NOVES LÀMINES FONÒLOGIQUES PER TREBALLAR LES RIMES

Làmina de Montse Roqué

El mes de febrer de l’any 2012 (sembla com si fos ahir) la MONTSE ROQUÉ del CREDA de Lleida va compartir amb nosaltres una sèrie de làmines creades per ella mateixa amb l’objectiu de treballar les rimes, una part molt important de la consicència fonològica. (Enllaç a l’article publicat fa tres anys en aquest mateix bloc)

Descobrir les paraules que rimen és una activitat molt interessant ja que prepara els alumnes a l’hora de llegir i escriure: si són capaços de resoldre-ho a nivell oral ho tindran més fàcil a l’hora d’escriure i faran menys errors.

Des de llavors hem estat utilitzant aquest materials amb bons resultats per part dels alumnes ja que els motiva moltíssim i permet aplicar-los seguint diferents metodologies de treball: petit grup, racons, tallers, de manera individual, per parelles…

Làmina de Judit Boladeras

Avui hem decidit recuperar aquests materials ja que la JUDIT BOLADERAS, estudiant de logopèdia, durant les pràctiques al CREDA del Bages ha elaborat unes noves làmines basant-se en el material elaborat per la Montse i també l’ha volgut compartir amb nosaltres. Segons explica la mateixa autora, de les 3 imatges ha intentat que almenys dues d’elles tinguessin una relació semàntica i així afegir-hi una nova dificultat.

rimes2

MADUIXA-LLIMONA-BRUIXA

Així, per exemple, en la següent tira d’imatges l’alumna de la Judit aparellava la maduixa i la llimona ja que totes dues tenien la mateixa categoria semàntica. Interessant la idea de la Judit!

Us recordem les ACTIVITATS que es poden realitzar (segur que en trobareu moltes d’altres):

  • Un JOC DE RIMES: descobrir la paraula que no rima d’entre una sèrie d’imatges.
  • Un MEMORY DE RIMES on els alumnes, cal que busquin aquelles paraules que acaben de la mateixa manera. Segons el nivell, es poden realitzar noves activitats com escriure o dir oralment una frase que contingui les dues paraules que rimen, buscar noves paraules que rimin amb les parelles formades, fer rodolins…
  • JOC D’APARELLAR LES IMATGES QUE RIMIN IGUAL: es retallen totes les imatges i s’aparellen les imatges que rimin igual.

Làmines elaborades per Judit Boladeras. Al final del document hi trobareu l’objectiu, la graella amb les paraules i les instruccions del material:

Làmines fonològiques de la Montse Roqué (compartides l’any 2012):

VISUALITZACIÓ I DESCÀRREGA DELS MATERIALS DES DEL GOOGLE DRIVE: Material de la Montse, document de la Judit.

MOLTES GRÀCIES a totes dues per ajudar a enriquir aquest espai. Us animem a provar-ho amb els vostres alumnes i, si voleu, a deixar-hi un comentari. Si elaboreu nous materials a partir d’aquesta idea o ens voleu arribar fotografies utilitzant-lo amb els vostres alumnes, encantades de poder-les difondre! COMPARTIR ÉS CONSTRUIR!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Imatges, Jocs, Lectura, Llengua, Racons, Treball cooperatiu i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a NOVES LÀMINES FONÒLOGIQUES PER TREBALLAR LES RIMES

  1. Lourdes diu:

    Hola em dic Lourdes i sóc mestra d’educació especial. M’agrada molt aquest material de rimes. Me’l podrieu facilitar? Moltes gràcies.

    Lourdes

  2. Lourdes,
    al mateix article trobaràs un enllaç del GOOGLE DRIVE amb la descàrrega directa del material. A través d’ell hi podràs accedir, descarregar-lo i imprimir-lo per tal d’utilitzar-lo amb els temps alumnes.
    Sort!
    Recursos Ed. Especial

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *