Visita de l’escriptora Ebrenca Cinta Arasa

Aquest curs hem participat al programa de   Lletres a les Aules que   promou el foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari i la  millora de la comprensió lectora. Ho hem fet amb la participació d’ Autors a les aules i així hem gaudit de la visita de l’escriptora Ebrenca Cinta Arasa.

Hem fet lectures dels seus llibres i també alguna activitat.

Una de les activitas ha esta: muntar el Raco de Cinta Arasa” on hi ha tots els seus llibres que disposem a la nostra biblioteca.

DIA MUNDIAL DE LA BIBLIOTECA

L’escola celebra el dia 24 d’octubre El Dia de la Biblioteca.

Al matí els alumnes d’Educació Infantil aniran a la Biblioteca Municipal de Benissanet on podran gaudir de la lectura de llibres, contes, etc.

A la tarda, a l’escola realitzarà un taller de lectura entre padrins lectors i els seus fillols.

Litterarum i Fira del llibre Ebrenc

Coincidint amb la inauguració de la fira, les coordinadores de les biblioteques escolars de la Ribera d’Ebre, vam anar a escoltar el senyor  Jaume Centelles, mestre jubilat i  expert en biblioteques escolars i que oferia la xerrada:“Elogi de la biblioteca escolar de qualitat” on va exposar les idees i l’obertura de camins que s’usen habitualment per estimular el desig de llegir amb els alumnes d’educació infantil i educació primària partint de les situacions positives i estimulants que impulsa la biblioteca escolar de qualitat.

Desprès vam anar a recollir els llibres que la fira ens obsequia totes les biblioteques escolars. Tres llibres de literatura infantil i tres llibres de les publicacions del CERE. Des de la nostra  escola volem fer arribar el nostre  agraïment a les dues organitzacions.

“Una de les accions especials que la Fira del Llibre Ebrenc hi ha el foment dels llibres ebrencs entre les biblioteques escolars a través d’una prova pilot a les escoles de la Ribera d’Ebre. Així, gràcies a la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics de la Ribera d’Ebre, les escoles de la comarca han estat convidades a vindre a la Fira a triar i remenar els llibres exposats. S’ha fet una tasca prèvia de possibles necessitats i des de la Fira es finançarà un lot de sis llibres ebrencs per a cada escola. Els mestres bibliotecaris de totes les escoles de la comarca visitaran la fira junts, participaran de les activitats que s’hi fan de manera conjunta i triaran aquells llibres que més els interessin per a la biblioteca del seu centre escolar. Dels sis llibres del lot, tres seran per a xiquets i xiquetes en edat de primària, i els tres restants de temes de la Ribera d’Ebre perquè els mestres els treballin a l’aula. Aquesta activitat ha estat possible gràcies a la implicació especial del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre.

“https://www.litterarum.cat/fira-del-llibre

També alguns alumnes de l’escola amb els seus acompanyants han pogut gaudir de l’espectacle teatral que Litterarum ens oferia dins de la seva programació: “Agafa el raspall” del grup Macedònia. Un musical amb poemes de Joana Raspall.

De L’ABC a l’sms

Ja tenim a l’escola l’exposició de llibres de L’ABC a l’sms.  És un recull de llibres de literatura infantil  i contes que estan relacionats en el món de  la comunicació, des dels símbols, grafies,  traços, escriptures egípcies, gregues, romanes…  dels nostres avantpassats fins a  la comunicació d’ara a través de les noves tecnologies.

Consta de nou plafons

S’ha presentat en 2 sessions, una per als petits i una per als grans de quart a sisè.

Al passadís de la planta baixa de l’escola la tindrem exposada fins al gener.

Es pot fer préstec a les aules i a l’hora del pati mirar els llibres.

Apadrinament lector

Encetem un nou curs de Padrins Lectors. La primera activitat que hem fet ha estat preparar el carnet de l’apadrinament lector juntament amb el nostre padrí/na i fillol/a que ens ha tocat.

La classe de  6è som els padrins de la classe dels més petits de P3 i P4. Els padrins de 4t i 5è gaudim amb els fillols de 1r i 2n. I els de 3r tenim de fillols als companys de P5.