LITTERARUM

En el Litterarum d’aquest any i concretament en el Litterarum Petits, l’alumnat del nostre centre ha pogut veure on line alguns espectacles. Aquest és el comentari d’un alumne sobre l’espectacle de contes “Una estrella que no ha vist mai ningú abans”,de la Jordina Biosca a partir de textos de Pep Coll i Joan Amades.

El David de la Llave ens ha escrit:

He vist l’espectacle dels contes de la Jordina Biosca. Els contes m’han agradat molt, semblen per a nens però crec que tenen un missatge per a tots.

El de “Una estrella que no ha vist mai ningú abans”  crec que t’ensenya que no cal buscar coses grans, difícils, cares o quasi impossibles per a que alguna cosa sigui molt especial, sinó que de vegades les coses més especials les tenim a prop i són petites coses de les que no ens adonem, inclús les coses les podem fer especials nosaltres mateixos.

El que més m’ha agradat d’aquesta actuació és que la Jordina és molt expressiva, ho explica tot tant bé! només amb els canvis de to de veu i amb els seus gestos, no li cal utilitzar cap objecte ni res. Et fa estar pendent d’ella i del que explica tota la estona, amb les veus que fa te pots imaginar com és cada personatge. És una passada!!!

Publicat dins de CICLE SUPERIOR, Litterarum | Deixa un comentari

#JOEMQUEDOACASA

Per aquests dies teniu un quants enllaços

per llegir i escoltar històries.

CONTES SOBRE EL CORONAVIRUS

VetAquí.  CANAL 21

CONTES CLÀSSIS EN CASTELLÀ

RONDALLES

CONTES                             POEMES

EL CAU DELS PISPALLIBRES

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, GENERAL, INFANTIL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

NOVETATS

TENIM ALGUNES NOVETATS MOLT RECENTS

L’OCELL MORT

UN DRAC AMB MASSA FUMS

POSA’T AL MEU LLOC

TU NO ENTENS RES…PERÒ JO TAMPOC

Publicat dins de RECOMANACIONS | Deixa un comentari

PER CELEBRAR EL DIA DE LA DONA TREBALLADORA

Des de la biblioteca posem a l’abast contes i àlbum il·lustrats per celebrar el dia de la dona treballadora.

LLISTAT

Les princeses també es tiren pets

Qui diu la veritat?

La història dels Bonobos amb ulleres

Hi ha res més avorrit que ésser una princesa rosa?

Una catàstrofe afortunada.

¡Qué fastidio ser princesa!

Mujeres

Les nines són per a les nenes

La Princesa Isabella

Inventores i els seus invents

L’Artur i la Clementina

Mare robot

El llibre dels porcs

Dones extraordinàries que van canviar el món

Contes de bona nit per a nenes rebels

Quan les nenes volen alt

Rosa Caramelo

Publicat dins de ÀLBUMS IL·LUSTRATS, GENERAL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

LLIBRES COEDUCATIUS

Amb una dotació del Ministerio de Educación, hem comprat una colla de llibres coeducatius de diverses temàtiques: identitat de gènere, igualtat de gènere, violència masclista, dones importants de la història (científiques, escriptores, …). Tenim llibres per a totes les edats.

La llista de llibres la podeu trobar a EPERGAM.

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, ESO, GENERAL, INFANTIL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

SEMINARI DE BIBLIOTEQUES DE LA RIBERA D’EBRE

El dimecres 26 de febrer vam rebre als membres del seminari de biblioteques de la Ribera d’Ebre.

Primer vam anar tots a la llibreria El núvol de Móra la Nova on la Cristina Ribes ens va presentar el seu llibre La casa nova de l’àvia. La Sònia Moreno, propietària de la llibreria ens va presentar alguns àlbums il·lustrats de diverses temàtiques.

Posteriorment ens vam traslladar a la biblioteca del nostre centre per acabar la sessió amb recomanacions entre els membres del seminari.

Publicat dins de GENERAL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

BUTLLETÍ DE RECOMANACIONS. NADAL 2019

Publicat dins de BUTLLETÍ DE LA BIBLIOTECA, GENERAL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

Quins pirates!

El dia 15 ens ha visitat l’alumnat de P-5 .

Són els pirates.

Sí, estan fent el projecte dels pirates i han vingut a buscar llibres de pirates.

Hem explicat una història del pirata Pol:

EL PIRATA POL I EL MISSATGE EN UNA AMPOLLA

Publicat dins de GENERAL | Deixa un comentari

L’ALUMNAT DE P-3 VA A LA BIBLIOTECA

QUIN DIA MÉS ESPECIAL!

El Maurici va estar molt content d’anar a buscar els xiquets i xiquetes de P-3 a la seva classe per poder-los acompanyar fins a la biblioteca.

Va ser la primera vegada que entraven a la nostra biblioteca. Ho miraven tot, però volien una cosa especial:

LLIBRES QUE PARLESSIN DE GEGANTS I GEGANTES.

I sabeu per què? Doncs perquè són les classes dels gegants i gegantes.

Vam buscar llibres i vam explicar  EL LLIBRE MÀGIC DEL GEGANTS.

Fisn aviat!

Veniu un altre dia!

Publicat dins de GENERAL, INFANTIL | Deixa un comentari

ENS VISITEN ELS/LES DE 3R

Comencem el curs i ens van venir a visitar a la biblioteca l’alumnat de 3r de primària del nostre centre. Havien d’omplir la seva biblioteca d’aula.

Primer vam repassar els espais que ja coneixien: els còmics, les revistes, els llibres de coneixements, els d’imaginació, i vam fer incís enels espais on poden trobar els llibres per la seva edat (l’espai dels lectors avançats).

Abans de triar llibres i revistes per la seva biblioteca d’aula, la Teresa els va llegir la història ALLÒ QUE LA CAPUTXETA VERMELLLA NO VA VEURE escrit per la Mar Ferrero i publicat per l’editorial Baula.

Què passaria si el llop expliqués el conte de la Caputxeta? O si l’expliqués l’àvia? O els animalons del bosc? Al capdavall, tot depèn des de quin punt de vista s’explica una història.

Finalment tots van triar llibres per la seva classe.

Publicat dins de ÀLBUMS IL·LUSTRATS, CICLE MITJÀ, MODELS LECTORS, RECOMANACIONS | Deixa un comentari