Les eines “Toolkit”

Les eines Toolkit són una col·lecció d’arxius flash personalitzables amb eines i plantilles, inclouen activitats, jocs i gràfics, que podeu utilitzar per donar un aspecte professional, interactiu i atractiu a les vostres lliçons.

toolkit1

Si ja teniu instal·lat el Toolkit, podeu accedir-hi des de la Galeria de programari Notebook. També podeu descarregar-lo des de www.education.smarttech.com / llistó.

A la Galeria, seleccioneu lesson Activity Toolkit 2.0 per veure el contingut de l’eina . Aquest contingut està organitzats en subcarpetes – Activitats, exemples, jocs, gràfics, pàgines i eines.

Podeu buscar objectes en el Kit d’eines toolkit navegant per les carpetes, o usar el quadre de cerca. Quan trobeu un objecte que us agradi, feu clic i arrossegueu-lo a la pàgina.

ACTIVITATS I JOCS

Les Activitats Toolkit contenen plantilles per a diverses activitats que podreu utilitzar per mantenir l’atenció dels estudiants per a que participin activament. Hi ha un munt de tipus d’activitats personalitzables: anagrama, categories, relació amb imatge, concordança de paraula clau, d’opció múltiple, memorització, endevinar la paraula, …

toolkit2

Els Jocs proporcionen les peces del joc, com ara targetes, taulers d’escacs i dòmino, jocs com el sudoku i un generador de mots encreuats.

toolkit3

  • Personalització de jocs i activitats

Molts dels jocs i activitats Toolkit estan basats en objectes Flash. Utilitzeu aquests elements per personalitzar jocs i activitats i utilitzar-los a l’aula. Escolliu la segona pestanya blava “interactiu i multimèdia” i trieu per exemple “anagram”. Arrossegueu-lo a l’espai de treball.

toolkit4


• Premeu el botó Ajuda per veure una descripció de l’objecte i les instruccions detallades per a la construcció i ús de l’activitat (de moment només en anglès) toolkit5

• Premeu el botó Edició per personalitzar l’activitat

• Per completar els camps de text, escriviu o arrossegar text des d’una pàgina de quadern o d’una altra aplicació en el camp de text

• Les Clues són les pistes que voleu donar per a que s’endevini la paraula.

• Per assegurar que els altres no es pot editar el joc, seleccioneu el quadre contrasenya i establiu una contrasenya. Aquesta acció impedeix que els estudiants puguin accedir a l’àrea d’edició de l’activitat durant la classe.

• Moltes de les activitats i jocs inclouen un botó de verificació que dóna una puntuació en funció dels encerts.També podeu clicar el botó de restauració.

. Per tornar a començar i el botó Solve serveix per mostrar les respostes correctes. Aquests botons us permetran revisar l’activitat amb tota la classe.

CREACIÓ DE BOTONS PERSONALITZATS I LLENGÜETES

  • Afegir enllaços als botons i icones

Podeu afegir enllaços als botons i les icones per a que les vostres presentacions esdevinguin més interactives i atractives. Escriviu a la finestra de cerca “botón” . Trieu un element que us agradi. Per afegir un enllaç a un objecte feu el següent:

1 Seleccioneu l’objecte

2 Trieu des del menú desplegable de l’objecte “enllaç”.

3 Seleccioneu si voleu afegir un enllaç a un altre arxiu, una pàgina en el fitxer actual, un lloc a Internet o un arxiu adjunt.

4 Completeu la informació apropiada

5 Seleccioneu “objecte”

6 Feu clic a D’acord

També podeu afegir text o gràfics a un botó mitjançant l’agrupació que es troba en el desplegable de l’objecte.

PESTANYES I LLENGÜETES

  • Escolliu ara “graffics”>”pull tabs”>”imatges”. Seleccioneu una pestanya que us agradi i editeu-la, afegint text o imatges. Amageu-la al límit de la pàgina. Podeu deixar anotacions amagades, indicacions, pistes, que es poden consultar quan es desitgi…

toolkit6

  • Les eines Toolkit també inclouen diversos tipus de llengüetes animades que es poden editar per personalitzar-les: “graffcs”>”pull tabs”>”interactiu i multimèdia”. Arrossegueu-ne una a l’espai de treball, editeu-la, amagueu-la a l’extrem de la pàgina i cliqueu al “fixador”. Després de consultar-la, si premeu la fletxa, torna automàticament al lloc on l’heu “clavat”. Xulo, oi?

CREACIÓ DE PÀGINES PROFESSIONALS

L’opció “pàgina” permet crear diapositives amb un aspecte “professional”. Amb uns pocs clics podreu crear ràpidament activitats per a les vostres lliçons i afegir-li estructura i estil.

El programa inclou multitud de plantilles. Escolliu una pàgina de títol. Observeu que també podeu triar pàgines de títol amb pestanyes flash per incloure objectius, conceptes, observacions metodològiques. Aquestes notes són eines útils per documentar els resultats de la lliçó i les instruccions que creieu oportunes…

toolkit7

A continuació, inseriu pàgines, n’hi ha de molts tipus: en blanc, categories,omplir preguntes, diagrames de Venn,..

toolkit8

Per canviar el text en aquestes pàgines, només heu de seleccionar el text existent i començar a escriure.

LES EINES

La carpeta d’eines inclou diverses eines d’Adobe Flash que es podeu utilitzar per afegir interactivitat a les activitats dissenyades. En teniu una àmplia gamma:

mostrar i revelar, paraules clau, cartes a l’atzar, generadors de colors, de paraules, de nombres, temporitzadors divertits, generadors d’atzar i molts més. Navegueu per la carpeta . Proveu formes creatives que podeu utilitzar a les vostres classes. A la carpeta d’exemples podeu trobar algunes idees.

toolkit9

EXEMPLES

La carpeta exemples conté mostres d’activitats,  jocs, pàgines i eines, així com una carpeta d’Ajuda amb la possibilitat d’accedir als recursos d’ajuda en línia, com ara la Borsa de SMART i vídeos d’instrucció. Exploreu aquests arxius per aprendre a utilitzar un joc o activitat a classe, o per veure els usos creatius d’algunes de les eines disponibles.

Obriu la subcarpeta capes per aprendre a utilitzar les tècniques d’estratificació en el programari Notebook per afegir encara més interactivitat a les vostres lliçons. Els exemples inclouen capes llengüetes amb les instruccions i vincles a instrucció vídeos per a cada tècnica. “Pa perdé er sentío”!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *