PROJECTE EL BOSC

Durant la sortida a la Mola vam poder gaudir del bosc de zona obaga com la canal de Santa Agnès, per això hem iniciat un projecte sobre el bosc, però ens hem adonat que al nord del nostre poble el bosc té un aspecte molt diferent; hem recordat que això és conseqüència de l’incendi del 2003.

El Pau Argemí ens va explicar moltes coses sobre l’incendi i va resoldre molts dubtes que teníem, ens va mostrar imatges i vídeos i també ens va explicar la seva experiència, tot això ens van deixar molt impactats i també tristos.

Després vam anar a analitzar una zona afectada per aquell incendi. Ens va fer molta pena imaginar que fa uns anys allà hi havia un bosc magnífic, però vam poder observar com el bosc es va regenerant, tot i que molt a poc a poc. També vam trobar alguna deixalla i ens va fer molta ràbia! Esperem recordar això sempre i tractar el nostre entorn amb més cura i actuar per evitar desastres com l’incendi.

Donem les gràcies al Pau per haver-nos ajudat a aprendre més coses sobre l’incendi i també a la Dúnia i a la Gemma per acompanyar-nos durant la sortida i explicar-nos la seva experiència durant l’incendi.

incendi 2003 i regeneració bosc bloc

COM FER LA NOSTRA ESCOLA MÉS SOSTENIBLE?

Al segon trimestre vam fer un projecte sobre sostenibilitat i comarca. Per recordar-ho vam veure un vídeo a castellà “Homo consumus vs homo responsabilus” i seguidament vam dir que a la nostra escola fem moltes coses poc sostenibles.

Per intentar conscienciar als nostres companys i companyes per fer una escola i un món més sostenible, vam decidir fer un vídeo dels accions que hem vist que fem a l’escola i hem de millorar.

Esperem que també serveixi a tothom per pensar una estona sobre com els nostres actes afecten al món!

FEM BROQUETES DE FRUITA!

Per demostrar el nostre domini de les matemàtiques en la vida real vam fer unes broquetes de fruita. Molt entusiasmats cadascú va calcular els ingredients, va marcar l’itinerari en un mapa i la distància aproximada, va buscar formes geomètriques en els ingredients i va aproximar quant costaria tot.

Ja estàvem preparats per anar a comprar, quina emoció! La Silvia va donar a cada grup els diners i nosaltres sols vam decidir quin camí seguir, què necessitàvem comprar, vam comparar preus i vam escollir els ingredients, vam pagar i vam revisar el canvi.

anem a comprar bloc

Després de la compra vam preparar les broquetes, mesurant bé la quantitat de cada ingredient.

preparem les broquetes bloc

I per acabar ens les vam menjar, i què bones van quedar!

menjant bloc

Ara cadascú ha hagut de calcular el preu total de la compra i els diners que van sobrar; també la distància que vam recòrrer en total, descobrint que va ser, depenent del grup, entre 1km i 1,500 km.

Ens ha encantat aquest control! Ja hem demanat a la Silvia de fer més controls així!

Moltes gràcies a l’Olivia, la Rosa Mari, la Gemma i la Carol, que ens van acompanyar!