On és el nord?

Continuem amb el nostre projecte de treball de geometria. Els nens i nenes no paren de preguntar, de buscar la resposta, de comprovar-la. L’altra dia ens dèiem que els projectes de treball ens porten la resposta d’alguna pregunta però el que també fan és obrir nous i molts interrogants. Això ès fantàstic per trobar gust a l’aprendre i tenir ganes de continuar investigant.
Tenim entre mans el projecte, a la vegada s’acosten les vacances de Setmana Santa. Aquest matí hem pintat ous durs i a la tarda hem fet una activitat d’orientació per
trobar-los. Estaven amagats pel pati.
Hem fet grups de nens i nenes de 1r i de 2n. L’activitat ha sigut engrescadora, aparentment molt fàcil, a la pràctica hi ha hagut alguna dificultat, on és el nord? i l’oest? és per on surt el sol o per on s’amaga? Finalment tots hem trobat el nord i fent-ho hem pogut descobrir l’amagatall dels ous!

Aprofito per desitjar-vos a tots unes bones i profitoses vacances!

Colònies 2013 a la Devesa de Rupit!

El dimecres dia 13 van començar les colònies d’aquest curs. Vam despedir a les famílies sota la pluja. Els dies han estat freds, molt freds però tot passa molt millor si el que
t’espera són una colla de monitors molt ben preparats amb un programa d’ activitats engrescadores i impecables, un cuinera atenta i precisa que ens ha preparat uns àpats boníssims i una companyia fantàstica!
Les colònies a la Devesa van començar sota la pluja, la boira i el fred. L’endemà cel serè i un vent fi, fi. L últim dia, dia esplèndid amb temperatures agradables. El temps ens va permetre fer-ho tot: construcció de tipis per grups, crear el nostre tótem, tocar la guitarra abans d’ anar a dormir i cantar cançons,la visita a Rupit, bateig indi, jocs i activitats d’ aventura, ah! tot, tot en anglès!
Come on and look at this!

Anem al MNAC!

L’ emoció ja la portàvem. A la classe quan es tracte de saber i de conèixer és fàcil engrescar-nos. Aquesta vegada no va ser diferent.
El divendres, va fer un dia esplèndit i nosaltres estàvem preparats per visitar un gran museu, el MNAC.
La visita guiada permetia demanar, si era el cas, a la persona que ens a feia la visita alguna obra que ens interesses veure. Nosaltres vam fer dues demandes, una pintura d’en Ramon Casas i una escultura d’en Josep LLimona, AH! i veure la sala oval. Aquests desitjos es van complir i vam descobrir altres obres d’aquest espectacular museu on Barcelona et queda als peus.
Vam arribar amb temps suficient per esmorzar i córrer una estona, fer-nos fotos a la façana. Després, la visita, i quan la vem acabar vam tornar ajuntar-nos amb els grups de 1r i de 3r per dinar.
Un dia rodó, mireu, mireu!