COMPARTIM MOMENTS AMB ELS NOSTRES AMICS I AMIGUES DE P3

Aquest matí hem ensenyat als i les alumnes de P3 com es plantava el planter dels enciams. Els hem mostrat els diferents tipus de terra i com s’havien de plantar. Ha estat una activitat molt xula sobretot perquè ens hem sentit grans i responsables i perquè hem compartit una estona molt agradable amb els nostres amics petits de l’escola.
Aquest migdia ens hem endut els planters a casa per si els volem plantar als nostres horts.

Aquí teniu les fotografies:

TARDA D’HORT

Aquesta tarda hem fet la última tarda de divendres d’hort del curs. Hem fet quatre tasques:
– Ruixar d’aigua i sabó el pogó que hi ha a les faves.
– Regar l’hort.
– Netejar les males herbes de l’hort.
– Dipositar les males herbes al compostador.

L’Adrià ens ha explicat que el sabó treu la capa que el pogó té damunt la closca. Llavors, el sol els crema la closca.

Aquí podeu veure com ho hem fet:

ACTIVITAT AMB LA TERE

Aquest matí la Tere ha vingut a la classe per parlar una mica sobre què és el racisme i com hem d’actuar davant d’actituds tant dolentes com el racisme. Entre tots podem fer un món millor i tolerant i és responsabilitat de tots i totes que ens respectem els uns als altres i les unes a les altres.
Ha sigut una activitat que hem fet abans del pati i ens ha permès reflexionar sobre aquest tema.
Gràcies Tere per aquesta col·laboració. Ha estat un plaer tenir-te a la nostra classe! 😀

L’ESPECTACLE DEL BIBLIOBÚS

Aquesta tarda hem anat a veure a Patronat un espectacle que parlava de la màgia de les històries que hi trobem en els contes i en les novel·les. Mil i una aventures per descobrir de la mà d’un molt bon artista que feia acrobàcies i malabarismes. Hem passat una tarda molt divertida!

ELS POLLETS

El Feliu ens ha deixat la incubadora que li van portar els reis a l’Oleguer. Durant vint-i-un dies els hem estat incubant i, ahir, van néixer.
El Feliu ens ha donat uns consells:
– S’ha d’omplir d’aigua quan esta sota el límit perquè no passin set.
– Quan estan neixent, no se’ls pot ajudar a trencar la closca de l’ou.
– Mentre neixen, se’ls ha d’esquitxar aigua.

Ahir per la tarda, va venir el Pedro, i ens va explicar què passa dins de l’ou des del moment en que és un ou gallat fins el moment que neixen els pollets. A partir de tot el que vam aprendre, estem elaborant un Lapbook.

Aquí baix teniu les fotos dels nostres pollets i alguns dels vídeos que vam veure amb el Pedro per entendre què passa a dins de l’ou.

Hug i Judit

Vídeo on es pot veure en dos minuts el que passa dins l’ou durant els 21 dies de gestació:

Fotos:

AQUESTA TARDA HEM BAIXAT A L’HORT A FER FEINA

Aquesta tarda, hem baixat a l’hort amb l’Adrià i la Jesusa a fer quatre feines ben concretes:
1- Revisar el compostador
2- Preparar els tres bancals que tenim buits per tal de poder-hi plantar els planters d’enciam.
3- Regar els tres bancals on hi tenim plantats els alls, pèsols, etc.
4- Buscar branquetes per tal que les pesoleres s’hi puguin enfilar.

Aquí teniu les fotos que hem fet:

AVUI HEM GRABAT LA CANÇÓ DEL COMPOSTADOR!

Ja que divendres passat vam fer durant l’hora del pati la presentació de la cançó que hem preparat per tal que tothom aprengui què va i què no hi va al compostador, avui hem gravat el “single” per tal de poder posar-lo i escoltar-lo durant l’hora del pati de demà (i si pot ser, tots els dimecres a partir d’ara i mentre duri la campanya de recollida).

Aqui la podeu escoltar. Esperem que us agradi molt:

EN PEDRO: EL MICROBIÒLEG DE LA NOSTRA CLASSE

Durant aquest mes, estem treballant tot el món dels éssers vius. El passat divendres 10 de gener, va venir a visitar-nos tot el dia un amic microbiòleg de l’Edu, en Pedro.
Aquest noi ens va explicar que està estudiant un doctorat a la Universitat Autònoma de Barcelona, però que viu a Vigo, a l’IIM-CSIC (Instituto de Ciencias Mariñas) i que havia vingut per ajudar-nos a resoldre alguns dels dubtes que teníem sobre els éssers vius.

PREGUNTES QUE TENÍEM I QUE EL PEDRO ENS HA RESPOST:

– A part del regne dels animals, les plantes i els fongs, hi ha més regnes?
Sí que n’hi ha.

– Quins són?

Hi ha 5 regnes:
– ANIMALS (tenen moltes cèl•lules).
– PLANTES (tenen moltes cèl•lules).
– FONGS (tenen moltes cèl•lules).
– MÒNERES (són unicel•lulars, és a dir, una sola cèl•lula).
– PROTISTS (són unicel•lulars, és a dir, una sola cèl•lula).

– Quantes cèl•lules tenim al cos?
Els éssers vius que formem part dels regnes ANIMAL, PLANTES I FONGS, en tenim moltíssimes!

– Com són les cèl•lules?
Hi ha molts tipus de cèl•lules, amb moltes formes i funcionalitats diferents. El Pedro ens n’ha ensenyat diverses.

– Les cèl·lules dels animals, les plantes i els fongs, són iguals?

No són iguals. Aquí podem observar la diferència entre les cèl·lules vegetals i les animals. Recordeu que això és el que hem vist a través del microscopi. Amb una lupa binocular és molt complicat veure-ho.

– Els virus són éssers vius?

Els virus són PARÀSITS. Això vol dir que necessiten d’un ésser viu per a poder viure. Són més petits que els bacteris i més petits que les cèl·lules. Recordeu que va explicar que tenien una membrana i que a dins tenien informació genètica (ADN). El que feien era entrar dins la cèl·lula i viure d’ella. Després es reproduïa i un cop ja s’havia escampat per tota la cèl·lula, destruïa la membrana de la cèl·lula i anava a buscar-ne una altra per a poder viure.

 – Si són éssers vius, de quin regne són?

Com que els virus són paràsits, és a dir que no poden viure per ells sols, no formen part de cap regne en concret.

Després de les explicacions tant interessants que ens ha fet el Pedro, hem anat a buscar mostres d’éssers vius al bosc, per després observar-los amb les lupes binoculars i el microscopi. Totes les nostres investigacions estan apuntades a la llibreta de camp.

Aquí teniu algunes de les fotos del dia:

Volem donar les gràcies al Pedro perquè ens ha ajudat molt a entendre una mica més el món dels éssers vius.