LLIBRES SOBRE MIGRACIONS, REFUGI I CONVIVÈNCIA

Tenim un recull de llibres per treballar les conseqüències dels conflictes bèl·lics, els refugiats-migrants i la convivència de diferents nacionalitats.

Publicat dins de ÀLBUMS IL·LUSTRATS, CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, COEDUCACIÓ, GENERAL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

NOVETATS A LA BIBLIOTECA

Tenim novetats a la biblioteca:

LAS RATITAS

ISADORA MOON

NOVES AVENTURES DE L’AGUS I ELS MONSTRES i

THE CRAZY HAACKS

EN ESTE CUENTO NO HAY NINGÚN LOBO FEROZ  Lou Carter

EL BIBLIOBUS DE L’ANT  Inga Moore

UNA CARTA Irene Verdú

LA PRINCESA, EL DRAC I EL CAVALLER DESARMAT. Joan Turu

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, ESO, GENERAL, INFANTIL | Deixa un comentari

DONACIÓ DE LA BIBLIOTECA COMARCAL

La biblioteca comarcal de Móra d’Ebre ens ha fet donació de 5 llibres:

• La prehistòria explicada als meus nets. Jean Clottes.

• 250 endevinalles. Josep Mercadé Riambau.

• El monstre LO. Marta Roig Prats.

• Els infants de la resistència. L’evasió de l’aviador anglès. Rémi Prieur i Mélanie Vives.

• El cul que cantava i altres relats medievals d’humor. Diversos autors.

Des del IE 3 d’Abril volem donar les gràcies per fer aquesta aportació a la nostra biblioteca.

Publicat dins de GENERAL | Deixa un comentari

LA NOSTRA BIBLIOTECA TORNA A FUNCIONAR

El dia 24 de gener hem iniciat el préstec per l’alumnat del nostre centre.

La biblioteca està oberta a l’hora dels diferents patis segons comunitats. La primera setmana ha estat molt visitada.

Us esperem a tots! Tenim llibres molt interessants.

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, ESO, INFANTIL | Deixa un comentari

Biel, què et passa?

Aquest curs, la comunitat de mitjans ha participat en la taula de salut mental amb una activitat per donar a conèixer l’existència del trastorn TDAH.

Després de la presentació del trastorn, tot l’alumnat hem llegit el llibre Biel, què et passa?, de l’escriptora Estela Tomàs i amb il·lustracions d’Ignasi Blanch.

El llibre tracta de la història d’un xiquet amb aquest trastorn, com li detecten i que fan per ajudar-lo.

Als alumnes els ha estat fàcil  captar la idea i sobretot han entès com poden col·laborar a classe.

Publicat dins de CICLE MITJÀ | Deixa un comentari

JA ARRIBA SANT JORDI!

Per anar preparant aquesta festa tant popular catalana, ja hem posat un prestatge a la biblioteca amb els llibres de sant Jordi.

N’hi ha pera totes les edats.

En destaquem dos de coeducatius:

I aquest altre que planteja el problema que actualment té el nostre planeta.

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, COEDUCACIÓ, ESO, INFANTIL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

TREBALLEM LA COEDUCACIÓ

Novetats per treballar  la coeducació.

Publicat dins de CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, COEDUCACIÓ, ESO, GENERAL | Deixa un comentari

LLIBRES QUE EXPLIQUEN EL MÓN

Aquests llibres ens ensenyen el món i els seus habitants.

Publicat dins de ÀLBUMS IL·LUSTRATS, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, ESO, GENERAL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

NOUS LLIBRES D’EMOCIONS

Aquests són alguns del llibres que són novetats per a la comunitats dels petits i el trobareu al prestatge dels àlbums il·lustrats:

ALTRES

En Quimet i la Martina.

El color de la piel.

Perdut i trobat.

Soc aquí per tu!

Publicat dins de ÀLBUMS IL·LUSTRATS, CICLE INICIAL, GENERAL, INFANTIL, RECOMANACIONS | Deixa un comentari

LITTERARUM

En el Litterarum d’aquest any i concretament en el Litterarum Petits, l’alumnat del nostre centre ha pogut veure on line alguns espectacles. Aquest és el comentari d’un alumne sobre l’espectacle de contes “Una estrella que no ha vist mai ningú abans”,de la Jordina Biosca a partir de textos de Pep Coll i Joan Amades.

El David de la Llave ens ha escrit:

He vist l’espectacle dels contes de la Jordina Biosca. Els contes m’han agradat molt, semblen per a nens però crec que tenen un missatge per a tots.

El de “Una estrella que no ha vist mai ningú abans”  crec que t’ensenya que no cal buscar coses grans, difícils, cares o quasi impossibles per a que alguna cosa sigui molt especial, sinó que de vegades les coses més especials les tenim a prop i són petites coses de les que no ens adonem, inclús les coses les podem fer especials nosaltres mateixos.

El que més m’ha agradat d’aquesta actuació és que la Jordina és molt expressiva, ho explica tot tant bé! només amb els canvis de to de veu i amb els seus gestos, no li cal utilitzar cap objecte ni res. Et fa estar pendent d’ella i del que explica tota la estona, amb les veus que fa te pots imaginar com és cada personatge. És una passada!!!

Publicat dins de CICLE SUPERIOR, Litterarum | Deixa un comentari