CONVOCATÒRIA “APRENENTAGE ACTIU D’IDIOMES”

cartJa ha sortit la convocatòria 2011 d’Aprenentatge Actiu d’Idiomes (estades de grups d’alumnes a l’estranger per a l’aprenentatge de llengües):mapa
mon
https://www.gencat.cat/eadop/imatges/5900/11151092.pdf

Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

Conferència “Ser multilingüe o no ser…? Les representacions de les llengües dels joves barcelonins”

multConferència que organitza la Càtedra de Multilingüisme sobre la publicació “Ser multilingüe o no ser…? Les representacions de les llengües dels joves barcelonins”. Hi intervindran el doctor Joan Pujolar, responsable de recerca de la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-UOC, i el doctor Ernest Querol, autor de la publicació.joa

ernL’acte tindrà lloc el dijous, 30 de juny a les 18.30 hores a la sala Pi i Sunyer de l’Institut d’Estudis Catalans, al carrer del Carme, 47. S’obsequiarà els assistents amb un exemplar de la publicació.ins

Trobareu més informació sobre aquesta publicació en aquests enllaços:

http://www.uoc.edu/portal/catala/sala-de-premsa/actualitat/noticies/2011/noticia_074.html

http://catedramultilinguisme.uoc.edu/

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

WIKI D’AUTOAPRENENTATGE DE L’ANGLÈS I ALEMANY

i-learn-english

L’INS Marianao de Sant Boi de Llobregat amb col.laboració d’un grup de docents ha creat un wiki que congr-150x1501materials per aprendre i/o millorar el nivell d’anglès. S’hi poden trobar e

xercicis i enllaços des de nivell inicial fins a nivells més alts.

El wiki ha estat elaborat gràcies a Marta Pombo, Adam Jaster, Maria Pla, Nicholas Salsbury i Rossana Fulgenzi: http://sortsystems.es/marianao/doku.php?id=mpombo:enllac_internbasic_english

També podreu tobar-hi els mateixos materials per a la llengua alemanya: http://sortsystems.es/marianao/doku.php?id=mpombo:enllac_intern

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

JORNADA D’ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES

01El CIREL, seguint els seus objectius de vincular la recerca i la innovació, en­carrega a sis experts un article que recull la seva mirada sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües en el moment actual.cabecera2
Aquesta publicació és el fruit de la recerca universitària, rigorosa i fonamen­tada. L’ objectiu és difondre’n els resultats, perquè arribin a la pràctica de l’aula i contribuir, així, a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües.portada2

Els organitzadors de la jornada “La mirada experta” que va tenir lloc el dia 1 de juny de 2011, ens anuncien que han recollit les aportacions fetes pels assistents als tallers cafè-debat i les han incorporat al bloc de la jornada.

També hi trobareu la publicació dels articles escrits pels ponents.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

CERCADOR INTERNET

Què és Eureca?

És un cercador d’Internet promogut pel Departament de Cultura que permet accedir a la informació continguda en els dipòsits o col·leccions digitals de Catalunya.

Quines col·leccions trobaràs a Eureca?

Actualment, aquests són els recursos disponibles a EURECA:

RACO - Revistes Catalanes amb Accés Obert RACO -Revistes Catalanes amb Accés Obert- (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya)
Cartoteca Digital Cartoteca Digital (Institut Cartogràfic)
Memòria Digital de Catalunya Memòria Digital de Catalunya (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya)
Escena Digital Escena Digital (Institut del Teatre)
TDX Tesis Doctorals en Xarxa (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya)
RECERCAT RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
RECERCAT MDX (Materials Docents en Xarxa)
ARCA ARCA Arxiu de Revistes Catalanes Antigues
Aula Màrius Torres Aula Màrius Torres
Ajuntament de Girona Ajuntament de Girona (Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions)
Ajuntament de Girona Calaix (Generalitat de Catalunya)
Memoro. Banc de la Memòria Memoro. Banc de la Memòria
Posted in RECURSOS | Leave a comment

CONCURS DE PODCAST – “CONTES DEL MÓN”

contesL’Associació COMSOC – Comunicació Social obre el tercer “Concurs de podcast – Contes del Món” amb web www.contesdelmon.org als centres educatius i alumn@s de Primària i Secundària dels territoris de parla catalana: conteAndorra, Catalunya, Catalunya Nord, Franja de Ponent, Illes Balears, i País Valencià. Durant el curs 2011/12 animeu-vos a enregistrar en mp3 contes arrelats als pobles de la Terra. Si els vostres contes estan entre els 24 finalistes formaran part del “Llibre i disc dels Contesdelmon.org“, els emetran diverses “Ràdios amigues” i a mé! s els explicaran per viles i ciutats animadors de l’AMAPEI i del grup Ara va de bo en el marc d’una “Diada dels Contes del Món“. Ja podeu omplir el formulari d’inscripció!
Saber-ne més
http://www.contesdelmon.org/news/ca_ES/2011/05/17/0001/la-3era-edicio-del-concurs-de-podcast-contes-del-mon-s-obre-als-paisos-catalans-i-estrena-autogestio-inscriviu-vos

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

VISITES AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

imagesPER A L’ALUMNAT D’AULES D’ACOLLIDA: La Direcció General per a la Immigració i el Museu d’Història de Catalunya (MHC) han renovat el conveni signat el 2010 per a promoure visites de persones d’origen estranger al Museu, ubicat al Moll de la Fusta museode Barcelona. L’objectiu és donar a conèixer la història mil·lenària del país als nous catalans i catalanes d’una forma amena i didàctica a través de l’exposició permanent del MHC. Gràcies a aquest acord, el Museu ofereix lliure accés a les persones immigrades que vulguin visitar el Museu, a través d’entitats de persones nouvingudes o de suport a la immigració. La Direcció General s’encarrega de fer la difusió entre les entitats i de gestionar les inscripcions, en grups de 30 persones com a màxim. Les organitzacions interessades cal que enviïn un correu electrònic a l’adreça immigracio.bsf@gencat.cat i que facin constar un contacte amb nom, cognoms, telèfon i correu electrònic. Cal tenir en compte que les visites guiades no estan incloses. En cas que siguin necessàries, aniran a càrrec de l’entitat. Més informació i peticions a l’enllaç web del Museu: Museu d’Història de Catalunya

Posted in AULA D'ACOLLIDA | Leave a comment

CONFERÈNCIA “The Teacher and the Tool”

paulA càrrec del professor Paul Drijvers del Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Utrecht University, Holanda).  El professor Paul Drijvers és un destacat investigador holandès en didàctica de les matemàtiques amb un molt reconegut prestigi internacional que l’ha portat a
desenvolupar activitats en universitats i organismes diversos en el camp de la recerca en educació matemàtica. Destaquen les seves aportacions en el camp de l’ús de tecnologies per a l’ensenyament de les matemàtiques, el currículum de matemàtiques, la formació del professorat així com en l’ensenyament i
aprenentatge de l’àlgebra. El Departament d’Ensenyament, a través del creamat i la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la col·laboració del Museu de Matemàtiques de Catalunya (mmaca) han organitzat aquesta conferència que pot resultar extraordinàriament interessant per al professorat de secundària. Per aquesta raó ens plau convidar-vos a aquest acte que ens permetrà conèixer de prop els punts de vista d’un dels més destacats investigadors en didàctica de les matemàtiques.  Dades generals: Dia: Dimecres 18 de maig de 2011. Hora d’inici: 17 hores. Lloc: Sala d’actes del Departament d’Ensenyament (Via Augusta 202, Barcelona). Observació: La conferència serà en anglès però es comptarà amb traducció consecutiva. Inscripció: L’aforament del local imposa un nombre limitat de places per la qual cosa les persones que desitgin assistir-hi hauran de fer una inscripció mitjançant aquest formulari d’inscripció de la web de formació del professorat de la XTEC. El codi de l’activitat és 9000060536. El període d’inscripció s’estendrà des del 5 fins el 15 de maig de 2011. El dia 16 de maig de 2011 es podrà consultar l’assignació definitiva de plaça en l’apartat “Consulta d’assignacions” de la pàgina web esmentada.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

NOU FORMAT AGORA PER EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

agora2Ara Àgora disposa d’un format de curs nou que està especialment orientat a l’alumnat dels centres d’educació infantil i primària: el “Senzill per temes”!agora-2
Es tracta d’un format no estàndard del Moodle, ideat pel Govern d’Andorra i desenvolupat per UPCnet, amb l’objectiu d’apropar l’entorn virtual d’aprenentatge EDUC& als alumnes més petits. Aquest format afecta a la visualització del curs de l’alumnat de forma que tots els recursos i activitats es mostren només amb una icona, una mica més gran de l’habitual que, fins i tot, es pot personalitzar. moofleCom a mostra perquè pugueu veure’l en acció, hem preparat aquest curs Moodle amb algunes activitats relacionades amb la Llegenda de Sant Jordi. Trobareu més informació sobre com utilitzar aquest format de curs a la pregunta freqüent Com funciona el format de curs “Senzill per temes”?.

Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

JORNADA: ENSENYAR I APRENDRE LLENGÜES

miraEl Departament d’Ensenyament i Linguamón-Casa de les Llengües organitzen la jornada “La mirada experta. Ensenyar i aprendre llengües”.

cesireEl Centre d’Innovació i Recerca Educativa en llengües (CIREL) del Departament d’Ensenyament arc2i Linguamón-Casa de les Llengües, de la Generalitat de Catalunya, organitzen aquesta Jornada adreçada al professorat de llengües de primària i secundària, professorat assessor i formador. clil4Ensenyar i aprendre llengües avui, des de l’òptica del coneixement i de la investigació, contrastada amb la pràctica educativa en les escoles i instituts. Sis experts ens aportaran la seva mirada i ens plantejaran els reptes per a les noves respostes educatives.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

PARADISE FOR EDUCATORS

Paradise for educators http://paradiseforeducators.net/cat/és una botiga especialitzada en materials educatius que ofereix un nou concepte en eines per a l’aprenentatge de nens i adults. 2221Els productes, de qualitat i seguretat, intenten unir els objectius pedagògics amb la diversió i pode ser una eina per a clarificar i sintetitzar conceptes. Paradise for educators és un projecte creat per Alícia i Tanit, dues filòlogues amparab una àmplia experi1111ència en el món de l’educació i que van obrir la botiga amb dos objectius principals: 1. Ajudar els professors, tutors i educadors a reduïr el temps de preparació de les seves classes i tutories, a amenitzar els continguts o ampliar-los, així com a brindar eines de suport i ajuda de classes. 2.-Oferir eines i productes que ampliïn els coneixements de l’alumne o que els reforcin, per a poder-los usar a casa. Amb la finalitat d’ajudar a pares, educadors i professors, Paradise for Educators va obrir el juny de 2009 per a oferir materials molt visuals i de gran contingut pedagògic adreçat als educadors.

Paradise for Educators vol atendre els dubtes i escoltar suggeriments en tot moment. Estan al vostre servei en el seu local a Barcelona Mallorca, 321 | 08037 Barcelona o via email o telèfon. Intenten oferir un servei personalitzat per a satisfer qualsevol necessitat que es tingui com a docent, amb la voluntat d’atendre amb la màxima rapidesa i serietat en castellà, català, anglès, francès i alemany.

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS, RECURSOS | Leave a comment

RENOVACIÓ DE LA SECCIÓ DE BATXILLERAT A EDU365

El portal educatiu edu365 ha renovat la secció dedicada als estudis de Batxillerat, que ofereix a estudiants d’aquest nivell recursos, novetats i ebutllnllaços d’interès genedu365erals i per a les diferents modalitats, llevat del batxillerat artístic, en el quan encara s’hi està treballant. Si coneixeu recursos rellevants o voleu fer-hi aportacions podeu adreçar-les a la bústia edu365@xtec.cat.

Posted in AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

NOVES ACTIVITATS D’ANGLÈS A LA BIBLIOTECA JCLIC

Per a l’Educació primària: cllic

  • All about food“, un onjunt d’activitats JClic elaborat per Elena García Martín per aprendre i reforçar continguts en llengua anglesa relacionats amb la piràmide dels aliments i els seus grups.cclic
  • Opposites“, de Mª Isabel García Pérez. Projecte d’activitats JClic sobre els diferents adjectius oposats en anglès (big-small, happy-sad, clean-dirty…)
  • Aprendre anglès“, un projecte amb allò essencial per començar a aprendre anglès, elaborat per Quim Castellnou Mazarico.
Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

REVISTA GRATUÏTA EN ANGLÈS “Zoom in on the USA”

3Podeu consultar gratuïtament les diverses edicions d’aquesta revista en aquesta pàgina: http://madrid.usembassy.gov/irc/dossiers11/zoom.html 21Es tracta d’una  publicació mensual creada pels Centres de Recursos Informatius de l’Ambaixada dels EUA a Madrid i del Consolat General dels EUA a Barcelona adreçada als Centres Educatius donat que inclou activitats de expressió i comprensió, al voltant d’un text introductori que espresenta a l’inici. Es poden demanar subscripcions en línia.

Posted in BUTLLETINS ON LINE, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

CONCURS NACIONAL DE BONES PRÀCTIQUES PER A LA DINAMITZACIÓ I INNOVACIÓ DE LES BIBLIOTEQUES

1Podreu trobar informació de la convocatòria a: http://boe.es/boe/dias/2011/04/01/pdfs/BOE-A-2011-5916.pdf 2indice

Posted in BEQUES I AJUTS, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

INFOSHAMBALA: Revista Informativa sobre Comunicació en els Àmbits Educatiu i Professional

image0011Aquest nou número de l’InfoShambala ha estat dedicat a la felicitat, un tema molt quotidià i alhora esmunyedís.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, BUTLLETINS ON LINE, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

EL CATALÀ LLENGUA DE COHESIÓ SOCIAL

banner_lip_dub_per_la_llengua

No us perdeu el Lip dub per la llengua!

<!– Controlar si hay imagen –>

S’ha acabat l’espera! El Lip dub per la llengua ja és aquí! Veieu-lo a: http://www.youtube.com/watch?v=kWm0gqsjuoI

El Lip dub per la llengua és una iniciativa organitzada per la Plataforma per la Llengua i 23 entitats de persones immigrades amb l’objectiu de reivindicar, d’una manera lúdica i original, el paper del català com a eina d’inclusió dels nouvinguts i llengua comuna.

banner_jocs_copy

La gravació, que va tenir lloc en dues fases els dies 15 i 16 d’abril, va comptar amb la participació de prop de 1.500 persones i també de moltes cares conegudes que apareixen en el vídeo, com ara l’actor i director Joel Joan, els actors i actrius Quim Masferrer, dels Teatre de Guerrilla, Jordi Martínez i Lina Forero (el Paco i la Ruth de la sèrie Ventdelplà), Estel Solé (que interpreta el personatge de la Marina a La Riera), el periodista Xavier Graset, el grup juvenil Macedònia, que a més va crear la coreografia, la cantant Núria Feliu, el periodista Carles Prats, o el cantant i gastrònom Pere Tàpies, entre molts altres.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

CREAR POESIA: PROPOSTES TELECOL.LABORATIVES. SANT JORDI 2011.

Imaginem, sentim, somiem, recreem, creem… les seves poesies.

banner800Per celebrar el Sant Jordi d’aquest curs 2011, us fem una proposta de treball a partir de les poesies de la Lola Casas: explicar-ne una de les que ha escrit!espurna-ebutlleti

Entre totes les persones que hi participem, recrearem una col·lecció de poesies de la Lola Casas. Totes diferents, totes úniques, perquè cadascú les explicarà com les ha entès i de la manera que més li agradi: amb dibuixos, amb veu, amb vídeo, amb música… qualsevol expressió artística serà bona. botonet1

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

USOS EDUCATIUS DELS RELATS MULTIMEDIALS: Històries Digitals.

indice2El passat 17 de febrer l’Edulab va realitzar, a les instal·lacions del Citilab, una jornada sobre els usos educatius dels relats digitals multimedials a Espanya, dirigida a mestres de Primària i Secundària; estudiants de llicenciatura, màster o doctorat de Formació del Professorat, Pedagogia, Educació Social o Treball Social; pedagogs, mestres o altres professionals interessats en el tema. Els objectius eren els següents: 1.- Conèixer els possibles usos, tipus i aportacions dels relats digitals multimedials i multimodals, especialment de caràcter personal (històries de vida), quan són realitzats en contextos o amb propòsits educatius.22

2.- Aportar propostes didàctiques i metodològiques per a afavorir l’aprenentatge 31centrat en els subjectes que aprenen fent relats digitals.

3.- Identificar i cohesionar projectes innovadors, experiències, persones i institucions interessades en el tema, que permetin potenciar l’ús educatiu dels relats digitals.

4.- I donar a conèixer l’abast i els resultats del projecte d’innovació, formació i investigació Creant Històries Digitals de l’Edulab.

4En aquest lloc web podreu trobar totes les Ponències, Conferències i Panells d’aqueste Jornades sobre textos digitals anenada “Creant Històries Digitals: Jornada sobre els usos educatius dels relats digitals multimedials” .  Així mateix, també podreu tenir accés a Materials i Enllaços que us poden ser útils per a l’aplicació a l’aula: http://goo.gl/fTR0i

Posted in AULA ORDINÀRIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

IV JORNADA: EL CÒMIC, UNA EINA PEDAGÓGICA 2011

indiceDins del marc de l’edició d’enguany del Saló del Còmic s’ha organitzat la quarta jornada pedagògica relacionada amb el món del còmic. La Jornada consta de ponències i visites guiades per a escoles i instituts. http://www.xtec.cat/lic/intro/documenta/iv_jornada_comic_2011.pdf

Dia: 14 d’abril del 2011. Lloc: Saló Internacional del Còmic de Barcelona (Palau núm. 8 de la Fira de Barcelona, Montjuïc). Lloc: Sala Príncep (ponències) i Saló del Còmic (visites guiades). Hora: – Ponències: 17:00h a 20.00h – Visites guiades: Dijous 14 d’abril 15.00h – 16.00h.: Visita per a professors de secundària. Dijous 14 d’abril 16.00h – 17.00h.: Visita per a professors de primària. A qui va dirigit: Docents, professors, pedagogs, editors Organitza: FICOMIC. Col·labora: Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya. Inscripció via web: http://www.xtec.es/lic/ entre el 28 de març i l’11 d’abril. Places limitades. L’adjudicació de les places tant per les ponències com per les visites guiades es farà per ordre d’inscripció. Dirigida al món dels docents la jornada pedagògica del Saló s’ha convertit en el punt de trobada entre el sector del còmic i els mestres i educadors. Cada any la jornada intenta donar eines als professors per tal d’utilitzar el còmic a classe com a element pedagògic de suport als aprenentatges. Fins ara, hem conegut la història del còmic com a element pedagògic amb Antoni Guiral, hem aprés quins són els recursos narratius del còmic aplicats a classe amb la Rosa Aparicio, ens hem aproximat a la història de Catalunya amb l’Oriol Garcia i a la segona guerra mundial i l’holocaust jueu amb la col·laboració de la Fundació Anna Frank. Miguel Gallardo ens ha mostrat com el còmic pot ser una eina fonamental per a l’educació i per a la comunicació en el cas de persones amb autisme o amb altres limitacions per comunicar-se, Scott McCloud ens ha fet una classe magistral sobre teoria del còmic i diferents professors han aportat la seva experiència amb el còmic a l’aula.

Posted in AULA ORDINÀRIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

CONVOCATÒRIA D’IMPULS A LES LLENGÜES ESTRANGERES: Estades d’immersió lingüística per a 6è i 2n ESO

imagesLes orientacions europees per a impulsar el plurilingüisme es concreten a Catalunya amb actuacions prioritàries que despleguen programes i projectes internacionals, estatals i autonòmics en àmbits d’educació formal, informal i no formal.
En aquest marc, aquesta convocatòria ofereix la possibilitat de participar en les Estades d’Immersió lingüística en llengua anglesa per l’alumnat de 6è de Primària i 2n de l’ESO entre els mesos d’octubre i desembre.
Els centres de Catalunya han de presentar les sol·licituds on-line, i lliurar al Departament d’Ensenyament l’imprès oficial obtingut de l’aplicatiu, adreçat a:21
Servei de Llengües estrangeres
Subdirecció general de Llengua i Plurilingüisme
Secretaria de Polítiques educatives

+ Convocatòria oficial
+ Més informació en els territoris

Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

MATEMÀTIQUES EN ANGLÈS

mathsc02problemsEn aquesta pàgina podreu trobar un bon recurs per treballar les mates en anglès, especialment útil aper als Centres que fan CLIL:
http://www.teachingideas.co.uk/maths/contents02problems.htmmaths_dictionary

  • How Many Squares on a Chessboard? – A simple investigation which requires a methodical approach if the correct answer is to be attained.
  • Understanding Word Problems – Use your comprehension time to discuss strategies for understanding word problems!bannerteachingnews
  • Lunar Theme Park PDF File – A problem solving activity, in which children have to design their own theme park. Instructions and resouces included. Contributed by Jeremy Harris.
  • Solving Problems – Numbers PDF File – A set of three differentiated worksheets, based around solving problems with numbers. Contributed by Mary-Anne Crook.
  • Solving Problems – Money PDF File – A set of three differentiated worksheets, based around solving problems with money. Contributed by Mary-Anne Crook.
  • Solving Problems – Measures PDF File – A set of three differentiated worksheets, based around solving problems with measures. Contributed by Mary-Anne Crook.
  • Solving Problems – Time PDF File – A set of three differentiated worksheets, based around solving problems with time. Contributed by Mary-Anne Crook.
  • Writing Number Sentences PDF File – A set of three differentiated worksheets, requiring children to write problems based around given sums. Contributed by Mary-Anne Crook.
  • Inverse Problems PDF File – A PDF by Kate Beaumont, dealing with how to check answers by usng the inverse.
  • Inverse Problems 2 PDF File – A PDF by Kate Beaumont, dealing with how to check answers by usng the inverse.
  • Word Problems PDF File – A set of word problems (in PDF), which provide children with further practice at answering these types of Maths questions.
  • Word Problems PDF File – A set of word problems (PDF) involving different functions, and testing the children’s ablility to identify what functions are needed to answer word problems. Contributed by James Gore.
  • Word Problems PDF File – A set of worksheets (PDF), containing a variety of different word problems. Contributed by a visitor: joinusonfacebook
  • Teaching Problems – Some advice and tips for teaching problem solving to children.
  • Word Problem Labels Word Document – Word problems based on perimeter, area, time and distance, which are set out on address labels so the children can stick them in their books. Red is higher ability, Blue core, Green lower and Yellow for those with SEN. There are extra blank sheets for you to add your own, or put the learning objective. Contributed by Carol Vincent.
  • Magic Squares Word Document – Can you children complete these magic squares? Contributed by Lisa Daniels.
  • Magic Squares PDF File – A collection of PDFs, which prompt children to look carefully at the properties of magic squares. Contributed by Jim Landers.
  • Number Challenge PDF File – An investigation (in PDF) requiring children to use numbers in a variety of ways to find other numbers. Contributed by Gary Walkington.
  • Bingo Investigation – Maths investigation based around a short play (scripts and information is included).
  • Toffee Tin Investigation Word Document – A challenging Maths investigation, originally designed use for Year 6. Contributed by David Hatchett.
  • Problem Solving Recording / Analysis Grid PDF File – An excellent way to record working out when doing word problems. Contributed by David Hatchett.
  • KS2 Blank Word Problems Grid PDF File – A blank grid (PDF) for teachers to record word problems on and for the children to then record their working out and answers on.
  • Maxi-Sum Word Document – A challenging activity which requires you to find the greatest total from numbers in a grid. Contributed by David King.
  • Heapersix PDF File – Will your pupils be able to make their own number puzzles like these ones? Contributed by David King.
  • Backterfront PDF File – An interesting investigation which involves reversing and multiplying numbers. Contributed by David King.
  • Aeroplane Numbers PDF File – Try to make these number problems using numbers arranged in the shape of planes! Contributed by David King.
  • BackAdd PDF File – Try these interesting addition and subtraction challenges. Contributed by David King.
  • One Spare PDF File – Work out the answers to each sum and then see which digit is the ‘One Spare’. Contributed by David King.
Posted in AULA ORDINÀRIA, CLIL (Content and Language Integrated Learning), LLENGÜES ESTRANGERES | 1 Comment

WEB dels SSTT per COMPARTIR EXPERIÈNCIES en ACTIVITATS de LLENGUA ANGLESA

3Ha estat  creada una Web des dels Serveis Territorials del Baix Llobregat a Sant Feliu a partir del Projecte de L’Escola Americana d’Esplugues, Sant Joan i  Sant Just. Permetrà que tots els mestres d’anglès del territori puguin compartir i aportar materials, activitats, experiències… dutes a terme en els seu centres respectius.

Us animem a incorporar les vostres aportacions que de ben segur poden ser de gran utilitat per als companys que comparteixen la vostra mateixa tasca diària.
http://compartirperaprendre.blogspot.com/

Posted in AULA ORDINÀRIA, BUTLLETINS ON LINE, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

L’EXPERIÈNCIA DE PADRINS LECTORS

2 En el programa   Singulars del Canal 33 (Televisió de Catalunya) es va presentar l’experiència de padrins lectors de l’Escola  Menéndez Pidal de L’Hospitalet de Llobregat. En aquesta experiència, que es duu a terme a diverses escoles de Catalunya, els nois i noies de les últimes etapes de primària ajuden a llegir als companys més petits.

En el programa el psicòleg i professor de la Universitat de Màlaga Pablo Fernández Berrocal, que dirigeix el grup d’investigació sobre emoció i cognició de la mateixa universitat, parla d’emocions, de com educar-les, de com millorar la nostra intel·ligència emocional.

Si només voleu veure l’experiència d’APS, la podreu trobar al minut 27 i 32 segons.

http://www.tv3.cat/videos/3410011/Pablo-Fernandez-Berrocal

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

PER CREAR ANIMACIONS, HISTÒRIES I PROJECTES amb les Eines 2.0

images10En  aquest lloc web  de l’Edu365 podreu trobar diferents eines 2.0 que us permetran fer un treball col.laboratiu i creatiu entre els vostres alumnes ,  o també amb els d’altres centres: http://www.edu365.cat/crea/

1.- Voki primàriaeso
Crea el teu avatar i posa-li veu

voki

2.- PissiganyaPrimària

Els teus poemes compartits amb tothom

Pissiganya

3.- Storybird educació infantileducació primàriaeso
Publica els teus contes amb les imatges més boniques

Storybird

4.- Glogster primària eso
Fes els teus posters amb les teves imatges favorites

Glogster
Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

Jornades sobre L’EDUCACIÓ INTERCULTURAL i ANTIRACISTA: De l’Aula d’Acollida a l’Aula Ordinària

images4En estas Jornadas se abordarán las prioridades en el diseño de los proyectos de convivencia de centro y en la implementación de buenas prácticas

Fechas y lugar de realización

7 de mayo de 2011
Teatre Auditori de Salou (c/ Advocat Gallego, s/n, 43800 Salou)indice1

Programa

Acceder al PDF con el programa completo.

Información e inscripción

Jornadas gratuitas.
Inscripción por correo electrónico: En el cuerpo del mensaje se debe indicar nombre y dos apellidos, DNI y un teléfono o mail de contacto.
O telefónicamente: 915224597.

Periodo de inscripción: hasta el 30 de abril de 2011

Para más información: 977 23 95 23 (de 9h a 12:30h de lunes a viernes)
delegaciotarragona@cdl.cat

Posted in CONVIVÈNCIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL | Leave a comment

EL MÓN EN UN MUNT DE CONTES: ELS 20 CONTES COMPTATS

images2http://blocs.cpnl.cat/20contescomptats/els-20-contes-en-llengua-originalAquest és un projecte teixit amb fils de colors de tots els racons del món que han fet possible persones i entitats vinculades al Centre de Normalització Lingüística de Sabadell. Es poden consultar tots els contes del llibre 20 contes comptats. El món en un munt de contes en aquest bloc, a l’apartat Els 20 contes, on trobareu contes en 20 llengües diferents!

images11

A Ràdio Sabadell, dilluns passat es va poder escoltar el primer conte: Pan Gu crea l’univers. La LiJuan va ser l’encarregada de fer-ne la lectura en català i en xinès. Cada dia s’escolta un conte diferent, i a mesura que els vagin emetent també s’ anirant penjant  al bloc. També s’ha habilitat un espai per poder consultar-los tots: Llengües que conten És important que l’alumnat dels centres educatius interioritzi i valori el concepte de diversitat, tant lingüística com cultural, com un dels elements clau per a la convivència ciutadana i la cohesió social. D’aquesta manera, i per facilitar aquesta tasca, s’ha editat un petit dossier d’activitats perquè l’alumnat conegui, mitjançant les narracions, les noves cultures i llengües que actualment conviuen a la nostra societat. Les propostes són indicatives i hauria de ser el professorat qui concreti les activitats i les adapti al grup o a la classe. Són activitats que poden ser utilitzades en diversos àmbits d’intervenció, fent-ne lectures diferents adequades a l’edat i la situació dels receptors. Guia didàctica

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CONCURS CURTMETRATGES

cap22PARLARÉ: Els Premis Llanterna Digital volen contribuir al foment de l’ús del català i de l’occità, i a la promoció de la creació audiovisual en aquestes llengües per mitjà de curtmetratges. S’adrecen a les comunitats lingüístiques catalana i occitana d’arreu del món. images1La convocatòria dels Premis Llanterna Digital 2011 és una iniciativa de la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, que està integrada per representants de la Secretaria de Política Lingüística; del Consorci per a la Normalització Lingüística, CNL de Lleida; dels serveis territorials d’Educació, de Salut i de Justícia de la Generalitat de Catalunya; del Servei Lingüístic de la Universitat de Lleida; de l’Escola Oficial d’Idiomes de Lleida, i del Servei Lingüístic de Comissions Obreres.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

RECURSOS per a l’ACOLLIMENT LINGÜÍSTIC

acollimentAquest és l’enllaç a un cercador de recursos per a l’acolliment lingüístic:
http://www14.gencat.cat/llc/AppJava/index.jsp/__ac0x3llc0x3AppJava0x2Autoservei!A/__pm0x3llc0x3AppJava0x2Autoservei!A_view?input_cercar=&method=acolliment&tipusCerca=cerca.acolliment&action=CercaPortals

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

Tercera Jornada Espurn@

imagesCREATIVITAT A LES AULES: PER A UNA ESCOLA INCLUSIVA EN XARXA: Manresa, 2 d’abril de 2011.El projecte Espurn@ comprèn un ventall molt ampli de recursos telecol·laboratius per a la personalització de l’aprenentatge. La Jornada té dues finalitats complementàries: d’una banda, donar a conèixer les possibilitats del projecte a les persones que n’han sentit parlar o hi han entrat alguna vegada però encara no en són usuaris habituals, i, d’altra banda, facilitar un espai de trobada per compartir experiències d’aula entre el professorat que ja hi participa.
Durant el darrer any els cinc portals consolidats amb què compta el projecte (Kampus, Kalidoscopi, Kitxalla, Klaustre i Ning) s’han enriquit i transformat profundament, amb la voluntat d’esdevenir a mig termini un referent, no solament per a les aules d’acollida i les aules obertes, com eren al començament, sinó també per a l’educació en la diversitat a l’aula ordinària.
La Jornada començarà amb una ponència sobre “Nous espais i actituds per al desenvolupament professional del docent del segle XXI” i una posada al dia de l’estat del projecte. A continuació els assistents podran triar entre participar en el taller d’iniciació (“primeres passes”) o inscriure’s en dues sessions de presentació d’experiències (d’un total de setze).
Aquesta trobada s’adreça, doncs, al professorat d’educació infantil, primària i secundària que desitgi conèixer el projecte o aprofundir en la seva dinàmica.
Per tal d’apropar el projecte Espurn@ als diversos territoris de Catalunya, les jornades s’organitzen cada any en un indret diferent. La del 2009 va tenir lloc al Campus de Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), la del 2010 a Salou i enguany a la ciutat de Manresa

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

21 DE FEBRER: DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

33L’ any 1999 la Conferència General de la UNESCO va aprovar la celebració del Dia Internacional de la Llengua Materna i va determinar el 21 de febrer com a data escollida. La UNESCO pretén cridar l’atenció sobre la fragilitat de milers de llengües que durant els darrers segles s’han anat convertint en llengües marginals en un context de consolidació de llengües oficials i de llengües de comunitats lingüístiques més poderoses des del punt de vista demogràfic, econòmic o mediàtic. El Dia Internacional de la Llengua materna va ser concebut per promoure la diversitat lingüística. La data recorda els estudiants morts el 1952 en defensa de la llengua dels bengalís. Avui en dia es considera que la meitat de les 6.000 llengües del món corren perill.  Així, doncs, des que El Dia Internacional de la Llengua Materna va ser proclamat per la Conferència General de la UNESCO, cada 21 de febrer esdevé un bon pretext per difondre i promoure la diversitat lingüística i el multilingüisme arreu del món (http://www.un.org/en/events/motherlanguageday/).11
En el lloc Web del Servei de Llengües del Departament, es poden trobar Links, Enllaços d’Interès, Recursos,  i Activitats que us poden ajudar per tal de Commemorar aquest dia en els vostres Centres Educatius respectius http://blocs.xtec.cat/llenguamaterna/

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

SESSIÓ TREBALL: L’EDUCACIÓ DIGITAL A L’AULA

aulatecEl CESIRE. aula de recursos de Tecnologia del Departament d’Ensenyament, juntament amb el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya i Edebé Digital organitzen una sessió de treball amb el tema: L’educació digital a l’aula: Conceptes i aplicacions pràctiques edebe21Més informació a aulatecp1http://www.xtec.cat/aulatec/visites2010/edigital.html La sessió ajudarà i donarà elements per motivar les vocacions científic – tecnològiques. Aquesta serà una sessió pràctica Amb places limitades per a docents que vulguin informar-se sobre diversos aspectes i estratègies en l’educació digital a les aules i veure i practicar amb algunes aplicacions directes a l’aula.

La introducció de les tecnologies de la informació i comunicació a les aules ha de servir per modificar els mètodes tradicionals i fer servir aquestes eines, el que són, com motor de sistemes diferents d’ensenyament aprenentatge que permetin millorar el rendiment de l’alumnat i treballar per l’excel·lència educativa.

Noves eines comporta noves metodologies que no sempre es coneixen i el que és més important saber com utilitzar-les amb alumnat a les aules i poder treuen el màxim profit docent, a l’obrir portes al coneixement actual de la nostre societat.

Sessió:  23 de febrer de 2011.Inscripció Oberta


Posted in AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

CERTÀMEN LITERARI ESCOLAR en LLENGÜES d’ORIGEN

bloc13images1El Certamen, que aquest any celebra la seva setena edició, és un concurs de creació literària dirigit a tots els estudiants de Catalunya de cicle inicial, mitjà i superior d’educació primària i de primer i segon cicle de secundària. La seva peculiaritat és que els nois i les noies que hi participen poden presentar els seus textos escrits en la seva llengua materna: català, castellà o qualsevol llengua del país d’origen. Els principals objectius del Certamen són:

El Certamen, que aquest any celebra la seva setena edició, és un concurs de creació literària dirigit a tots els estudiants de Catalunya de cicle inicial, mitjà i superior d’educació primària i de primer i segon cicle de secundària. La seva peculiaritat és que els nois i les noies que hi participen poden presentar els seus textos escrits en la seva llengua materna: català, castellà o qualsevol llengua del país d’origen.
icon_eventosfomentar entre els alumnes el respecte per la diversitat cultural i lingüística
icon_eventospromoure la integració dels nouvinguts en una societat cada vegada més plural i multicultural
icon_eventosagermanar les dues llengües més importants: la materna i la de la societat d’acolliment
icon_eventosensenyar a valorar i respectar les altres llengües i cultures del món

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

UNA BIBLIOTECA DIGITAL DE LLIBRES INFANTILS, MULTILINGÜE I GRATUÏTA

blocLa International Children’s Digital Library es dirigeix a totes aquelles famílies que viuen fora dels seus països d’origen i no poden tenir accés a llibres infantils en la seva llengua materna

Accedir a la literatura infantil de qualsevol

país i de manera gratuïta és molt més fàcil gràcies a la International Children’s Digital Library, un projecte de la Fundació ICDL, un organisme sense ànim de lucre que va veure la llum fa gairebé 10 anys i que, des d’aleshores, no ha parat de créixer.

L’objectiu de la International Children’s Digital Library és que famílies que viuen fora dels seus països d’origen tinguin accés lliure i gratuït a llibres infantils en la seva llengua materna i, d’aquesta manera, mantinguin les arrels amb les seves cultures i la puguin transmetre als seus fills. Un dels principis fonamentals de la fundació és que, independentment d’on visquin els nens i les seves famílies, mereixen tenir accés a la seva cultura, així com també a la cultura d’allà on es troben.

La missió de la Fundació ICDL és construir una col·lecció de llibres, amb títols clàssics i també contemporanis, representatius de tot el món. En última instància, la fundació aspira a tenir representacions de totes les cultures i totes les llengües, perquè tothom pugui conèixer i apreciar la riquesa de la literatura infantil de la comunitat mundial.

Actualment, la llibreria té més de tres milions de visitants i un fons de 4.457 llibres en 54 llengües. Els usuaris del web provenen de 228 països diferents, però especialment dels Estats Units –que aporta més de la meitat d’usuaris–, el Perú i l’Índia.

La ICDL va ser creada per un bloc2equip d’investigació interdisciplinari de la Universitat de Maryland, als Estats Units, en cooperació amb Internet Archive, una fundació sense ànim de lucre que va ser fundada per crear una biblioteca a Internet. També tenen un equip de nens d’entre 7 i 11 anys que col·labora regularment amb els adults al laboratori.

Si voleu visitar la biblioteca virtual, cliqueu aquí.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

RECURSOS GRÀFICS I MATERIALS PER A LA COMUNICACIÓ

2El Portal Aragonès de la Comunicació Augmentativa i Alternativa ARASAAC ofereix recursos gràfics i materials per facilitar la comunicació d’aquelles persones amb algun tipus de dificultat en aquesta àrea.
31
Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

2a EDICIÓ CONCURS DE RELATS CURTS “Per a un Comerç Just”

bloc1SETEM Catalunya, amb la col·laboració de les altres entitats organitzadores de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica, mantenen oberta la convocatòria per a la segona edició del Concurs de Relats Curts amb l’objectiu de reflexionar sobre les injustícies del comerç internacional i l’alternativa que ofereix el Comerç Just. La participació en aquest certamen literari inaugurat a la Festa del 2010 està oberta a tots els nens i nenes d”escoles, esplais, agrupaments escoltes o d’altres col·lectius d’infants i joves de tota Catalunya.

La temàtica del concurs haurà de girar al voltant del concepte de Comerç Just i concretament, al voltant del principi de “no explotació infantil”. Hi haurà dues categories diferenciades: Cicle Superior Primària (10 i 11 anys) i Secundària (12 a 16 anys), i cada participant només podrà presentar un màxim d’una obra dins del termini d’admissió, que finalitzarà el 8 de març de 2011.

La resolució dels premis es publicarà a www.festacj.org i al  Diari de la Festa que es repartirà als diferents municipis participants a la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica 2011. Els concursants premiats rebran un lot de productes de Comerç Just, així com també una samarreta i motxilla exclusiva de la Festa. Tanmateix, tots els participants rebran un obsequi de Comerç Just i tots els centres educatius que hagin pres part en la iniciativa seran obsequiats amb material pedagògic sobre Comerç Just.

La Festa del Comerç Just i la Banca Ètica és una activitat lúdica i educativa que té lloc un cop l’any. Pretén potenciar el coneixement dels valors i les propostes del Comerç Just entre la població catalana, mitjançant accions de caràcter festiu i divulgatiu. La propera edició serà el maig del 2011 i des d’aquí aprofitem per convidar als centres educatius participants a unir-se als diferents actes de celebració que s’organitzaran en el seu municipi.

Actualment, SETEM i les entitats organitzadores estem treballant de valent per acabar de definir la imatge de la 12a edició de la Festa que esperem poder presentar-vos ben aviat. Més informació:

Bases de la 2a edició del Concurs de Relats Curts “Per a un Comerç Just”

Web de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES SOCIALS, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

PROPOSTES PER CELEBRAR EL DIA DE LA PAU EL 30 GENER

pauDia Escolar de la Noviolència i la Pau

Propostes de la Fundació per la Pau per celebrar la jornada

El diumenge 30 de gener es commemora l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi. Coincidint amb aquesta efemèride, des de fa 47 anys se celebra el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP). Durant la jornada, escoles i centres educatius d’arreu del món organitzen tot tipus d’activitats per difondre els valors de la noviolència i la pau. Enguany, s’organitzaran activitats durant la setmana del 24 al 30 de gener.

La Fundació per la Pau s’adhereix a aquesta jornada oferint diversos materials per treballar el DENIP a l’escola, i participant en diverses iniciatives i actes públics.3

Propostes de materials

Guia de Recursos per la Pau
En els darrers anys, han crescut remarcablement les iniciatives, entitats i altres iniciatives de treball per la pau a Catalunya. Davant d’aquesta realitat, la Fundació per la Pau ha recollit en una guia les diferents ONG, institucions, centres de formació, mitjans de comunicació i altres iniciatives que centren la seva activitat en aquest àmbit de treball.

Podeu obtenir una Guia de Recursos per la Pau al local de la Fundació, consultar-la on-line o descarregar-vos-en el pdf. També podeu veure’n el vídeo de presentació .

DVD del 3r Concurs d’Animacions per la Pau
Conté les quinze animacions finalistes i guanyadores del 3r Concurs d’Animacions per la Pau, organitzat l’any 2010 per la Fundació per la Pau. Aquestes animacions són un material excel·lent per organitzar activitats d’educació, sensibilització i promoció de la cultura de pau a l’aula. Es poden comprar a través de la plana web o al local de la Fundació.

També trobareu totes les animacions finalistes a la web del Concurs d’Animacions per la Pau. 24
Vídeos Jocs pel Diàleg
Amb Jocs pel Diàleg, la Fundació per la Pau proposa quatre dinàmiques realitzades amb alumnes de diversos centres escolars perquè es puguin treballar a l’aula.

Les dinàmiques han estat filmades per l’associació de periodisme Fora de Quadre, i penjades a internet per tal que les educadores i els educadors les pugueu veure i reproduir a l’aula fàcilment.

Les quatre activitats proposades són: Guia amb els dits , Les dues cantonades , El grup tancat , i Diàleg dibuixat.

A més de la Fundació per la pau
http://www.fundacioperlapau.org/interior_actualitat.php?ID=2084
també trobareu materials relacionats amb la Commemoració d’aquest dia a:
-Projecte de convivència. Recursos Educació per la pau.
http://www.xtec.cat/lic/convivencia/valors/pau.html
-Escola Cultura de la pau. Recursos.
http://escolapau.uab.cat/

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

FILMOTECA PER A LES ESCOLES

indice6La Filmoteca de Catalunya organitza sessions matinals de didàctica cinematogràfica per a les escoles amb la col·laboració de Drac Màgic, Modiband i A Bao a Qu/Cinema en curs. Dates Del 15 de març al 12 de maig (amb la possibilitat de duplicar sessions en funció de la demanda) Preu 3 euros per alumne per sessió Lloc Les sessions es duran a terme a la nova seu de la Filmoteca de Catalunya (Plaça de Salvador Seguí s/n. Barcelona). Més informació i inscripcions Telèfon: 933 16 27 00 (ext. 17526) Correu electrònic: filmoteca.escoles@gencat.cat

Programa de mà (pdf): En aquest link hi podeu consultar el llistat de pel·lícules, horaris i condicions del programa.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

VIURE A CATALUNYA: LÀMINES I GUIA DIDÀCTICA

indice4Podeu trobar al següent link tota la Col·lecció de 12 làmines indicades per treballar el llenguatge en situacions comunicatives de la vida quotidiana a les aules dels cursos de nivell inicial (acolliment lingüístic) i nivell bàsic. Les làmines s’han elaborat a partir de la publicació Viure a Catalunya. Vocabulari en imatges.El temes tractats són: la casa, indice5el parc, el bar i el restaurant, la ciutat, la muntanya i el camp, la platja i el port, el mercat i el supermercat, el temps, els transports, els oficis, el centre cívic i el centre comercial. Podeu consultar-les, en format PDF, tant amb els noms impresos com sense. També s’hi ha afegit: Guia didàctica per a la utilització de les làmines (7,6 Mb).

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

MURS AL MÓN: Barreres als Drets Humans

indice2Murs al món: barreres als drets humans. El 9 de novembre de l’any 1989 va caure el mur de Berlín. Vint anys després, al món es continuen aixecant murs i barreres que generen situacions de vulneració dels drets humans. Conflictes entre comunitats enfrontades, control de fluxos migratoris o la seguretat són alguns del motius que empenyen alguns governs a mantenir els murs i les barreres existents o a construir-ne de nous. S’ofereixen una llista de murs i barreres existents al món i alguns enllaços que podeu consultar per tal d’aprofundir en aquesta temàtica. Aquesta llista està basada en el cens realitzat per Michel Foucher,indice3 catedràtic de geografia i expert en geopolítica. D’acord amb aquest cens, en el món existeixen actualment 7.500 kilòmetres de murs i barreres, que arribaran fins a 18.000 kilòmetres quan estiguin acabats els murs que ara estan en construcció. Consulteu el material clicant aquí.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES SOCIALS, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

ACTIVITATS, RECURSOS I SEQÜENCIES DIDÀCTIQUES EN TOTES LES ÀREES

indiceL’ARC (Aplicació de Recobriment Curricular) s’ha posat en marxa, encara a nivell de proves però amb una operativitat total. La seva adreça definitiva serà: http://arc-educacio.cat. Es tracta d’un recull de propostes d’activitats, recursos i seqüències didàctiques, que enllacen directament amb el currículum de les àrees de matemàtiques, llengües, ciències naturals, ciències socials i tecnologia i que cobreixen totes les etapes educatives, des de l’educació infantil al batxillerat. Les necessitats derivades del Projecte eduCAT1x1 fan que les propostes didàctiques s’hagin concentrat en primer i segon curs d’ESO, si bé la intenció és donar un servei homogeni a totes les etapes i àrees.indice1 L’ARC ha sorgit com iniciativa dels CESIRE (Centres de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa) per tal de donar suport a mestres i professorat en la seva tasca docent. [+ informació]

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

WEBQUEST EN ANGLÈS PER A 4t d’ESO

Una professora de secundària de l’INS La Llauna (Badalona), la Mireia Grané, ha guanyat un segon premi de la Modalitat A, Tipo I (premios a personas físicas o entidades, materiales multimedia) dels “Premios a materiales educativos en soporte electrónico, aptos para uso y difusión en Internet”. El seu treball és una excel·lent webquest en llengua anglesa, adreçada a alumnes de 4t d’ESO, l’objectiu de la qual és l’elaboració d’un programa de ràdio. La podeu veure a l’adreça:
http://www.xtec.es/~mgrane/webquests/OLOA/home.htm
Els premis es van publicar al BOE (http://www.boe.es/boe/dias/2010/12/14/pdfs/BOE-A-2010-19259.pdf).
Va iniciar l’elaboració d’aquesta webquest dins un PELE (Projecte Experimental de Llengua Estrangera del Departament d’Ensenyament) d’oral de secundària a un centre del Vallès oriental, i també va guanyar el premi de l’APAC del curs passat.

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

2 RECURSOS AUDIOVISUALS

41.- PERSÒPOLIS: història autobiogràfica de la iraniana Marjane Satrapi (llibre i pel·lícula). http://www.guiadelcomic.com/comics/persepolis.htm

2.- PENSANT EN ELS ALTRES: documental que ens introdueix durant un any lectiu a l’aula d’un mestre de primària la meta principal és ajudar als seus alumnes i alumnes de 4t curs a adquirir els coneixements que possiblement més els beneficiaran al llarg de tota la seva vida: les claus per ser feliç. http://www.cuadernointercultural.com/escuela-ensena-a-ser-feliz

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

TREBALLAR ELS VALORS en LLENGUA ANGLESA

23Hi ha una publicació per treballar el tema del valors en llengua anglesa. Una oportunitt que pot ser interessant pels centres que fan PELE i altres que donin impuls a la comunicació oral:  Poppy and Max. Holidays in Barcelona.
Per si voleu contactat amb els autors: David Castellarnau Serrano davidcs12@hotmail.com12
Posted in AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

CELEBRACIÓ de les DIADES del CONTES DEL MON

11Sis contacontes de l’AMAPEI – Associació de Músics i Animadors Professionals d’Espectacles Infantils, un del grup Ara va de bo i l’Associació COMSOC – Comunicació Social s’han posat d’acord per convidar a celebrar “Diades dels Contes del Món” aescoles, instituts, centres cívics, biblioteques,… en definitiva a tota la comunitat educativa de Catalunya que vulgui passar una bona estona amb contes i cançons d’arreu del món.22 Una jornada plena de diversitat cultural, d’aprenentatge humà, a través de les històries participants al “Concurs de podcast – Contes del Món” interpretades en aquesta ocasió per un animador. Un animador que a més ens contextualitzarà cada conte i compartirà elements culturals del poble de la Terra protagonista. Si esteu a la província de Barcelona gaudireu de la subvenció del 50% del cost, doncs la diada forma part del Catàleg d’accions de sensibilització 2011 de la Diputació de Barcelona.

3

Els animadors… Els set animadors  són: 1.- En Jordi Roura del grup Ara va de bo, 2.- En Manel Hernández del grup Articulat, 3.- En Carles Cuberes, 4.- En Jaume Barri, 5.- En Jordi Tonietti, 6.- En Oriol Canals, i 7.- En Rah-mon Roma.  Aquests sis darrers són membres de l’AMAPEI.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

PÀGINES WEB NADALENQUES. NADAL A INTERNET

capsal_newsletter15En el Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística: https://mail.google.com/a/xtec.cat/?tab=3m#inbox/12ccfd53946bcf7b podreu trobar aquests llocs web on hi ha recursos nadalencs: Gastronomia, Nadales, Felicitacions, Pessebres virtuals, Fons de pantalla per a l’ordinador, Activitats interactives per als infants, etc.:pimatge_b7bbcd82dfc1b5cfd9ff91754e17d16b761
http://www.xarxa-omnia.org/ca/node/2634

http://www.edu365.cat/nadal/

http://www.totnadal.com/

http://blocs.xtec.cat/sakamte/files/2008/11/nadal.pdf

http://www.etnocat.org/festa/nadal/

http://www.antaviana.com/pessebre/

https://mail.google.com/a/xtec.cat/?tab=3m#inbox/12ccfd53946bcf7b

Altres recursos són:

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

APRENDRE MATEMÀTIQUES EN CONTEXT

cabeceraLedu365 acaba d’incorporar una sèrie de materials per a l’aprenentatge de les matemàtiques amb activitats elaborades amb l’objectiu clar d’utilitzar les matemàtiques en problemes plantejats de la vida quotidiana, de forma lúdica i agrupant un ventall ben ample del currículum de primària. restaurant1L’aproximació a l’aprenentatge és competencial i parteix de quatre escenaris que representen situacions realistes en els quals l’alumnat haurà d’efectuar una sèrie d’operacions com ara sumes, restes i multiplicacions senzilles, en apartats seqüenciats per dificultat. Els escenaris disponibles són:

. Aquests materials formen part d’un conjunt de continguts educatius digitals elaborats pel Departament d’Educació en el marc del conveni “Internet en el aula”, en el qual participen totes les comunitats autònomes, el Ministerio de Educación i l’entitat red.es.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

PROJECTE COL.LABORATIU DE LITERATURA CATALANA per a l’ESO i el BATX.

indice

La Viquilletra: Projecte col.laboratiu adreçat a l’alumnat des de segon cicle d’ESO a 1r de Batxillerat, amb l’objectiu de treballar la llengua i la literatura catalana amb la col.laboració d’altres estudiants de centres educatius catalans. ORGANITZA:uoc1logo

COL.LABORA:viquilogo2

Participa en un projecte on es premiarà  els millors projectes generats a les aules. Creus que la publicació dels projectes dels estudiants a Internet, en obert, és un valor afegit que reforça el procés d’ensenyament-aprenentatge? Vols que els estudiants rebin la retroalimentació de companys i companyes de la seva edat d’altres centres educatius? Els vols engrescar, encara més, fent-los participar en un premi on un jurat expert guardonarà els millors projectes generats a l’aula? Tens ganes de saber què fan els estudiants d’altres centres educatius i donar a conèixer allò que fas a la teva aula?

Si treballes la llengua i literatura catalana amb alumnat de segon cicle d’ESO o de 1r de batxillerat, et proposem unes activitats per fer en col·laboració amb altres centres catalans participants del projecte. L’entorn col·laboratiu de treball és la Viquilletra, un espai obert i d’ús molt intuïtiu, que permet editar fàcilment tot tipus de formats en línia. + info

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

ASSESSORAMENT A PROJECTES ESCOLARS I ACCIONS D’IMPULS A LA LLENGUA FRANCESA 2010

impuls-fran

Són oberts els Grups d’Assessorament (30h) per a l’impuls de la llengua francesa en els centres educatius, amb ofertes complementàries:

-Ciència i currículum experiencial (EMILE: Main a la pâte)
Codi: 9005610555

-Suport a la comunicació oral amb TICs (oralité avec Audacity)
Codi: 9005630555

-Materials plurilingües per a la transferència interlingüística (EUROMANIA)
Codi: 9005000555

La inscripció es pot fer a l’aplicatiu de Formació permanent.

Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

PROPOSTA DIDÀCTICA DE LITERATURA ORAL PER A C.S DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA

conteve1Conte ve, mentida va és un conjunt de materials que conformen una proposta didàctica per treballar la literatura oral a partir del conte amb alumnat de cicle superior de primària i de secundària.

L’edició d’aquest material s’emmarca en les actuacions adreçades al desenvolupament de la competència comunicativa en llengua oral.

1. Dossier Conte ve, mentida va

Dossier didàctic Conte ve, mentida va. Part teòrica sobre la literatura oral que tracta temes com ara l’oralitat, l’art d’explicar contes i l’univers de la rondalla, entre d’altres.

Proposta d’activitats, basades en el material manipulatiu i d’àudio que acompanya el dossier.

2. Materials manipulatius
Joc de 16 cartes Les odisees d’una Zeta.
Joc de 37 fotografies Del gest al mot.

Recull de contes

Recull de rondalles, textos de les rondalles que s’han analitzat a la part teòrica del dossier.

Transcripció de textos del CD Contes de tots colors dels quals es fan propostes d’activitats.

Contes adaptats. Versió LF (Lectura Dàcil) dels contes “L’oca d’or” i “L’indi errant que dugué la tardor”.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment