Projecte Educatiu Manresa-Mauthausen / Borrallons de Neu i Viatjar a una camp com experiència pedagògica: per què?, a càrrec de Pep Castilla -ins. Lluís de Peguera, Xavier Valls -coordinació del PEMM-, Jaume Esquius -ins. Lacetània-, Mercè Garcia -ins Pius Font i Quer- i Victòria Soler -ins Gerbert d’Aurillac-.
A partir dels testimonis de l’exili i la deportació manresana-bagenca, als camps d’extermini; s’inicia una tasca pedagògica interdisciplinar que reflexiona i actua per obrir Camins de Pau i Enfortir els Drets Humans. Més enllà de les aules, s’ha obert a la societat civil amb xerrades, exposicions, teatre i música, instal·lacions, viatges, col·laboracions amb altres entitats, etc. La darrera aportació ha estat la creació del documental pedagògic: Borrallons de Neu (13′) i Viatjar amb alumnes a un Camp d’Extermini com a eina pedagògica (15′). Aquest és un Projecte Transversal entre diferents Àrees Educatives -Història, Filosofia, Economia, etc-; Entitats de la ciutat: Foto Art Manresa, Escola d’Art de Manresa; Cinema Club Manresa; Casa Flors Sirera; Centre Recursos Pedagògics; Ajuntament de Manresa. Enguany preparem la instal·lació Camps: camins de Pau i Drets Humans.
- Inauguració de la instal·lació CAMPS: CAMINS DE PAU. Recull del treball realitzat en el darrer viatge amb FOTOART Manresa. Dia 27 de gener i 30 de gener DENIP 2020
- Treball amb les escoles de primària i secundària. Oferta de talers amb el tema de LA PAU I ELS DRETS HUMANS.
- -Participació en la programació de teatre amb obres relacionades amb els temes tarctats.
Programa de la VII Jornada Pedagògica