Avui, a l’hora de català hem compartit una estona amb la Tere, la mestra d’educació especial. Ens ha plantejat una pregunta molt interessant que ens ha permès reflexionar sobre perquè llegim i escrivim. És important que trobem sentit a les coses que fem a classe i hi ha d’haver moments en els que reflexionem sobre el perquè fem les coses. Han sortit coses molt interessants. Aquestes han estat algunes de les nostres respostes:
PERQUÈ LLEGIM I ESCRIVIM?
– Per poder-nos comunicar i expressar d’alguna altra manera que no és parlant.
– Per entendre els contractes.
– Per llegir i entendre les factures, cartes, per anar al cinema, per llegir els diaris i saber què passa al món, per connectar-nos a través de les xarxes socials, etc.
– Llegir les etiquetes del supermercat per saber preu i els ingredients de cada aliment.
– Podem llegir i escriure amb codis diferents: diferents idiomes, llengua de signes, Brayle, mímica.
– Per explicar històries.
– Per llegir rètols del carrer, per entendre els planols.
– Perquè no ens enganyin!
PER VIURE AMB QUALITAT!
Finalment, un cop hem fet totes aquestes aportacions, individualment, cadascú ho ha escrit en un full així hem ordenat els propis pensaments.