Ruth M.

Història de vida lingüística.

Quan era petita vaig aprendre dues llengües a l’hora. El castellà per part de la família del meu pare i el català per part de la meva família materna.
A casa parlo les dues llengües. Amb el meu germà i la meva mare enraono el català, i amb el meu pare el castellà.
Amb els meus amics xerro el castellà amb quasi bé tots, menys amb dos o tres que estic acostumada a parlar-li amb català. A l’escola m’expresso en castellà menys a l’hora que toca llengua catalana o anglès.
L’anglès el vaig començar a aprendre a primer de primària, a l’escola. El domino bastant bé perquè ja porto uns vuit anys estudiant-lo i també he fet un intercanvi amb l’escola a Alemanya on només ens expressàvem amb anglès. El domino millor enraonat que escrit, perquè jo trobo que és més difícil escriure l’anglès que el català o el castellà. L’any passat vam començar a estudiar l’alemany, però no el parlo quasi bé res, perquè aquest any no em continuat estudiant-lo. Només ser dir les coses bàsiques, com els colors, els nombres, alguns verbs,…

4 thoughts on “Ruth M.

1. Berta Canes

Quan era petita vaig aprendre dues llengües a l’hora.

La frase seria:

Quan era petita, vaig aprendre dues llengües a l’hora.

En aquest cas tenim un CC de temps davant de l’oració principal. Tot i que queda potser una mica millor com proposa la Berta, escriure’l sense coma no seria excessivament greu ja que el CC és forá breu i no destorba la comprensió de l’oració. Tendirem a posar aquestes comes per separar el CC avantposats quan siguin d’una extensió considerable.

El que sí que està fatal és “a l’hora”. A l’hora d’anar a dormir, a l’hora de català, però si és “a la vegada” s’ha d’escriure “alhora”. Atenció a les dues!!

3. paula

Està malament escrit “a l’hora”, ja que en aquest cas s’hauria de posar alhora. I “em” també està malament escrit, hauries d’haver posat hem, ja que et refereixes a nosaltres.