.

Els alumnes de cicle superior treballen “La casa de les quatre xemeneies” de Juana Aurora Mayoral, de la mateixa editorial.

lecturacomprensivaqueralt11

lecturacomprensivaqueralt8

Quan acabem de treballar la lectura deixarem els nostres comentaris.

Renovem al Directori de Blogs Puntedu

Des del Programa Puntedu ens han renovat la nostra pertinença al directori de Blogs de Biblioteques Escolars.

Això ens anima a continuar compartint-lo amb tots vosaltres !

segell_directoriblogs_fons_blanc_300x314

Butlletí Biblioteca Escolar ZER

Us presentem el darrer butlletí  de la nostra biblioteca amb les novetats de llibres i recomanacions lectores.

Destacant els nous àlbums il·lustrats, els contes d’emocions i els llibres ebrencs i de contes d’autors riberencs.

Butlleti BIBLIOTECA ZER RiberaNord, juny 2016.

Espectacle infantil a Litterarum

Espectacle Infantil LES SUPERTIETES dins la Fira del LLibre Ebrenc i Litterarum el dissabte 28 de maig al matí, 11’30 h. al Teatre La Llanterna de Móra d’Ebre. Obra basada en els contes d’Empar Moliner i adreçada al públic infantil de 5 a 9 anys.

Supertietes

Publicat dins de Litterarum | 1 comentari

Visita d’ autor: Mercè Arànega

El 26 de febrer ens visitarà l’escriptora i il·lustradora Mercè Arànega. Els nens de l’escola estem llegint alguns dels seus llibres, escrits o il·lustrats per ella:

• EI: La Superlola i els petonents.
  • CI : El drac Simó
  • CM: La fada Caterina i el tiranosaure Rex.
  • CS: Don Quijote de la Mancha.

MerceAranegaLlibres2

Publicat dins de Visita autor/a | Deixa un comentari

El cabàs ja és aquí!!!!!!!

Durant les properes 3 setmanes la nostra escola  tindrà la sort de tornar a gaudir del CABÀS DE LA RIBERA, uns llibres molt especials recomanats pels petits lectors d’altres escoles riberenques.

CABAS1

CABAS2

CABAS3

CABAS4Compartim lectures, recomanacions i ens ho passem molt bé !!

Publicat dins de bibliocabàs Ribera d'Ebre | Deixa un comentari

Els contes riberencs

Un conte molt especial d’una autora de Vinebre és LA PANSA ESPERANÇA de Sílvia Veà, on descobrim un personatge molt simpàtic, una pansa molt espavilada que ens explica com es fa el vimblanc. Unes il·lustracions divertides i una proposta de treball del lèxic amb expressions i frases fetes locals, complementen el conte.

PansaEsperança

A la biblioteca de l’escola trobareu també els contes de Remei Franch que ens ha facilitat l’editorial Edicions El Pirata i l’autora:

• -El diable vermell
  • -Contes de Marta i Arnau
  • -Els gats de la Clara

De l’escriptora Laura Mur podem llegir:

• Lo llop i la rabosa (il·lustrat per Jaume Ferrús)
  • La cava del silur

També podem gaudir del conte La Meletxa Polina de Mª Lourdes Ambrós i Biel Pubill.

Publicat dins de biblioteca, ebrenc, llibres recomanats, racó novetats | 1 comentari