Any 2007-08

Tenint en compte que hores d’ara el bloc conté més de 400 articles i gairebé 700 comentaris, creiem que pot resultar útil que fem una selecció, sempre difícil, del que s’ha anat treballant al llarg del curs 2007-2008.

Trobareu que alguns nivells s’han implicat més que els altres, però això és habitual en els estadis inicials del projecte. Gairebé ens n’alegrem, perquè si tot el centre hagués anat al mateix ritme, de ben segur que ens hagués sobrepassat l’experiència.

Destacarem, per tant, algunes de les feines que s’han anat fent a través del bloc.

1. TEXT/IMATGE

Un dels primers treballs que es va encarregar als alumnes és que presentessin, i pengessin, una redacció relacionada amb una imatge. Aquí teniu l’article de presentació de l’activitat:

Es va aprofitar l’activitat per assajar la correcció sobre el bloc, com es pot observar en els colors del text i els comentaris dels textos. Podríem destacar Què és la solitud d’en Jaume González, La tranquil·litat enyorada d’en Lluís Berlanga, Ets part de mi de Tània Puerto o Sensacions de la Camila Pérez.

2. 15è conte del Cafè de la Granota

Una de les lectures treballades al llarg del curs a 1r de Batxillerat ha estat El cafè de la Granota de Jesús Moncada. En primer lloc es van analitzar els contes seguint una pauta , i després es va proposar l’escriptura d’un quinzè conte seguint una sèrie de pautes. Finalment, es va encarregar la coavaluació entre els companys, prèvia a l’avaluació definitiva del professor. Aquí podeu llegir el text d’en Javier González o el de la Laia Anguera

3. Poemes animats

Amb els alumnes de 4t d’ESO s’ha treballat la seqüència didàctica “Vegem poesia” proposada per Ramos i Ambròs (2007), consultable aquí en castellà i a la revista Guix en català. el que podreu observar als enlaços són només algunes de les produccions en Slideshare. Aquest suport a internet simplifica les Presentacions de Diapositives però permet fer-nos una idea dels treballs. PITGEU AQUÍ

[slideshare id=346000&doc=si-aixo-es-un-home-presentacio-1207684772970962-9&w=425]

4. Proposta de lectures

La selecció de lectures inicial s’ha vist sobrepassada per la dinàmica del curs, que ens ha portat a obrir les lectures. De totes maneres, ens ha quedat alguna discussió interessant. El noi del Pijama de Ratlles. Vides.

5. Sortides

Tenim també alguns articles que recullen l’activitat del Departament pel que fa a les Sortides, bàsicament al teatre, però també a la televisió.

6. Professorat

en aquest apartat volíem posar en mans dels docents alguns recursos. De moment n’hi ha poquets i, segurament, haurem d’habilitar un bloc paral·lel per no barrejar massa les coses. Podem ensenyar-vos les pautes Revisió d’un conte o les reflexions sobre el Gest de corregir.

De totes maneres, ja sabem que destacar treballs és com triar entre els fills. Cadascú ha fet el que ha pogut i tots mereixen el nostre reconeixement per l’esforç.

2 thoughts on “Any 2007-08

1. Pingback: El Fil de les Clàssiques » Blog Archive » El Fil de les Clàssiques fa dos anys!