IV JORNADA: EL CÒMIC, UNA EINA PEDAGÓGICA 2011

indiceDins del marc de l’edició d’enguany del Saló del Còmic s’ha organitzat la quarta jornada pedagògica relacionada amb el món del còmic. La Jornada consta de ponències i visites guiades per a escoles i instituts. http://www.xtec.cat/lic/intro/documenta/iv_jornada_comic_2011.pdf

Dia: 14 d’abril del 2011. Lloc: Saló Internacional del Còmic de Barcelona (Palau núm. 8 de la Fira de Barcelona, Montjuïc). Lloc: Sala Príncep (ponències) i Saló del Còmic (visites guiades). Hora: – Ponències: 17:00h a 20.00h – Visites guiades: Dijous 14 d’abril 15.00h – 16.00h.: Visita per a professors de secundària. Dijous 14 d’abril 16.00h – 17.00h.: Visita per a professors de primària. A qui va dirigit: Docents, professors, pedagogs, editors Organitza: FICOMIC. Col·labora: Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya. Inscripció via web: http://www.xtec.es/lic/ entre el 28 de març i l’11 d’abril. Places limitades. L’adjudicació de les places tant per les ponències com per les visites guiades es farà per ordre d’inscripció. Dirigida al món dels docents la jornada pedagògica del Saló s’ha convertit en el punt de trobada entre el sector del còmic i els mestres i educadors. Cada any la jornada intenta donar eines als professors per tal d’utilitzar el còmic a classe com a element pedagògic de suport als aprenentatges. Fins ara, hem conegut la història del còmic com a element pedagògic amb Antoni Guiral, hem aprés quins són els recursos narratius del còmic aplicats a classe amb la Rosa Aparicio, ens hem aproximat a la història de Catalunya amb l’Oriol Garcia i a la segona guerra mundial i l’holocaust jueu amb la col·laboració de la Fundació Anna Frank. Miguel Gallardo ens ha mostrat com el còmic pot ser una eina fonamental per a l’educació i per a la comunicació en el cas de persones amb autisme o amb altres limitacions per comunicar-se, Scott McCloud ens ha fet una classe magistral sobre teoria del còmic i diferents professors han aportat la seva experiència amb el còmic a l’aula.

This entry was posted in AULA ORDINÀRIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA. Bookmark the permalink.